Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma reggel melóba menet új dilije lett az autómnak. Egyszer csak kinyitotta a központit menet közben ( rablásgátlós az az átkozott riogató) majd a második fék után ismét lezárt. Nemsokára ismét kinyitotta, de akkor már megbolondult minden műszer összevissza villogtak a műszerfalfények, a kijelző és úgy elkezdett rángatni, mint egy gyújtáshibás benzines :D ugyanakkor a hátsó ködlámpa visszajelzője teljes fénnyel kigyulladt, pedig a lámpa sem volt felkapcsolva! Első körben megnéztem az akku és a generátor vezetékeit, majd a bal hátsó lámpa stekkerénél a vezetékek állapotát. Látszólag minden rendben.

A rángatás és villodzás zárlatra utalna ( pl. sérült szigetelésü vezeték odakoccan valahol a kasznihoz) de akkor mitől égett a ködlámpa visszajelzője. Találkozott már valaki ilyen gonddal? Van valami tippetek?

Hazafelé már nem csinálta. Elárulom bevagyok egy kicsit tojva, hétvégén indulunk a kölök osztályával 3 napos kirándulásra Kistarcsa-Székesfehérvár-Tihany-Veszprém-Bakonybél- Pannonhalma-Győr-Tatabánya útvonalon, úgyhogy nagyon szépen megköszönnék néhány gyorssegélyként hívható telefonszámot végszükség esetére. :lol:

Győrben Zotya tud neked segíteni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel melóba menet új dilije lett az autómnak. Egyszer csak kinyitotta a központit menet közben ( rablásgátlós az az átkozott riogató) majd a második fék után ismét lezárt. Nemsokára ismét kinyitotta, de akkor már megbolondult minden műszer összevissza villogtak a műszerfalfények, a kijelző és úgy elkezdett rángatni, mint egy gyújtáshibás benzines :D ugyanakkor a hátsó ködlámpa visszajelzője teljes fénnyel kigyulladt, pedig a lámpa sem volt felkapcsolva! Első körben megnéztem az akku és a generátor vezetékeit, majd a bal hátsó lámpa stekkerénél a vezetékek állapotát. Látszólag minden rendben.

A rángatás és villodzás zárlatra utalna ( pl. sérült szigetelésü vezeték odakoccan valahol a kasznihoz) de akkor mitől égett a ködlámpa visszajelzője. Találkozott már valaki ilyen gonddal? Van valami tippetek?

Hazafelé már nem csinálta. Elárulom bevagyok egy kicsit tojva, hétvégén indulunk a kölök osztályával 3 napos kirándulásra Kistarcsa-Székesfehérvár-Tihany-Veszprém-Bakonybél- Pannonhalma-Győr-Tatabánya útvonalon, úgyhogy nagyon szépen megköszönnék néhány gyorssegélyként hívható telefonszámot végszükség esetére. :lol:

Tatabányán leszek csüt-től. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na lassan brekeké-nek összejön a szervízcsapat! :lol:

Nagyon köszönöm a felajánlásokatbow.gif remélem nem lesz szükség rá, hogy igénybe is vegyem, de még most sem tudom hogy érlek el benneteket

Ja, mielőtt elfelejtem: szívesen elfuvarozok bármit a fent említett útvonalon, ha valaki küldeni szeretne valamit a másiknak, csak szóljatok időben, hogy feltudjam venni a csomagot

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel melóba menet új dilije lett az autómnak. Egyszer csak kinyitotta a központit menet közben ( rablásgátlós az az átkozott riogató) majd a második fék után ismét lezárt. Nemsokára ismét kinyitotta, de akkor már megbolondult minden műszer összevissza villogtak a műszerfalfények, a kijelző és úgy elkezdett rángatni, mint egy gyújtáshibás benzines :D ugyanakkor a hátsó ködlámpa visszajelzője teljes fénnyel kigyulladt, pedig a lámpa sem volt felkapcsolva! Első körben megnéztem az akku és a generátor vezetékeit, majd a bal hátsó lámpa stekkerénél a vezetékek állapotát. Látszólag minden rendben.

A rángatás és villodzás zárlatra utalna ( pl. sérült szigetelésü vezeték odakoccan valahol a kasznihoz) de akkor mitől égett a ködlámpa visszajelzője. Találkozott már valaki ilyen gonddal? Van valami tippetek?

Hazafelé már nem csinálta. Elárulom bevagyok egy kicsit tojva, hétvégén indulunk a kölök osztályával 3 napos kirándulásra Kistarcsa-Székesfehérvár-Tihany-Veszprém-Bakonybél- Pannonhalma-Győr-Tatabánya útvonalon, úgyhogy nagyon szépen megköszönnék néhány gyorssegélyként hívható telefonszámot végszükség esetére. :lol:

Először is generátor hibára gondolnék, túltöltésre. Mérd meg multiméterrel alapjáraton és emelt (4000) fordulaton a töltést!

Link to comment
Megosztás:

Győrben Zotya tud neked segíteni! :lol:

Tudok, ott a számom az aláírásomban. ;)

B***a meg nem indul a gépezet. Behalt a gyújtáskapcsolóm. Pont a gyerekekért mentem volna. Reggel még semmi baja nem volt. :lol: :D

Betét kicserélve, a gépezet pöcc-röff. :D

Ha jól látom maga a műanyag kapcsoló ment tönkre, amibe a kulcsos rész olyan hülye kulcslyuk formájú pöcökkel csatlakozik? Hogy jöttél rá, hogy az a hibás? Gyujtás se volt, vagy csak nem indított?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Segítségre lenne szükségem.

A vettem az autómba egy új fejegységet mivel a régi ha levettem a gyújtást akkor utána elfelejtett minden beállítást. pl: melyk számnál járt a cd, milyen hangerővel, az eltárolt rádió állomásokat, meg úgy egyáltalán mindent amit beállítottam, testre szabtam a lejátszón. Na gondoltam én ( hülye) hogy biztos rossz a berendezés és vettem egy másikat. Na ez ugyanazt csinálja!!! Szóval nyilván valami elektromos gond lehet az autóval. Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a gond, mit nézzek meg, mert megőrülök.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Segítségre lenne szükségem.

A vettem az autómba egy új fejegységet mivel a régi ha levettem a gyújtást akkor utána elfelejtett minden beállítást. pl: melyk számnál járt a cd, milyen hangerővel, az eltárolt rádió állomásokat, meg úgy egyáltalán mindent amit beállítottam, testre szabtam a lejátszón. Na gondoltam én ( hülye) hogy biztos rossz a berendezés és vettem egy másikat. Na ez ugyanazt csinálja!!! Szóval nyilván valami elektromos gond lehet az autóval. Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a gond, mit nézzek meg, mert megőrülök.

Előre is köszi.

Nincs az autóval semmi gond. Ugorj el egy hifi beszerelőhöz, két perc alatt átköti a memória szálat.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, esetleg én is megcsinálnám ha leírnád hogy hogyan is, szerintem elboldogulok ill. megpróbálom úgy tanul az ember :lol:

Megnézed a bekötési rajzát,és kiméred a csatlakozódat az autóban.

A gond az,hogy ahol a magnónak fix (állandó) 12v kellene,neked ott kapcsolt 12v van jelenleg.

Link to comment
Megosztás:

B***a meg nem indul a gépezet. Behalt a gyújtáskapcsolóm. Pont a gyerekekért mentem volna. Reggel még semmi baja nem volt. :lol: :D

Betét kicserélve, a gépezet pöcc-röff. :lol:

mi az a szigetelőszalagozás??

Megnézed a bekötési rajzát,és kiméred a csatlakozódat az autóban.

A gond az,hogy ahol a magnónak fix (állandó) 12v kellene,neked ott kapcsolt 12v van jelenleg.

jaja így így

két megoldás lehetséges, mind akettő profin működik

egyik az, hogy veszel egy olyat, ami rámegy a gyárikábel végére, és a vezetékeket úgy kötöd, hogy a táp is és a memória is az állandó feszről kapja a meghajtást.

másik megoldás, hogy felcseréled a kapcsolt +-t az állandó +al, egy kiscsavarhúzóval kifszgeted, és átdugod.

Link to comment
Megosztás:

Először is generátor hibára gondolnék, túltöltésre. Mérd meg multiméterrel alapjáraton és emelt (4000) fordulaton a töltést!

Megmértem, alapjáraton 13.6 emelten 14V. Nemrég volt túltöltés gondom akkor cseréltük sokezerért a szabályzóját, de akkor csak abból látszott, hogy nagyon fehér fénnyel égtek a műszerfal fények és a ford mérő nem mért semmit de nem akadozott a motor. Most ilyen nem volt csak villogás meg rángatás. :lol: Lekopogom tegnap óta nem csinálta

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Segítségre lenne szükségem.

A vettem az autómba egy új fejegységet mivel a régi ha levettem a gyújtást akkor utána elfelejtett minden beállítást. pl: melyk számnál járt a cd, milyen hangerővel, az eltárolt rádió állomásokat, meg úgy egyáltalán mindent amit beállítottam, testre szabtam a lejátszón. Na gondoltam én ( hülye) hogy biztos rossz a berendezés és vettem egy másikat. Na ez ugyanazt csinálja!!! Szóval nyilván valami elektromos gond lehet az autóval. Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a gond, mit nézzek meg, mert megőrülök.

Előre is köszi.

Szia!

Valóban az a gond, hogy jelen pillanatban csak kapcsolt tápfeszültséget kap a fejegységed, állandót nem.

Viszont ha nem vagy biztos magadban, akkor inkább vidd el egy szakihoz az autót aki átköti a megfelelő drótot.

Ezt azért ajánlanám melegen, mert ha netán rossz dróttal variálsz és fordított tápot adsz a készüléknek, akkor a beépített végfok IC-ből kijön a füst, és nem fog tovább működni.

Annak cseréje pedig általában nem ócco egy fejegységben.

És akkor még szerencséd volt, hogy "csak" a végfok durrant el.

Volt szerencsém már olyan készüléket látni belülről, aminek a nyomtatott lapjáról elpárolgott a táp vezetőcsík, és a szó szoros értelmében lerobbant a végfok, meg még néhány alkatrész teteje egy fordított bekötés miatt.

De ha magad akarod végezni, akkor:

fogsz egy kéziműszert, és a műszerfalból kilógó csatin megméred a kijövő villanyokat a test madzaghoz képest. Kell találnod egy drótot amin állandóan van 12 volt, meg egy olyat, amin csak akkor, ha ráadod a gyújtást.

Ha ez megvan, akkor megnézed a fejegység kábelezését, megkeresed a bekötési rajz/feliratozás alapján a memória vezetéket, és azt kötöd az állandó 12 voltra, a másik pluszt pedig a kapcsoltra.

Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Valóban az a gond, hogy jelen pillanatban csak kapcsolt tápfeszültséget kap a fejegységed, állandót nem.

Viszont ha nem vagy biztos magadban, akkor inkább vidd el egy szakihoz az autót aki átköti a megfelelő drótot.

Ezt azért ajánlanám melegen, mert ha netán rossz dróttal variálsz és fordított tápot adsz a készüléknek, akkor a beépített végfok IC-ből kijön a füst, és nem fog tovább működni.

Annak cseréje pedig általában nem ócco egy fejegységben.

És akkor még szerencséd volt, hogy "csak" a végfok durrant el.

Volt szerencsém már olyan készüléket látni belülről, aminek a nyomtatott lapjáról elpárolgott a táp vezetőcsík, és a szó szoros értelmében lerobbant a végfok, meg még néhány alkatrész teteje egy fordított bekötés miatt.

De ha magad akarod végezni, akkor:

fogsz egy kéziműszert, és a műszerfalból kilógó csatin megméred a kijövő villanyokat a test madzaghoz képest. Kell találnod egy drótot amin állandóan van 12 volt, meg egy olyat, amin csak akkor, ha ráadod a gyújtást.

Ha ez megvan, akkor megnézed a fejegység kábelezését, megkeresed a bekötési rajz/feliratozás alapján a memória vezetéket, és azt kötöd az állandó 12 voltra, a másik pluszt pedig a kapcsoltra.

Ennyi.

ahogy nemrég írtam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.