Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

djhalasi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    282
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

djhalasi last won the day on Augusztus 15 2013

djhalasi had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    1997 Astra F GL 1,4 16V (X14XE)
  • Város
    Mezőkovácsháza

Legutóbbi látogatók

1.703 profile views

djhalasi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

6

Hírnév

  1. Igen, közben már ennek is utánajártam. Ezt megoldom, elektronikában jártas vagyok. Akkor csak reménykedek, hogy a mechanikát valahogy meg tudom reparálni, ha meg mégsem, akkor marad az új sajnos.
  2. Sziasztok! 1 hete lettem H Astra tulajdonos és nálam is jelentkezett a szokásos belső keringetés állító motor probléma. Még nem szedtem szét, tehát nem tudom mit darált/tört el, de az biztos, hogy gyújtás ráadás utána csak zúg a motor és nem állít semmit. Hogy lehet ezt esetleg "megtákolni" tartósan, hogy újra működjön és ne kelljen 15-20 ezret kiadnom egy újért, ami ugyanígy tönkre fog menni?
  3. Eddig a legtöbb szerelő az XER-t mondta, hogy nyűgös, meg húzós árban a szervizelés a szolenoid, okoskerék és egyéb dolgok miatt. XEP-nél egr probléma esetén lefalazható, leprogramozható, a szelepfedélben pedig lehet cserélni a membránt, nem kell új szelepfedél és ezek nem olyan költséges dolgok. Dugattyúkopást nem mondták, de most már úgy el is bizonytalanodtam, hogy végképp nem tudom melyik legyen. Z17DTH-ról még kevés az infóm, de ami van az viszonylag pozitív. Kb 10 ezret megyek évente, tehát nem sok, de szerintem az hülyeség, hogy azért ne vegyek dízelt, mert keveset megyek. Szerintem keveset megyek, de így lassabban is kopnak az alkatrészek, persze nem mind1, hogy ezalatt a kevés km alatt hogy van használva, ezzel tisztában vagyok. Heti 1-2 hosszabb út megvan, tehát nem csak városi használat lenne, így minden héten úgymond "kikormolnám".
  4. Hát igen, gyakorlatilag sosem lehet tudni mikor adja meg magát valami. A féltengely meg ugyanúgy beszarik bármelyikben, az nem motorfüggő, bár nyilván kellemetlen ha mondjuk egy nyaralás alkalmával történik valahol a pályán. Engem most elsősorban a motor megbízhatósága foglalkoztat és hogy ne költsem rá a gatyám megvétel után, bár nyilván nem lát bele senki a motorba, meg előélet sem ismert általában. Na mind1, a lényeg, hogy talán ettől a Z17DTH-tól nem kell annyira félni, mert ha látszik, hogy gondos gazdája volt az autónak, akkor remélhetőleg nem lehet vele nagyon melléfaragni. (talán) Jelenleg megy a nézelődés, aztán majd alakul. Egyelőre kb 2 olyan állapotút találtam kombiban, ami árban és felszereltségben is megfelel és talán nem 500 ezerről van visszatekerve. Az egyik Z17DTH, a másik Z16XEP. Annó az F astrát is 4 hónapig kerestem mire lett olyan amit szerettem volna.
  5. Na ez azért biztató akkor. Mondjuk a 30 ezres olajcserét szerintem egyik motor sem szereti, inkább 10-15, legalábbis én akkor lennék nyugodt. De a kezdeti garis turbó cserét leszámítva az az egy termosztát hiba semmi főleg 340 ezerrel.
  6. Nem vagyok elzárkózva az 1,9-től sem, de csak a 8 szelepes, ahogy írtad. Viszont ez Fiat motor, a másik meg Isuzu és valahogy abban jobban bízok. Turbó és magasnyomású rendszer meghibásodása mennyire jellemző ezeknél a dízeleknél normális karbantartás mellett?
  7. Sziasztok! Astra H Caraván vásárlása előtt állok és nagy dilemmában vagyok. Nyilván sok autónak nem ismert az előélete, tehát belelehet nyúlni egy szarba, de azért ránézésre jó pár dologból lehet következtetni arra, hogy az adott autónak volt gazdája, vagy nem foglalkoztak vele. Ami fontos, hogy lehetőleg felszereltebb példányt szeretnék. Gondolok itt gyári 16-os alu, feldézeti, tempomat, digitklíma, esetleg gyári navi és ülésfűtés, bár ez utóbbi 2 nem kell mindenképp. A vételárra max 1,3Misi van és legalább 2006-os vagy fiatalabb érdekel. Ami biztos, hogy ilyen felszereltségű astra 1,4-ben nem igazán van és őszintén szólva szerintem lusta is lenne azzal a motorral, így azt inkább kizárnám. Amiben gondolkodok: Z16XER (116LE), Z16XEP (105LE), illetve Z17DTH (101LE). Z16XER-ről sok rosszat hallottam, bár jó dolgokat is olvastam. Változó szelepvezérlés, kényes az olajra, stb. Z16XEP-ről a szokásos twinport problémát hallottam, ami az 1,4-nél is fennáll, valamint egr kormolódás, de ez is igazából szinte mindre jellemző főleg rövid távon történő használat mellett. Még a szelepfedélben lévő membrán átszakadást olvastam és ebből kifolyólag megnövekedett fogyasztás és olajevés, de igazából ezek ha előjönnek esetleg, akkor kis pénzből javíthatók szerintem. (nyilván nem márkaszervizre gondoltam) Tehát benzinesnél szerintem Z16XEP az olvasottak alapján. Dízelből azért esett a választás a Z17DTH-ra, mert ez még részecskeszűrő nélküli, tehát egy költséges hibaforrással kevesebb. Ami típushibáról tudok az a generátor 100 ezrenkénti diódasor cseréje, valamint az intelcooler kidörzsölődik, de erre tán volt visszahívás. Nyilván ott van a kéttömegű még, de az elvileg a legtöbb dízelben ott van, azzal nem tudok mit csinálni, viszont ennek a hibája/kezdődő hibája vételkor egy hozzáértő társaságában úgy gondolom próbakörrel kideríthető. Amit még olvastam erről, hogy kis programozással 125 pacira húzható és tán jobb lesz picit a fogyasztása is. Nagynyomású szivattyú, turbó, porlasztók nem tudom mennyire döglenek benne, de nem nagyon olvastam róla, hogy jellemző lenne, bár nyilván előfordulhat. Nagyon húz a szívem a dízel fele, mert magasabb felszereltségűt leginkább azokból találok és a nagyobb nyomaték azért csábító, viszont félek a több százezres javításoktól. Az most mellékes, hogy mennyit fogok vele menni egy évben, de megbízhatóság szempontjából melyiket ajálnátok ezek közül, illetve amiket leírtam azokat a dolgokat jól látom/gondolom, vagy sem? Legalább 7-8 évre tervezek és szeretném ha olyan megbízható lenne legalább, mint a jelenlegi F Astrám, amiben pl a rettegett olajzabáló ecotec motor van, de mégsem eszi az olajat és sosem kellett költenem a motorra, csak a kötelező kopó dolgokra. Na "röviden" ennyi és bocsi a regényért, csak tényleg nem szeretnék befürödni, ezért a sok rizsa.
  8. djhalasi

    Kormánymű

    Na most néztem meg egy ugyanilyet, mint az enyém csak ez gyárilag szervós és klímás. Ebben ha jól láttam, akkor az 1-es képen lévő csövezés van és nem a hűtő előtt hanem mögött, a motortér felől a ventillátor alatt van a cső felfogatva. Nem tudom ezt a kanyargós csövet is fellehet-e oda tenni? Mert ha igen, akkor nem kell kiszedni a hűtőt sem.
  9. djhalasi

    Kormánymű

    Akkor Ki kell szedni a klímahűtőt is, vagy hogy rakom be elé? :S Akkor mehetek leszívatni a gázt is. :(
  10. djhalasi

    Kormánymű

    Gyárilag hosszbordás szíjjal van szerelve az autóm, X14XE mind ilyen. Még a bak is szervós, csak valószínűleg annó amikor újonnan vették szervó nélkül kérték és azért hiányzik a szervó.
  11. djhalasi

    Kormánymű

    Na ezt jó hogy mondod! Pl ilyen infók hasznosak nagyon, ezért is kérdezősködöm. De nekem még ott a klímahűtő is a vízhűtő előtt. Ott a klíma hűtő elé kell tenni, vagy hogy? Asszem örülni fog a szerelőm, lesz káromkodás. :)
  12. djhalasi

    Kormánymű

    Itt van néhány kép az említett szettről: http://www53.zippyshare.com/v/90082329/file.html Hátha így könnyebben tudna valaki segíteni...
  13. djhalasi

    Kormánymű

    Köszi! Elvileg a szivattyú rész stimmel, ha jól látom, de a csöveknél van eltérés. Aki esetleg jobban ért ehhez, vagy szerelt már ilyet, az légyszi segítsen már, hogy jó lesz-e ez az enyémbe! Köszi!
  14. djhalasi

    Kormánymű

    Sziasztok! Még mindig szervónál vagyok elakadva. Lenne most egy komplett szett C18XE-ről. Azért lenne ez jó vétel, mert nemrég bontották le és megvan mindene az utolsó csavarig. Kérdés, hogy ez jó lehet nekem az X14XE-re? Ránézésre pont ugyan olyannak tűnik. A bakja ha nem stimmel az nem gond, mert elvileg az enyémen már a szervós bak van fent és megvan a helye a szivattyúnak, csak nem tudom, hogy más eltérés lehet-e még? Gondolok itt a kormányműre, meg a csövek hosszára, kialakítására, meg ilyesmire.
  15. djhalasi

    Kormánymű

    A feszítő is ott van, csak nem tudtam lefényképezni, mert nem férek hozzá. Szóval akkor elvileg felrakható a szivattyú ennek a görgőnek a helyére azzal a 2 csavarral. Ez az ami érdekelt.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.