Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Koszi Krajcso a segitseget!

Megneztem, nincs kabelezve.. ugyhogy nekem kell megoldanom.

Amugy meg szerintem Valeot veszek. Az igy elsoranezesre jobbnak tunik.

Kábelezés egy nap alatt bőven megcsinálható, gyári kapcsolási rajzon rajta van minden, de akna nagy segítség a szereléshez :lol:

Lehet venni nagyon vékony gégecsövet, én abban húztam el a vezetékeket.

Relét mindenképp használj, ha nagyon korrekt akarsz lenni akkor a biztosítéktáblába építve.

Az előbb tárgyalt +50-es izzó is simán mehet bele, érdemes!

Link to comment
Megosztás:

Hölgyeim és Uraim, van egy bejelenteni valóm: megoldottam a 110-es osztású hőmérő rejtélyét, megtudtam, hogy melyik hőgomba kell hozzá, hogy jól mérjen.

Alapvetően (gyárilag) kétféle hőgomba volt az Astrákban:

- 13 42 561, ez való a 100-as osztású órákhoz, az olcsóbb verziója pl. a Facet gyártmányú 7.3005 jelű (ebből van egy bontatlan, ha kell vkinek)

- 13 42 569, ez való a 110-es osztású órákhoz, ennek az olcsóbb verziója pl. az EPS gyártmányú 1.830.170, vagy a Facet 7.3170 jelű

Remélem segít pár embernek az infó ;)

Nah megvan a hőgomba (a 110-es órához, a C16NZ donoromból amit eladtam), végig a srác autójában volt. :lol:

(csinálok majd fotót is róla, csak most nincs amivel . teló elég gyenge képet csinál.)

A számok amik rajta vannak:

VDO

192

12V

120 C (fok celzius - csak nem tudtam rendesen kiírni)

804/3/1

3439088

Germany

Mindjárt csinálok róla képeket is valahogy!

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Már ne is haragudj, de ne csodálkozz, hogy ennyit fogyaszt lambda nélkül, gondolom a sárga hibalámpa is világít folyamatosan. Sztem kötögesd össze a vezetékeket, a színek alapján nem lehet bekötni? Vagy más vezetékszínek vannak a lambdán, mint a kocsi vezetékén? Ez esetben egy multiméter segíthet, a 4 vezetékes lambdánál 2 szál a fűtésre szolgál, ezeket ki tudod mérni, az autó elektromos rajza alapján pedig meg lehet nézni, azokat melyikkel kell összekötni.

Oké,köszi a segítséget,hát sajnos teljesen más színűek a vezetékek.a lámpám egyfolytában ég,igen.de amikor bevolt kötve akkor is égett.

Link to comment
Megosztás:

Oké,köszi a segítséget,hát sajnos teljesen más színűek a vezetékek.a lámpám egyfolytában ég,igen.de amikor bevolt kötve akkor is égett.

Akkor szerezz egy multimétert, keresd meg a lambda 4 vezetéke közül azt a 2-t, amelyik között pár ohm ellenállást tudsz mérni, azok a fűtés vezetékei. Az autó vezetékei közül ezek a barna-piros és a piros-kék vezetékek lesznek. A lambda másik két vezetéke az autó barna-fehér és barna-fekete vezetékére megy.

Link to comment
Megosztás:

Ajánlat a gyári lambdaszondára x16xel-hez bruttó 35235 HUF :lol:

Nem ezt szántam magamnak karácsonyra. Tudom, hogy másik téma de segíthet a váltás utáni rángatásokon és a kb 9l/100km-es fogyasztásomon az EGR kitisztítása? Mivel tisztítsam fékfolyadékkal? Kell bele utánna kenőanyag pl wd40?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ajánlat a gyári lambdaszondára x16xel-hez bruttó 35235 HUF :lol:

Nem ezt szántam magamnak karácsonyra. Tudom, hogy másik téma de segíthet a váltás utáni rángatásokon és a kb 9l/100km-es fogyasztásomon az EGR kitisztítása? Mivel tisztítsam fékfolyadékkal? Kell bele utánna kenőanyag pl wd40?

Köszönöm!

Sztem leginkább le kéne zárni egy lemezzel. Ettől még persze ki kell tisztítani, hogy mozogjon a belseje.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Tudja valaki hogy a c14nz motoros astrába mekkora akkumulátor kell gyárilag? Az enyémbe 45ah van de nehezen tekeri reggeli hidegindításkor, lehet hogy nagyobb kellene bele?

Nekem 44Ah-s van C16NZ-ben, ráadásul 2005-ben gyártott és nincs vele gondom!

Esélyes, hogy nem tölt rendesen a generátorod, de ez csak ilyen hidegben derül ki. Kövesd végig a kábelt a generátor és az aksi között, több toldási pont és saru van benne, ami eloxidálódhat.

Tavaly télen a generátor és az aksi között 1.5 ohmot mértem, és ettől már nem töltött eléggé, WD-40 és némi csiszolópapír segítségével levittem 0.1-re, így már akármikor indul :lol:

Link to comment
Megosztás:

C°= C+ (Alt Gr+5) utána szóköz és már látod is. :) Ja, az F4 alatti 5-ös.

Mindíg tanul az ember. :lol:

sziasztok kérnék egy kis segitsségett. Ugy jártam ma, hogy beülök a 95-ös x17dtl-be elfordittom a kulcsott a gyujtás zárban és simán elfordul kattanások nélkül, simán eltudom tekerni, tudja valaki mi baja lehett? sosem volt vele gondom edig :)

Kikophatott rendesen. ;)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kérnék egy kis segitsségett. Ugy jártam ma, hogy beülök a 95-ös x17dtl-be elfordittom a kulcsott a gyujtás zárban és simán elfordul kattanások nélkül, simán eltudom tekerni, tudja valaki mi baja lehett? sosem volt vele gondom edig ;)

Ha beindítani nem tudod,csak forog körbe,

valószínűleg eltört a gyújtáskapcsoló zárbetét pöcke. Én is jártam így ,csak én leállítani nem tudtam.:lol: Venni kell zárbetétet kulcsokkal,párezer forint.

Viszont így külön kulcs kell majd az idításhoz és az ajtókhoz is. Erre is van biztos megoldás,de Én nem foglalkoztam a dologgal.

Ilyesmi (a vége törik bele a gy.kapcsolóba):

0913694.jpg

A GyIK -ban találsz leírást a cseréhez,ha az a gond!

Link to comment
Megosztás:

szervusztok!

nem épp Astra F kérdés, de végülis ilyenbe lesz beszerelve (remélem :-)

nagyon nehézkes a forum-kereső és még mindíg nem találtam választ...

turkáltam ebay-ről egy belső, szenzoros, sötétedő tükröt... Omega B a donor :lol:

nem memóriás csili-vili, "csak" fény hatására sötétedik ;)

szerelt-e valaki ilyent?

érdekelne a lábkiosztása és hogy a felfogása ugyan az-e mint az AstraF-é? (hogy lehet a tükröt leszedni/visszatenni?)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az alapjárati motorról kérdeznék! Gyanítom,hogy ez az egyik felelős a nem egyenletes alapjáratomért...

Kicsavaroztam,ráadtam a gyújtást és kb fél cm-re behúzta magát! Valaki tudja,h kevés az a fél cm,teljes hosszában be kellett volna húznia magát ami kb 3cm? Bocs,talán érti valaki! :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem 44Ah-s van C16NZ-ben, ráadásul 2005-ben gyártott és nincs vele gondom!

Esélyes, hogy nem tölt rendesen a generátorod, de ez csak ilyen hidegben derül ki. Kövesd végig a kábelt a generátor és az aksi között, több toldási pont és saru van benne, ami eloxidálódhat.

Tavaly télen a generátor és az aksi között 1.5 ohmot mértem, és ettől már nem töltött eléggé, WD-40 és némi csiszolópapír segítségével levittem 0.1-re, így már akármikor indul :lol:

[/quote

Nagyobb terhelésnél parazsol a töltésvisszajelző. Pedig átnéztük a csatlakozásokat, nem oxidáltak és a generátor is 13,8-at tölt! És csak az első indítás a nyűgös, a következőre már tekeri szépen.

Link to comment
Megosztás:

Nagyobb terhelésnél parazsol a töltésvisszajelző. Pedig átnéztük a csatlakozásokat, nem oxidáltak és a generátor is 13,8-at tölt! És csak az első indítás a nyűgös, a következőre már tekeri szépen.

Szerintem a diódahíd kezdi megadni magát. Nekem ott lett vége, hogy leállítás után, már helyből parázslott, és reggelre le is szívta az akksit. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 44Ah-s van C16NZ-ben, ráadásul 2005-ben gyártott és nincs vele gondom!

Esélyes, hogy nem tölt rendesen a generátorod, de ez csak ilyen hidegben derül ki. Kövesd végig a kábelt a generátor és az aksi között, több toldási pont és saru van benne, ami eloxidálódhat.

Tavaly télen a generátor és az aksi között 1.5 ohmot mértem, és ettől már nem töltött eléggé, WD-40 és némi csiszolópapír segítségével levittem 0.1-re, így már akármikor indul ;)

Viszont rekord idő alatt vissza is fog oxidálódni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Noh. Eljöttem egyetemig okosodni és azt tapasztaltam hogy mikor beindítom és hideg a motor akkor 14,8-9V ad le. Fel is kapcsoltam a fényeket és a fűtés ventillátort 3. fokozatra hogy essen egy kicsit a feszültség, le is ment 14,4-5 re. Mire elértem az egyetemre persze bemelegedett a motor és minden fogyasztó lekapcsolásával leesett a feszültség 14,5 re de még ez is sok... Szét kellene kapjam a generátort de ebben a hidegben :lol:

Link to comment
Megosztás:

Noh. Eljöttem egyetemig okosodni és azt tapasztaltam hogy mikor beindítom és hideg a motor akkor 14,8-9V ad le. Fel is kapcsoltam a fényeket és a fűtés ventillátort 3. fokozatra hogy essen egy kicsit a feszültség, le is ment 14,4-5 re. Mire elértem az egyetemre persze bemelegedett a motor és minden fogyasztó lekapcsolásával leesett a feszültség 14,5 re de még ez is sok... Szét kellene kapjam a generátort de ebben a hidegben :lol:

Nem lehet a multiméteredben kicsit merült az elem? Sztem ellenőrizd le valami tuti pontos feszültség megmérésével, hogy mennyire pontos (engem már szívatott ilyesmi).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.