Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nos, bár benzinnel még, de megy az autó a hunfelx-szel A rögzítést másképpen oldottam meg, nem a tűzfal, hanem az akksi oldalára tapasztottam fel a hunflexet.

Még csak az udvarban járattam, tapasztalataim szerint az alapjárat valamivel magasabb, a kipufogógázon lehet érezni hogy ifejezetten dús a keverék. Nem tudom ez mennyire normális. Honnan lehet tudni hogy működik a flex? :)

Holnap töltöm bele az etanolt, majd fényképezek is a beszerelt cuccról.

Link to comment
Megosztás:

Nos, bár benzinnel még, de megy az autó a hunfelx-szel A rögzítést másképpen oldottam meg, nem a tűzfal, hanem az akksi oldalára tapasztottam fel a hunflexet.

Még csak az udvarban járattam, tapasztalataim szerint az alapjárat valamivel magasabb, a kipufogógázon lehet érezni hogy ifejezetten dús a keverék. Nem tudom ez mennyire normális. Honnan lehet tudni hogy működik a flex? :)

Holnap töltöm bele az etanolt, majd fényképezek is a beszerelt cuccról.

Én meg beszéltem a sráccal, holnap megyek érte személyesen.

Link to comment
Megosztás:

Nos, bár benzinnel még, de megy az autó a hunfelx-szel A rögzítést másképpen oldottam meg, nem a tűzfal, hanem az akksi oldalára tapasztottam fel a hunflexet.

Még csak az udvarban járattam, tapasztalataim szerint az alapjárat valamivel magasabb, a kipufogógázon lehet érezni hogy ifejezetten dús a keverék. Nem tudom ez mennyire normális. Honnan lehet tudni hogy működik a flex? :)

Holnap töltöm bele az etanolt, majd fényképezek is a beszerelt cuccról.

ha kap testet, akkor működik

ezért célszerű berakni egy kapcsolót a testkábelre, ha esetleg benzinnel kell menni, akkor ne dúsítson

Link to comment
Megosztás:

vazki, mindenki elhozza, én meg várhatom a postást. :)

Nem mindenki...én is várom a két csengetést... :(

Én megpróbálom majd a tűzfalon lévő üres biztosíték/relé dobozba belehekkelni...

és akkor nem kell félnem a fröcsögő sártól...

Viszont lesz majd gondom az injektor csatikkal, mert egybe van egy műhanyagházzal... :s

Zsoltee87:

Az elektronika kikapcsol (mintha ott sem lenne) ha megszakítod a testet...legalábbis ezt írták a tudorok.... :P

Link to comment
Megosztás:

Én meg beszéltem a sráccal, holnap megyek érte személyesen.

Ha erre jössz és van kedved meg 10 perced akkor fussunk már össze dumálni. :)

ha kap testet, akkor működik

ezért célszerű berakni egy kapcsolót a testkábelre, ha esetleg benzinnel kell menni, akkor ne dúsítson

Elvileg ez már automatikus, szóval nem kell kapcsoló. Másrészt hogy működik-e majd akkor derül ki gondolom, mikor beletolom az e85-öt úgy hogy nincs mellé benzin.

Link to comment
Megosztás:

Nos, bár benzinnel még, de megy az autó a hunfelx-szel A rögzítést másképpen oldottam meg, nem a tűzfal, hanem az akksi oldalára tapasztottam fel a hunflexet.

Még csak az udvarban járattam, tapasztalataim szerint az alapjárat valamivel magasabb, a kipufogógázon lehet érezni hogy ifejezetten dús a keverék. Nem tudom ez mennyire normális. Honnan lehet tudni hogy működik a flex? :)

Holnap töltöm bele az etanolt, majd fényképezek is a beszerelt cuccról.

Nem kellene a lambda szondának korrigáltatnia az ECU-val ha dús a keverék?

Vagy ennyire már nem tudja lerövidíteni a befecsk.időt...?

Link to comment
Megosztás:

Szivesen :)

Ebben a hozzászólásban találtam erre utaló nyomokat! :P

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=525607

Megerősítem, a saját járgányon kipróbáltam, a levett test kábellel olyan, mintha ott se lenne a Hunflex, bár utána visszaraktam, mivel nem tapasztaltam, hogy dúsabb lenne a keverék (bízom benne, hogy az ECU elvégezte a leszabályozást).

Lassan kiürül a benya a tankból, és akkor jöhet az éles teszt tiszta E85-sel :(

Link to comment
Megosztás:

és mi alapján dönti el a gép, hogy mi van a tankban? :)

Műszaki lexikon: Kopogásérzékelő

A kopogásérzékelő kiküszöböli a káros öngyulladást. A kopogó hatást a szabályozatlan égés hozza létre, amely lokálisan rendkívül magas hőmérsékletet hoz létre a hengerben. Ez a nagy hőmennyiség nagyon megterheli a motor egyes részeit, például a dugattyút, a szelepeket és a hengerfejet, és azok megrongálódását okozhatja. A kopogásérzékelő regisztrálja a motorból jövő hangokat, és elektromos impulzusokká alakítja át azokat. A motor vezérlőegysége azután összehasonlítja a mért impulzusokat a tárolt előírt értékekkel, és szükség szerint beavatkozik a motor, az üzemanyag befecskendezés és a gyújtás vezérlésébe, mielőtt az égés elérné a kopogási határértéket. A kopogásérzékelő másik funkcióját az üzemanyag minőségének megállapítása jelenti. Minél magasabb az oktánszám, annál kopogásmentesebb az üzemanyag. Ez azt jelenti, hogy a 98-as oktánszámú szuperplusz benzin magasabb hőmérsékleten ég, mint a 95-ös szuperbenzin vagy a 91-es normálbenzin. Ha valamilyen oknál fogva csak az alacsonyabb minőségű üzemanyag áll rendelkezésre, a motorvezérlés a kopogásérzékelőtől kapott információk alapján automatikusan korrigálja a gyújtás időzítését. Ezzel meggátolja a motor károsodását.

Magyarul azt hallgatja egy mikrofon, hogy mennyire csörög a motor, ennek megfelelően állítja a gyújtást.

Link to comment
Megosztás:

ja és mi az a drága???

50e körül láttam ilyet legutóbb, amit érdemes is lenne megvenni, de ez még az olcsóbb kategória.

Még csak az udvarban járattam, tapasztalataim szerint az alapjárat valamivel magasabb, a kipufogógázon lehet érezni hogy ifejezetten dús a keverék. Nem tudom ez mennyire normális. Honnan lehet tudni hogy működik a flex? :)

Pontosan ez mutatja, hogy nekem lehet igazam, ez az "automata" hunflex fix százalékban emeli map szerint a befecskendezést,

a lambdaszabályzásnak meg kell kis idő, míg követi a megváltozott arányokat. Vagyis abszolút nincs benne semmi automata

funkció, igaz digitális, de még ez is "buta" kütyü.

Műszaki lexikon: Kopogásérzékelő

Magyarul azt hallgatja egy mikrofon, hogy mennyire csörög a motor, ennek megfelelően állítja a gyújtást.

Szerintem nem erre vonatkozott a kérdés, hanem hogy honnan tudja az átalakító kütyü, benya vagy E85 van-e a tankban.

A válasz: sehonnan, nem tudja. :(

A kopogásérzékelős vezérlések is amúgy a 98-as oktánminőségig viszik az előgyújtást adaptívan, tehát az E85 teljesítményfokozó

előnyeit az átalakítós autóval sem használhatja ki a user.

Link to comment
Megosztás:

A kopogásérzékelős vezérlések is amúgy a 98-as oktánminőségig viszik az előgyújtást adaptívan, tehát az E85 teljesítményfokozó

előnyeit az átalakítós autóval sem használhatja ki a user.

De valami ilyesmi irányba tudnék csak elindulni ha paraszti ésszel gondolkodok.

Mert azért csak a kopogás milyensége alapján állítódik az előgyújtás, és ugye etanolnál ez erősen a 98 oktán felé tolódik a 95 helyett.

Persze az is lehet, hogy most oltári nagy baromságot írtam.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem erre vonatkozott a kérdés, hanem hogy honnan tudja az átalakító kütyü, benya vagy E85 van-e a tankban.

A válasz: sehonnan, nem tudja. :)

ott a pont

amúgy azért automata(szerintem), mert benne van a hőmérsékletérzékelő a hidegindításhoz

Link to comment
Megosztás:

Pontosan ez mutatja, hogy nekem lehet igazam, ez az "automata" hunflex fix százalékban emeli map szerint a befecskendezést,

a lambdaszabályzásnak meg kell kis idő, míg követi a megváltozott arányokat. Vagyis abszolút nincs benne semmi automata

funkció, igaz digitális, de még ez is "buta" kütyü.

Ő az csak az első hidegindítás volt, azóta mentem az autóval és ugyanolyan mint annakelőtte, nem érzem hogy dús lenne.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan ez mutatja, hogy nekem lehet igazam, ez az "automata" hunflex fix százalékban emeli map szerint a befecskendezést,

a lambdaszabályzásnak meg kell kis idő, míg követi a megváltozott arányokat. Vagyis abszolút nincs benne semmi automata

funkció, igaz digitális, de még ez is "buta" kütyü.

Programozhatót csak a Bioetun-t ismerem, de az nem 20, hanem 50+áfa. Azért nem mindegy. :)

Link to comment
Megosztás:

Alapból nem lehet "okos" a kütyü, hiszen, a saját hőmérséklet szenzorán kívül, semmilyen input adatot nem kap. A "piszkos munkát" az aktuális üzemanyaghoz való adaptálásra a kütyü kitalálói a motorvezérlő ECU-ra bíztak (ez az ő ötletük).

A gond csak az, hogy a Lambda szonda lapján történő adaptáció minden injektor vezérlés és az ECU szoftverének sajátosságai (kalibrációs táblázatok értékei) miatt más és más határok között mozog. Ez nekünk, júzerekenek azt eredményez(het)i, hogy van akinek talán jól működik (azaz épp nem észlelünk gondot, pl. túldúsított keveréket, túl nagy fogyasztást, stb), és van akinek az ECU nem tudja megfelelő értékekre visszaállítani a keverék értéket. Ez súlyosbodhat, ha pl. a Lambda megfáradt, hibás, vagy ha már egy alapból "csip-tuningolt" verdáról van szó.

Amúgy a Ford FOCUS gyári E85-ös verziójú járgányoknál az E85-ös üzemet is úgy oldották meg, hogy egy szélesebb tartományban működő kopogásérzékelőt tettek be, továbbá az ECU-ba, gyári kisérletek sorn kialakított, új vezérlő szoftvert építettek be. Amit még szoktak emlegetni, hogy etanol álló csövek, stb, az nem lényeges.

De sajna mi, Hunflex használók nem sokat tehetünk:vagy hagyjuk úgy, ahogy van, van benya esetében levesszük (lekapcsoljuk) a testet a kütyüről.

Ezért is örültem (volna) a Gabi által fejlesztett okos kütyünek

Amúgy a csip-tuning (mekk)mesterek gondolkodhatnának azon, hogy lenne kereslet egy adaptív E85-ösre is jó vezérlő szoftver elkészítésére a gyári ECU-hoz, szerintem lenne rá kereslet.

Link to comment
Megosztás:

De valami ilyesmi irányba tudnék csak elindulni ha paraszti ésszel gondolkodok.

Mert azért csak a kopogás milyensége alapján állítódik az előgyújtás, és ugye etanolnál ez erősen a 98 oktán felé tolódik a 95 helyett.

Persze az is lehet, hogy most oltári nagy baromságot írtam.

Nem írtál baromságot, csak ehhez az átalakítós mókához nem sok köze van a kopogásérzékelőnek.

Teljesítményben és dinamikában csak annyit lehet érezni az E85-el változást, amennyire egy jó

minőségű 98-as benyával is érezhető lenne :(

amúgy azért automata(szerintem), mert benne van a hőmérsékletérzékelő a hidegindításhoz

nem, ezt a két tulajdonságot külön jegyzik a gyártó honlapon. de az "automata" jelző csak marketing :)

Amúgy a Ford FOCUS gyári E85-ös verziójú járgányoknál az E85-ös üzemet is úgy oldották meg, hogy egy szélesebb tartományban működő kopogásérzékelőt tettek be, továbbá az ECU-ba, gyári kisérletek sorn kialakított, új vezérlő szoftvert építettek be. Amit még szoktak emlegetni, hogy etanol álló csövek, stb, az nem lényeges.

Amúgy a csip-tuning (mekk)mesterek gondolkodhatnának azon, hogy lenne kereslet egy adaptív E85-ösre is jó vezérlő szoftver elkészítésére a gyári ECU-hoz, szerintem lenne rá kereslet.

A gyári etanolos autókban azért több csoda is van, pl előmelegítős szívótorok, ami az egyetlen valós jó megoldása a hidegindításnak

etanollal, azzal egy fél fordulattal sem kell többet tekerni az önindítóval, mint benyával.

A csipp-mesterek sajnos tehetetlenek a témában, mivel ők csak jelleggörbéket és táblákat tudnak variálni, magát a

vezérlőszoftvert nem :P Így ez a vonal felejtős.

Link to comment
Megosztás:

A gyári etanolos autókban azért több csoda is van, pl előmelegítős szívótorok, ami az egyetlen valós jó megoldása a hidegindításnak etanollal, azzal egy fél fordulattal sem kell többet tekerni az önindítóval, mint benyával.

Az előmelegítést könnyen (néhány ezer Ft-ból) meg lehet oldani, pl. a Lomex-ben lehet kapni peltier elemeket vagy fűtő ellenállásokat, amiket ráapplikálva a szívótorokra, egy automata hőfokkapcsolóval működtetve, a beállított hőfok alatt indításnál beindul az előmelegítés.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.