Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

DE jól jött ez hogy írtad. A rúterembe aktiválnom kéne a két USB helyet (fájl szerver lesz belőle :)) és az volt a bajom, hogy miképp csinálok stabil 3V-ot oda neki, meg stabil 5V-ot, de ez adott, bár elhagyható. Most már tudom. Csak egy 48MHz-es négy lábas kristály kell, meg írni egy bővített lenugzot rá. :) OFF

Az alkatrészek méretezése természetesen fogyi függő...

Link to comment
Megosztás:

Ha a rotorom rossz akkor mi a tünete? Nekem is szokott "buffogni"!

Indítási nehézségek, egyenletlen járás....

Neeeem? Fogj egy 5V-os stab IC-t és egy 1Kohmos trimmert. A stab "-" pontját kösd sorba a trimmerrel, adj szuflát a stabnak. A trimmer tekergetésével 5V-tól tápfesz - 3V-ig szabályozgathatod a stabil feszt :D

DE jól jött ez hogy írtad. A rúterembe aktiválnom kéne a két USB helyet (fájl szerver lesz belőle :D) és az volt a bajom, hogy miképp csinálok stabil 3V-ot oda neki, meg stabil 5V-ot, de ez adott, bár elhagyható. Most már tudom. Csak egy 48MHz-es négy lábas kristály kell, meg írni egy bővített lenugzot rá. :D OFF

Együtt isztok? :) :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek!

Remélem jó helyen érdeklődöm :) Az OPEL motoros (dízel) astrámban szeretném kicserélni a kilóméter órát,fordulatszámjelzősre.Namármost állítólag,ha a nagyobbik csatlakozó 8-as pinjére megy 1 zöld vezeték akkor minden további nélkül be építhetó az óra.Hát nálam minden megvan mégsem méri a fordulatot :D Valakinek lenne ötlete,hogy mit kellene csinálnom,hogy gerjedjen??A "W" szám egyezik,az óra dízelből való mégsem mér :) Ha jól tudom akkor a generátortól kapná a jelet,de ez nem kapja,pedig van annyi kanóc a generátoron338254.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek!

Remélem jó helyen érdeklődöm :) Az OPEL motoros (dízel) astrámban szeretném kicserélni a kilóméter órát,fordulatszámjelzősre.Namármost állítólag,ha a nagyobbik csatlakozó 8-as pinjére megy 1 zöld vezeték akkor minden további nélkül be építhetó az óra.Hát nálam minden megvan mégsem méri a fordulatot :D Valakinek lenne ötlete,hogy mit kellene csinálnom,hogy gerjedjen??A "W" szám egyezik,az óra dízelből való mégsem mér :) Ha jól tudom akkor a generátortól kapná a jelet,de ez nem kapja,pedig van annyi kanóc a generátoronhttp://kep.psharing.com/338254.jpg

Azt nézd meg, hogy a generátorra hány vezeték megy. Kell lennie egy vastagnak, ami az akksihoz megy, meg két vékonyabbnak: az egyik ennek a zöldnek a másik vége, a másik a töltésjelző vezetéke (kék-fehér).

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szerintetek melyik izzó lenne a jobb? Vagy egyformák lennének?

Ez:

http://www.teszvesz.hu/item984009231.html

Vagy ez:

http://www.teszvesz.hu/item997882606.html

Szia!

Inkább vegyél egy pár tungsram vagy GE megalight ultra +90%-ot.

Az többet ér mint ez az átverős xenon-os h4. A xenon az gázkisüléses és ha a halogén izzót xenon gázzal töltik meg, akkor minek van benne halogén izzó szál? :) Átverés az egész.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Inkább vegyél egy pár tungsram vagy GE megalight ultra +90%-ot.

Az többet ér mint ez az átverős xenon-os h4. A xenon az gázkisüléses és ha a halogén izzót xenon gázzal töltik meg, akkor minek van benne halogén izzó szál? :) Átverés az egész.

Szóval akkor nem lenne erősebb a fényerő a normálnál?!

Érthető miért adják ilyen olcsón :)

Link to comment
Megosztás:

Azt nézd meg, hogy a generátorra hány vezeték megy. Kell lennie egy vastagnak, ami az akksihoz megy, meg két vékonyabbnak: az egyik ennek a zöldnek a másik vége, a másik a töltésjelző vezetéke (kék-fehér).

Köszi a tippet,holnap beköltözöm a motortérbe és kiderítem mi a tényállás :) :D

És ha az a zöld nem az a zöld,akkor mit kéne tennem?? :)

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor nem lenne erősebb a fényerő a normálnál?!

Érthető miért adják ilyen olcsón :)

Én is próbáltam ezt a fajtát,de semmi jót nem tudok mondani róla.Hamar kiég,és semmivel sem látsz jobban tőle :D :D Viszont 1 kicsit kékes lessz tőle a foncsorod ha nin felkapcsolva a pilács :) Ennyi előnye van csak.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szerintetek melyik izzó lenne a jobb? Vagy egyformák lennének?

Ez:

http://www.teszvesz.hu/item984009231.html

Vagy ez:

http://www.teszvesz.hu/item997882606.html

Nekem most ilyen izzok vannak bent a lámpákban.

Én azt vettem észre, hogy este sokkal több fényt ad mint a sima izzó, de sajna az a hátránya, hogy a vizes út elnyeli a fényét :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az első ajtókba mekkora hangszóró építhető be?(azaz mennyi a gyári hely?)

Haver az Asztrájába készül venni hangszettet,de nem tudja mekkora kell neki.

Köszi a válaszokat :)

165mm átmérő, és ha jól emléxem, 45 vagy 50mm lehet a maximális mélysége.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen

Hát néztem a neten komponens szetteket, a csipogót még valahogy be tudnánk erőltetni a tükör állító bütyök( :) ) mellé, de a mélysugárzók tuti nem férnének el alul. Ilyenkor mivan? Műanyagot nem akarunk vágni,mert az elég gány meló...

Szerk: Közbe Tiv. le is írta, amire gondolok :)

Link to comment
Megosztás:

Azt nézd meg, hogy a generátorra hány vezeték megy. Kell lennie egy vastagnak, ami az akksihoz megy, meg két vékonyabbnak: az egyik ennek a zöldnek a másik vége, a másik a töltésjelző vezetéke (kék-fehér).

Az igaz egyébként,hogy a hőgombát is cserélni kell 1-ről 2 vezetékesre??Mert nekem csak az 1 vezetékes van :) Mi lenne a szerepe a 2 vezetéknek?? :)

Link to comment
Megosztás:

Az igaz egyébként,hogy a hőgombát is cserélni kell 1-ről 2 vezetékesre??Mert nekem csak az 1 vezetékes van :) Mi lenne a szerepe a 2 vezetéknek?? :)

Ez marhaság. A benzineseknél van mind a 2 fajta. A dizilnek csak 1 vezetékes van. A másik az ECU-nak mutatja a motor hőmérsékletét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,lenne nekem egy nagy problémám - a tegnap este fele nem akart beindulni a verdám, azelott 2 orája még müködött - eleinte aszt gondoltam ,hogy a riaszto tiltotta le hogy be induljon, fel hivtam a riaszto szerelöt aki be szerelte a riasztot , és aszt mondta hogy szerinte önindittoval van a gond - igaza volt! Meglöktük a haverral és be indult. Kérdésem hogy hogyan lehet letesztelni egy önindittot hogy jo vagy nem , ha direktbe kötöm az akuval akkor kellene valamit csinaljon nem? -ha jo Esetleg ha rossz akkor nehéz a kiszerelése? Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv nektek!

Remélem jó helyen érdeklődöm :) Az OPEL motoros (dízel) astrámban szeretném kicserélni a kilóméter órát,fordulatszámjelzősre.Namármost állítólag,ha a nagyobbik csatlakozó 8-as pinjére megy 1 zöld vezeték akkor minden további nélkül be építhetó az óra.Hát nálam minden megvan mégsem méri a fordulatot :lol: Valakinek lenne ötlete,hogy mit kellene csinálnom,hogy gerjedjen??A "W" szám egyezik,az óra dízelből való mégsem mér :D Ha jól tudom akkor a generátortól kapná a jelet,de ez nem kapja,pedig van annyi kanóc a generátoronhttp://kep.psharing.com/338254.jpg

Én simán átcseréltem a műszerfalat, és már működött is! :D

(nem lehet, hogy meg van szakadva valahol az a szál ami pont neked kellene? :D )

Az igaz egyébként,hogy a hőgombát is cserélni kell 1-ről 2 vezetékesre??Mert nekem csak az 1 vezetékes van :D Mi lenne a szerepe a 2 vezetéknek?? :)

Szerintem csak akkor kell cserélni jeladót, ha mondjuk az eredeti órádba 100-as skálázás volt, a mostaniban meg 110-es van.. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,lenne nekem egy nagy problémám - a tegnap este fele nem akart beindulni a verdám, azelott 2 orája még müködött - eleinte aszt gondoltam ,hogy a riaszto tiltotta le hogy be induljon, fel hivtam a riaszto szerelöt aki be szerelte a riasztot , és aszt mondta hogy szerinte önindittoval van a gond - igaza volt! Meglöktük a haverral és be indult. Kérdésem hogy hogyan lehet letesztelni egy önindittot hogy jo vagy nem , ha direktbe kötöm az akuval akkor kellene valamit csinaljon nem? -ha jo Esetleg ha rossz akkor nehéz a kiszerelése? Köszi.

Nem nehéz, inkább körülményes leszerelni az indítómotort. Alá is kell mászni.

Elsőre próbáld meg közvetlen villannyal életre kelteni a szerkezetet. Ha úgy működik, akkor a gyújtáskapcsoló betéttől kezdve a bitzitáblán át a riogatóig mindent át kell nézni aprólékosan, hogy hol tűnik el az áram. Ha nem indul, akkor lehet leszerelni a kicsikét, széttúrni és valószínűleg felújítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,lenne nekem egy nagy problémám - a tegnap este fele nem akart beindulni a verdám, azelott 2 orája még müködött - eleinte aszt gondoltam ,hogy a riaszto tiltotta le hogy be induljon, fel hivtam a riaszto szerelöt aki be szerelte a riasztot , és aszt mondta hogy szerinte önindittoval van a gond - igaza volt! Meglöktük a haverral és be indult. Kérdésem hogy hogyan lehet letesztelni egy önindittot hogy jo vagy nem , ha direktbe kötöm az akuval akkor kellene valamit csinaljon nem? -ha jo Esetleg ha rossz akkor nehéz a kiszerelése? Köszi.

Hogyan nem indult? Tekert, de nem indult, vagy nem is tekert az önindító?

Link to comment
Megosztás:

Én simán átcseréltem a műszerfalat, és már működött is! :D

(nem lehet, hogy meg van szakadva valahol az a szál ami pont neked kellene? :) )

Szerintem csak akkor kell cserélni jeladót, ha mondjuk az eredeti órádba 100-as skálázás volt, a mostaniban meg 110-es van.. :)

Ennek is utána járok :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.