Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

És mit lehet ilyenkor csinálni? Hol keressem a hibát?

Én mondjuk az indexkapcsoló kart kicserélném. A benzinszint jelzővel nem törődnék (mármint annak nem lesz köze ehhez).

Kezdetben. A többit amire Potyo gondolt majd elmondja ő vagy más tudor :)

Mellesleg ha pösti vagy tudok adni asszem indexkapcsolót ha...

Link to comment
Megosztás:

Én mondjuk az indexkapcsoló kart kicserélném. A benzinszint jelzővel nem törődnék (mármint annak nem lesz köze ehhez).

Kezdetben. A többit amire Potyo gondolt majd elmondja ő vagy más tudor :)

Mellesleg ha pösti vagy tudok adni asszem indexkapcsolót ha...

Megtaláltam a hibát. Még tavaly valamikor kék ledeket tettem a km.óra világításába, és most valahogy össze ért a lednek a két lába. Egy helyen elolvadt a km.óra hátulján az a "műanyag áram vezető". Egy vezetékkel sikerült áthidalnom a hibát ideig, óráig amíg nem szerzek egy másik kmórát. De most már legalább minden működik normálisan. Segítségeteket pedig nagyon köszönöm. Ha valaki tud olcsón km órát, ha lehet fordulatszám mérőset, akkor az írjon a nagyferenc2@freemail.hu-ra. Köszönöm. Amúgy békés megyei vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam a hibát. Még tavaly valamikor kék ledeket tettem a km.óra világításába, és most valahogy össze ért a lednek a két lába. Egy helyen elolvadt a km.óra hátulján az a "műanyag áram vezető". Egy vezetékkel sikerült áthidalnom a hibát ideig, óráig amíg nem szerzek egy másik kmórát. De most már legalább minden működik normálisan. Segítségeteket pedig nagyon köszönöm. Ha valaki tud olcsón km órát, ha lehet fordulatszám mérőset, akkor az írjon a nagyferenc2@freemail.hu-ra. Köszönöm. Amúgy békés megyei vagyok.

na ennyit a sufni tuningról...majdnem leégett az autód... :)

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam a hibát. Még tavaly valamikor kék ledeket tettem a km.óra világításába, és most valahogy össze ért a lednek a két lába. Egy helyen elolvadt a km.óra hátulján az a "műanyag áram vezető". Egy vezetékkel sikerült áthidalnom a hibát ideig, óráig amíg nem szerzek egy másik kmórát. De most már legalább minden működik normálisan. Segítségeteket pedig nagyon köszönöm. Ha valaki tud olcsón km órát, ha lehet fordulatszám mérőset, akkor az írjon a nagyferenc2@freemail.hu-ra. Köszönöm. Amúgy békés megyei vagyok.

Ha most rendesen megcsináltad, akkor nincs miért cserélni. Amúgy azt a ledet be lehet a kis rizsszem izzó helyére forrasztani az előtétellenállással együtt, akkor biztosan nem érnek össze a lábai. Én így cserélgettem ki a középkonzol meg a fényszórókapcsoló kiégett izzóit. Elég fusi munka a kis műanyag vacakba berakni, de megoldható. Így most zöldet világít a kapcsoló felett jel, meg az óra világítása is zöld, illetve a szivargyújtó is zöld ledet kapott, csak az nemnagyon látszik. A ventilátor kapcsolójához, meg ott a környéken még pár izzó helyére meg fehér ledeket raktam. A kék fényt utálom...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Nah urak, segítségre lenne szükségem.

Van egy Opel Kadett 1.3 LS gépjárművem, ami úgygondolta, hogy nem akar elindul hidegen.

Volt amikor nehézkezesen indult (3-4) önindítózás után, de most csak betolással és vagy a 20. próbálkozásra is alig.

Volt szervízben, kitisztítótták a benzinszűrűt és az alapjárati motort, de a probléma fenn áll.

Az önindító motor szépen tekeri kattan is, tehát az biztosan jó, de levettük a nagyfesz generátorról a kábelt és testhez érintve nem szikrázik!!!

Ha beindult a motor, onnantól kezdve pöcre indul, de amíg hideg addig sajnos ez van. Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj, sajnos kapcsolási rajzunk nincs

így nem igazán tudjuk megbontani a primer kört. Esetleg ha valakinek van..

Amúgy a probléma akkor fajult el, mikot tettem bele kis olajat, meg tankoltam bele. Az olaj jó volt, csak eddig a minimumon volt, most 75% 15-40W olajat kapott, ami eddig is benne volt.

Esős idő volt, és nem mentem vele sokat, csak a kútig és vissza.

További szép napot!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv urak

Segítséget kérnék. ősszel jön a baba hozzánk és mivel nincs a kocsimba hátul biztonsági öv (89es évjárat 1.7 d kadett kombi)amivel a gyerek ülést tudnám rögzíteni szereznem kell bele. kérdésem hol tudok venni kB mennyiért. A helye megvan csak nincs benne köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kadetthoz kellene help:

Amelyiknek gyári a kp zárja és van elektromos ablaka ahhoz tervezém a komfort modult (ajtó zárásakor felhúzza az ablakokat önállóan)

1. Van olyan pontja az ablakvezérlőnek ahol vagy testet vagy egy adott feszt kapcsolva az ablakok felmennek?

2. Vagy a kapcsoló mit kapcsol, ha kézzel akarom felhúzni az ablakokat?

3. A központi zárásakor (akár táv akár kulcs) van olyan pont a kp zár vezérlőjénél ahol megjelenik egy impulzus (valamilyen pozitív feszültség) és az utasítja a vezérlőt a zárásra?

4. A kp zárnak ha távirányítós létezett-e reteszelés funkció? Ha bezárta az autót akkor belülről sem lehetett kinyitni az ajtót.

Előre is köszönöm, remélem sikerül ehhez a típushoz is csinálnom egy komfort modult.

Link to comment
Megosztás:

Egy motorkódra mindenképpen szükség lenne, forgalmiból a motorszám első hat-hét karaktere.

Biztos vagy benne, hogy Kadettben is volt ilyen motor?

A gyanúd abszolút megalapozott, ugyanis nem ugyanaz a két motor. A Kadettben 15DTR (TC4EC1) motorkóddal szerepelt és 72LE-t meg 143Nm-t tudott, míg a Corsában más turbóval és 15DT (T4EC1) motorkóddal volt beépítve, így 66LE-re és 132Nm-re volt képes. Ezek után könnyen el tudom képzelni hogy a szelephézag is más.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kadetthoz kellene help:

Amelyiknek gyári a kp zárja és van elektromos ablaka ahhoz tervezém a komfort modult (ajtó zárásakor felhúzza az ablakokat önállóan)

1. Van olyan pontja az ablakvezérlőnek ahol vagy testet vagy egy adott feszt kapcsolva az ablakok felmennek?

2. Vagy a kapcsoló mit kapcsol, ha kézzel akarom felhúzni az ablakokat?

3. A központi zárásakor (akár táv akár kulcs) van olyan pont a kp zár vezérlőjénél ahol megjelenik egy impulzus (valamilyen pozitív feszültség) és az utasítja a vezérlőt a zárásra?

4. A kp zárnak ha távirányítós létezett-e reteszelés funkció? Ha bezárta az autót akkor belülről sem lehetett kinyitni az ajtót.

Előre is köszönöm, remélem sikerül ehhez a típushoz is csinálnom egy komfort modult.

Hali!

Amihez kellene:

pillanatnyilag így működik a gyári rendszer

Semmi modul és egyéb elem csak egy pár(jobb/bal) 3 állású(fel/0/le) kapcsoló, amire test és kapcsolt pozitív jön és úgy megy az emelőmotorokhoz (pólusfordítással vált irányt). Nincs benne pillanatnyilag semmi figyelő, így addig megy, amíg nyomod és kész. ehhez kellene olyan ami hosszú nyomásra megfelelő irányba folyamatos zárást vagy nyitást csinálna és a riasztó jelére felhúzza az ablakot. Remélem tudsz egy ilyent készíteni....

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

nekem lanne egy olyan problémám hogy be tettem a kadettomba egy C14SE motort beindúlt csak a motor állati sokat fogyaszt és füstöl is szép feketén

lamda szondát már cseréltem(v.mivel jobb lett) illetve komplett szívósort is mert az előzőbe beletört egy érzékelő

én arra gondoltam hogy túl nagy nyomással jön a benzin az inyektorokhoz

ha valaki tudja a megoldást kérem ne tartsa magába

előre is köszönöm további szép napot kivánok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Volna egy érdekes hibajelenségem:

Ha az autót a nagy melegben nem árnyékban hagyom, akkor előfordulhat, hogy az ablaktörlők működni kezdenek a gyújtás ráadása után, elég nehéz lekapcsolni őket, végül kiolvad a 30A-s biztosíték. De úgy hogy a műanyag háza is szétolvad. Ez csak nagy melegben, tűző napon hagyott autónál fordul elő, ha árnyékban van ill a hűvös hónapokban nem tapasztaltam ezt a hibajelenséget. Új biztosíték behelyezése után rendben működik.

Múltkor a nagy meleg miatt, hogy ne süljünk be az autópályán, teljes fokozaton járattam a ventilátort. Nem is volt gond. Viszont visszaúton már nem működött. Biztosíték ok. Kapcsolóhiba lenne? (Kapcsolóban lévő izzó sem világít.)

Automata szívató beállítható jól? Most hideg motornál párszor el kell indítani az autót, mert mindig lefullad, utána már nem teszi.

14NZ motor (ha jól írtam).

Ezek bosszantó kis hibák.

Link to comment
Megosztás:

Ha az autót a nagy melegben nem árnyékban hagyom, akkor előfordulhat, hogy az ablaktörlők működni kezdenek a gyújtás ráadása után, elég nehéz lekapcsolni őket, végül kiolvad a 30A-s biztosíték. De úgy hogy a műanyag háza is szétolvad. Ez csak nagy melegben, tűző napon hagyott autónál fordul elő, ha árnyékban van ill a hűvös hónapokban nem tapasztaltam ezt a hibajelenséget. Új biztosíték behelyezése után rendben működik.

Érdekes. Első körben lehet a kapcsolót megpróbálnám kicserélni hátha az szórakozik

Múltkor a nagy meleg miatt, hogy ne süljünk be az autópályán, teljes fokozaton járattam a ventilátort. Nem is volt gond. Viszont visszaúton már nem működött. Biztosíték ok. Kapcsolóhiba lenne? (Kapcsolóban lévő izzó sem világít.)

Semmilyen fokozatban? Mert mondanám hogy előtétellenállás, de az úgy szokott elromlani, hogy fokozatonként esik ki a dolog. Ilyenem még pont van amúgy asszem.

Automata szívató beállítható jól? Most hideg motornál párszor el kell indítani az autót, mert mindig lefullad, utána már nem teszi.

14NZ motor (ha jól írtam).

Ha jó a karbi és a motor is akkor igen. De ez a jelenség teljesen normális az ilyen korú karbis kocsiknál és elég drága a javíttatás, ha meg magadnak próbálod meg belőni, lehet hogy sokkal rosszabb lesz minden.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes. Első körben lehet a kapcsolót megpróbálnám kicserélni hátha az szórakozik

Semmilyen fokozatban? Mert mondanám hogy előtétellenállás, de az úgy szokott elromlani, hogy fokozatonként esik ki a dolog. Ilyenem még pont van amúgy asszem.

Ha jó a karbi és a motor is akkor igen. De ez a jelenség teljesen normális az ilyen korú karbis kocsiknál és elég drága a javíttatás, ha meg magadnak próbálod meg belőni, lehet hogy sokkal rosszabb lesz minden.

Én is a kapcsolóra gondoltam, kicsi az esélye, hogy mindkét motor zárlatos lenne.

A venti semmilyen fokozatban nem működik, úgy vettem észre. Az 1-2 amúgy is elég gyér volt, de most semmi reakció.

A karbi biztosan jó, a motor most esett át egy felújításon. (Hengerfej, gyűrűzés, stb.) Akkor lehet, hogy hagyom, mert ezzel még együtt lehet élni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valakinek van ötlete mi lehet a probléma a 1.7 szivó D-nek, hogy indításkor sokáig teker az önindító 6-8 mp mire elindul a motor? Ezt nemrég kezdte csinálni egy hete kb. Ma néztem meg az ízzítógyertyákat, egy volt rossz, azt kicseréltem de szinte semmi változás. Az érdekes az, hogy ezt hosszabb állás után csinálja csak az első indításkor. Ha után leállítom és újra indítok, még ha hideg is, de könnyen indul. Olyan mintha nem kapná fel a gázolajat. Gázolajszűrőre gondolok vagy esetleg az előtöltés állíthatódott el. Ha valakinek van ötlete légyszi írja meg. Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Én arra tippelek, hogy levegőt kap valahol az üzemanyagcsőbe, és ha sokáig áll a motor, akkor visszacsorog a tartályba a csőből, szűrőből, stb. aztán utána sokáig tart, mire ismét felszívja. Nekem a benzinesnél rendesen látszik, hogy ha leállítom, akkor a szűrőből és a csövekből megy visszafelé, meg még hallatszik is, hogy levegőt kap. Csak ennél a karburátorban marad annyi, hogy következő indításkor onnan eljár néhány másodpercet, mire ismét felszívja a pumpa.

Link to comment
Megosztás:

Én is a kapcsolóra gondoltam, kicsi az esélye, hogy mindkét motor zárlatos lenne.

A venti semmilyen fokozatban nem működik, úgy vettem észre. Az 1-2 amúgy is elég gyér volt, de most semmi reakció.

A karbi biztosan jó, a motor most esett át egy felújításon. (Hengerfej, gyűrűzés, stb.) Akkor lehet, hogy hagyom, mert ezzel még együtt lehet élni.

Tesztelgettem. A venti a 11-es biztosítékhoz van rendelve, amihez a duda is. A duda működik. Ha felkapcsolom a világítást, akkor a venti kapcsoló izzójának világítani kéne, de nem teszi. Olyan, mintha a kapcsolóba már nem jönne delej.

Tegnap az ablaktörlő elől működött a hátsó is, de nem tudtam lekapcsolni, végül megállt magától, nem indítottam újra. AZ első működik rendesen. Akkor vagy kapcsoló vagy a hátsó motorja nem ok, lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.