Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello! :)

Norautós gyertyát használt már valaik? Engem az a szerencse ért, hogy tegnap vehettem 4db-ot 2150 Ft-ért. Sonak fikázzák ezeket a termékeket de persze simán lehet hogy ugyan ott készült mint az NGK v. Bosch csak nem azt írják rá.

Én már használtam norautós izzót ami 3x tovább bírta mint 2x drágább Philips vagy Tungsram. :)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello! :)

Norautós gyertyát használt már valaik? Engem az a szerencse ért, hogy tegnap vehettem 4db-ot 2150 Ft-ért. Sonak fikázzák ezeket a termékeket de persze simán lehet hogy ugyan ott készült mint az NGK v. Bosch csak nem azt írják rá.

Én már használtam norautós izzót ami 3x tovább bírta mint 2x drágább Philips vagy Tungsram. :)

Köszi!

Szerszámaim vannak onnan azok kifejezetten jók. De izzító gyergyák amiket vettem pl. nem húztak ki egy telet sem. :D Az akksijaikról pedig még ők is lebeszéltek a múltkor :lol: szerelő ismerősnél szedtünk ki egy C vekiből norautós gyertyákat, és ő azt mondta, hogy "javított már meg" autót annyival, kivette a szinte új norautós gyertyákat, és tekert bele próbára 4 használt ngk-t :lol: Beleteszed, aztán meglátod. Vagy jó, vagy beállsz a sorba. Én illatosítónál, vagy légszűrőnél komolyabb alkatrészt már nem veszek onnan többet, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Jól tudom-e hogy 96 os F Astra autómban gyárilag bent van az elektromos ablakemelő vezetékelése. Az ajtóban nincs az biztos de szerintem az cserélhető feltéve ha tudok szerezni. Ha esetleg van valakinek léci szóljon de teljes szet is érdekelne. A tetőablak elektromos nem igazán értem miért nem tették bele gyárilag. Válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Jól tudom-e hogy 96 os F Astra autómban gyárilag bent van az elektromos ablakemelő vezetékelése. Az ajtóban nincs az biztos de szerintem az cserélhető feltéve ha tudok szerezni. Ha esetleg van valakinek léci szóljon de teljes szet is érdekelne. A tetőablak elektromos nem igazán értem miért nem tették bele gyárilag. Válaszokat előre is köszi.

Hát szerintem egyáltalán nem biztos, hogy benne van. A beltéri kábelkötegből sokféle van, lehet akár olyan is, ami elektromos tetős, de ablakvezetékek nincsenek benne. Amúgy a tükröd villanyos? Mert ha igen, akkor lehet, hogy mégis a fullos kábelköteg van benne.

Húzd szét az ajtónál a csatit és próbáld megnézni, hogy hány érintkező van benne. Ha 1-2 kivétellel tele van, akkor fullos. Ha pedig pont annyi van benne mint az ajtós kötegben, akkor cserélned kell azt is, vagy "okosban" melléfűzni a többi szálat.

Link to comment
Megosztás:

gyáriban is van talán 3féle, kötés amivel szerelték elöször érdemes azt tisztába tenni melyik van neked

nagyon nem kell szétkapni, az X31es az ajtó és a karosszéria közt van, talán apróval rajta is vannak a számok, ha nincs 27 bekötve, akkor macerás lesz

ha be van kötve, akkor elméletileg a közp. zár vezérlőhöz megy

ez az egyébként:

http://img155.images...8154/003nz4.jpg

Értem. holnap széthúzom ezt a csatit, remélem be van számozva. Ha be van húzva a 27-es, akkor arra kell kötnöm a bicskavezérlőt? Minden mást bekötöttem már, de ez az elektromos ablak kifogott rajtam, meg a működése sem teljesen tiszta, meg nem vagyok autóvillamossági szerelő sem, csak hobbi szinten értek hozzá. Esetleg azt nem tudod milyen színű lenne egyébként ez a 27-es szál?

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem egyáltalán nem biztos, hogy benne van. A beltéri kábelkötegből sokféle van, lehet akár olyan is, ami elektromos tetős, de ablakvezetékek nincsenek benne. Amúgy a tükröd villanyos? Mert ha igen, akkor lehet, hogy mégis a fullos kábelköteg van benne.

Húzd szét az ajtónál a csatit és próbáld megnézni, hogy hány érintkező van benne. Ha 1-2 kivétellel tele van, akkor fullos. Ha pedig pont annyi van benne mint az ajtós kötegben, akkor cserélned kell azt is, vagy "okosban" melléfűzni a többi szálat.

Sajnos a tükrők sem elektromosak. Széthúztam az ajtócsatit harminc bekőtésből huszonegy van bekőtve a kocsiszekrény felé. Bal első ajtóban a kilincsre megy egy csati ugy három-négy vezetékkel. Az mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a tükrők sem elektromosak. Széthúztam az ajtócsatit harminc bekőtésből huszonegy van bekőtve a kocsiszekrény felé. Bal első ajtóban a kilincsre megy egy csati ugy három-négy vezetékkel. Az mi lehet?

A kilincshez megy egy (vagy kettő) mikrokapcsoló, nekem is. Hogy őszinte legyek fogalmam sincs, hogy mire jó az.

Link to comment
Megosztás:

Értem. holnap széthúzom ezt a csatit, remélem be van számozva. Ha be van húzva a 27-es, akkor arra kell kötnöm a bicskavezérlőt? Minden mást bekötöttem már, de ez az elektromos ablak kifogott rajtam, meg a működése sem teljesen tiszta, meg nem vagyok autóvillamossági szerelő sem, csak hobbi szinten értek hozzá. Esetleg azt nem tudod milyen színű lenne egyébként ez a 27-es szál?

http://www.taylor.hu/astra/elektromos/1300.jpg

1341 pozició BRSW (Barna-Fekete, 0.75mm)

de a színét nem fogod látni a csatiban

max ha kárpit le, fólia le és kiveszed a csatit az ajtóból, de akkor már az emelő motoránál(M47,ovális csatl.) is megtudod nézni be van-e húzva 6os érintkező

Link to comment
Megosztás:

Az ajtó csatlakozót hogyan szedtétek szét?

A sok kis körmöt kell egy egyszerre széthúzni és a csati egyszerűen lecsúszik az ellendarabjáról? Mert én azt az egyet nem szedtem még szét Astrán.

az ajtó és karosszéria közt csak szét kell csavarni 1/4 fordulat talán szétjön

vagy mire gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a tükrők sem elektromosak. Széthúztam az ajtócsatit harminc bekőtésből huszonegy van bekőtve a kocsiszekrény felé. Bal első ajtóban a kilincsre megy egy csati ugy három-négy vezetékkel. Az mi lehet?

A kilincshez megy egy (vagy kettő) mikrokapcsoló, nekem is. Hogy őszinte legyek fogalmam sincs, hogy mire jó az.

azzal zárod a központizárat reteszelve... :)

http://www.taylor.hu/astra/elektromos/1300.jpg

1302 pozícióban a S41 kapcsoló, az a DS (Diebstahl Sicherung)

ez elméletileg a lopásgátló

nahogy mire való az már érdekes, elméletileg pl az meg lehet vele csinálni, hogy oda-vissza tekerve nyitod ki, akkor a sofőrajtó kinyílik, de a többi reteszelve zárva marad

Link to comment
Megosztás:

http://www.taylor.hu...tromos/1300.jpg

1341 pozició BRSW (Barna-Fekete, 0.75mm)

de a színét nem fogod látni a csatiban

max ha kárpit le, fólia le és kiveszed a csatit az ajtóból, de akkor már az emelő motoránál(M47,ovális csatl.) is megtudod nézni be van-e húzva 6os érintkező

Értem. Az ajtócsatinál letudom húzni a gumiharangot a kábelekről, úgy már látom a vezetékeket. Na de majd holnap rálesek. Ami biztos, hogy az ajtókárpitot már egyszer levettem, széthúztam az elektromos ablak kapcsolókra menő csatiját is, majd amikor összedugtam és összeraktam már nem akart működni automatán, csak addig ameddig nyomtam a gombot. Meg kellett újra tanítani. Ezt úgy csináltam, hogy nyomva tartottam a gombot addig, ameddig teljesen fel nem húzta az ablakot és akkor engedtem el. Valahol olvastam, hogy így kell, utána már ment automatán is. Próbáltam a felhúzó szálat bekötni a kapcsolókra menő vezetékekre is, de egyiknél sem csinált semmit, úgyhogy marad ez a 27-es szál. Holnap minden kiderül, vagy nem. :)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a tükrők sem elektromosak. Széthúztam az ajtócsatit harminc bekőtésből huszonegy van bekőtve a kocsiszekrény felé. Bal első ajtóban a kilincsre megy egy csati ugy három-négy vezetékkel. Az mi lehet?

Újabb kocsiknál van olyan is hogy egy bizonyos kinti hőmérséklet alatt az ajtó nyitásánál elkezd izzítani.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Az ajtócsatinál letudom húzni a gumiharangot a kábelekről, úgy már látom a vezetékeket. Na de majd holnap rálesek. Ami biztos, hogy az ajtókárpitot már egyszer levettem, széthúztam az elektromos ablak kapcsolókra menő csatiját is, majd amikor összedugtam és összeraktam már nem akart működni automatán, csak addig ameddig nyomtam a gombot. Meg kellett újra tanítani. Ezt úgy csináltam, hogy nyomva tartottam a gombot addig, ameddig teljesen fel nem húzta az ablakot és akkor engedtem el. Valahol olvastam, hogy így kell, utána már ment automatán is. Próbáltam a felhúzó szálat bekötni a kapcsolókra menő vezetékekre is, de egyiknél sem csinált semmit, úgyhogy marad ez a 27-es szál. Holnap minden kiderül, vagy nem. :)

Igen, így kell. Vagyis teljesen leengedett, vagy felhuzott állapotban tovább nyomva kell tartani a gombot kb. 3 mp-ig. Lehet is hallani egy kis kattanást.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok, hogy tudom megoldani hogy a ködlámpám működjön helyzetjelzővel is, necsak a tompítottnál kapcsoljon be?? :)

Ü.: Jimmy

Gondolom utólagosan raktál rá ködlámpát, lehet nem is gyárit. Gyárilag helyzetjelzővel már kapcsolhatóak az első ködösök.

Annyi az egész, hogy a helyzetjelző tápját ködöt az első ködlámpa kapcsolójára, így már tudod is kapcsolni helyzetjelző állásban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyannal találkozott már valaki, hogy megbolondult a kijelző és "fordítva" kezdett el működni. eddig gyújtásra kapcsolt be, most meg csak akkor kapcsol be ha ráadom a világítást... Ha a kulcsot kiveszem meg halványan világít. A gyári izzók ki vannak cserélve ledesre, de már hónapok óta és csak most lett ez. Lehet ezzel valamit kezdeni, mert elég zavaró, hogy ha világítás nélkül megyek gyakorlatilag nem megy a kijelző.

Link to comment
Megosztás:

gyáriban is van talán 3féle, kötés amivel szerelték elöször érdemes azt tisztába tenni melyik van neked

nagyon nem kell szétkapni, az X31es az ajtó és a karosszéria közt van, talán apróval rajta is vannak a számok, ha nincs 27 bekötve, akkor macerás lesz

ha be van kötve, akkor elméletileg a közp. zár vezérlőhöz megy

ez az egyébként:

http://img155.images...8154/003nz4.jpg

Na megnéztem, nincs behúzva a 27-es szál és az ablakfelhúzó motor 6 pólusú csatijába is csak 4 vezeték megy. Ilyenkor mi a teendő? Ha be kell húzni egy szálat megoldom, nem gond, de mit hova kössek, vagy hogy lehetne ezt a problémát megoldani?

Link to comment
Megosztás:

Kormányt cseréltem, mert az enyém szakadt volt. Azóta világít a lufi hibalámpám. Látszólag minden a helyén van, nincs kontakt hiba. Mi lehet a baj, találkozott ilyesmivel valaki?

Gondolom nem vetted le az akksisarut a cserénél, ezért került bele a hibakód. Tech2-vel lehet kiütni, addig világítani fog.

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem, nincs behúzva a 27-es szál és az ablakfelhúzó motor 6 pólusú csatijába is csak 4 vezeték megy. Ilyenkor mi a teendő? Ha be kell húzni egy szálat megoldom, nem gond, de mit hova kössek, vagy hogy lehetne ezt a problémát megoldani?

A motor 6-os kivezetéséről kellene egy vezetéket behúzni a riasztóhoz. Mivel abba a motoron levő csatiba nem nagyon lehet utólag érintkezőt tenni, én simán egy megblankolt vezetéket nyomtam bele hátulról (mert szerencsére azért ki van fúrva a helye) amíg kipróbáltam a funkciót.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek! Benzinszűrőt szeretnék cserélni mert már 2éve nem volt cserélve és tanácsot szeretnék kérni ki hogy csinálja?

Láttam valaki a gumicsövet elszorítja és ugy cseréli ki( nekem viszont nincs csőszorítóm) viszont láttam van aki ugy cseréli hogy a benzin pumpa relét kiveszi és ráindítózik hogy a nyomás meg benzin menjen ki a csöből? nem lesz gondja a motornak ettől? és a benzin pumpa relé hol található? köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek! Benzinszűrőt szeretnék cserélni mert már 2éve nem volt cserélve és tanácsot szeretnék kérni ki hogy csinálja?

Láttam valaki a gumicsövet elszorítja és ugy cseréli ki( nekem viszont nincs csőszorítóm) viszont láttam van aki ugy cseréli hogy a benzin pumpa relét kiveszi és ráindítózik hogy a nyomás meg benzin menjen ki a csöből? nem lesz gondja a motornak ettől? és a benzin pumpa relé hol található? köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.