Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

Nekem lenne egy idegesítő problémám, ami megoldásában szeretnék segítséget kérni.

Az autó egy 1993-as évjáratú 1.6 benzin Astra f, 8 szelep (C16NZ), központi injektoros. A hiba a következő. Menet közben a motor leáll, kontroll lámpa világit. Körülbelül 2 hete produkálja ezt a hibát. A hiba jelentkezésekor nem volt gond, mert utána beindult és ment rendesen, viszont már csak hidegen indul be, jár vagy 10 percig utána megáll és nem indul be. Viszont ha az injektorba öntök benzint beindul. Eddig 3 injektor volt rajta, mindhárommal jelentkezet ez a hiba. Nem szeretnék mindent kicserélni rajta ha nem muszáj, ezért ha valaki járt már hasonló helyzetben, kérem írja meg.

Előre is köszönet érte.

Akkor próbáld meg a benzin ráöntést, amikor megállt rögtön(!), ha úgy indul, akkor zotyának(meg a többieknek) van igazuk és nem a gyújtás rosszalkodik hanem az üzemanyag ellátás.

De ha mégis gyújtás (C16NZ):

http://taylor.hu/astra/elektromos/Gyujtasrendszer.pdf

Főleg nagyon hasznos a 17 kép (teszt).

Link to comment
Megosztás:

Először én is erre gondoltam de direkt nem írtam mert az nem dob hibalámpát!És irta hogy hiba lámpa világít!

Az hogy meg csak hidegen indul már, és melegen nem, halódó AC től melegen is el kellene indulni.

Meg jár 10 percig aztán megáll, és utána nem indul.....

Vagy lehet totál kinyiffant az AC? De akkor mi dobott hibalámpát?

Mondjuk egy tesztet megér hogy tutira kizárjuk az AC-t ......

Nem a f.szt nem!

Fuel pump hibakóddal jöttem egyszer haza. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lambdaszondát akarok venni mert már meguntam a 10 literes fogyasztást. C14nz motorom van. Találtam egy szondát 4 rugóért gyári opel. Corsa B C14nz be volt. Szal jó bele ugye mert ugyanaz a motor nem?

Szerintem jó. Kitekerted már a régit? Nekem jó nehezen indult meg, csavarlazító kocogatás, a kulcson csőtoldás, aztán vagy letörik vagy megindul alapon rátehénkedtem.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem jó. Kitekerted már a régit? Nekem jó nehezen indult meg, csavarlazító kocogatás, a kulcson csőtoldás, aztán vagy letörik vagy megindul alapon rátehénkedtem.

Köszi hogy válaszoltál. Áhh én már kitekertem párszor mert mindig kormos volt és nézegettem miért.

Link to comment
Megosztás:

Hát folyton a keverék túl szegény hibakódot dobja. Először azt hittem a tűzkarikánál fúj ki és azért kicseréltem de akkor is.

Vagy mitől lehet még az hogy a szegény keverék hibakódot dobja ki? egyébként ez ugy kezdődött hogy én szétszedtem a kipufogó rendszert és a szondát is kiszedtem. visszaraktam és azóta dobja.

Link to comment
Megosztás:

Vagy mitől lehet még az hogy a szegény keverék hibakódot dobja ki? egyébként ez ugy kezdődött hogy én szétszedtem a kipufogó rendszert és a szondát is kiszedtem. visszaraktam és azóta dobja.

Ez mondjuk logikus is, ha a szonda besz_rt és túl szegény keveréket mutat, ezért az ecu locsolja a benzint a motorba. Persze, hogy 10 liter lesz a fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Vagy mitől lehet még az hogy a szegény keverék hibakódot dobja ki? egyébként ez ugy kezdődött hogy én szétszedtem a kipufogó rendszert és a szondát is kiszedtem. visszaraktam és azóta dobja.

Az hogy túl szegény keveréket mutat nem csak azt jelentheti hogy a szonda rossz és rosszul mér hanem azt is hogy valóban túl szegény a keverék. Én nem a szonda cserével kezdeném. Ki lehet mérni pölö a kétvezetékes vízhőfok jeladót, az is beleszól a keverékképzésbe ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy túl szegény keveréket mutat nem csak azt jelentheti hogy a szonda rossz és rosszul mér hanem azt is hogy valóban túl szegény a keverék. Én nem a szonda cserével kezdeném. Ki lehet mérni pölö a kétvezetékes vízhőfok jeladót, az is beleszól a keverékképzésbe ha jól tudom.

Meg a rossz termosztát is.....

Link to comment
Megosztás:

Az hogy túl szegény keveréket mutat nem csak azt jelentheti hogy a szonda rossz és rosszul mér hanem azt is hogy valóban túl szegény a keverék. Én nem a szonda cserével kezdeném. Ki lehet mérni pölö a kétvezetékes vízhőfok jeladót, az is beleszól a keverékképzésbe ha jól tudom.

Hát az pont nem....az csak a motor hűtésébe szól bele, a keverékképzésre nincs hatással. Mechanikus alkatrész nem "jelent" az ECU-fele. Túlfogyasztást viszont okozhat hiszen sokkal tovább jár hidegen a motor.

Én erre értettem...

Amúgy ha nem nyit teljesen vagy nyitva van mindig, akkor a "Jó" hőjeladó ezáltal fals jelet ad és nem azt nyomja az ECU amit kéne..

Vagyis olyan mintha rossz lenne a hőjeladó....

Link to comment
Megosztás:

Én erre értettem...

Amúgy ha nem nyit teljesen vagy nyitva van mindig, akkor a "Jó" hőjeladó ezáltal fals jelet ad és nem azt nyomja az ECU amit kéne..

Vagyis olyan mintha rossz lenne a hőjeladó....

Na igen, de a kétvezetékes motorhőfok jeladó amiből tudja a motorvezérlő hogy éppen hideg vagy meleg a motor az a kis vízkörben van tehát nem a termosztát által nyitott zárt nagy vízkörben a hűtő felé. Tehát az mindíg a valóságos víz, és egyben motorhőfokot nézi, és az ellenállása alapján állitgatja az ECU hogy most éppen mennyi ideig legyen nyitva az injektorszelep., ezzel szabályozva a helyes benzin-levegő keveréket. A szonda meg figyeli hogy ez reális-e és ha nem akkor anyáz. Sajnos ez már eléggé összetett rendszer nem olyan mint egy karbis moci, hogy benzin van szikra van akkor jár a motor. És az enyém még a legegyszerűbb, legbutább, legkevesebb jeladót tartalmazó moci amit astrába beépítettek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna valaki segíteni?Igaz omegám van de astrát is szerelek evvel a motorral ha jól tudom. 2.0 16v -ről lenne szó (x20xev).Most esett át egy motorcserén,de nem igazán szeretne beindulni.Vissza durrog a kipufogóban. Vezérlés a helyén új vezérműtengely jeladó, 10x átnéztem mindent de nincs ötletem.Vezérmű kerekek is jól vannak fenn.Én csak az elektronikára tudok gondolni.Ha kiveszem a vezérműtengely jeladót a helyéről,ráteszem a gyújtást és elhúzok egy csavarhúzót a jeladó elött akkor ad szikrát ha visszateszem a helyére és tekertetem az önindítóval akkor semmi.Már az összes jeladó ki van cserélve újra még a gyújtástrafó is.Valakinek van valami ötlete ere?Hibakódnak csak a lamda szondámat dobja ki.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna valaki segíteni?Igaz omegám van de astrát is szerelek evvel a motorral ha jól tudom. 2.0 16v -ről lenne szó (x20xev).Most esett át egy motorcserén,de nem igazán szeretne beindulni.Vissza durrog a kipufogóban. Vezérlés a helyén új vezérműtengely jeladó, 10x átnéztem mindent de nincs ötletem.Vezérmű kerekek is jól vannak fenn.Én csak az elektronikára tudok gondolni.Ha kiveszem a vezérműtengely jeladót a helyéről,ráteszem a gyújtást és elhúzok egy csavarhúzót a jeladó elött akkor ad szikrát ha visszateszem a helyére és tekertetem az önindítóval akkor semmi.Már az összes jeladó ki van cserélve újra még a gyújtástrafó is.Valakinek van valami ötlete ere?Hibakódnak csak a lamda szondámat dobja ki.

Oké hogy van szikra de annak jó időben is kell érkeznie.

Link to comment
Megosztás:

hello mindenkinek. nemrég regisztráltam mert kellenne egy kis segítség. van egy 1.8 as astra gsi-m,amivel van egy idöszakos hiba és nem tudunk rájönni,hogy mi lehet. inditáskor egy kevés ideig (max 2 perc) össze vissza jár a motor rendesen rázza a kocsit, mintha nem menne az összes henger. több szerelönél is jártam de csak találgatnak. nem jelez semmi elektromos hibát. ha tudna valaki segíteni nagyo megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

hello mindenkinek. nemrég regisztráltam mert kellenne egy kis segítség. van egy 1.8 as astra gsi-m,amivel van egy idöszakos hiba és nem tudunk rájönni,hogy mi lehet. inditáskor egy kevés ideig (max 2 perc) össze vissza jár a motor rendesen rázza a kocsit, mintha nem menne az összes henger. több szerelönél is jártam de csak találgatnak. nem jelez semmi elektromos hibát. ha tudna valaki segíteni nagyo megköszönném!

Hát van olyan is hogy 3 hengerezik nem tudom neked milyen gyujtásod van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.