Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A gyújtáskapcsoló már kilőve,ellenőriztem másikkal is,ugyanazt csinálja...a belső csavar tényleg elég sz.r helyen van...Motortér vagy a műszerfal kábelkötegei között lesz valahol a bűnös..Ezért akarom szétbombázni a műszerfalat teljesen,hogy minden egyes vezetéket át tudjak nézni,elsősorban a pirosakat :lol: Elvileg hátul nem lehet baj,mert arrafelé csak reléken meg kapcsolókon megy az áram...gondolok itt a világításra,tolatólámpa stb..kivéve a csom.tér világítás...hhmmm...Valahol valami összezár és visszavezeti a műszerfalra az áramot,és egyben blokkolja is a dolgokat,mert olyankor be sem indul...vagy a gyújtást vagy az ac-t...és az a furcsa hogy nem állandó hiba,hanem időnként jelentkező,mert ma pl,kétszer is beindult,és mintha mi se történt volna működött minden..aztán egyszer csak leállt,majd ugyanúgy égtek a kontroll lámpák a kulcs kihúzása után....Szóval nem egyszerű...Mondom,bármilyen tippet szívesen fogadok...már úgyis 2 napja Ultra derm-el fürdök..:lol:

Annyira nem vágom az elektromos dolgokat, de nem lenne egyszerűbb a hibakeresés helyett lecserélni az érintett kábelkötegeket bontottra? Ha úgyis kiszeded a műszerfalat már jobban hozzáférsz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szarakodik a gyujtáskapcsolóm. Néha elhallgat a rádió, meg kell mozgatni a kulcsot, és ekkor visszajön.

De a kulcs kihúzása után, a közepe már régóta nem ugrik ki. Tehát nincs kormányzáram.

Úgy emlékszem nincs összefüggés a kormányzárat egy pöcök nyomja ki, de nem betét kiugrásakor hanem az elfordításkor. Koszos szokott lenni azért nem ugrik be a kormányrúdba a zár nyelve.

336688-20110913-X5xkoB.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hát most már biztos nem a gyújtáskapcsoló...Az egész azzal kezdődött hogy pár másodpercre elhallgatott a rádió,meg lenullázott a kijelző..majd a motor is leállt..Utána meg akkor is égtek haloványan a kontroll lámpáim,mikor nem volt benne a kulcs..Már szinte teljesen szét van kapva a műszerfalam...Most a vészvillogó kapcsolóra gyanakszom,mert az van fix.áramon és hát érdekes dolgot művel..:lol: Pl./tudom hülyeség/de kipróbáltam mi van ha fordítva dugom be a helyére..és hát láss csodát,most meg az működik gyújtás kapcsolóként:) Tovább nem mertem próbálgatni,mert lehet hogy az ablaktörlővel meg beindul:)Na mármost a vészvillogó kapcsoló áram szálát visszafele követem,hátha az valami úton-módon elveszi ill.visszaadja az áramot olyan helyre ahova nem lenne szabad...de a magnóét is tovább nézegetem.. Ja és ha a vészvillogó kapcsolóval "ráadom"a gyújtást,beindul,de a kulcs kivétele után is jár a motor!!!! Nem tudom,rá tudok itt venni valakit hogy ugyan próbálja már ki,mi van akkor ha fordítva dugja vissza a vészvillogó kapcsolót??Mert ha neki is hasonlóan működik,akkor az megint kilőve...Kezdek tanácstalan lenni...

halihó

nekem bnőm corsájával volt ez a dolog hogy égtek a lámpák. az elakadásjelző volt a bib, ki kellett ékelni. ha nem volt rendesen kiékelve be sem indult az autó :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szarakodik a gyujtáskapcsolóm. Néha elhallgat a rádió, meg kell mozgatni a kulcsot, és ekkor visszajön.

De a kulcs kihúzása után, a közepe már régóta nem ugrik ki. Tehát nincs kormányzáram.

nekem ilyet csak a kopottabb kulccsal csinál, a másolttal, meg a másik gyárival hibátlan :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez nem rossz ötlet, kiszedni azt ami nem szükséges az indításhoz, és próba! :lol:

Sziasztok! Szóval akkor ha jól veszem ki a szavaitokból,attól függetlenül hogy nem látok égésnyomokat a gyújtáskapcsolón,attól még lehet ő a bűnös???Igaz már kipróbáltuk egy másikkal,de a havernak is kell a kocsija,úgyhogy 1-2napra nem tudja kölcsönadni a gyújt.kapcsolót..az a félóra alatt meg,amikor próbáltuk,persze nem produkálta a hibát,a francokat is...nehogy már ilyen egyszerű legyen..:lol: Vészvillogót még nem kértem kölcsön,de azt se tudom hosszabb időre,mert akkor meg nem lesz irányjelzője...A kormányzáram nekem amúgy tökéletesen működik..Az biztos hogy ahol fix áram van,ott kell keresni a hibát!!Gondoltam még arra is,hogy valahol valami fő áramköri szál van megtörve..de az összes eddig vizsgált szál tökéletes állapotban van..Ha meg a szigetelés alatt lenne megtörve,akkor egyszerűen hol lenne-hol nem lenne áramom..de olyan biztos nem fordulna elő hogy kihúzott kulcsnál is égnek a lámpáim..mert valami visszavezeti a műszerfalra a naftát..ill.blokkolja a gyújtást vagy az ac-t,azért nem indul be...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szóval akkor ha jól veszem ki a szavaitokból,attól függetlenül hogy nem látok égésnyomokat a gyújtáskapcsolón,attól még lehet ő a bűnös???Igaz már kipróbáltuk egy másikkal,de a havernak is kell a kocsija,úgyhogy 1-2napra nem tudja kölcsönadni a gyújt.kapcsolót..az a félóra alatt meg,amikor próbáltuk,persze nem produkálta a hibát,a francokat is...nehogy már ilyen egyszerű legyen..:lol: Vészvillogót még nem kértem kölcsön,de azt se tudom hosszabb időre,mert akkor meg nem lesz irányjelzője...A kormányzáram nekem amúgy tökéletesen működik..Az biztos hogy ahol fix áram van,ott kell keresni a hibát!!Gondoltam még arra is,hogy valahol valami fő áramköri szál van megtörve..de az összes eddig vizsgált szál tökéletes állapotban van..Ha meg a szigetelés alatt lenne megtörve,akkor egyszerűen hol lenne-hol nem lenne áramom..de olyan biztos nem fordulna elő hogy kihúzott kulcsnál is égnek a lámpáim..mert valami visszavezeti a műszerfalra a naftát..ill.blokkolja a gyújtást vagy az ac-t,azért nem indul be...

Sztem húzd ki a vészvillogó kapcsolódat, és próbáld ki úgy világít-e kulcs nélkül a műszerfal. Ill. amikor hozza a hibát, akkor húzd ki a vészvillogó kapcsolót, ha megszűnik a probléma, akkor kapcsolócsere. Amúgy nem egy drága dolog, és mivel az Astráknak ez egy gyakori hibaforrása, ha netán nem ez lenne a bűnös, akkor se baj, ha van belőle kéznél egy tartalék a polcon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szóval akkor ha jól veszem ki a szavaitokból,attól függetlenül hogy nem látok égésnyomokat a gyújtáskapcsolón,attól még lehet ő a bűnös???Igaz már kipróbáltuk egy másikkal,de a havernak is kell a kocsija,úgyhogy 1-2napra nem tudja kölcsönadni a gyújt.kapcsolót..az a félóra alatt meg,amikor próbáltuk,persze nem produkálta a hibát,a francokat is...nehogy már ilyen egyszerű legyen..:lol: Vészvillogót még nem kértem kölcsön,de azt se tudom hosszabb időre,mert akkor meg nem lesz irányjelzője...A kormányzáram nekem amúgy tökéletesen működik..Az biztos hogy ahol fix áram van,ott kell keresni a hibát!!Gondoltam még arra is,hogy valahol valami fő áramköri szál van megtörve..de az összes eddig vizsgált szál tökéletes állapotban van..Ha meg a szigetelés alatt lenne megtörve,akkor egyszerűen hol lenne-hol nem lenne áramom..de olyan biztos nem fordulna elő hogy kihúzott kulcsnál is égnek a lámpáim..mert valami visszavezeti a műszerfalra a naftát..ill.blokkolja a gyújtást vagy az ac-t,azért nem indul be...

Jól értelmezem, hogy a haver gyújtáskapcsolójával próbáltátok de akkor nem jelentkezett a hiba? Ha igen akkor mi a kérdés? Szerezz be egy gyújtáskapcsolót (állandóra ne kölcsön 1-2órára) és használd amíg nem jelentkezik a hiba. Ha jelentkezik ahoba akkor próbálkozz az elakadásjelző kapcsoló cserével is (bár szerintem is a gyújtáskapcsolóval lesz gondod)

Link to comment
Megosztás:

Jól értelmezem, hogy a haver gyújtáskapcsolójával próbáltátok de akkor nem jelentkezett a hiba? Ha igen akkor mi a kérdés? Szerezz be egy gyújtáskapcsolót (állandóra ne kölcsön 1-2órára) és használd amíg nem jelentkezik a hiba. Ha jelentkezik ahoba akkor próbálkozz az elakadásjelző kapcsoló cserével is (bár szerintem is a gyújtáskapcsolóval lesz gondod)

A másik gyújt.kapcs.max.15-20 percig volt fent,és az idő alatt nem jelentkezett a hiba,de mikor jelentkezik általában több idő telik el...Viszont az normális hogy járó motornál leveszem az aksi sarukat,majd újra visszateszem,erre leáll az autó???Úgy tudom,attól függetlenül kéne járni a motornak,hiszen akkor már a generátor lát el mindent naftával,az aksit csak tölti...és mikor hozzáérintem az akkuhoz a sarukat/motor nem jár/,a generátor felől kerregő hangot hallok!!Az önindító is kattan egyet,de szerintem az normális..ez a kerregés nem tetszik nekem..A generátor produkálhat ilyen elektromos zűröket??

Link to comment
Megosztás:

A másik gyújt.kapcs.max.15-20 percig volt fent,és az idő alatt nem jelentkezett a hiba,de mikor jelentkezik általában több idő telik el...Viszont az normális hogy járó motornál leveszem az aksi sarukat,majd újra visszateszem,erre leáll az autó???Úgy tudom,attól függetlenül kéne járni a motornak,hiszen akkor már a generátor lát el mindent naftával,az aksit csak tölti...és mikor hozzáérintem az akkuhoz a sarukat/motor nem jár/,a generátor felől kerregő hangot hallok!!Az önindító is kattan egyet,de szerintem az normális..ez a kerregés nem tetszik nekem..A generátor produkálhat ilyen elektromos zűröket??

Járó motornál ne nagyon vedd le az akkusarukat, mert megszaladhat a töltés, és kinyírja az elektromos cuccokat a kocsiban. Amúgy az elakadásjelző kapcsolót kicserélted már?

Link to comment
Megosztás:

Járó motornál ne nagyon vedd le az akkusarukat, mert megszaladhat a töltés, és kinyírja az elektromos cuccokat a kocsiban. Amúgy az elakadásjelző kapcsolót kicserélted már?

Szervusz! Még nem cseréltem ki,mert nem tudtam újat szerezni,de szét szedtem apró darabokra,meg a gyújtáskapcsoló elektromos részét is,és semmi gondja..nincs összeégve sehol egyik sem..szép tiszta mindenhol..mostmár marad a generátorom/amúgy is fel akartam újítani,mert hallom a csapágy hangját már egy ideje/vagy a műszerfal mögött futó kábelkötegben bújik meg a bűnös...

Link to comment
Megosztás:

Na,most már eljutottam odáig,hogy minden egyes kapcsolót szétszedtem amit csak találtam,azokkal nincs baj.Viszont mondom,jelenleg pöcc-röff indul,csak amint leveszem az aksi sarut le is áll azonnal..Töltésem viszont van,legalábbis a lámpa szerint..Holnap elviszem a generátorom felújítatni,hátha mégis ő lesz a bűnös,valami dióda vagy akármi zárlatos benne...bár már végképp nem tudom ezt a problémát hova tenni...

Link to comment
Megosztás:

Egyértelműen nem kéne leálljon!

De ez még lehet valami zárlatos szál miatt is, nem csak a generátor miatt. Mérted mennyivel tölt a generátorod? :lol:

Nem tudtam megmérni,de holnap úgyis viszem felújításra,átnézetem minden téren...Viszont ezt figyeljétek:Nincs generátor az autón,gyújtáskapcsolóról vezetékek lehúzva,vészvillogó kapcs.kihúzva,igazából semmilyen kapcsoló nincs a műszerfal környékén sem,gyújtás még véletlenül sem,és ég a motordiagnosztika lámpám!!Ha rákötöm a generátort akkor ég a töltés,diagnosztika,és a"körben felkiáltójel":lol: Viszont 2 lámpa ilyenkor nem ég,a kézifék,ill.az olajnyomás lámpa!de ha leveszem gyújtásról,az első körben említettek égve maradnak,igaz halványulnak..milyen jó... Valószinű,villanyász lesz a dologból....már kezdtem pedig örülni,hogy aránylag olcsón vettem egy jónak tűnő gépet,és igazából eddig csak a kötelező dolgokra költöttem..hát úgy látszik mégsem jött be a számításom...:D

Link to comment
Megosztás:

Nem tudtam megmérni,de holnap úgyis viszem felújításra,átnézetem minden téren...Viszont ezt figyeljétek:Nincs generátor az autón,gyújtáskapcsolóról vezetékek lehúzva,vészvillogó kapcs.kihúzva,igazából semmilyen kapcsoló nincs a műszerfal környékén sem,gyújtás még véletlenül sem,és ég a motordiagnosztika lámpám!!Ha rákötöm a generátort akkor ég a töltés,diagnosztika,és a"körben felkiáltójel":lol: Viszont 2 lámpa ilyenkor nem ég,a kézifék,ill.az olajnyomás lámpa!de ha leveszem gyújtásról,az első körben említettek égve maradnak,igaz halványulnak..milyen jó... Valószinű,villanyász lesz a dologból....már kezdtem pedig örülni,hogy aránylag olcsón vettem egy jónak tűnő gépet,és igazából eddig csak a kötelező dolgokra költöttem..hát úgy látszik mégsem jött be a számításom...:D

lehet ez még computer is... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.