Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem tudom mennyire megbízható a műszer, alapban saruk nélkül az akkun 12,8Voltot mutat. Alapjáraton, 14,4-el tölt, de ha megpörgetem, akkor felmegy 15 fölé is pár tizeddel. Akkor szerinted érdemes volna még a diódahidat is kicserélni? Nem tudom, hol vannak az autóvillamossági szerelő óraijai, de az biztos, hogy olcsóbb ha veszek egy új hidat 6200-ért . Bár én nézegettem a diódákat, mivel van a műszeren ilyen funkció, de mindegyiknél ugyanazt az értéket mutatta.

Lehet, hogy a töltőáramot is azért mutatja többnek, mert a diódák nem "simítják le" rendesen a váltóáramot egyenárammá?

Generátor felújítással foglalkozó cégeknél általában odaviszed a rossz generátort és adnak helyette egy felújítottat. némi különbözeti összeget kell csak kifizetni érte.

Link to comment
Megosztás:

Generátor felújítással foglalkozó cégeknél általában odaviszed a rossz generátort és adnak helyette egy felújítottat. némi különbözeti összeget kell csak kifizetni érte.

Sajnos helyben ilyen nincs, :-( Várpalotához legközelebb 33km-re van Márkón ilyen cég. fuvart meg sajna most nem tudok szerezni. Tény, hogy a kommutátorra ráférne egy csere, érdekes, hogy a felső teljesen újszerű, míg az alsó része eléggé be van kopva, ilyen téren tényleg jobb lenne egy felújított, ha ezt is cserélik, nem csak felszabályozzák.

Mondjuk azért kíváncsi lennék mennyi az a különbözeti összeg, mert a Cromaxnál 27 ezerért van új Valeo , viszont az csak 70A-os, az enyémbe meg 100 van beleütve . Mindegy, már megrendeltem a diódahidat, itt a hosszú hétvége, és kellene a kocsi, így teszek még egy próbát, ha nem jön össze, felhívom őket tudnak-e adni egyből másikat.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mennyire megbízható a műszer, alapban saruk nélkül az akkun 12,8Voltot mutat. Alapjáraton, 14,4-el tölt, de ha megpörgetem, akkor felmegy 15 fölé is pár tizeddel. Akkor szerinted érdemes volna még a diódahidat is kicserélni? Nem tudom, hol vannak az autóvillamossági szerelő óraijai, de az biztos, hogy olcsóbb ha veszek egy új hidat 6200-ért . Bár én nézegettem a diódákat, mivel van a műszeren ilyen funkció, de mindegyiknél ugyanazt az értéket mutatta.

Lehet, hogy a töltőáramot is azért mutatja többnek, mert a diódák nem "simítják le" rendesen a váltóáramot egyenárammá?

hát ha van rajta dioda mérés, akkor mér meg egyik irányban szakadás, másikban nyitó(kb 0,7) feszt. kell mutatnia

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sajnos helyben ilyen nincs, :-( Várpalotához legközelebb 33km-re van Márkón ilyen cég. fuvart meg sajna most nem tudok szerezni. Tény, hogy a kommutátorra ráférne egy csere, érdekes, hogy a felső teljesen újszerű, míg az alsó része eléggé be van kopva, ilyen téren tényleg jobb lenne egy felújított, ha ezt is cserélik, nem csak felszabályozzák.

Mondjuk azért kíváncsi lennék mennyi az a különbözeti összeg, mert a Cromaxnál 27 ezerért van új Valeo , viszont az csak 70A-os, az enyémbe meg 100 van beleütve . Mindegy, már megrendeltem a diódahidat, itt a hosszú hétvége, és kellene a kocsi, így teszek még egy próbát, ha nem jön össze, felhívom őket tudnak-e adni egyből másikat.

Szintén várpalotai vagyok, de én fehérvárra vinném az IndyCar-hoz. Berényi út.

Link to comment
Megosztás:

Végre szereztem tükörállító kapcsolót, erre természetesen hiányzik róla a tükörfűtés gombja... <_< Ablakemelő szettnél meg a kábelről hiányzott a "kiépítése" a tükröknek. Mintha a bontók direkt keresztbevizelnék az egészet. Külön kell felhívni őket, hogy azt szeretném, amit meghírdettek.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

Diódahíd (és persze a fesz. szabályzó) cseréjével végre megoldódott a probléma. Töltésjelző lámpa nem világít, alapjáraton pedig 14 voltot mutat a műszer, megpörgetve 14,5- 14.6 ameddig max felmegy.

Módosítva : Victor75
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

Diódahíd (és persze a fesz. szabályzó) cseréjével végre megoldódott a probléma. Töltésjelző lámpa nem világít, alapjáraton pedig 14 voltot mutat a műszer, megpörgetve 14,5- 14.6 ameddig max felmegy.

Tökéletes. olcsón megúsztad. enyémbe anno 22 ezer forint volt a feszültségszabályzó és diódahíd egybe (gyári bosch). 120A-es bosch generátor. azóta nincs az autómban, 100A-es bosch van helyette.

Link to comment
Megosztás:

Végre szereztem tükörállító kapcsolót, erre természetesen hiányzik róla a tükörfűtés gombja... <_< Ablakemelő szettnél meg a kábelről hiányzott a "kiépítése" a tükröknek. Mintha a bontók direkt keresztbevizelnék az egészet. Külön kell felhívni őket, hogy azt szeretném, amit meghírdettek.

van olyan amin nincs, az a hátso ablak fűtéssel megy ecerre
Link to comment
Megosztás:

Tökéletes. olcsón megúsztad. enyémbe anno 22 ezer forint volt a feszültségszabályzó és diódahíd egybe (gyári bosch). 120A-es bosch generátor. azóta nincs az autómban, 100A-es bosch van helyette.

A poént még nem is meséltem, míg délelőtt dolgoztam itt volt apám, persze hála a facebooknak tudta, hogy nem jó a kocsi, de nem tudom miért, azt hitte, hogy az üzemanyag szivattyú szívatott meg . Hozzá kell tennem, hogy előtte az övé volt a kocsi, és párszor már szárazra ürítette a tankot, és a pumpa ilyenkor nagyon nehezen kapja fel a benzint. Én viszont, ha piros mező közelébe ér a mutató megyek tankolni. Lényeg, hogy a páromnak ecsetelte, hogy mi ilyenkor a teendő. Unixból hazafelé felhívtam, hogy rosszul tudja, indul a kocsi, a töltéssel van a gond, elmeséltem, hogy kicseréltem már a feszültségszabályzót de még nem jó, most viszem haza a diódahidat. Hazaérve egyből neki is estem, és egy órán belül be is építettem, és örültem, hogy nem világít a töltésjelző lámpája. Jövök be a házba elújságolni, hogy jó a kocsi, és viszem ki a műszert megmérni a töltőfeszültséget, erre szól párom, hogy megjött apám. Hozott egy bontott generátort :D

Módosítva : Victor75
Link to comment
Megosztás:

Nem látom tisztán a képeken hogy pontosan melyik, de kék-fekete a szál ami az üzemagyag szintmérőtől megy a műszeregységbe.

Eleve nem üzemszerű működést jelez, hogy világít a szegénységjelző és közben a mutató telitankot mutat. A mutató állása nyilván nincs összhangban a lámpával, de a piros zónában szokása világítani. Amúgy a szegénységjelző vezérlése a fordulatszámmérő nyomtatott áramkörén helyezkedik el és ugyanúgy azt a jelet kapja üzemanyagszint gyanánt, mint a mutató.

200 km városi használat után elindult lefelé a mutató. :D Most a mutató kb. 37.5 és 50 között van féltávon. :D Elég jó fogyasztás. :))) :D Azóta még nem szedtem szét, majd jelentkezek még. :)

Link to comment
Megosztás:

200 km városi használat után elindult lefelé a mutató. :D Most a mutató kb. 37.5 és 50 között van féltávon. :D Elég jó fogyasztás. :))) :D Azóta még nem szedtem szét, majd jelentkezek még. :)

azért ne bízz benne 100%-osan :)

engem sz.patott már meg, épphogy kigyulladt a csóróságjelző, 5-6km mulva megálltam, boltba be, boltbol ki és már nem indult el.séta haza benzinért, 1 liter körül öntöttem bele és elmentem tankolni

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

200 km városi használat után elindult lefelé a mutató. :D Most a mutató kb. 37.5 és 50 között van féltávon. :D Elég jó fogyasztás. :))) :D Azóta még nem szedtem szét, majd jelentkezek még. :)

azért ne bízz benne 100%-osan :)

engem sz.patott már meg, épphogy kigyulladt a csóróságjelző, 5-6km mulva megálltam, boltba be, boltbol ki és már nem indult el.séta haza benzinért, 1 liter körül öntöttem bele és elmentem tankolni

Ugye ez csak tájékoztató műszer és a mutató esése sem lineális. Valódi fogyasztást úgy lehet mérni hogy telitank, mész mondjuk 400kilómétert megint telitank, és ami belement osztod jelen esetben 4-el. Nekem 10liternél gyullad ki a csóróságjelző, de mostanában el sem alszik. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Astra mi alapján tudja az index villogás ütemét, ha van rá utánfutó kötve? Van valami "figyelő" elektronika? A műszerfalon az utánfutó visszajelző honnét kapja az áramot? Illetve a hátsó fényszóró csatlakozó lábkiosztását be tudná linkelni valaki?

Üdv,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Astra mi alapján tudja az index villogás ütemét, ha van rá utánfutó kötve? Van valami "figyelő" elektronika? A műszerfalon az utánfutó visszajelző honnét kapja az áramot? Illetve a hátsó fényszóró csatlakozó lábkiosztását be tudná linkelni valaki?

Üdv,

Zoli

A terhelés alapján tudja az index relé, hogy van-e rajta utánfutó. Ezt csak a 4 kivezetéses indexrelé tudja, annak a plusz lába van bekötve a műszeregység megfelelő izzójára.

Link to comment
Megosztás:

A terhelés alapján tudja az index relé, hogy van-e rajta utánfutó. Ezt csak a 4 kivezetéses indexrelé tudja, annak a plusz lába van bekötve a műszeregység megfelelő izzójára.

Köszi!

Azért kérdem, mert azt csinálta, hogy kigyulladt a műszerfalon a vonóhorog jel és akkor nem tudtam indexelni, azaz nem szakított az indexrelé. Szétszedtem a relét és a 4. láb nyáklaphoz csatlakozó pontjai forrasztóónnal össze voltak zárva. ezt kipucoltam, most nem csinálja. Viszont vettem bele egy utángyártott relét, szintén 4 lábast, ezzel meg gyorsan indexel, mintha úgy érezné, hogy megnőtt a terhelés a futó miatt. De mivel nincs rákötve utánfutó, így gyorsan villog... Lehet, hogy a relé rossz?....

Nincs véletlen egy lábkiosztásod a hátsó fényszóró csatlakozóról? Mert kikötöttem belőle az utánfutó bekábelezést, mivel az is csak egyik oldalról volt csapolva és szeretném megcsinálni normálisan.

U.i.: Kipróbáltam azt, hogy rákötöttem a hátsó index izzóra még egy 21W-os izzót. A régi reléje az mindig ugyan abban, tehát normál ütemben villog, viszont az új relé az a plusz izzóval normál ütemben, plusz nélkül pedig gyorsan villog.

Üdv,

Zoli

Módosítva : m.zoli83
Link to comment
Megosztás:

Újra itt, tegnap szétszedtem megint az óracsoportot. Megmozgattam a csatlakozókat, de a szegénységjelző ugyanúgy folyamatosan világít. A mutató viszont működik, mivel 350 km használat után kb ugyanannyit mutatott mint a gyári óra. A szegénységjelzőre már tényleg nincsen több ötletem, hogy miért világíthat folyamatosan... Most inkább kivettem belőle az izzót... :D

Link to comment
Megosztás:

Újra itt, tegnap szétszedtem megint az óracsoportot. Megmozgattam a csatlakozókat, de a szegénységjelző ugyanúgy folyamatosan világít. A mutató viszont működik, mivel 350 km használat után kb ugyanannyit mutatott mint a gyári óra. A szegénységjelzőre már tényleg nincsen több ötletem, hogy miért világíthat folyamatosan... Most inkább kivettem belőle az izzót... :D

Legjobb esetben nem kapja meg a szintjelzőtől a jelet a szegénységjelzőt működtető elektronikus berendezés és emiatt jelez. Rosszabb esetben cserélni kell a fordulatszámmérő elektronikáját, mert azon van rajta a kútvillogtató is.

Link to comment
Megosztás:

Legjobb esetben nem kapja meg a szintjelzőtől a jelet a szegénységjelzőt működtető elektronikus berendezés és emiatt jelez. Rosszabb esetben cserélni kell a fordulatszámmérő elektronikáját, mert azon van rajta a kútvillogtató is.

de az ugyanazon a "dróton" van, mint a szintmérő, nem? tehát max az óracsoporton belül lehet vmi gebasz

Link to comment
Megosztás:

Öregem astrájának olyan baja van, hogy ha meleg van vagy süti a nap az autót nem indul be. Hidegben pöcre indul. Gyújtás van visszajelzők világítanak de indításra nem reagál. Gyújtás kapcsoló 1 éve lett cserélve. Ötleteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Öregem astrájának olyan baja van, hogy ha meleg van vagy süti a nap az autót nem indul be. Hidegben pöcre indul. Gyújtás van visszajelzők világítanak de indításra nem reagál. Gyújtás kapcsoló 1 éve lett cserélve. Ötleteket előre is köszönöm.

Próbáljátok meg kocogatni az önindítót, ha ez beválik akkor ki kell takarítani, mert koszos és akad a behúzótekercs.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Tudnátok segíteni?Kicseréltem az autómban a középső kijelzőt külső hőmérsékletmérősre. Eddíg nem ilyen volt bent. Az érzékelő is megvan hozzá, hova kellene bekötnöm hogy működjön? Melyik vezeték tartozik hozzá a csatiban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Tudnátok segíteni?Kicseréltem az autómban a középső kijelzőt külső hőmérsékletmérősre. Eddíg nem ilyen volt bent. Az érzékelő is megvan hozzá, hova kellene bekötnöm hogy működjön? Melyik vezeték tartozik hozzá a csatiban?

Üdv, kék és kék-fehér a vezetékek színe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.