Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Most kössél belém. :D De a mi opeljeink még GM... :)

Mi olyan bonyolult most ebben.

de ugye azért nem fogsz sírni? :D

te is szoktál kötekedni :D

és hogy haladtok az amcsis helyzetjelzőkkel?

én is gondolkodom valami hasonlóban...

megoldást kérnék:

járó motornál nem üzemel, egy adott fogyasztó, de csak gyujtással és helyzetjelzővel igen.

ezt hogyan lehet bekötni??

meg lehet ezt oldani??

Link to comment
Megosztás:

de ugye azért nem fogsz sírni? :)

te is szoktál kötekedni :D

és hogy haladtok az amcsis helyzetjelzőkkel?

én is gondolkodom valami hasonlóban...

megoldást kérnék:

járó motornál nem üzemel, egy adott fogyasztó, de csak gyujtással és helyzetjelzővel igen.

ezt hogyan lehet bekötni??

meg lehet ezt oldani??

Nálam üzemel, ha bekapcsolom. :D

Melyik fogyasztó az pontosan? :D

Link to comment
Megosztás:

egy helyzetjelzőfényre gondoltam.

pontosabban 4 re

de úgy kellene, hogy csak álló motornál gyújtás+ helyzetjelzővel menjen, de ha beindult a motor, akkor már ne menjen

Ennek mi értelme? :D

Amúgy megoldható. Egy relé kell a gyújtás és helyzetjelzőhöz. Pl a nyitó érintkezőjére rákötöd a helyzetjelző villanyát, a záróra meg a gyújtást és a gyújtással együtt behúz a relé is. Valamint kell egy tiltó is a generátorról. Ha jól tudom, alap esetben, mikor nem jár a motor, akkor töltésvisszajelző azért világít, mert a generátor ilyenkor testre kapcsol, ha meg jár, akkor megjelenik azon a ponton a 12V. Ezt a szálat lehet használni tiltónak pl. Tehát egyik tekercsre a gyújtás tápot, a másikra ezt a visszajelző vezetéket.

Link to comment
Megosztás:

de ugye azért nem fogsz sírni? :)

te is szoktál kötekedni :D

és hogy haladtok az amcsis helyzetjelzőkkel?

én is gondolkodom valami hasonlóban...

megoldást kérnék:

járó motornál nem üzemel, egy adott fogyasztó, de csak gyujtással és helyzetjelzővel igen.

ezt hogyan lehet bekötni??

meg lehet ezt oldani??

Sehogy. Egy 21/5-ös foglalat kellene az indexhez és akkor onnan már gyerekjáték lenne. DE ilyet nem találni sehol. :D

Link to comment
Megosztás:

Ennek mi értelme? :D

Amúgy megoldható. Egy relé kell a gyújtás és helyzetjelzőhöz. Pl a nyitó érintkezőjére rákötöd a helyzetjelző villanyát, a záróra meg a gyújtást és a gyújtással együtt behúz a relé is. Valamint kell egy tiltó is a generátorról. Ha jól tudom, alap esetben, mikor nem jár a motor, akkor töltésvisszajelző azért világít, mert a generátor ilyenkor testre kapcsol, ha meg jár, akkor megjelenik azon a ponton a 12V. Ezt a szálat lehet használni tiltónak pl. Tehát egyik tekercsre a gyújtás tápot, a másikra ezt a visszajelző vezetéket.

őőő akkor nem egyszerűbb, ha a + szálat a helyzetjelző+ ára rakom, a - szálat pedig a generátorra??

nem kell nagy terhelés, 4 db led lenne csak.

ha áll a motor, de van helyzetjelző, akkor mennek, igazából a gyujtás nem is fontos... ha meg jár a moci, akkor a generátoron megjeelnik a +12 volt, és nemlesz potenciál különbség.

max egy diódát rakni a generátorelé, hogy össze vissza ne járkáljon az áram.

hm?

Link to comment
Megosztás:

őőő akkor nem egyszerűbb, ha a + szálat a helyzetjelző+ ára rakom, a - szálat pedig a generátorra??

nem kell nagy terhelés, 4 db led lenne csak.

ha áll a motor, de van helyzetjelző, akkor mennek, igazából a gyujtás nem is fontos... ha meg jár a moci, akkor a generátoron megjeelnik a +12 volt, és nemlesz potenciál különbség.

max egy diódát rakni a generátorelé, hogy össze vissza ne járkáljon az áram.

hm?

Akkor a helyzetjelző felkapcsolásával húz be a relé. Most nem tökmindegy? :D

Ha meg nem akarod, hogy világítson járó motornál, akkor a helyzetjelzőt a záróra, plusz a tekercsre a tekercs másik végét meg a visszajelző vezetékére. Aztán mikor megjelenik a villany, kiegyenlítődik a fesz a tekercsben, akkor elenged a relé és kikapcsola helyzetjelző.

Link to comment
Megosztás:

Akkor a helyzetjelző felkapcsolásával húz be a relé. Most nem tökmindegy? :)

Ha meg nem akarod, hogy világítson járó motornál, akkor a helyzetjelzőt a záróra, plusz a tekercsre a tekercs másik végét meg a visszajelző vezetékére. Aztán mikor megjelenik a villany, kiegyenlítődik a fesz a tekercsben, akkor elenged a relé és kikapcsola helyzetjelző.

de minek ehhez relé?

relé nélkülis lesz fesz kiegyenlítődés

Gabi az oké, hogy rávan kötve állandóra, de Brezsónak is úgy van megoldva a lámpája, hogy járó motornál felkapcsolja a lámpákat a generátorról egy egy relé.

arra a verzióra gondoltam én... de az olajnyomás visszajelző is pont így működik.... az se egy rossz megoldás :D kössz

csak az hol is van? :D

Link to comment
Megosztás:

de minek ehhez relé?

relé nélkülis lesz fesz kiegyenlítődés

Gabi az oké, hogy rávan kötve állandóra, de Brezsónak is úgy van megoldva a lámpája, hogy járó motornál felkapcsolja a lámpákat a generátorról egy egy relé.

arra a verzióra gondoltam én... de az olajnyomás visszajelző is pont így működik.... az se egy rossz megoldás :) kössz

csak az hol is van? :D

Na, nekem a haver 3 reléből csinált egy olyan izét, hogy amikor a generátorról kap jelet akkor világitanak a lámpák amint leáll a lámpák is kialszanak...de meg ne kérdezzétek hogy hogyan van kötve! :D Ja, és ezt az "önbekapcsolást" éppenséggel ki is tudom kapcsolni egy a biztiszekrényhez eldugott gombbal, viszont akkor világit a töltésjelző járó motornál is ha a fényszórók is le vannak kapcsolva...ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Rajz szerint a bal oldalihoz Zöld-fekete, a jobb oldalihoz Zöld-piros megy az elsőkhöz és hátsókhoz is a barna minden esetben a testvezeték. :)

Szerte-széjjel szedtem az autót, de én ne bírok kiigazodni ezeken a vezetékeken, jobb lesz,ha "szakemberre" :D bízom. De legalább a ködlámpák már a helyükön vannak a lökösben, szóval úgy néz ki, mintha már világítani is tudnának! :D

Link to comment
Megosztás:

de minek ehhez relé?

relé nélkülis lesz fesz kiegyenlítődés

Gabi az oké, hogy rávan kötve állandóra, de Brezsónak is úgy van megoldva a lámpája, hogy járó motornál felkapcsolja a lámpákat a generátorról egy egy relé.

arra a verzióra gondoltam én... de az olajnyomás visszajelző is pont így működik.... az se egy rossz megoldás :D kössz

csak az hol is van? :D

Hagyjuk, bonyolult. :D :)

Link to comment
Megosztás:

Hagyjuk, bonyolult. :D :)

ez a legbuzibb hozzáállás de mindegy.

ha elmondanád lehet megérteném... de az én meglátásom az, hogy 4 ledhez nem kell nagy teljesítmény, és ezért nagy áramok kapcsolgatását se kell megoldani.

ha egy vezeték egyik végére negatívat másik végére pozitívat kapcsolunk, akkor a vezetékben lévő fogyasztók működni fognak, de ha a vezeték mind a két végére pozitív fesz kerül, akkor kiegyenlítődik a fesz szint, nem működnek a fogyasztók.

ugye két visszajelző működik így, ahogyan én szeretném működtetni aledeket, a töltés, és az olajnyomás visszajelzője.

a töltésvisszajelzőt lehet nem kellene babrálni, mert azon keresztül működik az öngerjesztés, így marad az olajnyomás visszajelzője.

de hogy miért ragaszkosz a reléhez, azt továbbra is szívesen meghallgatnám :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok..

Olyan problémám adódott sajnos,hogy cserélnem kellett az Astrámban a középkonz kijelzőt.Szombaton be is raktam működött is ma reggelig szépen.

Hiba a következő lenne:

Ha leállítom a motort a kijelző ugyanúgy világít tovább,csak a rádió adó helyett a dátumot írja ki.A műszerfal világítás reagál ha lejjebb veszem a fényerejét a tekerővel,de a kijelző sajnos nem.Kivettem a biztosítékot,hogy ne melegedjen amíg áll az autó!

De viszont újabb hibák jöttek elő.

Így csak akkor működik,ha felkapcsolom a világítást,de ha kinyitom valamelyik ajtót elalszik a kijelző!

Ha lekapcsolom a világítást,akkor meg elfelejti az időt.

Valaki tapasztalt már hasonlót??

Szívesen várnám a hasznos tanácsokat,hogy mit lehetne kezdeni vele.

Köszönettel: Qper

Link to comment
Megosztás:

Helló! Érdeklödni szeretnék, hogy mi lehet a probléma a kocsimmal!

A kocsi: 97-es F astra, 1.6 16V, gyári klimás.

A jelenség: nem müködik a hütőventi 1. fokozata. Sem akkor amikor a viz eléri a 100 fokot, se amikor a klima gombját benyomom. Továbbá a klimahűtőventi sosem kapcsol be! (Nyár elején még minden működött frankón)

A hűtőventi 2. fokozata kapcsol be akkor, amikor klimázok, avagy ha a viz nagyon felmelegszik (a pirosba ér a mutató)

Ha le van kapcsolva a befujoventi, akkoris megy 1-es fokozaton. 1-2-3-4en működik rendesen, de 0-n nem kéne mennie. Télen hideg lesz:S

A kérdésem: Mi lehet a baj, és hogy tudom ellenőrizni?

Üdv: Peti

Link to comment
Megosztás:

Nektek van a tompítottnak zöld visszajelzője?

Más autókban szokott lenni!

Vagy ki van égve? Nekem, mióta meg van, nem volt ilyen visszajelzőm.

Nincs ilyen visszajelző - nekem sincs - ha csak a fordulatmérős műszeregységben nincs!? (mert hát az üzemanyagszintjeltőnek sincs fényvisszajelzése a nem fordulatmérős egységekben mig a fordulatmérősekben jelzi az alacsony üzemanyagszintet) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.