Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Led lámpákat szeretnék kötni pluszba az indexkapcsolóra. Megmondanátok,hogy melyik csatira kell rakni?Ha lehet,képpel illusztrálva. :)

Köszi!

 

Üdv..szerintem legközelebb a vészvillogó mögött találsz olyan csatit ami neked ehhez jó. 4-es láb- fekete-fehér vezeték a bal oldali , a 7-es láb -fekete-zöld vezeték a jobb oldali izzókat villogtatja. Középkonzol bontással férsz csak hozzá a vezetékekhez. De mielőtt elvágod őket szúrj bele tűt és teszteld le hogy az jó.e neked.

1986825-20150926-UdGcmK.jpg

A felső csati az a hosszú kábelköteg végén.

Persze ha kiveszed a kilóméter órát és ott megbontod a kábelkorbácsot úgy is hozzá lehet férni.

 

Link to comment
Megosztás:

Üdv..szerintem legközelebb a vészvillogó mögött találsz olyan csatit ami neked ehhez jó. 4-es láb- fekete-fehér vezeték a bal oldali , a 7-es láb -fekete-zöld vezeték a jobb oldali izzókat villogtatja. Középkonzol bontással férsz csak hozzá a vezetékekhez. De mielőtt elvágod őket szúrj bele tűt és teszteld le hogy az jó.e neked.

1986825-20150926-UdGcmK.jpg

A felső csati az a hosszú kábelköteg végén.

Persze ha kiveszed a kilóméter órát és ott megbontod a kábelkorbácsot úgy is hozzá lehet férni.

Köszi!

Igazából arra gondoltam,hogy az indexkapcsoló saruinál lehetne valahogy áram alá hozni. Ha kapcsolom az indexet,akkor az is megy. A vészvillogónál meg akkor menne,ha azt kapcsolnám. Vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Igazából arra gondoltam,hogy az indexkapcsoló saruinál lehetne valahogy áram alá hozni. Ha kapcsolom az indexet,akkor az is megy. A vészvillogónál meg akkor menne,ha azt kapcsolnám. Vagy nem?

Persze, ott is működik, ugyanezt a  két szálat kell keresned szín alapján. A rajz alapján úgy láttam a vészvillogótól is működne, de akkor próbáld meg a  kapcsolótól.

 

Sziasztok.nem tudom jo helyen jarok e.. Az erdekelne engem hogy a 93as 1.6i -s astramba nincsen fordulatszám mérő. Ezt bele lehet valahogy tenni? Van ennek a sebvaltonal vagy a motornal valamilyem helye?

 

Lehet venni fordulatszámmérős óraegységet, a kilóméter óránál a W számnak kell egyeznie pölö 1111, a fordulatszámmérőnél meg a skálázásra kell figyelni. Benzinesnél 7000, dieselnél 6000 GSI-nél 8000. A motortérben semmit nem kell csinálni a motorvezérlőtől kapja a jelet, ami az utastérben van. Két variáció van, vagy berakod és kapásból működik, ha nem akkor egy zöld vezetéket kell az anyósoldali lábtérből behúzni az órához, és bekötni ehhez a pinhez:

1987823-20150927-rVlDyW.jpg

Ha nincs bekábelezve akkor a pin sem lesz ott tehát azt is be kell szerezni, például ha bontóból hozod el az órát akkor elhozod a csatit is. De ha odáig eljutsz van pár darab, tudok postázni ilyen érintkezőt.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a visszafordulást nem értem.

 

Teljesen én sem, a hátsót ( ha jól emlékszem) még nem is szedtem szét csak az elsőt. De a rajzból arra következtetek hogy itt is programtárcsa szabályozza a törlési intervallumot.

1988327-20150927-UL2BSX.png

Vagy szerinted az irányváltás polaritás fordítással van megoldva, meg a végállást is a relé végzi? :icon14: :rolleyes:

 

A régi és az új ablaktörlő motorok gondolom nem csatlakozó kompatibilisek?

 

Nem is tudtam hogy van régi-új...ráncfelvarráskor volt váltás? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! (Általánosban már feltettem, de hátha itt többen olvastok)

Ismét hozzátok fordulok segítségért. Ma történt velem meg először ilyen, hogy megérkeztem munkahelyre, állítanám le az autót, elfordítom a kulcsot, de semmi a motor jár tovább, a töltésjelző kigyullad. Utána próbáltam reprodukálni a hibát, de nem jött elő. Lehet hogy egyszeri vagy, esélyes egy gyújtáskapcsoló csere, ha az utóbbi akkor mit kellene cserélnem, magát a betétet vagy a komplett cuccot kulcsostul, mindenestül. Mire keressek rá pontosan. Köszönöm  :)

Link to comment
Megosztás:

Teljesen én sem, a hátsót ( ha jól emlékszem) még nem is szedtem szét csak az elsőt. De a rajzból arra következtetek hogy itt is programtárcsa szabályozza a törlési intervallumot.

 

Vagy szerinted az irányváltás polaritás fordítással van megoldva, meg a végállást is a relé végzi? :icon14: :rolleyes:

 

 

Nem is tudtam hogy van régi-új...ráncfelvarráskor volt váltás? :rolleyes:

 

Azt nem értettem, hogy mire érted a visszafordulást. A programtárcsa egy irányba forog a motorral. Hátul egy műanyag kör alakú labirintusban mozog egy nút, ami aztán mozgatja oda-vissza a kar tövében lévő csonkot. A programtárcsa meg csak meg van szakítva, ahol az alaphelyzet van. Saját magát megszakítja, mint egy mágneskapcsoló öntartása. Nincs polaritásváltás, a motor folyamatosan egy irányba forog, ahogy az elsőnél is.

 

Igen van kétféle ablaktörlő motor elől. facelift és az előtti. A csatlakozók kompatibilisek, csak annyi a különbség, hogy a facelift előttinél a fém ház adja a testpontot, míg a fészliftesnél van már barna vezeték is a csatiban. A fészlift előttiben egyszerűen csak üres az a pin.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem értettem, hogy mire érted a visszafordulást. A programtárcsa egy irányba forog a motorral. Hátul egy műanyag kör alakú labirintusban mozog egy nút, ami aztán mozgatja oda-vissza a kar tövében lévő csonkot. A programtárcsa meg csak meg van szakítva, ahol az alaphelyzet van. Saját magát megszakítja, mint egy mágneskapcsoló öntartása. Nincs polaritásváltás, a motor folyamatosan egy irányba forog, ahogy az elsőnél is.

 

Igen van kétféle ablaktörlő motor elől. facelift és az előtti. A csatlakozók kompatibilisek, csak annyi a különbség, hogy a facelift előttinél a fém ház adja a testpontot, míg a fészliftesnél van már barna vezeték is a csatiban. A fészlift előttiben egyszerűen csak üres az a pin.

Igaz hogy az első egy irányba forog, de ott a mechanika adja a törlőmozgást, ( forgómozgásból lesz lineális) de hátul közvetlenül a tengelyen van a lapát, ha az csak egy irányba forog akkor hogy a töröl oda-vissza? :rolleyes:

1988922-20150928-mAbsvl.jpg

 

 

Ismerősök egyszer a vontató autóból vittek hátra a kötél mellett áramot a vontatottba a lámpákhoz.

Link to comment
Megosztás:

Igaz hogy az első egy irányba forog, de ott a mechanika adja a törlőmozgást, ( forgómozgásból lesz lineális) de hátul közvetlenül a tengelyen van a lapát, ha az csak egy irányba forog akkor hogy a töröl oda-vissza? :rolleyes:

1988922-20150928-mAbsvl.jpg

 

 

Ismerősök egyszer a vontató autóból vittek hátra a kötél mellett áramot a vontatottba a lámpákhoz.

 

A hátsónál is van mechanika. A programtárcsa tengelye nem azonos a törlőlapát tengelyével.

Sajnos nem csináltam képet a javításakor, de ilyesmi volt.

Módosítva : Sztaricsnaja
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igaz hogy az első egy irányba forog, de ott a mechanika adja a törlőmozgást, ( forgómozgásból lesz lineális) de hátul közvetlenül a tengelyen van a lapát, ha az csak egy irányba forog akkor hogy a töröl oda-vissza? :rolleyes:

 

Ismerősök egyszer a vontató autóból vittek hátra a kötél mellett áramot a vontatottba a lámpákhoz.

 

A hátsó ablaktörlőben meg belül van az, ami a mozgást alakítja át. A motor kívülről hajt egy tárcsát, amiben labirintusszerű vályú van. Abban van egy kis csap, amivel összeköttetésben van egy negyedkör alakú fém lemez, aminek a közepén van a tengelycsonk, amire rakod a lapátot. Így alakul át. Enyémet már egyszer szétszedtem, mert eléggé oda volt. Vastag zsírzás használt neki.

Ha láttál már videomagnót szétszedve, abban is hasonló programtárcsákat látni az alján.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hátsónál is van mechanika. A programtárcsa tengelye nem azonos a törlőlapát tengelyével.

Sajnos nem csináltam képet a javításakor, de ilyesmi volt.

 

 

A hátsó ablaktörlőben meg belül van az, ami a mozgást alakítja át. A motor kívülről hajt egy tárcsát, amiben labirintusszerű vályú van. Abban van egy kis csap, amivel összeköttetésben van egy negyedkör alakú fém lemez, aminek a közepén van a tengelycsonk, amire rakod a lapátot. Így alakul át. Enyémet már egyszer szétszedtem, mert eléggé oda volt. Vastag zsírzás használt neki.

Ha láttál már videomagnót szétszedve, abban is hasonló programtárcsákat látni az alján.

 

Hülye vagyok, szedtem már szét hátsót, csak nem az enyémet, a kéken volt berohadva a tengelye és mindíg leolvadt a bizti. A képről már beugrott...hiába,öregszem na. :omg: :D

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A jobb első fényszóróm sokkal gyengébben világított, mint a bal. Kicseréltem az izzót mind a kettőben, de a probléma nem szűnt meg. Elvileg a fényvisszaverő betétek a búrában nem kopottak. Mi lehet még a gond? Mit ellenőrizzek? Lehet, hogy a szög/magasság a gond? Elvileg van egy magasságállító kapcsoló az autóban, de őszintén szólva nem látok különbséget még akkor sem ha 1-es fokozatból 4esbe tolom egyből. Hogy lehet manuálisan állítani?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A jobb első fényszóróm sokkal gyengébben világított, mint a bal. Kicseréltem az izzót mind a kettőben, de a probléma nem szűnt meg. Elvileg a fényvisszaverő betétek a búrában nem kopottak. Mi lehet még a gond? Mit ellenőrizzek? Lehet, hogy a szög/magasság a gond? Elvileg van egy magasságállító kapcsoló az autóban, de őszintén szólva nem látok különbséget még akkor sem ha 1-es fokozatból 4esbe tolom egyből. Hogy lehet manuálisan állítani?

Köszi előre is.

Ha elektromosan állítható akkor nem lehet kézzel. Nézd meg hogy tényleg ott vannak a motorok, vagy csak a kapcsoló van bent.

Link to comment
Megosztás:

Ha elektromosan állítható akkor nem lehet kézzel. Nézd meg hogy tényleg ott vannak a motorok, vagy csak a kapcsoló van bent.

 

Majdnem pontosan így néz ki:

http://www.bakelit.hu/portal/static/upload_apro/2010-11-29/547860_orig1.jpg

Gondolom a jobb oldalt az a fekete kütyü lenne a motor, és az ott van mind a két oldalon. Lehet, hogy simán elromlottak?

A fényerőre nincs tipped? Olvastam valahol, hogy valamilyen lapkák oxidálódása okozhat ilyen gondot, de hogy pontosan mit kéne megnézni vagy megtisztítani arról fogalmam sincs.

Módosítva : fishmong3r
Link to comment
Megosztás:

Majdnem pontosan így néz ki:

http://www.bakelit.hu/portal/static/upload_apro/2010-11-29/547860_orig1.jpg

Gondolom a jobb oldalt az a fekete kütyü lenne a motor, és az ott van mind a két oldalon. Lehet, hogy simán elromlottak?

A fényerőre nincs tipped? Olvastam valahol, hogy valamilyen lapkák oxidálódása okozhat ilyen gondot, de hogy pontosan mit kéne megnézni vagy megtisztítani arról fogalmam sincs.

 

Igen az az állító motor. Meg kell nézni hogy billenti-e fényvetőt. Fényerőnél meg kell mérni, hogy megvan-e az akku feszültsége az izzóknál, ha nincs akkor végig lehet nézni a csatlakozásokat, konkrétan csak az izzó mögött lehet szerintem. Ha jól tudom külön biztosítékon van a két oldal, ezeket is meg lehet nézni, megcserélni például.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Van egy 93 évjáratú f astrám, c16se motorkódú.

 

Önindítót szereltünk, visszarakáskor lemaradt a testkábel, és így indítóztunk rá. Ennek következtében a kuplungbovdenen keresztül ment a test, a belseje megolvadt. Az autó beindul viszont nem megy mindegyik henger, egy vagy kettő, remeg az egész motor járás közben, gázadásra kicsit felpörög, utána fuldoklik. 

 

Van ötletetek, mi szállhatott el? Motorvezérlő? 

 

Köszönöm előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Van egy 93 évjáratú f astrám, c16se motorkódú.

 

Önindítót szereltünk, visszarakáskor lemaradt a testkábel, és így indítóztunk rá. Ennek következtében a kuplungbovdenen keresztül ment a test, a belseje megolvadt. Az autó beindul viszont nem megy mindegyik henger, egy vagy kettő, remeg az egész motor járás közben, gázadásra kicsit felpörög, utána fuldoklik. 

 

Van ötletetek, mi szállhatott el? Motorvezérlő? 

 

Köszönöm előre is a válaszokat!

 

Meg kell nézni miért nem mennek a hengerek, ha szikra hiányuk van akkor ellenőrizni kell a gyertyákat pipákat kábeleket, (ha van) elosztót-rotort. Ha a szikra jelen van mindegyik hengerben akkor meg az injektoroknál kell keresgélni. Motorvezérlő szerintem ilyen hibát nem csinál. Ha lehúzkodod sorban a pipákat, amelyiknél nem esik a  fordulatszám az a henger nem jár. 3-al még jár a motor 2-vel már nagyon gyalázatosan.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni miért nem mennek a hengerek, ha szikra hiányuk van akkor ellenőrizni kell a gyertyákat pipákat kábeleket, (ha van) elosztót-rotort. Ha a szikra jelen van mindegyik hengerben akkor meg az injektoroknál kell keresgélni. Motorvezérlő szerintem ilyen hibát nem csinál. Ha lehúzkodod sorban a pipákat, amelyiknél nem esik a  fordulatszám az a henger nem jár. 3-al még jár a motor 2-vel már nagyon gyalázatosan.

 

 

A szerelés előtt jó volt, szépen járt, gondolom a gyertyapipák, kábelek azok  jók lehetnek.. Most oylan, mintha nem is jó időben gyújtana, egyenletesen jár a motor, de nagyon remeg, meg fura szelephangja van. 

Az enyém is így néz ki:

http://m.cdn.blog.hu/na/napivuki/image/Opel/fotoxze.jpg

 

Talán a  befecskendező rendszer vezérlése halt be, mintha nem jó időpontban fecskendezne be az injektor. De hogy ez a vezérlő hol van a kocsiban, nem tudom.

Módosítva : joecockroach
Link to comment
Megosztás:

A szerelés előtt jó volt, szépen járt, gondolom a gyertyapipák, kábelek azok  jók lehetnek.. Most oylan, mintha nem is jó időben gyújtana, egyenletesen jár a motor, de nagyon remeg, meg fura szelephangja van. 

Az enyém is így néz ki:

http://m.cdn.blog.hu/na/napivuki/image/Opel/fotoxze.jpg

 

Talán a  befecskendező rendszer vezérlése halt be, mintha nem jó időpontban fecskendezne be az injektor. De hogy ez a vezérlő hol van a kocsiban, nem tudom.

 

A befecskendezésnek nincs külön vezérlője, egy motorvezérlő van ami mindent vezérel, gyújtást befecskendezést, hidegíndítást ( régen szivató) ha van akkor az indításgátlót. Ez az anyósoldali lábtérben van az ajtó előtt , egy fém téglalap csatikkal az alján. De nem hallottam még olyan hibáról hogy elvette volna fele hengertől a szikrát szerintem erre nem is képes. Inkább a motortérben kellene nézegetni, hátha megolvadt még valami amikor nem volt letestelve az önindító.

Motorvezérlő:

1992446-20151003-VntfhF.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A befecskendezésnek nincs külön vezérlője, egy motorvezérlő van ami mindent vezérel, gyújtást befecskendezést, hidegíndítást ( régen szivató) ha van akkor az indításgátlót. Ez az anyósoldali lábtérben van az ajtó előtt , egy fém téglalap csatikkal az alján. De nem hallottam még olyan hibáról hogy elvette volna fele hengertől a szikrát szerintem erre nem is képes. Inkább a motortérben kellene nézegetni, hátha megolvadt még valami amikor nem volt letestelve az önindító.

Motorvezérlő:

1992446-20151003-VntfhF.jpg

Köszönöm, megtaláltam! Nem látszik rajta semmi sérülés. Én most arra gondoltam, valahogy esetleg megmakacsolta magát az egyik injektor. Ha ez a vezérlő megsérül, akkor el se indulna  a motor, nem? Lesz majd egy motordiagnosztika, hátha az megmondja h mi a hiba. A motortérben is nézegettem a testkábeleket, de nem találtam elsült vezetéket. 

Köszönöm a segítséged!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, megtaláltam! Nem látszik rajta semmi sérülés. Én most arra gondoltam, valahogy esetleg megmakacsolta magát az egyik injektor. Ha ez a vezérlő megsérül, akkor el se indulna  a motor, nem? Lesz majd egy motordiagnosztika, hátha az megmondja h mi a hiba. A motortérben is nézegettem a testkábeleket, de nem találtam elsült vezetéket. 

Köszönöm a segítséged!

 

Hát a vezérlő is tud több hibát okozni, de viszonylag ritkán romlik el. Injektor szerintem dobna hibakódot ha rossz, tényleg hibalámpa nincs?

Link to comment
Megosztás:

Hát a vezérlő is tud több hibát okozni, de viszonylag ritkán romlik el. Injektor szerintem dobna hibakódot ha rossz, tényleg hibalámpa nincs?

Megoldódott.

Hibakód nem volt.

Beindítottuk, lehúztuk egyenként a gyertyakábeleket, és a trafó felőli gyertyának volt valami baja. Közel tartottunk a kábelt a gyertyához, áthúzott a szikra, aztan visszadugtuk és jó lett. Minden gyertyakábelt megmozgattam, rányomtam a gyertyära, mégsem lett jó, miután menet közben lehúztuk és úgy tettük vissza, jó lett.

Tehát lényegében semmi baja nem volt a kovsinak, csak lehettem.volna kicsit alaposabb. De legalább a motordiagnosztika megmondta h nem sérült semmi.

Az új kuplungbowdennel nagyon szépen jár a pedál, végülis nem baj h azt is ki kellett cserélni.

Köszönöm a segítséget és a tanácsokat!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.