Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez szép! Egyébként ha az oldalára is rá van hajtogatva, és úgy hegesztve a lemez, akkor nem lesz stabilabb? Vagy felesleges? Én a hegesztett dolgoktól kicsit félek, és mindig túl akarom biztosítani, ezért kb 1-2 kiló plussz kerül mindenhova! :D

A tányérnak van füle azt odavarrtam oldalra is szerintem tart. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki már járt így, hallott erre frappáns megoldást, itt és általában a neten eddig nem találtam erre okosságot:

A múlt hétvégén úgy jártam, hogy a jobb hátsó ajtót egy hosszabb (jégbordákkal tarkított) út után egyszerűen nem tudtam (és azóta sem tudom) kinyitni. A kisfiam ült bent, gyermekülésben, és persze miatta aktiválva van a gyerekzár, tehát belülről a kilinccsel eleve nyithatatlan az ajtó.

Az út végére viszont már kívülről is, tehát a másik oldalról kellett a fiamat kiszabadítani a gyerekülésből. Olyan, mintha a külső kilincs semmilyen hatással nem lenne a zárra. A központi zár az ablaknál lévő pöcköt rendesen mozgatja, és az ajtóban a zár motorjának hangja is hallatszik.

Gyanítom, hogy szétugrott a rudazat valamelyik része a rázós úton. A nagy kérdés: hogyan nyissam ki az ajtót?! Hozzáférek mindenhonnan, de hiába rángatok, nyomkodok, tekergetek bármit is. A belső kárpit leszedését szeretném első körben megúszni (hátsó ülés kiszedésével talán megoldható, egyelőre nincs kedvem a fagyos parkolóban nekiesni), tudtok-e erre valami egyszerűbb/bevált praktikát?

Előre köszi a segítséget!

Gondoni

Kedves Fórumtársak!

Sikerült megszerelnem a sok fejtörést okozó hátsó külső kilincset. Ehhez „mindössze” azt kellett megvárnom, hogy az időjárás lehetővé tegye a parkolóban szerelést, ami ma délután meg is valósult.

Mostantól tényként vehetjük, hogy LE LEHET SZEDNI csukott ajtón a kárpitozást! :-)

Pont ugyanúgy, mint nyitott ajtónál, mindössze az ülőlapot kell kivenni, ami nem egy nagy kihívás. A háttámla egyébként maradhatott, azt elég volt le-fel hajtogatni.

A párazáró fólia sok vizet nem zavart, ugyanis ripityára volt mállva, hiába, 16 év sok idő.

Az ajtó üregében nézelődve hamar megtaláltam azt a 11-12 cm-es fémpálcát, ami a külső kilincset köti össze a zárral. Általában. Nálam viszont ez volt kiesve, több tényező szerencsétlen együttállásaként:

- Gyerekzár bekapcsolva

- Belső kilincs rángatva

- A külső kilincs oldalán a pálca műanyag rögzítő pöcke kikapcsolt/kilazult/be sem lett kapcsolva valamikor korábban

- Jégbordás utakon erős rázkódás

Ezt visszatettem, rögzítő pöcök határozottan bepattant, a zár azonnal meg is javult.

Ha már lent volt a kárpit, pótoltam a párazáró fóliát. Húsvét lévén sajna semmi nincs nyitva, így a háztartásban néztem körül, megfelelőnek tűnő fóliáért. A kukás zsák méretre jó lett volna, de rádöbbentem, hogy az biztosan elbomlik hetek-hónapok alatt, így egy másik táska féle mellett döntöttem, ami elég kemény anyagú és nagy is volt.

Zár kipipálva, holnap mehet a kocsi a szerelőmhöz, aki a többi ügyben felkészíti a műszakira.

Köszönöm a fórumtársak a tanácsokat, lelki támogatást! :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Le kellene alvázvédőznöm a kocsi alját hegesztés után (emelő,pisztoly adott) hogy a legcélszerűbb csinálni? tisztítás kell-e neki? benzin-fékcsöveket nyugodtan telibefujhatom az egész aljával vagy azt leszokták takarni/szerelni?

alapozót megérdemel előtte... :) de legalább horgany spray...

Én a benzintankot vettem le, meg a kipufogót. A többit nyomtam telibe! Bajod nem lehet, ha a benzin cső is kapja. A lényeg, hogy a kifolyókat ne zárja el a trutyi...

Link to comment
Megosztás:

alapozót megérdemel előtte... :) de legalább horgany spray...

Én a benzintankot vettem le, meg a kipufogót. A többit nyomtam telibe! Bajod nem lehet, ha a benzin cső is kapja. A lényeg, hogy a kifolyókat ne zárja el a trutyi...

A hegesztett részre persze gondoltam kasznitömítőt + alapozó v cinkspray, a többi részére voltam kiváncsi ahol még a régi alvázvédő van rajt :P

Link to comment
Megosztás:

alapozót megérdemel előtte... :) de legalább horgany spray...

Én a benzintankot vettem le, meg a kipufogót. A többit nyomtam telibe! Bajod nem lehet, ha a benzin cső is kapja. A lényeg, hogy a kifolyókat ne zárja el a trutyi...

És egyébként, milyen alapozót érdemes használni? Én is szeretném megújítani az alvázvédelmemet, majd kasztnizás után. Pár helyen meg van repedve az alvázvédő, ott le szeretném kaparni, amit felhozott a rozsda, utána mi a teendő? Ro-55 rozsdaátalakítóval, lekenem, utána mit kell vele csinálni, hogy tartósabb legyen? Nekem is megvan a pisztolyom az alvázvédő felfújásához, de attól meg félek, hogy a szálló por nehogy rámenjen a fényezésre. Kerékdobokat elől-hátul ki lehet fújni alvázvédővel? Én nem szívesen bontanám le a tankot, mivel semmi rozsda nincsen rajta, meg felette sem látok semmit, maradna fenn, és úgy fújnám le, akkor nem lehet belőle gond. Mondjuk ezt azt azért kimaszkolnék, mert nem mutat jól, ha minden vezeték le van fújva.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Sikerült megszerelnem a sok fejtörést okozó hátsó külső kilincset. Ehhez „mindössze” azt kellett megvárnom, hogy az időjárás lehetővé tegye a parkolóban szerelést, ami ma délután meg is valósult.

Mostantól tényként vehetjük, hogy LE LEHET SZEDNI csukott ajtón a kárpitozást! :-)

Pont ugyanúgy, mint nyitott ajtónál, mindössze az ülőlapot kell kivenni, ami nem egy nagy kihívás. A háttámla egyébként maradhatott, azt elég volt le-fel hajtogatni.

A párazáró fólia sok vizet nem zavart, ugyanis ripityára volt mállva, hiába, 16 év sok idő.

Az ajtó üregében nézelődve hamar megtaláltam azt a 11-12 cm-es fémpálcát, ami a külső kilincset köti össze a zárral. Általában. Nálam viszont ez volt kiesve, több tényező szerencsétlen együttállásaként:

- Gyerekzár bekapcsolva

- Belső kilincs rángatva

- A külső kilincs oldalán a pálca műanyag rögzítő pöcke kikapcsolt/kilazult/be sem lett kapcsolva valamikor korábban

- Jégbordás utakon erős rázkódás

Ezt visszatettem, rögzítő pöcök határozottan bepattant, a zár azonnal meg is javult.

Ha már lent volt a kárpit, pótoltam a párazáró fóliát. Húsvét lévén sajna semmi nincs nyitva, így a háztartásban néztem körül, megfelelőnek tűnő fóliáért. A kukás zsák méretre jó lett volna, de rádöbbentem, hogy az biztosan elbomlik hetek-hónapok alatt, így egy másik táska féle mellett döntöttem, ami elég kemény anyagú és nagy is volt.

Zár kipipálva, holnap mehet a kocsi a szerelőmhöz, aki a többi ügyben felkészíti a műszakira.

Köszönöm a fórumtársak a tanácsokat, lelki támogatást! :-)

Gratula! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Le kellene alvázvédőznöm a kocsi alját hegesztés után (emelő,pisztoly adott) hogy a legcélszerűbb csinálni? tisztítás kell-e neki? benzin-fékcsöveket nyugodtan telibefujhatom az egész aljával vagy azt leszokták takarni/szerelni?

Üdv!

Mielőtt nekiállsz egy alapos alvázmosás kell neki.A javított részeket alapozd át rozsdagátló alapozóval,ahol rozsdát látsz csiszold fémig.Nem sok értelme van ráfújni,hogy alatta ugyan úgy rozsdásodjon,de mire észreveszed már befelé elrohad a lemez.A mosás fontos,különben ráfújsz a porra ,sárra ,és azt hamar ledobja.Érdemes átfújni rücsivel,mert tartósabb lesz és hát sok helyen hiányosan van kezelve az alja.Gumicsöveket nem ajánlatos lefújni,nem nayon szeretik a műszakin,mert eltakarja az esetleges repedezéseket,ami viszont balesetveszélyes is lehet.Ha igényesebben akarod lekezelni az alját,ragaszd ki ezeket a részeket,illetve kábelcsatlakozásokat stb..Én is ezen ügyködöm most,de megéri,mert tartósabb lesz minden.Rá kell szánni az időt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a hátsó lámpákon történt valami változás ( a gyári sötétítést leszámítva) az évek során?

Kinéztem egy ilyesmit:

Hátsó lámpa

De itt azt írja, hogy 97-ig, ezért kíváncsiskodom... Nekem 2002-es Classic van. Valakinek tapasztalat ilyen lámpákkal?

Köszi!

Jó az a classichoz is, nekem is az van csak 2001 sedan. Én is vettem már hozzá hátsó lámpát és ott se 2002-ig volt írva a kompatibilitás. '98-tól sok helyen már csak a G-s astrát ismerik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a hátsó lámpákon történt valami változás ( a gyári sötétítést leszámítva) az évek során?

Kinéztem egy ilyesmit:

Hátsó lámpa

De itt azt írja, hogy 97-ig, ezért kíváncsiskodom... Nekem 2002-es Classic van. Valakinek tapasztalat ilyen lámpákkal?

Köszi!

Van egy ilyen balosom,ha kell tarcsiba... :D Meg egy kicsit sérült jobbos :D

Link to comment
Megosztás:

Kicsit sérült? Az mit jelent? :D

Egyébként milyenek ezek a cuccosok? Nagyon "gagyi", vagy azért tartósabb? A rend őrei szétszednek miatta? :icon1:

Megpihent vmi nagy cucc a sárvédőn, úgyh dísznek még jó :D Elvileg E jeles...gyakorlatilag majd kiderül...am nem bántanak sztem.

Link to comment
Megosztás:

Lehet a sok munka és a front ment az agyamra,de ezt mos nem kapizsgálom... :blink:

És minőségre tudsz róla vmit mondani? :icon1:

2 éve ilyen lámpám van, meg vagyok vele elégedve,se rendőrök nem szolnak érte, se műszakin .... egyetlen hibája talán annyi hogy belül viszonylag gyorsan porosodik, amit közelről észrevenni :D Amúgy eléggé feldobja a kocsit, de jól látom hogy 17 rugo /db ?? picit drágának tartom én 12-ér vettem a párat újonan postával :D

Link to comment
Megosztás:

 

2 éve ilyen lámpám van, meg vagyok vele elégedve,se rendőrök nem szolnak érte, se műszakin .... egyetlen hibája talán annyi hogy belül viszonylag gyorsan porosodik, amit közelről észrevenni :D Amúgy eléggé feldobja a kocsit, de jól látom hogy 17 rugo /db ?? picit drágának tartom én 12-ér vettem a párat újonan postával :D

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.