Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Számomra ez a feltünô betütípus zavaró. :lol:

Próbáld ki egy másik fejegységgel is de ott tuti valami zárlat van. Keresgélj a küszöbben lévô kábelkötegek közt, pillants be a müszerfal alá is és a középkonzolt is nézd át, szerintem valami letestel vagy áthúz vagy csak valamely kábel szigetelése sérült és az variál. A pislákoló lámpa egyértelmüen zárlatra utal.

Bocsi a betütipusért :)

Szoval nem az hogy pislákol hanem pl terheléssel nagyon változik de az sem mindig a belső viilágitás.és va namikor éppen világit és va namikor normál.Volt már olyan hogy inditáskor kinullázta a müszerfalon az órát.Ha a fejegység nem lenne jó akkor szerintem ne mvariállna a belső világitás erőssége és nem terhelésre tünne el a rádio,de irtam hogy va namikor órákig jo,és ha elmegy akor vagy visszajön avgy csak villog .:lol::(

Link to comment
Megosztás:

Bocsi a betütipusért :lol:

Szoval nem az hogy pislákol hanem pl terheléssel nagyon változik de az sem mindig a belső viilágitás.és va namikor éppen világit és va namikor normál.Volt már olyan hogy inditáskor kinullázta a müszerfalon az órát.Ha a fejegység nem lenne jó akkor szerintem ne mvariállna a belső világitás erőssége és nem terhelésre tünne el a rádio,de irtam hogy va namikor órákig jo,és ha elmegy akor vagy visszajön avgy csak villog .:lol::(

Egy egyszerü példa. Olyan autóban még nem ültem amelyikben a vészvillogó nem pislogtatta volna meg a belsô világítást. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy arra sem lehet alapozni mert a terhelés befolyásolhatja a világítás erôsségét. Vidd el egy villanyszerelôhöz méregessen picit mert ott kell lennie valaminek. Még mindig a zárlatra teszem a voksom.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi a betütipusért :lol:

Szoval nem az hogy pislákol hanem pl terheléssel nagyon változik de az sem mindig a belső viilágitás.és va namikor éppen világit és va namikor normál.Volt már olyan hogy inditáskor kinullázta a müszerfalon az órát.Ha a fejegység nem lenne jó akkor szerintem ne mvariállna a belső világitás erőssége és nem terhelésre tünne el a rádio,de irtam hogy va namikor órákig jo,és ha elmegy akor vagy visszajön avgy csak villog .:lol::(

Mértél már akkufeszültséget? Ez lehet egy cellazárlatos akksi miatt is. Mérd meg olyankor, amikor ez a lámpa elhalványodás, rádió nemműködés van, akkor mennyi van az akksin.

Link to comment
Megosztás:

Mértél már akkufeszültséget? Ez lehet egy cellazárlatos akksi miatt is. Mérd meg olyankor, amikor ez a lámpa elhalványodás, rádió nemműködés van, akkor mennyi van az akksin.

2db akkumulátorral is probáltam és irtam hogy teljesen jo a feszültség járo és állo motornál is .amikor meg mérte méppen ne mcsinálta :S és ne mbirtam a -15 ben várni többet 10percnél,és a rádio csak kikapcsol utánna egyből visszakapcsol szerencsés esetben :lol: van amikor viszont csak villog van amikor visszakapcsol és müködik határozatlan ideig van amikor telejsen jo av namikor használhatatlan.Ha cellazárlatos lenne szegény akkumulátorom (mindkettő)akkor nem indulna ne mlenne meg a fesz.de mássla minden rendben van,esetleg még anyni hogy halványan világit a töltés de ez 3éve igy van és van töltés terhelésre erősödik a világitás a töltéslámpáé de még ugy is csak sötétbe nlátszik .

van ám bajom :lol:

Link to comment
Megosztás:

2db akkumulátorral is probáltam és irtam hogy teljesen jo a feszültség járo és állo motornál is .amikor meg mérte méppen ne mcsinálta :S és ne mbirtam a -15 ben várni többet 10percnél,és a rádio csak kikapcsol utánna egyből visszakapcsol szerencsés esetben :lol: van amikor viszont csak villog van amikor visszakapcsol és müködik határozatlan ideig van amikor telejsen jo av namikor használhatatlan.Ha cellazárlatos lenne szegény akkumulátorom (mindkettő)akkor nem indulna ne mlenne meg a fesz.de mássla minden rendben van,esetleg még anyni hogy halványan világit a töltés de ez 3éve igy van és van töltés terhelésre erősödik a világitás a töltéslámpáé de még ugy is csak sötétbe nlátszik .

van ám bajom :lol:

Ezek a tünetek nálam is adottak, csak a magnóm nem baszaxik így, de tölt. visszajelző lámpa parázs és baszaxó akksi adott. Viszont tegnap, hogy megenyhült az idő ---> meggyógyult az akksim.

Link to comment
Megosztás:

2db akkumulátorral is probáltam és irtam hogy teljesen jo a feszültség járo és állo motornál is .amikor meg mérte méppen ne mcsinálta :S és ne mbirtam a -15 ben várni többet 10percnél,és a rádio csak kikapcsol utánna egyből visszakapcsol szerencsés esetben :lol: van amikor viszont csak villog van amikor visszakapcsol és müködik határozatlan ideig van amikor telejsen jo av namikor használhatatlan.Ha cellazárlatos lenne szegény akkumulátorom (mindkettő)akkor nem indulna ne mlenne meg a fesz.de mássla minden rendben van,esetleg még anyni hogy halványan világit a töltés de ez 3éve igy van és van töltés terhelésre erősödik a világitás a töltéslámpáé de még ugy is csak sötétbe nlátszik .

van ám bajom :lol:

Nem csúszik az ékszíj?

Link to comment
Megosztás:

2db akkumulátorral is probáltam és irtam hogy teljesen jo a feszültség járo és állo motornál is .amikor meg mérte méppen ne mcsinálta :S és ne mbirtam a -15 ben várni többet 10percnél,és a rádio csak kikapcsol utánna egyből visszakapcsol szerencsés esetben :lol: van amikor viszont csak villog van amikor visszakapcsol és müködik határozatlan ideig van amikor telejsen jo av namikor használhatatlan.Ha cellazárlatos lenne szegény akkumulátorom (mindkettő)akkor nem indulna ne mlenne meg a fesz.de mássla minden rendben van,esetleg még anyni hogy halványan világit a töltés de ez 3éve igy van és van töltés terhelésre erősödik a világitás a töltéslámpáé de még ugy is csak sötétbe nlátszik .

van ám bajom :lol:

Ezek a tünetek nálam is adottak, csak a magnóm nem baszaxik így, de tölt. visszajelző lámpa parázs és baszaxó akksi adott. Viszont tegnap, hogy megenyhült az idő ---> meggyógyult az akksim.

Tegnap kicseréltem a generátor ékszíját, mert vizes időben hajlamos volt csúszkálni, akármennyire megfeszítettem. Egyel szélesebbet vettem rá (11x915), mert elég kopottak a szíjtárcsák, bár ez dupla annyiba került, mint a hozzá való szíj. Viszont ma mentem vizes úton, és egyszer sem csúszott meg. Amiért ezt leírtam, hogy a csere után beindítottam a kocsit, és világított a töltésjelző, holott előtte semmi baja se volt. Elővettem a műszert, és mértem töltést, 12.2V-ot mértem az akksin, szóval nincs töltés. Aztán eszembe jutott, hogy páran már szívtak itt a generátor testelésével, így mértem egyet, és azt tapasztaltam, hogy a generátor fém háza és a motorblokk között 3V mérhető. Nyilván a testelőkábel nem érintkezik valahol, úgyhogy kivettem a generátor felső tartócsavarját, ami alá a testelőkábel saruja megy, a sarut is, meg a generátor tartófülét is fémtisztára reszeltem, a rozsdás tartócsavar és az alátétek helyett kerestem újat, összeraktam, és megszűnt a probléma. Akinek ilyen töltéslámpa pislákolós problémája van, annak javaslom ezt az ellenőrzést, hátha csak ennyi a baj.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a generátor ékszíját, mert vizes időben hajlamos volt csúszkálni, akármennyire megfeszítettem. Egyel szélesebbet vettem rá (11x915), mert elég kopottak a szíjtárcsák, bár ez dupla annyiba került, mint a hozzá való szíj. Viszont ma mentem vizes úton, és egyszer sem csúszott meg. Amiért ezt leírtam, hogy a csere után beindítottam a kocsit, és világított a töltésjelző, holott előtte semmi baja se volt. Elővettem a műszert, és mértem töltést, 12.2V-ot mértem az akksin, szóval nincs töltés. Aztán eszembe jutott, hogy páran már szívtak itt a generátor testelésével, így mértem egyet, és azt tapasztaltam, hogy a generátor fém háza és a motorblokk között 3V mérhető. ]Nyilván a testelőkábel nem érintkezik valahol, úgyhogy kivettem a generátor felső tartócsavarját, ami alá a testelőkábel saruja megy, a sarut is, meg a generátor tartófülét is fémtisztára reszeltem, a rozsdás tartócsavar és az alátétek helyett kerestem újat, összeraktam, és megszűnt a probléma. Akinek ilyen töltéslámpa pislákolós problémája van, annak javaslom ezt az ellenőrzést, hátha csak ennyi a baj.

45 éve végeztem autóvillamossági műszerészként (azóta sem dolgoztam a szakmában...) de ezt már akkor tanították az iskolában, hogy az egyik leggyakoribb elektromos probléma a gépkocsin a rossz kontaktus a motorblokk és a karosszéria között. Minden "halványan ég, bizonytalanul működik" jellegű problémánál először a testelést kell ellenőrizni.

TEHÁT EGYETÉRTEK A FIGYELEM FELHÍVÁSODDAL!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a generátor ékszíját, mert vizes időben hajlamos volt csúszkálni, akármennyire megfeszítettem. Egyel szélesebbet vettem rá (11x915), mert elég kopottak a szíjtárcsák, bár ez dupla annyiba került, mint a hozzá való szíj. Viszont ma mentem vizes úton, és egyszer sem csúszott meg. Amiért ezt leírtam, hogy a csere után beindítottam a kocsit, és világított a töltésjelző, holott előtte semmi baja se volt. Elővettem a műszert, és mértem töltést, 12.2V-ot mértem az akksin, szóval nincs töltés. Aztán eszembe jutott, hogy páran már szívtak itt a generátor testelésével, így mértem egyet, és azt tapasztaltam, hogy a generátor fém háza és a motorblokk között 3V mérhető. Nyilván a testelőkábel nem érintkezik valahol, úgyhogy kivettem a generátor felső tartócsavarját, ami alá a testelőkábel saruja megy, a sarut is, meg a generátor tartófülét is fémtisztára reszeltem, a rozsdás tartócsavar és az alátétek helyett kerestem újat, összeraktam, és megszűnt a probléma. Akinek ilyen töltéslámpa pislákolós problémája van, annak javaslom ezt az ellenőrzést, hátha csak ennyi a baj.

Én ezzel a testkábellel biztosra mentem. Vettem jó vastag, kimondottan erre való kábelt. Az egyik vége a generátor rögzítő csavarjához, a másik az akksi negatívjához lett csavarozva, természetesen normális kábelsaruval. A kábelt szépen elvezettem a tűzfalnál. Azóta ilyen gondom nincs.

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok segíteni hogy mi lehet a gond a generátorral?

Alapjáraton kivillan a töltés, és ameddig nem megyek 3 ezres fordulat fölé addig úgy is marad. Viszont 3 ezer fölött elalszik a töltés és beindul a generátor(a világításon észlelni is mikor erősödik a fénye amint beindul a töltés). Mitől lehet ez????

Köszi előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok segíteni hogy mi lehet a gond a generátorral?

Alapjáraton kivillan a töltés, és ameddig nem megyek 3 ezres fordulat fölé addig úgy is marad. Viszont 3 ezer fölött elalszik a töltés és beindul a generátor(a világításon észlelni is mikor erősödik a fénye amint beindul a töltés). Mitől lehet ez????

Köszi előre is a válaszokat!

Kezdetnek talán nézd átt a kábelezést, amiről az előbbi hsz-ekben csevegtek...., esetleg fesz szabályzó, de majd a többiek mondják...nekem még (kopp-kopp) nem volt gondom a töltéssel.

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok segíteni hogy mi lehet a gond a generátorral?

Alapjáraton kivillan a töltés, és ameddig nem megyek 3 ezres fordulat fölé addig úgy is marad. Viszont 3 ezer fölött elalszik a töltés és beindul a generátor(a világításon észlelni is mikor erősödik a fénye amint beindul a töltés). Mitől lehet ez????

Köszi előre is a válaszokat!

Ez pont olyan, mintha az a töltésjelző izzó nem lenne betekerve. Akkor van az, hogy csak nagyobb fordulaton van megfelelő gerjesztés, hogy tudjon tölteni, mivel ugye az a kis izzón keresztül adja az előgerjesztést, hogy alacsony fordulaton is töltsön. De mivel be van tekerve ezért testkábelezést kéne átnézni.

Link to comment
Megosztás:

Ez pont olyan, mintha az a töltésjelző izzó nem lenne betekerve. Akkor van az, hogy csak nagyobb fordulaton van megfelelő gerjesztés, hogy tudjon tölteni, mivel ugye az a kis izzón keresztül adja az előgerjesztést, hogy alacsony fordulaton is töltsön.

Na ebből mekkora vita volt a multkor. :lol: :) De így van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azt elfelejtettem írni, hogy az oldal tartalmáért felelősséget nem vállalok :lol:

Megmondom őszintén, hogy elektronikából nem vagyok túl erőss sőt már a négyjegyűmet is rég elégettem, úgyhogy elhiszem amit írsz. Hozzáteszem és ez alapján méreteztem az én középkijelző ledezésemet, és (még) működik. :lol: Sőt utastér világítást is csináltam már a táblázat alapján és az is szuper

A "kínai" ledes helyzetjelzők se halnak meg azonnal. Először csak pislognak, aztán végleg kialszanak. Azok is 12V-ra vannak méretezve.

böf

Ez még engem is felülmúl?

Link to comment
Megosztás:

Kezdetnek talán nézd átt a kábelezést, amiről az előbbi hsz-ekben csevegtek...., esetleg fesz szabályzó, de majd a többiek mondják...nekem még (kopp-kopp) nem volt gondom a töltéssel.

Hát sajna a fesz szabályzó volt a bűnös tényleg pechemre.....Ma elindultam kari bevásárlás céljából töltés nélkül és hazafelé annyira kipurcant az aksi hogy először az Abs szált el ,azután a légzsák, és végül megmurdelt a benzin adagoló is leállt a motor menet közben.....még jó hogy nem autópályán történt ez mert marha kellemetlen volt és váratlan! Nem gondoltam hogy ha nincs töltés akkor egy idő után teljesen lebénul a gépezet, de ma okosabb lettem. Nem indulok el többé töltés nélküli járművel. Köszi hogy válaszoltatok Kellemes Karácsonyt minden fórumozónak!

Link to comment
Megosztás:

Hát sajna a fesz szabályzó volt a bűnös tényleg pechemre.....Ma elindultam kari bevásárlás céljából töltés nélkül és hazafelé annyira kipurcant az aksi hogy először az Abs szált el ,azután a légzsák, és végül megmurdelt a benzin adagoló is leállt a motor menet közben.....még jó hogy nem autópályán történt ez mert marha kellemetlen volt és váratlan! Nem gondoltam hogy ha nincs töltés akkor egy idő után teljesen lebénul a gépezet, de ma okosabb lettem. Nem indulok el többé töltés nélküli járművel. Köszi hogy válaszoltatok Kellemes Karácsonyt minden fórumozónak!

Sajnos ez így van. Ez nem dízel, hogy akkumulátor és töltés nélkül is tud(na) üzemelni. Itt sajnos kéri a villanyt, hogy tudjon szikrát adni legalább és a benzin közlekedjen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát sajna a fesz szabályzó volt a bűnös tényleg pechemre.....Ma elindultam kari bevásárlás céljából töltés nélkül és hazafelé annyira kipurcant az aksi hogy először az Abs szált el ,azután a légzsák, és végül megmurdelt a benzin adagoló is leállt a motor menet közben.....még jó hogy nem autópályán történt ez mert marha kellemetlen volt és váratlan! Nem gondoltam hogy ha nincs töltés akkor egy idő után teljesen lebénul a gépezet, de ma okosabb lettem. Nem indulok el többé töltés nélküli járművel. Köszi hogy válaszoltatok Kellemes Karácsonyt minden fórumozónak!

De ha lett volna nálad 18 db. 4,5 V-os laposelem és abból 6 x 3 db-ot sorba kötsz, és a sorba kötött 6 csomagot pedig párhuzamosan kötöd, akkor azt bekötve az akkumulátor helyére, egy betolás után már biztosan eljuthattál volna az első feszültségszabályozó boltig, hogy megvedd ami kell, azután beszereld gyorsan, és amíg szerelsz gyorsan feltöltöd az akkumulátorodat is egy gyorstöltőről, és már mehetsz is tovább! :lol:

(Én így jöttem haza töltés nélkül az Adriai Tenger partjáról, Fiuméből 1972-ben a P20-as motorommal. A különbség annyi volt csak, hogy nem kötöttem sorba az elemeket, hanem csak párhuzamosan.) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.