Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hello!

Szeretnék egy kis alap segítséget kérni: az 1.4-es 60 lóerős motorból ugyebár van injektoros és hagyományos karburátoros. Azt szeretném megkérdezni, hogy a motortérbe történő betekintés (fénykép) alapján el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik verzió?

Ha jól gondolom ez:

12_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

karburátoros ugye? A hagyományos gyújtáselosztó alapján feltételezem ezt.

Meg azt szeretném megkérdezni, hogy:

- a karburátorost is egészen 2002-ig gyártották?

- illetve, hogy a karburátorosban van valami szabályozatlan katalizátor, vagy abszolút "katalizátor mentes"?

Előre is köszönöm a választ!

én nem is gondoltam, hogy volt karbis

2002ig biztos nem, max (ahogy kollega írta) a legelején azaz '92 körül lehetett karbis

a fenti gép facelift utáni(lámpa, hütőrács) ráadásul, ami 94 körül vót

központi befecsis, mert a motor mögött van egy kör "valami" abban van az (1) inyektor (hengerenkéntinél van egy hosszú híd ott amiben a 4 befecskendező van)

1,4es, mert ilyen az elosztófeje (1,6é más rendszerű)

egyébként meg egyedül nem menj autót venni.... :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor senkinek semmi tipp hogy mitől lehet magas az alapjárat a F-es astrában ? folytószelep nyit rendesen, ott minden rendben van, gumi tömítő gyűrű nincs elrepedve, még megpróbálom leszedni az alapjárati motort, azt kipucolni .. több ötletem nincs.

Esetleg valakinek valami tippe? a 35-ös hibakódot írja ki. Az az alapjárati vezérlőszelep.

Úgy általánosságban az alapjárati motor koszolódása, vagy kopása , és még valahol a vákumcsövekben repedés, fals levegő szívása szokott ilyen tünetet okozni. Én cseréltem az alapjárati mocit igaz nem márkásra hanem valami utángyári olcsóra, egy kicsit jobb lett de még szokott 35-ös hibakódot dobni igaz ritkán.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

én nem is gondoltam, hogy volt karbis

2002ig biztos nem, max (ahogy kollega írta) a legelején azaz '92 körül lehetett karbis

a fenti gép facelift utáni(lámpa, hütőrács) ráadásul, ami 94 körül vót

központi befecsis, mert a motor mögött van egy kör "valami" abban van az (1) inyektor (hengerenkéntinél van egy hosszú híd ott amiben a 4 befecskendező van)

1,4es, mert ilyen az elosztófeje (1,6é más rendszerű)

egyébként meg egyedül nem menj autót venni.... :D

Pedig volt, igaz csak angliában, Vauxhall néven. Sőt, A Veki is volt ilyen motorral, egyik ismerős nemrég tette fejre, kár, mert elég ritka lehet nálunk.

Link to comment
Megosztás:

Na, mostmá én is kérdezek :) Szóval torpanás, nekem is előjön. Napi 1-2 szer, pár percre, de akkor le is fullad ha nem játszom a gázpedállal. Gázra csak ejti a fordulatot, nyomja bele a benzint észnélkül. Gyertyát kormozza. Aztán egyszer csak megjavul.

Ami volt:

- új gyertyakábelek

- új gyertyák

- új elosztófedél

- másik map szenzor

- új fojtószelep potméter

- új injektorház-tömítés

- lambdaszonda pár hónapja cserélve (NGK)

Eredmény csak annyi, hogy az évek óta magas alapjáratom megjavult az új potitól :)

Mi lehet még? Injektor maga? Levegő-hőmérséklet érzékelő injektornál ? ECU ? Trafó?

Szerk: rendeltem egy új trafót, azt még kibírom

Link to comment
Megosztás:

Akkor senkinek semmi tipp hogy mitől lehet magas az alapjárat a F-es astrában ? folytószelep nyit rendesen, ott minden rendben van, gumi tömítő gyűrű nincs elrepedve, még megpróbálom leszedni az alapjárati motort, azt kipucolni .. több ötletem nincs.

Esetleg valakinek valami tippe? a 35-ös hibakódot írja ki. Az az alapjárati vezérlőszelep.

Mi kell ennél több segítség? Pontosan tudod hol a hiba!

Valszeg ki van kopva és lötyög már a tengelye, én cserélném élből egy jobb állapotú bontotra.

Az alapjárati nyakán rajta van a szilikon Ó gyűrű?

Link to comment
Megosztás:

Na, mostmá én is kérdezek :) Szóval torpanás, nekem is előjön. Napi 1-2 szer, pár percre, de akkor le is fullad ha nem játszom a gázpedállal. Gázra csak ejti a fordulatot, nyomja bele a benzint észnélkül. Gyertyát kormozza. Aztán egyszer csak megjavul.

Ami volt:

- új gyertyakábelek

- új gyertyák

- új elosztófedél

- másik map szenzor

- új fojtószelep potméter

- új injektorház-tömítés

- lambdaszonda pár hónapja cserélve (NGK)

Eredmény csak annyi, hogy az évek óta magas alapjáratom megjavult az új potitól :)

Mi lehet még? Injektor maga? Levegő-hőmérséklet érzékelő injektornál ? ECU ? Trafó?

Szerk: rendeltem egy új trafót, azt még kibírom

Az NGK lambda nagy hiba volt, tapasztalatom szerint az egyszálas Bosch jó csak a gyári helyett.

Link to comment
Megosztás:

Úgy általánosságban az alapjárati motor koszolódása, vagy kopása , és még valahol a vákumcsövekben repedés, fals levegő szívása szokott ilyen tünetet okozni. Én cseréltem az alapjárati mocit igaz nem márkásra hanem valami utángyári olcsóra, egy kicsit jobb lett de még szokott 35-ös hibakódot dobni igaz ritkán.

Daewoo alapjárati tökéletesen jó hozzá, kicsit msfelé áll az elektromos csatija, de olcsóbb, mint a gyári GM. ;)

Link to comment
Megosztás:

Na, mostmá én is kérdezek :) Szóval torpanás, nekem is előjön. Napi 1-2 szer, pár percre, de akkor le is fullad ha nem játszom a gázpedállal. Gázra csak ejti a fordulatot, nyomja bele a benzint észnélkül. Gyertyát kormozza. Aztán egyszer csak megjavul.

Ami volt:

- új gyertyakábelek

- új gyertyák

- új elosztófedél

- másik map szenzor

- új fojtószelep potméter

- új injektorház-tömítés

- lambdaszonda pár hónapja cserélve (NGK)

Eredmény csak annyi, hogy az évek óta magas alapjáratom megjavult az új potitól :)

Mi lehet még? Injektor maga? Levegő-hőmérséklet érzékelő injektornál ? ECU ? Trafó?

Szerk: rendeltem egy új trafót, azt még kibírom

Injektornál látni a levett fedélnél hogy porlaszt vagy pisil, persze ez nem ad pontos képet, de azért szerintem ha nagyon pisilni az látszik. Az injektor mellett csak a vízhőfok jeladók vannak, abból is a hátulról betekert számítt ami az ECU-nak jelent, de azt ki lehet márni multiméterrel. ECU passz, azt csak cseredarabbal lehetne tesztelni a trafó lehet szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Injektornál látni a levett fedélnél hogy porlaszt vagy pisil, persze ez nem ad pontos képet, de azért szerintem ha nagyon pisilni az látszik. Az injektor mellett csak a vízhőfok jeladók vannak, abból is a hátulról betekert számítt ami az ECU-nak jelent, de azt ki lehet márni multiméterrel. ECU passz, azt csak cseredarabbal lehetne tesztelni a trafó lehet szerintem.

Oksa köszi, Trafót minnyá be is teszem, csak jussak haza melóból lefulladás nélkül :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A következő furcsa problémával fordulok hozzátok. Lehet, hogy valami kis hülye semmiség, de járó motornál furcsa hangot hallok a motortérből. Megfigyeltem, hogy olyan mintha a vezérmű lenne laza, zörögne, de nyitott géptetőnél semmit nem hallani. Csak az utastérben hallom csukott ajtónál, ablaknál, kinyomott kuplungnál, sőt... elég ha csak egy centire nyomom be a pedált, már kopog/zörög vmi. Teljesen úgy hangzik mintha a motortérből jönne de segítséget is kértem hogy nyomja ki be a kuplungot, én meg füleltem kintről de semmi.
Van valami ötletetek hogy mi lehet? Nem a műszerfalból jön, nem a műanyag rezeg. Tippem, hogy a műszerfal mögött lehet valami, talán a lábtérnél, vagy az ablaktörlő motor környékén.

Találkoztatok már hasonlókkal?
U.I: Sötét színű a kocsi, tehát nem a fényezés miatt van és nem a kopogó manó költözött bele :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elindulásnál és 2.-ba kapcsoláskor mikor engedem a kuplungot fel recsegő hangot hallok de addig amig felengedem a pedált. Ez a kinyomó csapágy lehet, vagy az csak benyomáskor és úgy tartva van csak hangja?

Lehet hogy nem emel ki teljesen a kuplung, próbáld állítani a váltó felett a bowden végén a csavart.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.