Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Nos az első szélvédő is fóliázható napvédő csíkkal a tükör vonaláig, amennyiben a szélvédő üveg nem színezett azt a hatályos szabályok szerint lehet hővédő vagy betörésgátló fóliával felszerelni és legalább 75% fényáteresztő képességgel kell rendelkeznie. Oldalsó vezető üléssor felőli üvegeknek legalább 70% fényáteresztő képességűnek kell lennie míg az összes többi hátulra eső bármilyen mértékben sötétíthető viszont a feltétele a mindkét oldali tükör. Minden felszerelt fóliának a felszerelő által kiadott "H" vagy "AF" jelzésű a fólia alá elhelyezett matricával ellátott megfelelőségi műbizonylattal és (felszerelési dátumtól függően) plasztik kártyás műbizonylattal kell rendelkeznie.

Az üvegfóliázás árak műhelyenként eltérőek de árban általában nincsenek különbségek a hő- fény- vagy betörésvédő fóliák között.

Link to comment
Megosztás:

Nos az első szélvédő is fóliázható napvédő csíkkal a tükör vonaláig, amennyiben a szélvédő üveg nem színezett azt a hatályos szabályok szerint lehet hővédő vagy betörésgátló fóliával felszerelni és legalább 75% fényáteresztő képességgel kell rendelkeznie. Oldalsó vezető üléssor felőli üvegeknek legalább 70% fényáteresztő képességűnek kell lennie míg az összes többi hátulra eső bármilyen mértékben sötétíthető viszont a feltétele a mindkét oldali tükör. Minden felszerelt fóliának a felszerelő által kiadott "H" vagy "AF" jelzésű a fólia alá elhelyezett matricával ellátott megfelelőségi műbizonylattal és (felszerelési dátumtól függően) plasztik kártyás műbizonylattal kell rendelkeznie.

Az üvegfóliázás árak műhelyenként eltérőek de árban általában nincsenek különbségek a hő- fény- vagy betörésvédő fóliák között.

Régen divat volt a műszerfalra állított tükör. Már megint a veterános cabriósok vannak előnyben :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kár, már éppen keresni akartam astrához talpas műszerfaltükröt :D Tudom most elpusztítom a témát de eszembejutott hogy fehér tanksapiajtó van az ótón és elég érdekes látványt nyújt így. Valaki festett már ilyet? és ha igen akkor mivel? Az eredetinek letört az a bepattintós füle és amikor meguntam hogy be van ragasztva (belülről kétoldalas ragacs tök jól fogta :lol: ) lecseréltem egy kapott példányra. A bibi csak annyi volt hogy unokatesóm egykori gépe fehér volt. Így messziről megismerem a parkolóban az enyémnek a seggét ha esetleg másik 4 is állna a környékén, de nem mondhatnám túl ízlésesnek. Ahogy nézegettem az eredetit annak is fehér az alapszíne.

Link to comment
Megosztás:

Kár, már éppen keresni akartam astrához talpas műszerfaltükröt :D Tudom most elpusztítom a témát de eszembejutott hogy fehér tanksapiajtó van az ótón és elég érdekes látványt nyújt így. Valaki festett már ilyet? és ha igen akkor mivel? Az eredetinek letört az a bepattintós füle és amikor meguntam hogy be van ragasztva (belülről kétoldalas ragacs tök jól fogta :lol: ) lecseréltem egy kapott példányra. A bibi csak annyi volt hogy unokatesóm egykori gépe fehér volt. Így messziről megismerem a parkolóban az enyémnek a seggét ha esetleg másik 4 is állna a környékén, de nem mondhatnám túl ízlésesnek. Ahogy nézegettem az eredetit annak is fehér az alapszíne.

Szerintem keress fel egy jobb festékboltot, ahol kevernek színeket, ha megkéred őket biztos kimennek a kocsihoz a színkártyával, és felárért szoróflakonba töltik a festéket. Amúgy sem baj, ha van egy kis javítóanyag. Aztán vagy leveszed a zsanérnál a két csavarral, vagy körbemaszkolod. Én levenném. Bent nem száll rá a por amíg szárad. Ha kell lehet lakkozni is. Vagy elmész fényezőhöz, és megcsinálja neked, csak szerintem ez drágább. Vagy keresel vki fehér kocsival, piros ajtóval, és cseréltek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem keress fel egy jobb festékboltot, ahol kevernek színeket, ha megkéred őket biztos kimennek a kocsihoz a színkártyával, és felárért szoróflakonba töltik a festéket. Amúgy sem baj, ha van egy kis javítóanyag. Aztán vagy leveszed a zsanérnál a két csavarral, vagy körbemaszkolod. Én levenném. Bent nem száll rá a por amíg szárad. Ha kell lehet lakkozni is. Vagy elmész fényezőhöz, és megcsinálja neked, csak szerintem ez drágább. Vagy keresel vki fehér kocsival, piros ajtóval, és cseréltek. ;)

Akkor a legutóbbi lesz, az a legolcsób :D :lol: Csak kicsit időigényes ;) Az ajtót nekem már csak egy csavar fogja, a fölső fül elrohadt és letört, utána volt egy nagy-lakatolása az autónak, de ez a fül kimaradt a körből úgyhogy 1 csavaros a dolog :lol: Amúgy hihetetlen jó a kasztnija (hál istennek) egy ismerős lakatossal mentünk venni (előtte volt egy off escortunk majdnem egy hétig :lol: jó kis gép volt csak nem volt alja... :D ) de ezt még vétel előtt emelőn megnézte és szerinte is ritka darab 94-es :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor a legutóbbi lesz, az a legolcsób :lol: :lol: Csak kicsit időigényes :lol: Az ajtót nekem már csak egy csavar fogja, a fölső fül elrohadt és letört, utána volt egy nagy-lakatolása az autónak, de ez a fül kimaradt a körből úgyhogy 1 csavaros a dolog :D Amúgy hihetetlen jó a kasztnija (hál istennek) egy ismerős lakatossal mentünk venni (előtte volt egy off escortunk majdnem egy hétig ;) jó kis gép volt csak nem volt alja... ;) ) de ezt még vétel előtt emelőn megnézte és szerinte is ritka darab 94-es :P

Ez a zsanér -csavar dolog ismerős téma. Én is kitekertem mind a kettőt, levettem az ajtót, kivettem a gumiharangot, lemostam a sarat, aztán már nem volt hova visszatekerni a csavart. :D Most jobb híján a gumiharang fogja az ajtót. :P A gumiharangot meg az ajtó tartja a helyén. Ha elvesznek akkor csak egyszerre. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez a zsanér -csavar dolog ismerős téma. Én is kitekertem mind a kettőt, levettem az ajtót, kivettem a gumiharangot, lemostam a sarat, aztán már nem volt hova visszatekerni a csavart. :D Most jobb híján a gumiharang fogja az ajtót. ;) A gumiharangot meg az ajtó tartja a helyén. Ha elvesznek akkor csak egyszerre. :lol:

Igen, mosmtár nekem is megvan ez a szimbiózis a kettő között, csak az előző ajtónak a letört pattanós bizbaz miatt a tartófunkció erősen gyengült, ez a fehér már tart rendesen :lol: Jah és a fehérnek van gumigyűrű a szélén és így nem megy mégtöbb víz az ajtó mögé :D újabb plusz funkció az előzőhöz képest. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kár, már éppen keresni akartam astrához talpas műszerfaltükröt :D Tudom most elpusztítom a témát de eszembejutott hogy fehér tanksapiajtó van az ótón és elég érdekes látványt nyújt így. Valaki festett már ilyet? és ha igen akkor mivel? Az eredetinek letört az a bepattintós füle és amikor meguntam hogy be van ragasztva (belülről kétoldalas ragacs tök jól fogta :lol: ) lecseréltem egy kapott példányra. A bibi csak annyi volt hogy unokatesóm egykori gépe fehér volt. Így messziről megismerem a parkolóban az enyémnek a seggét ha esetleg másik 4 is állna a környékén, de nem mondhatnám túl ízlésesnek. Ahogy nézegettem az eredetit annak is fehér az alapszíne.

Ha kevertetsz hozzá szint, én ingyen megcsinálom!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hinnye, Pirelli gumi? :lol: : :D Én nem is a rohadással dicsekedtem hanem a rohadásmentességgel :lol:

Az igen, és elég jó. Volt elől is, jól tapadt. :D De ez nem az a topic. :lol:

Még ajtók sarkai és a csomiajtó ami rozsdafoltos nekem. Meglátszik, hogy még eredeti a festés, kivéve a bal elejét.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk lehet nekem sem volt festve, de egyértelmű horpadás van a sárvédőn és előző tulaj szerint már így vette. Meg az index és a lámpa burája nincs egy szinten.

Horpadásból én is jól állok, azután jöttem rá hogy erre nem jó ráülni amikor este megvillant rajta egy lámpafény :D Meg valami töki még az előző tulajdtól a jobb hátsó ajtót sztem nekverte valaminek mert ott is horpadt. A formájából itélve egy oszlopot verhetett meg vele. Nagyon matt szegénykém, de megígértem neki hogy a velem töltött 35ezredik km után kap egy polírt :lol: Már nem kell sok :lol: fél éve van meg :lol:

Link to comment
Megosztás:

eddigi tapasztalataim a belső műanyagok festésésvel.

eddig amit kipróbáltam:

boltos által ajánlott alapozó, műanyag rá se volt irva, olyan is volt, levált mintha ott se lett volna.

prisma color festék szilikonmentesítő sprayval átfujva előtte, csiszolás nélkül, eddig a leg jobb verzió.

lefujtam a hangszórók rácsát, kapott lakkot is, belerugtunk már párszór, sáros is vlt, de enm jön le, viszont ha megkapargatom lejött :D

van két középkonzolom, amiből egyiket csak simán lefujtama szilikonmentesítővel, aztán a festékkel, meg a lakkal, kapartam mindenhol, és egy pici helyen jött csak le, de sehol máshol, csiszoltam, mert van rajta pár erősebb karc, hogy kisimuljon az egész, alig akar lejönni a festék is....

van egy festő akivel a melóhelyemen összehavaerkodtunk, felajánlotta, hogy ad cuccokat hozzá, csak nincs kompresszorom...

de ha simán magában megáll a festék rajta, akor szilikon mentesítővel, műanyag alapozóval, szórógittel sak megmarad már.

Link to comment
Megosztás:

A műanyagok festésére több megoldás is létezik..egy párat írok, de ahány fényező annyi szokás:

1: A műanyagot vizesen 600-800 as papírral meg kell csiszolni, sima szórógittel két rétegbe lealapozni, újból csiszolni, majd mehet rá a szín.

2: Színtén csiszolás 240-es vagy 320-as(ez a műanyag felületétül függ) papírral szárazon, majd speciális műanyag alapózóval lefújni, csiszolás, és mehet rá a szín.

3: Műanyag lazítóval lefújni, ami fellazítja a műanyag legfelsőrétegét, ez álltal jobb tapadást ídéz elő. Utána alapozás, csiszolás, majd szín!

Link to comment
Megosztás:

Horpadásból én is jól állok, azután jöttem rá hogy erre nem jó ráülni amikor este megvillant rajta egy lámpafény :D Meg valami töki még az előző tulajdtól a jobb hátsó ajtót sztem nekverte valaminek mert ott is horpadt. A formájából itélve egy oszlopot verhetett meg vele. Nagyon matt szegénykém, de megígértem neki hogy a velem töltött 35ezredik km után kap egy polírt :lol: Már nem kell sok :lol: fél éve van meg :lol:

én meg nem is ülök rajta, és a sárvédőn van vagy 4 horpadás...

karosszériás volt kollégámmal kellene beszélni, neki van ilyen kihúzós szetje...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.