Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

92 fok , Rendben este megpróbálom ! köszönöm a gyors választ!

Arra azért gondolj, hogy a vízhőfok műszer csak tájékoztató jellegő, amit ott leolvasol az nem biztos hogy a valós vízhőfok, és 92foknál még csak a termosztát nyit ki a ventinek később kell indulnia. A hőgomba úgy 95-100fok körül kapcsol. Ha volt mostanában hűtőfolyadék leengedve, akor érdemes kitekerni az egyvezetékes hőgombát, mert ott meg szokott rekedni légbuborék ami miatta nem jó értéket mutat a vízhőfok műszered.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Elszállt a szivargyújtó áramellátása, majd szinte ezzel egy időben kapitulált a ködzárófényem is. Most megyek biztosítékokat venni, mert bár elsőre épnek látszanak, elég hitvány minőségűek...

Ha a biztosítékcsere sem hoz megoldást, merrefelé kell keresgéljek?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Elszállt a szivargyújtó áramellátása, majd szinte ezzel egy időben kapitulált a ködzárófényem is. Most megyek biztosítékokat venni, mert bár elsőre épnek látszanak, elég hitvány minőségűek...

Ha a biztosítékcsere sem hoz megoldást, merrefelé kell keresgéljek?

Előre is köszönöm.

Hát ha jól látom a szivargyujtó az F20-on van a ködös meg az F11-en....

Link to comment
Megosztás:

Igen ez meg is van, cseréltem is hátha rossz, de hiába. Minden más működik, belső világítás, kesztyűtartóé, minden más fényjelzés, ventilátor, elakadásjelző, rádió, board comp., minden. Ha csak a rizsszem-izzó ég ki, attól elromolhat?

Elméletileg nem, mert párhuzamosan van kötve a szivargyujtóval, lehet lerázkódott a csati, bár elég fixen áll, ki kéne szedni a kardánboxot megnézni.

Link to comment
Megosztás:

Na az még szép lesz. Viszont ez nem magyarázza, hogy hová tűnt a ködzárófényem. Még csak a közelében sem berheltem semmit...

Ahogy nézem a rajzon nincs közük egymáshoz. Maximum annyi, hogy mindegyik gyujtás után kap tápot. A visszajelző sem világítt, a kapcsoló sem, meg nem is ég hátul?

Link to comment
Megosztás:

Én sem tudom, az enyém szikszalag-gyolcsban mumifikált állapotban van. Amekkora kábeldzsungel ott van... Ha bemegy a víz a tetősínnél, vagy a szélvédő mellett, és lefolyik az A oszlopban, az ott is ki tud kötni, nem?

Elméletileg le tud, de a szélvédő nagyon carul lehet felrakva ha az mellett beázik, nekem még csak hátul ázott be a tetősín felfogatásnál.

Link to comment
Megosztás:

Ott lehet akár páralecsapódás is nem?

Hát fogalmam sincs. Pára oda leginkább eleve víz formájában kerül, mármint a fém küszöbelem belsejébe. Jut eszembe, csak most vettem észre, kilazult nekem a motortérben a pollenszűrő előtti középső vízelvezető gumicsőizé a helyéről, és nem elég, hogy a pollenszűrő megint ázik, az összes ott középen kifolyó víz a tűzfalra a hangtompító paplanba vagy mibe folyt bele, rohad az egész. Megint szilózhatok...

Nade mivel ez az elektromos topic, egy megfigyelésemet elmondom, hátha valakinek épp segít: a múlt héten egy ledes akkus fejlámpát és a középkijelzőmet ugyanazzal az eljárással sikerült megjavítani. Mindkettőnél "hol működik hol nem" szindróma volt. A középkijelzőnél először csak a hőmérséklet, aztán a dátum/idő nem ment, aztán már be se tudtam állítani az órát. A lényeg: ahol a csati aljzata ül a középkijelző nyáklapjába, szinte az összes pinnél el volt repedve/törve/válva a forrasz. Ugyanez volt a fejlámpánál is. Nem is kellett cín, csak megolvasztani mindet a pákával.

Link to comment
Megosztás:

Hát fogalmam sincs. Pára oda leginkább eleve víz formájában kerül, mármint a fém küszöbelem belsejébe. Jut eszembe, csak most vettem észre, kilazult nekem a motortérben a pollenszűrő előtti középső vízelvezető gumicsőizé a helyéről, és nem elég, hogy a pollenszűrő megint ázik, az összes ott középen kifolyó víz a tűzfalra a hangtompító paplanba vagy mibe folyt bele, rohad az egész. Megint szilózhatok...

Nade mivel ez az elektromos topic, egy megfigyelésemet elmondom, hátha valakinek épp segít: a múlt héten egy ledes akkus fejlámpát és a középkijelzőmet ugyanazzal az eljárással sikerült megjavítani. Mindkettőnél "hol működik hol nem" szindróma volt. A középkijelzőnél először csak a hőmérséklet, aztán a dátum/idő nem ment, aztán már be se tudtam állítani az órát. A lényeg: ahol a csati aljzata ül a középkijelző nyáklapjába, szinte az összes pinnél el volt repedve/törve/válva a forrasz. Ugyanez volt a fejlámpánál is. Nem is kellett cín, csak megolvasztani mindet a pákával.

Ez klasszikus hiba a kijelzőnél. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki leírná nekem az önindító leszerelését lépésről lépésre?köszönöm előre is!

Az van, h néha hiába fordítom el a kulcsot, néma csend, nem csinál semmit az autó. Majd megkoppantom az önindítót, s utána beröffen.

Szerintetek érdemes felújítatni? Vagy megteszi egy olcsó is de új? (Starline önindítót tudnék ujonnan szerezni 15ezerért)

Link to comment
Megosztás:

Hát fogalmam sincs. Pára oda leginkább eleve víz formájában kerül, mármint a fém küszöbelem belsejébe. Jut eszembe, csak most vettem észre, kilazult nekem a motortérben a pollenszűrő előtti középső vízelvezető gumicsőizé a helyéről, és nem elég, hogy a pollenszűrő megint ázik, az összes ott középen kifolyó víz a tűzfalra a hangtompító paplanba vagy mibe folyt bele, rohad az egész. Megint szilózhatok...

Nade mivel ez az elektromos topic, egy megfigyelésemet elmondom, hátha valakinek épp segít: a múlt héten egy ledes akkus fejlámpát és a középkijelzőmet ugyanazzal az eljárással sikerült megjavítani. Mindkettőnél "hol működik hol nem" szindróma volt. A középkijelzőnél először csak a hőmérséklet, aztán a dátum/idő nem ment, aztán már be se tudtam állítani az órát. A lényeg: ahol a csati aljzata ül a középkijelző nyáklapjába, szinte az összes pinnél el volt repedve/törve/válva a forrasz. Ugyanez volt a fejlámpánál is. Nem is kellett cín, csak megolvasztani mindet a pákával.

Kijelzőnél a rezgéstől van, míg a modern cuccoknál az ólommentes cintől van ez a jelenség. Sajnos az ólommentes ón nem bírja úgy a melegedést, fizikai hatásokat, mert az ólom volt az a rész, ami rugalmasságot biztosított, és ebből adódóan valahol enged. Laptopoknál például rengeteg a BGA tokozású chippel előforduló hiba. Itt ugye a hűtést rávezetik a készülékházra, és annak a rezgései, és az állandó lehűl-felmelegszik dolog miatt elengedi a forrasz. Szerencsével javítható szinte ingyen... persze ez is ideiglenes...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki leírná nekem az önindító leszerelését lépésről lépésre?köszönöm előre is!

Az van, h néha hiába fordítom el a kulcsot, néma csend, nem csinál semmit az autó. Majd megkoppantom az önindítót, s utána beröffen.

Szerintetek érdemes felújítatni? Vagy megteszi egy olcsó is de új? (Starline önindítót tudnék ujonnan szerezni 15ezerért)

Akksit lekötöd, majd leszedsz minden vezetéket az önindítóról és utána tizenhármas krovával kitekered a rögzítőcsavarjait. Nem bonyolult. Két csavar tartja.

Vegyél inkább gyári bontottat. Egyébként vagy csak túlkoptak a bronzkefék vagy menetszakadásos. Pár ezer forintból otthon is fel lehet újítani az önindítót. Venni kell hozzá szénkefét és szénkefetartót, mert a tartó biztos, hogy eltörik. De vannak olyan műhelyek, akik foglalkoznak felújítással.

Ha menetszakadása van, akkor viszont csere. Ekkor ajánlom a gyári bontottat, amit érdemes akkor már felújítani.

Módosítva : daykiller
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki leírná nekem az önindító leszerelését lépésről lépésre?köszönöm előre is!

Az van, h néha hiába fordítom el a kulcsot, néma csend, nem csinál semmit az autó. Majd megkoppantom az önindítót, s utána beröffen.

Szerintetek érdemes felújítatni? Vagy megteszi egy olcsó is de új? (Starline önindítót tudnék ujonnan szerezni 15ezerért)

Akksit lekötöd, majd leszedsz minden vezetéket az önindítóról és utána tizenhármas krovával kitekered a rögzítőcsavarjait. Nem bonyolult. Két csavar tartja.

Vegyél inkább gyári bontottat. Egyébként vagy csak túlkoptak a bronzkefék vagy menetszakadásos. Pár ezer forintból otthon is fel lehet újítani az önindítót. Venni kell hozzá szénkefét és szénkefetartót, mert a tartó biztos, hogy eltörik. De vannak olyan műhelyek, akik foglalkoznak felújítással.

Ha menetszakadása van, akkor viszont csere. Ekkor ajánlom a gyári bontottat, amit érdemes akkor már felújítani.

kocogatásos megjavulásnál van hogy csak a dzsuváról szorul a réz henger és nem tudja kilökni a fogaskereket a tekercs. Én csak megtörölgettem benzines rongyal, aztán sok évig nem volt baj vele amíg le nem égettem. :D A szénkefetartó nekem is eltört, de visszaraktam 2 darabban.

1595172-20140917-6lrWVB.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy érdekes problémával találtam magam szembe. Le kellett vennem az aksi saruját valamiért, és amikor visszaraktam a központi kijelző (TID) elkezdett rendellenesen működni. Nem írja ki a dátumot és ha leveszem a gyújtást, akkor is világít folyamatosan. Találkozott már valaki hasonlóval, vagy esetleg van ötletetek, hogy ezt miért teszi?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy érdekes problémával találtam magam szembe. Le kellett vennem az aksi saruját valamiért, és amikor visszaraktam a központi kijelző (TID) elkezdett rendellenesen működni. Nem írja ki a dátumot és ha leveszem a gyújtást, akkor is világít folyamatosan. Találkozott már valaki hasonlóval, vagy esetleg van ötletetek, hogy ezt miért teszi?

Köszi!

Üdv, egészen pontosan mit csináltál hogy le kellett venni az akusarut?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném az izzókat kicserélni a műszerfalban, a középkonzol mögött és a fényszóró kapcsoló mögött. Milyen típusù izzók kellenek és mennyi? Előre is köszönöm!

Üdv, bár nincs magyar szöveg, de a videón látszik mit merre hogyan:

Műszeregységhez középkijelzőhöz ilyen izzó kell:https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41130000-izzo-foglalat/41130612-muszerfal-vilagitas-izzo/141998-muszerfal-vilagitas-izzo-opel-astra-f-1991-2002

Fűtéstekerőkhöz meg ilyen: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41130000-izzo-foglalat/41130612-muszerfal-vilagitas-izzo/141734-rizsszem-izzo-12w-feher

A műszeregységnél ha jól rémlik a simához 3 a fordulatszám mérőshöz 4 izzó kell.

A fényszóró kapcsoló kissé bonyolult ott forrasztani kell az izzót:

Ez ugyen nem F astra de a kiszedés szétszedés ugyanaz. Itt van az izzó:

1595746-20140917-JC3YHS.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv, egészen pontosan mit csináltál hogy le kellett venni az akusarut?

Az önindítót kellett cserélni, vagyis pontosabban az önindítóban a csapágy és még valami, azt hiszem a bendix lett cserélve, és ehhez kellett lekötni az aksit, ami után minden visszament a helyére és azóta csinálja ezt. Azóta annyival jutottam előrébb, hogy megnéztem a kijelzőmet másik autóban, ott normálisan működik, a másik kijelzője pedig ugyanúgy folyamatosan világít... :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.