Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello mindenki.

Olyan kérdésem lenne a levélfogó rácsdhoz honnan lehet rendelni gumit ami ráfekszik a szélvédőre és levezeti a vizet rajta.

Bontóból. Egyébként opel boltban is néztem 2 helyen, ott vmi tizenvalahányezret mondtak rá (gyári.. :) ). Bontóban aztán vettem 2000 ért kompletten a ráccsal.

Link to comment
Megosztás:

nekem úgy tűnik ezt már foltozták, egyébként kellene lenne ott egy gyári liknak, amin a bejutott nedvesség kifolyik

(egy műanyag lukas dugó van benne)

Hát nem tudom, hogy ez a lik azt a célt szolgálja-e ha egyre gondolunk. Tetőablakosnál az enyémnél azon van kivezetve a lefolyócső a tetőablak tálcától, tehát az enyém beázhat, ott nem folyik ki semmi. Ha a nem tetőablakosnál nálatok le van dugózva gyárilag akkor azon szintén nem sok minden folyhat ki. Nem hiszem, hogy a tervező számolt volna azzal, hogy később be fog ázni majd a tető és a hátsó lámpa na meg kirohad a doblemez és ki kell vezetni a vizet onnan.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, hogy ez a lik azt a célt szolgálja-e ha egyre gondolunk. Tetőablakosnál az enyémnél azon van kivezetve a lefolyócső a tetőablak tálcától, tehát az enyém beázhat, ott nem folyik ki semmi. Ha a nem tetőablakosnál nálatok le van dugózva gyárilag akkor azon szintén nem sok minden folyhat ki. Nem hiszem, hogy a tervező számolt volna azzal, hogy később be fog ázni majd a tető és a hátsó lámpa na meg kirohad a doblemez és ki kell vezetni a vizet onnan.

A műanyag patent mellett ki tud folyni gyárilag, mert nem teljesen zárt, és a páralecsapódás miatt kellene kiengednie. Egyébként a pára egy rohadt dolog, mert ugye a szellőző pont azért van ott, hogy cserélődjön kicsit a levegő, de azért le tud párásodni a beltér. Az meg szépen folyik be a varratok közé is, és rohad szét. Egyrészt a külső rohadás, másrészt a belső is eszi az autót. Ki kell üregelni! Az pont úgy folyik a varratok közé, hogy már a páralecsapódás után nem jut át. Kint meg alvázvédő. Ez mondjuk gyári új esetén jelent megoldást, elkorhadtnál hiába... :S

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, hogy ez a lik azt a célt szolgálja-e ha egyre gondolunk. Tetőablakosnál az enyémnél azon van kivezetve a lefolyócső a tetőablak tálcától, tehát az enyém beázhat, ott nem folyik ki semmi. Ha a nem tetőablakosnál nálatok le van dugózva gyárilag akkor azon szintén nem sok minden folyhat ki. Nem hiszem, hogy a tervező számolt volna azzal, hogy később be fog ázni majd a tető és a hátsó lámpa na meg kirohad a doblemez és ki kell vezetni a vizet onnan.

Hehh, tetőablakosnál ha a tervezésnél számoltak volna ezzel, akkor az első lefolyócsövei nem a küszöbbe vezetnék a vizet, és nem rohadna el olyan könnyen. A hátsóknál meg szerintem az első dolog ami problémás lett, az a kis gumiátvezető, aminek a végén csak egy kis rés van. Valószínűleg 1 hét komolyabb esős idő után eldugul és soha többet nem folyik ki semmi, hanem előbb utóbb a kaszniba, ahogy nekem is. Áldom is a mérnököket ezért a remek megoldásért.

Mostanra sikerült megcsinálni az elsőket, de kasznit kellett fúrni, hogy kivezessem a csövek végeit. Csuklottak is végig a tervezők... A hátsókkal nem tudom mi legyen, bár elnézve a lemezeket (vagy ami maradt belőlük) bárhol ki tudom dugni őket :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lökhárító gyárilag milyen színű az F Astráknál? Szürkéből van 3 árnyalat is. Nem tudom mi illene bíborlilás karosszériához.

Az összes szürke árnyalat fekete volt valamikor :D Van 2 féle színrefújt, meg fekete. A szürke árnyalatból a korát lehez besaccolni a lökösnek.
Link to comment
Megosztás:

Mivel , és hányszor fújtad le? :icon1:

Kevertettem színt, és azzal. 2-3 réteg volt mindenhol, persze előtte alapozó, gitt, filler. Utánna 3 réteg lakk.

Tudom, hogy nem valami szép, de nem is kell, hogy az legyen, jövőre úgyis ívcsere, meg mögötte a belső lemez, és tanklyuklemez csere lesz.

Link to comment
Megosztás:

Kevertettem színt, és azzal. 2-3 réteg volt mindenhol, persze előtte alapozó, gitt, filler. Utánna 3 réteg lakk.

Tudom, hogy nem valami szép, de nem is kell, hogy az legyen, jövőre úgyis ívcsere, meg mögötte a belső lemez, és tanklyuklemez csere lesz.

2K-sat kevertettél vagy 1K-sat, ha az utóbbit akkor hol? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jóestét,

ajtó lógást drága mulatság javíttatni? Bal első ajtó felül eláll, alul beljebb van. Mikor vettem a kocsit, még másik ajtó volt rajta, az nem lógott, csak rohadt. Bal elöl amúgyis törve volt (belül a küszöbnél látszott a javítás, mikor szétszedtem). És mikor egy szép új (igazából használt :D ) ajtót felraktam, új ajtóhatárolóval+csapszegekkel, és vártam, hogy nem fog kattogni, jött a meglepi. Mindenhogy eláll, finoman nem lehet becsukni, és az új határoló is kezd hangot adni :pinch: .

Link to comment
Megosztás:

Jóestét,

ajtó lógást drága mulatság javíttatni? Bal első ajtó felül eláll, alul beljebb van. Mikor vettem a kocsit, még másik ajtó volt rajta, az nem lógott, csak rohadt. Bal elöl amúgyis törve volt (belül a küszöbnél látszott a javítás, mikor szétszedtem). És mikor egy szép új (igazából használt :D ) ajtót felraktam, új ajtóhatárolóval+csapszegekkel, és vártam, hogy nem fog kattogni, jött a meglepi. Mindenhogy eláll, finoman nem lehet becsukni, és az új határoló is kezd hangot adni :pinch: .

Ha új csapszeggel is lóg, illetve kottyan, akkor fel lehet dörzsárazni a lyukakat, és ehhez esztergáltatni csapszeget. Ha nagyon be kell csapni, akkor fel kell lazítani a B-oszlopon azt a fület amibe a zár beakad, és addíg kell mozgatni ide-oda amig jó nem lesz. Elég nehéz eltalálni melyik az a pont ahol jó lesz, és egyszerre keveset kell csak mozdítani rajta. Illetve az egyik cartársnak emelték túl az ajtóját a tetőn megszüntetve a lógást, de ez azért elég nagy gyakorlatot igényel szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Jóestét,

ajtó lógást drága mulatság javíttatni? Bal első ajtó felül eláll, alul beljebb van. Mikor vettem a kocsit, még másik ajtó volt rajta, az nem lógott, csak rohadt. Bal elöl amúgyis törve volt (belül a küszöbnél látszott a javítás, mikor szétszedtem). És mikor egy szép új (igazából használt :D ) ajtót felraktam, új ajtóhatárolóval+csapszegekkel, és vártam, hogy nem fog kattogni, jött a meglepi. Mindenhogy eláll, finoman nem lehet becsukni, és az új határoló is kezd hangot adni :pinch: .

Gondolom nem egy nagy összeg a zsanérokat szabályozni, de ha a régi ajtó jó volt akkor én kipróbálnék egy másik ajtót is próbára hogy az mit mutat hátha valami karambolos sz.rt adtak el neked mert akkor inkább ha lehet visszavinném az eladónak és keresnék másikat. Persze lehet az is, hogy a régi ajtódat már állították és azért volt az jó és ez meg azért nem.

Link to comment
Megosztás:

Ha új csapszeggel is lóg, illetve kottyan, akkor fel lehet dörzsárazni a lyukakat, és ehhez esztergáltatni csapszeget. Ha nagyon be kell csapni, akkor fel kell lazítani a B-oszlopon azt a fület amibe a zár beakad, és addíg kell mozgatni ide-oda amig jó nem lesz. Elég nehéz eltalálni melyik az a pont ahol jó lesz, és egyszerre keveset kell csak mozdítani rajta. Illetve az egyik cartársnak emelték túl az ajtóját a tetőn megszüntetve a lógást, de ez azért elég nagy gyakorlatot igényel szerintem.

Olyan, mintha a kasznin állnának rossz pozícióban a zsanérok, mintha bután hegesztették volna vissza. Az a vicc, hogy ezen nem csodálkoznék, de valószínűbb, hogy eldeformálódott a kaszni ott.

Gondolom nem egy nagy összeg a zsanérokat szabályozni, de ha a régi ajtó jó volt akkor én kipróbálnék egy másik ajtót is próbára hogy az mit mutat hátha valami karambolos sz.rt adtak el neked mert akkor inkább ha lehet visszavinném az eladónak és keresnék másikat. Persze lehet az is, hogy a régi ajtódat már állították és azért volt az jó és ez meg azért nem.

A kocsi volt karambolos, az új ajtó biztosan jó ;) . Énis arra gondoltam, hogy a régi ajtó lett anno hozzáhajtogatva...

Szóval hogy történik a zsanér beszabályzása? Leszedik, majd visszahegesztik jó pozícióban? ...ha már nem csavarozva vannak (ez a tetőablak csövei után a számomra a 2. hatalmas tervezési hiba...)

Link to comment
Megosztás:

Olyan, mintha a kasznin állnának rossz pozícióban a zsanérok, mintha bután hegesztették volna vissza. Az a vicc, hogy ezen nem csodálkoznék, de valószínűbb, hogy eldeformálódott a kaszni ott.

A kocsi volt karambolos, az új ajtó biztosan jó ;) . Énis arra gondoltam, hogy a régi ajtó lett anno hozzáhajtogatva...

Szóval hogy történik a zsanér beszabályzása? Leszedik, majd visszahegesztik jó pozícióban? ...ha már nem csavarozva vannak (ez a tetőablak csövei után a számomra a 2. hatalmas tervezési hiba...)

Hát ha tényleg a zsanér van rossz helyen akkor csak ez a megoldás létezik szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.