Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

ma mostan meg a kocsit...

legutóbb vagy egy hónapja... akkor is vakartam a nyári trutyi maradványokat, meg most is...

csak azt nem tudom, most mit górt fel magára... kátrányt nemigen... de akkor mit?

és igencsak jólenne nekem is legalább előlre, mert 10el mentem 20métert, és az első ajtó feléig sáros volt...

Nem rossz időtöltés igy éjfél után kocsit mosni. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem rossz időtöltés igy éjfél után kocsit mosni. :D

mi borult időben, csöpögő esőben políroztunk :) azt a felét amit éppen csináltunk betettem a garázs elejébe :D A lényeg hogy senki sem nézett minket hülyének :lol: De csillog szépen :D :D még egyszer kézzel átmegyek rajta, és akkor baba lesz. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hú, az gáz. Én mégcsak a tükröt tolattam le, de azt sikerült visszapattintani. Szerintem nem is rossz az ajánlat.

Rövid helyzetjelentés a két hete berobbant hátsó üvegről. Csütön történt. Ismerősön keresztül pénteken ki lett cseréltetve, kapott egy '97 januári használt üveget, 24e lett a vége cserével együtt.

Meséltek érdekes dolgokat. Festő létrát betette hátra, épphogy hozzáért lecsukáskor, durr. Másik, valaki elengedte az ablaktörlő lapátot, nem visszahajtotta, durr. Más típusnál láttam már olyat, hogy parkoló autónak berobbant. Valszeg egy kavicsot felrepített kerék lehetett a bűnös, mert senki nem volt a közelben.

Link to comment
Megosztás:

Rövid helyzetjelentés a két hete berobbant hátsó üvegről. Csütön történt. Ismerősön keresztül pénteken ki lett cseréltetve, kapott egy '97 januári használt üveget, 24e lett a vége cserével együtt.

Meséltek érdekes dolgokat. Festő létrát betette hátra, épphogy hozzáért lecsukáskor, durr. Másik, valaki elengedte az ablaktörlő lapátot, nem visszahajtotta, durr. Más típusnál láttam már olyat, hogy parkoló autónak berobbant. Valszeg egy kavicsot felrepített kerék lehetett a bűnös, mert senki nem volt a közelben.

Nem is volt sok. Üvegfűtés van rajta? Működik mind?

Link to comment
Megosztás:

Nem is volt sok. Üvegfűtés van rajta? Működik mind?

Igen, van fűtőszál rajta. Megy is szerencsére szépen. Egyedül annyi van, hogy a saruk kiállnak két oldalt. Lehet, hogy a srácok nem nézték, hogy előtte hogyan volt. Hétvégén valszeg leszedem a kárpitot és "begyűröm" finoman alá.

Link to comment
Megosztás:

Rövid helyzetjelentés a két hete berobbant hátsó üvegről. Csütön történt. Ismerősön keresztül pénteken ki lett cseréltetve, kapott egy '97 januári használt üveget, 24e lett a vége cserével együtt.

Meséltek érdekes dolgokat. Festő létrát betette hátra, épphogy hozzáért lecsukáskor, durr. Másik, valaki elengedte az ablaktörlő lapátot, nem visszahajtotta, durr. Más típusnál láttam már olyat, hogy parkoló autónak berobbant. Valszeg egy kavicsot felrepített kerék lehetett a bűnös, mert senki nem volt a közelben.

Ez nagyon baráti ár, ahoz képest, hogy cimbitől 60ezret kértek...úgyanúgy bontott üvegért :huh:

Link to comment
Megosztás:

micsoda? :)

60?

az szép...

Bizony...modjuk vicc az egész sztori...mármit nem cimbinek, mert ő kifizette a 60 rongyot :huh: Az egész úgy zajlott le, márpedig szem és fül tanúja voltam, hogy elvitte direkt szélvédős szakihoz...mondván, hogy az ilyet bizony szakira kell bízni(ebben mondjuk igaza volt) A szaki levázolta neki, hogy tud bontott üveget rakni bele, ami 20-30 tud utángyártottat, no meg gyárit, ami bizony horror összeg! Mivel egy 13 éves astráról volt szó, megegyeztek a bonott üvegbe....hogy aztán hogy lett 60 ezer, azt a mai napig nem tudom

Link to comment
Megosztás:

az tuti :)

nemrég vki írta is Petya talán, hogy 24 ért nézett gyárit :D

Így van 5 ajtósra 23ért ajánlottak nekem zsír újat (nem színezett)....15ér bontottat....6ezer a munkadíj, csak még nem cseréltettem ki, mert a nyári gumik előrébb valók...meg nekem nem kitörött hanem "csak" szarrá vannak a fűtőszálaim :huh:

Link to comment
Megosztás:

Így van 5 ajtósra 23ért ajánlottak nekem zsír újat (nem színezett)....15ér bontottat....6ezer a munkadíj, csak még nem cseréltettem ki, mert a nyári gumik előrébb valók...meg nekem nem kitörött hanem "csak" szarrá vannak a fűtőszálaim :huh:

Nem próbálod meg javítani őket? Az enyémen 4 szálat csináltam meg Gergolabs-cartársnak meg ha jól emlékszem 8 szálat javítottunk vmi Loctite-nevű kencével.

Link to comment
Megosztás:

Jah ez a csodaszer. Előtte jól keverd fel, meg Zotyát kérdezd meg mi a technika, mert én is a leírás szerint csináltam, mégse sikerült, ő meg simán megcsinálta a 8 szálat.

Én is csináltam már az enyémen vagy 6-ot, meg hétvégén az Omegán is kb. ennyit. Nem nagy ördöngősség, kell egy multiméter, amivel megkeresed a szakadás helyét (nem mindig látszik) aztán a mellékelt matricát felragasztod úgy, hogy a szakadt rész kb. a közepére kerüljön, aztán az ecsettel finoman, de jó fedéssel lekened.

Link to comment
Megosztás:

Én is csináltam már az enyémen vagy 6-ot, meg hétvégén az Omegán is kb. ennyit. Nem nagy ördöngősség, kell egy multiméter, amivel megkeresed a szakadás helyét (nem mindig látszik) aztán a mellékelt matricát felragasztod úgy, hogy a szakadt rész kb. a közepére kerüljön, aztán az ecsettel finoman, de jó fedéssel lekened.

multiméterrel hogy méred ki?

ha szakadás van akkor ott nem mérne semmit, de a többi szálon körbe megy a bizsera, és akkor is mérni fog... vagy akkora ellenállása van,hogy ha nem azon a szálon megy amit mértél, hanem körbe az már látszik rendesen?

Link to comment
Megosztás:

Én is csináltam már az enyémen vagy 6-ot, meg hétvégén az Omegán is kb. ennyit. Nem nagy ördöngősség, kell egy multiméter, amivel megkeresed a szakadás helyét (nem mindig látszik) aztán a mellékelt matricát felragasztod úgy, hogy a szakadt rész kb. a közepére kerüljön, aztán az ecsettel finoman, de jó fedéssel lekened.

Lehet hülye kérdés, de hogy használod a multimétert? Az egész kör össze van zárva annyiszor, ahány szál van. Vagy annyira nagy az ellenállása egy szálnak, hogy meglátszik ha másik szálon zár a kör? (Ekkor rúgom magam virtuálisan tökön, mert én nem álltam neki méregetni, csak szemre javítottam. Fóliázás miatt javítottam, de a kezdeti 7-ről csak háromra sikerült redukálni a hibás szálak számát.)

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülye kérdés, de hogy használod a multimétert? Az egész kör össze van zárva annyiszor, ahány szál van. Vagy annyira nagy az ellenállása egy szálnak, hogy meglátszik ha másik szálon zár a kör? (Ekkor rúgom magam virtuálisan tökön, mert én nem álltam neki méregetni, csak szemre javítottam. Fóliázás miatt javítottam, de a kezdeti 7-ről csak háromra sikerült redukálni a hibás szálak számát.)

ugyan ezt kérdeztem előbb :huh:

szóval meglehet hogy ez a hiba megoldása :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülye kérdés, de hogy használod a multimétert? Az egész kör össze van zárva annyiszor, ahány szál van. Vagy annyira nagy az ellenállása egy szálnak, hogy meglátszik ha másik szálon zár a kör? (Ekkor rúgom magam virtuálisan tökön, mert én nem álltam neki méregetni, csak szemre javítottam. Fóliázás miatt javítottam, de a kezdeti 7-ről csak háromra sikerült redukálni a hibás szálak számát.)

Nagyon egyszerűen: nem ellenállást mérek, hanem feszültséget. Bekapcsolod az ablakfűtést, a műszer egyik tapintóját valamelyik szélső gyűjtőszálhoz érinted, a másikkal a szál közepe felé mérsz feszültséget. Amelyik szál műxik, azon kb. a tápfesz felét lehet mérni (ill. kevesebbet a veszteségek miatt), amelyik szakadt, azon vagy semmit, vagy a teljes 12V-ot (attól függően, melyik szélén van a műszer első tapintója). Addig haladsz a szakadt szálon, amíg nem változik hirtelen a feszültség 0 és 12V között, ott a szakadás.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon egyszerűen: nem ellenállást mérek, hanem feszültséget. Bekapcsolod az ablakfűtést, a műszer egyik tapintóját valamelyik szélső gyűjtőszálhoz érinted, a másikkal a szál közepe felé mérsz feszültséget. Amelyik szál műxik, azon kb. a tápfesz felét lehet mérni (ill. kevesebbet a veszteségek miatt), amelyik szakadt, azon vagy semmit, vagy a teljes 12V-ot (attól függően, melyik szélén van a műszer első tapintója). Addig haladsz a szakadt szálon, amíg nem változik hirtelen a feszültség 0 és 12V között, ott a szakadás.

Na én egy elemmel meg egy izzóval csináltam, mert szégyenszemre még most sincs multiméterem, és ahol a szakadást észleltem ott gyengébben világított az izzó, mert a többi jó szálon záródott az áramkör nagyobb ellenállással. Végülis ugyanaz a lényeg mint multiméterrel. Úgy tapasztaltam 3-4 szer át kell kenni a szakadást, amíg biztos áramvezető réteget kapunk. Én közben hajszárítóval melegítettem a felkent rétegeket.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon egyszerűen: nem ellenállást mérek, hanem feszültséget. Bekapcsolod az ablakfűtést, a műszer egyik tapintóját valamelyik szélső gyűjtőszálhoz érinted, a másikkal a szál közepe felé mérsz feszültséget. Amelyik szál műxik, azon kb. a tápfesz felét lehet mérni (ill. kevesebbet a veszteségek miatt), amelyik szakadt, azon vagy semmit, vagy a teljes 12V-ot (attól függően, melyik szélén van a műszer első tapintója). Addig haladsz a szakadt szálon, amíg nem változik hirtelen a feszültség 0 és 12V között, ott a szakadás.

Oh bakker, tényleg halál logikus. Lehet ezért kellett nekem kétszer nekimenni annak a fránya villanytannak. :huh:

Novyy: Még a te beírásod előtt elkezdtem gépelni, csak közben jött egy telefon, nem vagyok ám write-only módban. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.