Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Namégeccer: Az 1.5TD valóban Isuzu eredetű motor, de szerelték Kadettbe és Corsába is, valamint ha olyan dízel motort akarsz, amelyik erősebb az 1,7D-nél és befér a Kadett orrába, valamint ezt az egészet hivatalossá is akarod tenni, akkor kizárólag az 1.5TD jöhet szóba, ugyanis az Opel nagyobb dízelei szvsz nem férnek el a motortérben, más típus motorjára (amit nem szereltek soha gyárilag Opelbe) meg az életben nem fogsz kapni átalakítási engedélyt

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez van nekem is, azzal a különbséggel, hogy az alsó 4 centiből visszarúgja a kart, hogy biztos meleg jöjjön :?

Nem tudom hogy miafenét csináljak, de szétkapjuk, aszt majd lesz valahogy.

Rád emléxem! Te akartál motort cserélni! Örülnék ha leírnád mi történt, szerintem sok embert érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Igen én akartam motort cserélni, és cseréltem is. Egyik kedves fórumtársunknak volt elfekvőben egy mocija, amit volt oly rendes és a rendelkezésemre bocsátott:) Aztán ha már szét lett borítva a motor amúgy is akkor a főtengely meg lett köszörülve, új csapágyak. A vezérműtengely házat is ki kellett cserélni, az olajpumpa is gallyon volt. Két szelepen nem volt szelepszárszimering, aztán az egész hidrotőkesor is cserélve lett.

Kb így zajlott a dolog, 2 hónap alatt állt össze a vas rendesen. Azóta elmentem 2500 km-t, 1000-et kíméletesen, aztán 2000-nél olajat cseréltem, hogy a fémforgácsok kijöjjenek a motorból. Valvoline MaxLife 15w40-es olajat raktam bele, csak ajánlani tudom mindenkinek, sokkal szebb hangja lett a motornak. Meg vagyok elégedve vele.

A motorgenerál óta sokkal nyomatékosabb a motor, a 10 literes átlagfogyasztás visszaesett 7-8 liter közé. Jah a gyújtáselosztó fedél az önindító és a gyújtókábelek is cserélve lettek. Gyári opel gyertyát kapott a moci (szerelő szerint a kadett érzékeny a gyertyákra, és bosh-t nem ajánlja, mellesleg utánanéztem, sajnos a bosh-t most már törökországban gyártják, lehet ez az oka annak, hogy nem olyan jó).

Azóta rendben van a kisautó, néha kikormolom, bár 135-nél tovább nem toltam ez még a 60 lovas változat (1.3NB -s moci 4-es váltóval).

Na így első nekifutásra ennyi.

Ha a fűtéssel előrébb jutsz valamennyivel kérlek szólj:)

Link to comment
Megosztás:

Hali, megtaláltam a hőség okát:) A kallantyú amivel lehet állítani a hideg vagy a meleg levegő áramlást, na annak a végén van egy bowden, azt kitapintod, és követed teljesen a végéig (az autó orra fele) Akkor ott találod a fűtő radiátort aminek van egy csapja (ehhez csatlakozik a bowden) Azt a csapot, felfele megnyomod ütközésig és máris hideg levegőt fog fújni. Nálam a bowden meg van nyúlva szerintem, mert csak középig tudja visszatolni a csapot.

Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
..........................................................

Mindjárt kezdeném is:

Az utóbbi napokban elkezdett rakoncátlankodni a motorom - 87-es autó, 13NB, egytorkú karburátoros - ami abban jelentkezik, hogy szivatóval szépen indul, egyenletes az alapjárat de egy-két perc után kezd elkezd rángatózni a motor, leesik az alapjárat és hiába húzok még rá szivatót, nem sok hatással van rá. Ez főleg menet közebn szokott jelentkezni, amikro nyomom neki. Sőt! Minél inkább nyomom, annál inkább fullad lefelé a motor! Először gyertyára gyanakodtam, hogy hátha beköpte a dűs keverék, de ellenőrízve őket semmi komolyabb kormolódást nem láttam rajtuk. Ha egy picit leállítom a motort - 1 perc max - majd újraindítom, akkor szépen jár megint de menet közebn újra előjön a hiba. Aztán ha már rendesen felmelegedett, akkor abbahagyja.

Ez mi lehet? Befagy a benzin szíváskor? Meleglevegőcső rajta van a kipufogócsonkon. Mondjuk azt nem néztem, hogy a vákuumtartály átváltja-e légterelőszelepet. Ami még gyanús, hogy a párás hidegben még inkább előadja magát.

Szia!

Érdekes a jelenség, nekem is ugyan ez: mi volt a megoldás, vagy mit írtak a hozzászolásokban és sikerült megjavítani:

Köszi előre is az infót:

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos nem tudtam az előzőményeket részletesen végigolvasni, ezért elnézést, ha már tárgyaltátok a témát.

A problémám a következő:

1990-es Opel Kadett 1.4LS, 2. éve a tulajdonom. Mostanában azt csinálja, hogy a jobb első kerekek felől lassú, rövid jobb, ill. bal kanyarokban furcsa nyekergő-nyikorgó hangot hallok. (Inkább jobb kanyarokban.) Szerelő azt mondta, hogy a kerékcsapágyakon húzott két lyukat, de ha továbbra is előjön, akkor csapágycsere.

Kipróbálta még másik kerekekkel is, hátha az alufelnik a hibásak. Megjegyzem: azt mondta, hogy eltünt a hang (egyedül ment vele próbára, ami később fontos lehet.)

Másik azt mondja, hogy a jobb oldali féltengely súrlódik valahol.

Volt aki szilentet, meg toronycsapágyat is emlegetett.

Amit még észrevettem: egyedül utazok, nem jelentkezik a nyekergés. Ha terhelést kapp a jobb első ülésen pl. akkor ismét előjön (már kb. 65 kg-os terhelésnél is).

Találkozott-e valaki hasonló jelenséggel és mi lehet a megoldás? Csak azt szeretném cseréltetni, amit muszáj.

Ja, és ha lehet érthetően elmagyarázni, hogy mi-micsoda, és micsinál a micsodával :()

Köszönettel,

Link to comment
Megosztás:

hát ez sokminden lehet. lehet a fék. ha be van szorulvA a betét, vagy gagyi betét tud csikorogni menet közben. az is lehet hogy be van rohadva a csuszkája, és azért csikorog.

A csapágy bugni szokott.

a toronycsakágy tud nyikorogni, de csak kormánytekeréskor. meg tud kopogni.

a gömbfej is tud nyikorogni

a rugó is.

ugyhogy ez egy picit nagyobb átvizsgálást kéne csinálni, mert igy lehetetlenség megmondani......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot!

Lenne is egy kérdésem, ha szabad, mert Helsinkibe utazom az autómmal (1987. Kadett E - lásd infot) és előtte szeretném rendbe tetetni. 200.775 kmnél tart Gusztika 8) , de nagyon pöpec állapotban van! Viszont egy-két dolgot le kell ellenőriznem, mert 2100km az 2100km... főleg így 17 évesen...

Mivel nemrég volt olajcsere+légszűrő+olajszűrő is új, gondoltam a 4 gyertyát is leváltom újakra, új vezérműszíjat is kap, hűtővíz leengedés és -50ig ellenálló kerül bele. Sajna jobb elöl a kerékcsapágyat is kell cserélni + a fékcsövek a szerelő szerint megértek a nyugdíjazásra...

Milyen gyertyát vegyek bele szerintetek? Cseréljem a gyertyakábeleket is? Egyéb tipp a felkészülésre? Minden segíséget hálásan fogadok!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.