stirlitz Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Hello! Szeretnék egy kis alap segítséget kérni: az 1.4-es 60 lóerős motorból ugyebár van injektoros és hagyományos karburátoros. Azt szeretném megkérdezni, hogy a motortérbe történő betekintés (fénykép) alapján el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik verzió? Ha jól gondolom ez: karburátoros ugye? A hagyományos gyújtáselosztó alapján feltételezem ezt. Meg azt szeretném megkérdezni, hogy: - a karburátorost is egészen 2002-ig gyártották? - illetve, hogy a karburátorosban van valami szabályozatlan katalizátor, vagy abszolút "katalizátor mentes"? Előre is köszönöm a választ! én nem is gondoltam, hogy volt karbis 2002ig biztos nem, max (ahogy kollega írta) a legelején azaz '92 körül lehetett karbis a fenti gép facelift utáni(lámpa, hütőrács) ráadásul, ami 94 körül vót központi befecsis, mert a motor mögött van egy kör "valami" abban van az (1) inyektor (hengerenkéntinél van egy hosszú híd ott amiben a 4 befecskendező van) 1,4es, mert ilyen az elosztófeje (1,6é más rendszerű) egyébként meg egyedül nem menj autót venni.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Akkor senkinek semmi tipp hogy mitől lehet magas az alapjárat a F-es astrában ? folytószelep nyit rendesen, ott minden rendben van, gumi tömítő gyűrű nincs elrepedve, még megpróbálom leszedni az alapjárati motort, azt kipucolni .. több ötletem nincs. Esetleg valakinek valami tippe? a 35-ös hibakódot írja ki. Az az alapjárati vezérlőszelep. Úgy általánosságban az alapjárati motor koszolódása, vagy kopása , és még valahol a vákumcsövekben repedés, fals levegő szívása szokott ilyen tünetet okozni. Én cseréltem az alapjárati mocit igaz nem márkásra hanem valami utángyári olcsóra, egy kicsit jobb lett de még szokott 35-ös hibakódot dobni igaz ritkán. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zhangya Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Köszi szépen mindenkinek az infókat 1.4 injektoros - karburátoros témában! Ennyivel is okosabb lettem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 én nem is gondoltam, hogy volt karbis 2002ig biztos nem, max (ahogy kollega írta) a legelején azaz '92 körül lehetett karbis a fenti gép facelift utáni(lámpa, hütőrács) ráadásul, ami 94 körül vót központi befecsis, mert a motor mögött van egy kör "valami" abban van az (1) inyektor (hengerenkéntinél van egy hosszú híd ott amiben a 4 befecskendező van) 1,4es, mert ilyen az elosztófeje (1,6é más rendszerű) egyébként meg egyedül nem menj autót venni.... :D Pedig volt, igaz csak angliában, Vauxhall néven. Sőt, A Veki is volt ilyen motorral, egyik ismerős nemrég tette fejre, kár, mert elég ritka lehet nálunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Nem csak vauxhallként volt. Legalábbis vectra biztos nem, de szerintem az astra sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Na, mostmá én is kérdezek :) Szóval torpanás, nekem is előjön. Napi 1-2 szer, pár percre, de akkor le is fullad ha nem játszom a gázpedállal. Gázra csak ejti a fordulatot, nyomja bele a benzint észnélkül. Gyertyát kormozza. Aztán egyszer csak megjavul. Ami volt: - új gyertyakábelek - új gyertyák - új elosztófedél - másik map szenzor - új fojtószelep potméter - új injektorház-tömítés - lambdaszonda pár hónapja cserélve (NGK) Eredmény csak annyi, hogy az évek óta magas alapjáratom megjavult az új potitól :) Mi lehet még? Injektor maga? Levegő-hőmérséklet érzékelő injektornál ? ECU ? Trafó? Szerk: rendeltem egy új trafót, azt még kibírom Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Nem csak vauxhallként volt. Legalábbis vectra biztos nem, de szerintem az astra sem. De , szerintem igen, esetleg valami perverz skandináv országban lehetett még :) A vauxhallos haynesban mindenesetre van karbis. De itthon még én sem láttam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Akkor senkinek semmi tipp hogy mitől lehet magas az alapjárat a F-es astrában ? folytószelep nyit rendesen, ott minden rendben van, gumi tömítő gyűrű nincs elrepedve, még megpróbálom leszedni az alapjárati motort, azt kipucolni .. több ötletem nincs. Esetleg valakinek valami tippe? a 35-ös hibakódot írja ki. Az az alapjárati vezérlőszelep. Mi kell ennél több segítség? Pontosan tudod hol a hiba! Valszeg ki van kopva és lötyög már a tengelye, én cserélném élből egy jobb állapotú bontotra. Az alapjárati nyakán rajta van a szilikon Ó gyűrű? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Na, mostmá én is kérdezek :) Szóval torpanás, nekem is előjön. Napi 1-2 szer, pár percre, de akkor le is fullad ha nem játszom a gázpedállal. Gázra csak ejti a fordulatot, nyomja bele a benzint észnélkül. Gyertyát kormozza. Aztán egyszer csak megjavul. Ami volt: - új gyertyakábelek - új gyertyák - új elosztófedél - másik map szenzor - új fojtószelep potméter - új injektorház-tömítés - lambdaszonda pár hónapja cserélve (NGK) Eredmény csak annyi, hogy az évek óta magas alapjáratom megjavult az új potitól :) Mi lehet még? Injektor maga? Levegő-hőmérséklet érzékelő injektornál ? ECU ? Trafó? Szerk: rendeltem egy új trafót, azt még kibírom Az NGK lambda nagy hiba volt, tapasztalatom szerint az egyszálas Bosch jó csak a gyári helyett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Úgy általánosságban az alapjárati motor koszolódása, vagy kopása , és még valahol a vákumcsövekben repedés, fals levegő szívása szokott ilyen tünetet okozni. Én cseréltem az alapjárati mocit igaz nem márkásra hanem valami utángyári olcsóra, egy kicsit jobb lett de még szokott 35-ös hibakódot dobni igaz ritkán. Daewoo alapjárati tökéletesen jó hozzá, kicsit msfelé áll az elektromos csatija, de olcsóbb, mint a gyári GM. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Na, mostmá én is kérdezek :) Szóval torpanás, nekem is előjön. Napi 1-2 szer, pár percre, de akkor le is fullad ha nem játszom a gázpedállal. Gázra csak ejti a fordulatot, nyomja bele a benzint észnélkül. Gyertyát kormozza. Aztán egyszer csak megjavul. Ami volt: - új gyertyakábelek - új gyertyák - új elosztófedél - másik map szenzor - új fojtószelep potméter - új injektorház-tömítés - lambdaszonda pár hónapja cserélve (NGK) Eredmény csak annyi, hogy az évek óta magas alapjáratom megjavult az új potitól :) Mi lehet még? Injektor maga? Levegő-hőmérséklet érzékelő injektornál ? ECU ? Trafó? Szerk: rendeltem egy új trafót, azt még kibírom Injektornál látni a levett fedélnél hogy porlaszt vagy pisil, persze ez nem ad pontos képet, de azért szerintem ha nagyon pisilni az látszik. Az injektor mellett csak a vízhőfok jeladók vannak, abból is a hátulról betekert számítt ami az ECU-nak jelent, de azt ki lehet márni multiméterrel. ECU passz, azt csak cseredarabbal lehetne tesztelni a trafó lehet szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Az NGK lambda nagy hiba volt, tapasztalatom szerint az egyszálas Bosch jó csak a gyári helyett. Késő bánat eb gondolat :D amúgy gondolom csak nem okoz ekkora galibát Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Injektornál látni a levett fedélnél hogy porlaszt vagy pisil, persze ez nem ad pontos képet, de azért szerintem ha nagyon pisilni az látszik. Az injektor mellett csak a vízhőfok jeladók vannak, abból is a hátulról betekert számítt ami az ECU-nak jelent, de azt ki lehet márni multiméterrel. ECU passz, azt csak cseredarabbal lehetne tesztelni a trafó lehet szerintem. Oksa köszi, Trafót minnyá be is teszem, csak jussak haza melóból lefulladás nélkül :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Mi kell ennél több segítség? Pontosan tudod hol a hiba! Valszeg ki van kopva és lötyög már a tengelye, én cserélném élből egy jobb állapotú bontotra. Az alapjárati nyakán rajta van a szilikon Ó gyűrű? Ennyi, Én meg vettem vadiújat, 10 körül volt talán annó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Daewoo alapjárati tökéletesen jó hozzá, kicsit msfelé áll az elektromos csatija, de olcsóbb, mint a gyári GM. ;) Asszem ilyent vettem:http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=230 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Diabo6 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Sziasztok! A következő furcsa problémával fordulok hozzátok. Lehet, hogy valami kis hülye semmiség, de járó motornál furcsa hangot hallok a motortérből. Megfigyeltem, hogy olyan mintha a vezérmű lenne laza, zörögne, de nyitott géptetőnél semmit nem hallani. Csak az utastérben hallom csukott ajtónál, ablaknál, kinyomott kuplungnál, sőt... elég ha csak egy centire nyomom be a pedált, már kopog/zörög vmi. Teljesen úgy hangzik mintha a motortérből jönne de segítséget is kértem hogy nyomja ki be a kuplungot, én meg füleltem kintről de semmi. Van valami ötletetek hogy mi lehet? Nem a műszerfalból jön, nem a műanyag rezeg. Tippem, hogy a műszerfal mögött lehet valami, talán a lábtérnél, vagy az ablaktörlő motor környékén. Találkoztatok már hasonlókkal? U.I: Sötét színű a kocsi, tehát nem a fényezés miatt van és nem a kopogó manó költözött bele :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Kinyomott kuplungnál pölö a kinyomó csapágy szokott hangoskodni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Diabo6 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Kinyomott kuplungnál pölö a kinyomó csapágy szokott hangoskodni. Rezegni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Rezegni? Ezt nem tudom nekem még nem volt, nem hallottam milyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 99% hogy kinyomócsapágy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Sziasztok! Túlzott olajfogyasztás ellen mit tegyek? Mennyi az a "túlzott"? Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs5362 Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Sziasztok! Elindulásnál és 2.-ba kapcsoláskor mikor engedem a kuplungot fel recsegő hangot hallok de addig amig felengedem a pedált. Ez a kinyomó csapágy lehet, vagy az csak benyomáskor és úgy tartva van csak hangja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Sziasztok! Elindulásnál és 2.-ba kapcsoláskor mikor engedem a kuplungot fel recsegő hangot hallok de addig amig felengedem a pedált. Ez a kinyomó csapágy lehet, vagy az csak benyomáskor és úgy tartva van csak hangja? Lehet hogy nem emel ki teljesen a kuplung, próbáld állítani a váltó felett a bowden végén a csavart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Diabo6 Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 99% hogy kinyomócsapágy. Köszi szépen! Azt nehéz cserélni? Ha soha nem csináltam olyat akkor elmondások és leírások alapján neki merjek állni? Vagy inkább szerelő? A csapágy nem drága, kérdés a meló mennyi vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs5362 Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Lehet hogy nem emel ki teljesen a kuplung, próbáld állítani a váltó felett a bowden végén a csavart. Nem a váltásnál recseg, hanem amikor a pedált engedem fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts