Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello mindenkinek! Benzinszűrőt szeretnék cserélni mert már 2éve nem volt cserélve és tanácsot szeretnék kérni ki hogy csinálja?

Láttam valaki a gumicsövet elszorítja és ugy cseréli ki( nekem viszont nincs csőszorítóm) viszont láttam van aki ugy cseréli hogy a benzin pumpa relét kiveszi és ráindítózik hogy a nyomás meg benzin menjen ki a csöből? nem lesz gondja a motornak ettől? és a benzin pumpa relé hol található? köszi előre is

Ennyi pepecselést nem ér az egész, azt a kifolyó 1 dl fekete löttyöt ami a szűrőből kifolyik nem hiszem hogy beszippantja a motor AC nélkül. De aki sajnálja beleöntheti robikapába, fűnyíróba, hómaróba, babettába :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ennyi pepecselést nem ér az egész, azt a kifolyó 1 dl fekete löttyöt ami a szűrőből kifolyik nem hiszem hogy beszippantja a motor AC nélkül. De aki sajnálja beleöntheti robikapába, fűnyíróba, hómaróba, babettába :icon1:

Hát nem értem te miről beszélsz.. :) ilyen kérdést én nem tettem fel. milyen pepecselést? meg milyen kifolyó löttyöt? miről beszélsz? eskü nem értem.

Én azt kérdeztem ki hogyan cseréli a üa. szűrőt.?

Ráindítózik hogy elmenjen a nyomás vagy elszorítja a csövet? ennyi lényegében..

Link to comment
Megosztás:

A motor 6-os kivezetéséről kellene egy vezetéket behúzni a riasztóhoz. Mivel abba a motoron levő csatiba nem nagyon lehet utólag érintkezőt tenni, én simán egy megblankolt vezetéket nyomtam bele hátulról (mert szerencsére azért ki van fúrva a helye) amíg kipróbáltam a funkciót.

Ez eddig oké, de nincs riasztó az autóban, csak a gyári központi zár vezérlő és a nemrég beépített bicskakulcs szett, aminek a vezérlője rá van kötve a gyári központira, valamint az indexekre. Ennek a bicskakulcs vezérlőnek van egy ablakfelhúzás vezérlőszála. Ezt próbáltam úgy ahogy te is írtad belenyomni a csati 6-os érintkezőjébe, de záráskor nem történik semmi, nem húzza fel az ablakot. Itt akadtam el.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem értem te miről beszélsz.. :) ilyen kérdést én nem tettem fel. milyen pepecselést? meg milyen kifolyó löttyöt? miről beszélsz? eskü nem értem.

Én azt kérdeztem ki hogyan cseréli a üa. szűrőt.?

Ráindítózik hogy elmenjen a nyomás vagy elszorítja a csövet? ennyi lényegében..

pepecselés = relékiszedés v. elszorítósdi...

Én lehúzom a csövet és kész!

A szűrőből meg kiöntöm a lötty benzínt + kicsi kifolyik a csőből kb 3 cl és kész.

se indítózás se elszorítás.

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem, nincs behúzva a 27-es szál és az ablakfelhúzó motor 6 pólusú csatijába is csak 4 vezeték megy. Ilyenkor mi a teendő? Ha be kell húzni egy szálat megoldom, nem gond, de mit hova kössek, vagy hogy lehetne ezt a problémát megoldani?

na az cumi

A motor 6-os kivezetéséről kellene egy vezetéket behúzni a riasztóhoz. Mivel abba a motoron levő csatiba nem nagyon lehet utólag érintkezőt tenni, én simán egy megblankolt vezetéket nyomtam bele hátulról (mert szerencsére azért ki van fúrva a helye) amíg kipróbáltam a funkciót.

(csak halkan mondom bele lehet tenni, csak kis türelem kell hozzá)

Ez eddig oké, de nincs riasztó az autóban, csak a gyári központi zár vezérlő és a nemrég beépített bicskakulcs szett, aminek a vezérlője rá van kötve a gyári központira, valamint az indexekre. Ennek a bicskakulcs vezérlőnek van egy ablakfelhúzás vezérlőszála. Ezt próbáltam úgy ahogy te is írtad belenyomni a csati 6-os érintkezőjébe, de záráskor nem történik semmi, nem húzza fel az ablakot. Itt akadtam el.

DE alapvetően igaza van FPepe-nek, mert ha gyári (és ez az) és nincs benne az ajtó kábelkötegében ez a szál, akkor valszeg az ablakvezérlőd SEM olyan, mert hogy VAN amelyik ez nem tudja, nekem is volt olyanom

meg lehet próbálni belerakni oda egy vezetéket és (gyújtással) kipróbálni, ha az földeled akkor mi lőn (esetleg benyomhatod + is, ha nincs bekötve akkor nem ár neki, de - kellene indítani)

a süket a cucc, akkor szopás van, venni kell egy felhúzó modult oszt az bekötni a bicskakulcs kimenő jele, meg az ablakmotor felhúzó szála(i) közé

vagy ha nagyon igényes(idő+pénz) vagy ablak vezérlő(oldalanként)+kábelköteg csere

Link to comment
Megosztás:

Ez eddig oké, de nincs riasztó az autóban, csak a gyári központi zár vezérlő és a nemrég beépített bicskakulcs szett, aminek a vezérlője rá van kötve a gyári központira, valamint az indexekre. Ennek a bicskakulcs vezérlőnek van egy ablakfelhúzás vezérlőszála. Ezt próbáltam úgy ahogy te is írtad belenyomni a csati 6-os érintkezőjébe, de záráskor nem történik semmi, nem húzza fel az ablakot. Itt akadtam el.

Vegyél egy komfort modult, ami megoldja a sok szenvedésedet... Úgy sem tudod másként megoldani. Ami energiát, és időt feccöltél el, abból már készen lenne a komfortemelőd, ráadásul nem lenne gyomorgörcsöd sem. Ez a kütyü ennyit tud.

Link to comment
Megosztás:

Vegyél egy komfort modult, ami megoldja a sok szenvedésedet... Úgy sem tudod másként megoldani. Ami energiát, és időt feccöltél el, abból már készen lenne a komfortemelőd, ráadásul nem lenne gyomorgörcsöd sem. Ez a kütyü ennyit tud.

ezzel egy icipici gond vala, méghozzá az, hogy ki kell dobni az eredeti vezérlőt, meg vezetékezést

vagyis nagyon meg kell nézni mit vesz az ember hozzá, SPAL MAV8as jó hozzá (ránézésre)

Link to comment
Megosztás:

ezzel egy icipici gond vala, méghozzá az, hogy ki kell dobni az eredeti vezérlőt, meg vezetékezést

vagyis nagyon meg kell nézni mit vesz az ember hozzá, SPAL MAV8as jó hozzá (ránézésre)

Egyáltalán nem kell kidobni semmit! Azt az 1 darab szálat, amit az utólagos távvezérlő vezérel, a komfort modulra kell kötnie, míg a komfort modult pedig be kell kötni a 2 db első ablak felfele irányára. A komfort modul egyszerűen felemeli az elektromos ablakot, mikor megkapja a távvezérlőtől a zárás jelet. Ehhez összesen 4 db forrasztást kell megcsinálnia, és rákötni a modulra azt az 1 szál drótot. Egyszerűbb, mint az egész autót végig bontani, és kábelezgetni. Csak a balelső ajtót kell megbontania.

Link to comment
Megosztás:

Egyáltalán nem kell kidobni semmit! Azt az 1 darab szálat, amit az utólagos távvezérlő vezérel, a komfort modulra kell kötnie, míg a komfort modult pedig be kell kötni a 2 db első ablak felfele irányára. A komfort modul egyszerűen felemeli az elektromos ablakot, mikor megkapja a távvezérlőtől a zárás jelet. Ehhez összesen 4 db forrasztást kell megcsinálnia, és rákötni a modulra azt az 1 szál drótot. Egyszerűbb, mint az egész autót végig bontani, és kábelezgetni. Csak a balelső ajtót kell megbontania.

Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára.

Szerintem mindenkinek, mert ha állandó tápot adsz neki akkor mindíg pislákol a led a kapcsolóban. Lehet nem szívja le az akkut de azért én nyugodtabb vagyok ha nincs állandó tápon.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára.

Szerintem mindenkinek, mert ha állandó tápot adsz neki akkor mindíg pislákol a led a kapcsolóban. Lehet nem szívja le az akkut de azért én nyugodtabb vagyok ha nincs állandó tápon.

Az a bizonyos 6. láb a komfortelektronikás ablakemelőkön gyújtás nélkül is felhúzza az ablakokat, valszeg pont erre találták ki...

Link to comment
Megosztás:

hetyke:

hát én is azt mondtam, hogy vegyen egy konfort modul, csak nem mind1 milyet, meg nem bizti hogy jó oda

Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára.

akkor neked nem igazán alkalmas erre, de megolható

kicsit jobban meg kell vizsgálni a dolgot, meg kell pl nézni a jobb oldalon mi van, csak a motor vagy van rajta vezérlő és ha igen milyen

Szerintem mindenkinek, mert ha állandó tápot adsz neki akkor mindíg pislákol a led a kapcsolóban. Lehet nem szívja le az akkut de azért én nyugodtabb vagyok ha nincs állandó tápon.

Nekem fix tápon van, mert azon kell lennie, had ne linkeljem be megint a kapcs. rajzot

különben tényleg nem húzza fel, a LEDjei természetesen nem világítanak ilyekor

Az a bizonyos 6. láb a komfortelektronikás ablakemelőkön gyújtás nélkül is felhúzza az ablakokat, valszeg pont erre találták ki...

igen ez igaz, ha olyan a feltekerő motoron az elektronika és ugy is van bekábeléve

nem minden motoron lévő fekete doboz tudja ezt, ha kell mutatok olyat ami nem, pedig automata(de nem becsip gátlós)

nekem nem volt benne eredetileg semmi, első körben sikerült egy olyan köteget szerezni, ami a legelső bekötés szerint van megcsiálni

ez olyan bekötés, ami nem fix tápos (csak gyújtásos), ebben a megoldásban a jobb oldali ajtó vezérlése nem megoldható a felhúzó szálra való rákapcsolással, mert alapból Negatívon leledzik(-)

ha kell a rajz megkeresen neked

Link to comment
Megosztás:

Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára.

Nekem is csak gyújtáson működik... :) A komfort modul intézi a saját áramellátásával, így nem kell hozzá, hogy gyújtás nélkül is működjenek az ablakok.

Link to comment
Megosztás:

hetyke:

hát én is azt mondtam, hogy vegyen egy konfort modul, csak nem mind1 milyet, meg nem bizti hogy jó oda

akkor neked nem igazán alkalmas erre, de megolható

kicsit jobban meg kell vizsgálni a dolgot, meg kell pl nézni a jobb oldalon mi van, csak a motor vagy van rajta vezérlő és ha igen milyen

Nekem fix tápon van, mert azon kell lennie, had ne linkeljem be megint a kapcs. rajzot

különben tényleg nem húzza fel, a LEDjei természetesen nem világítanak ilyekor

igen ez igaz, ha olyan a feltekerő motoron az elektronika és ugy is van bekábeléve

nem minden motoron lévő fekete doboz tudja ezt, ha kell mutatok olyat ami nem, pedig automata(de nem becsip gátlós)

nekem nem volt benne eredetileg semmi, első körben sikerült egy olyan köteget szerezni, ami a legelső bekötés szerint van megcsiálni

ez olyan bekötés, ami nem fix tápos (csak gyújtásos), ebben a megoldásban a jobb oldali ajtó vezérlése nem megoldható a felhúzó szálra való rákapcsolással, mert alapból Negatívon leledzik(-)

ha kell a rajz megkeresen neked

Az összes komfort modul ráköthető... A gyújtás csak a vezérlő (kapcsoló) panelt állítja le, a motoroknak állandó tápot ad, kivéve a komfort elektronika nélkülieknek. Az ablak felhúzó modul kap egy plusszt, ami csak akkor van áram alatt, ha nincsen gyújtásod, és kap impulzust a riasztó, központizártól... Ezt követően kikerülve a kapcsolókat ráadja a plusszt a felfele irányra, és felhúzza az ablakot.

Semmi ördöngősség nincsen benne!

Link to comment
Megosztás:

Az összes komfort modul ráköthető... A gyújtás csak a vezérlő (kapcsoló) panelt állítja le, a motoroknak állandó tápot ad, kivéve a komfort elektronika nélkülieknek. Az ablak felhúzó modul kap egy plusszt, ami csak akkor van áram alatt, ha nincsen gyújtásod, és kap impulzust a riasztó, központizártól... Ezt követően kikerülve a kapcsolókat ráadja a plusszt a felfele irányra, és felhúzza az ablakot.

Semmi ördöngősség nincsen benne!

azt mond meg nekem, hogy ebben:

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0300.jpg

az FH2-nél a jobb ablakra(M48) hova kötöd a komfort modul felhúzó +12Vját?

(me hogy én erről beszélek)

sztem djhalasi-nek így van

Link to comment
Megosztás:

azt mond meg nekem, hogy ebben:

http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg

az FH2-nél a jobb ablakra(M48) hova kötöd a komfort modul felhúzó +12Vját?

(me hogy én erről beszélek)

sztem djhalasi-nek így van

A modult beépíted. Elvágod a vezető oldali ajtóban a 2 darab szürke-zöld kábelt, A baloldalira, és a jobboldalira is rákötöd az elektronikán feltüntetett vezetékeket. Tulajdonképpen a 2 db drót alapesetben átmegy a komfort modulon...

Ha a leírását megnézed, látod, hova kell!

http://www.aventron.hu/doc/R-CON2_bekotes.pdf

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem, nincs behúzva a 27-es szál és az ablakfelhúzó motor 6 pólusú csatijába is csak 4 vezeték megy. Ilyenkor mi a teendő? Ha be kell húzni egy szálat megoldom, nem gond, de mit hova kössek, vagy hogy lehetne ezt a problémát megoldani?

azt kell megnézned így van-e bekötve, mint ITT a z FH2-nél

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0300.jpg

nézd meg az X31es és X34-ben az érintkezőket, meg hogy a bal motorra (M47) ezek a színek vannak-e

ha igen (szóval így van kötve), akkor a komfort modul kimenő 12Vát rákötheted a X49es 8as lábára(GrGn) és akkor a bal oldalt felhúzza, jobb az egye kicsit macerásabb

egyébként a bal oldala automata ugye? (tehát nyomod 1-2-3secig és felkúszik magától)

de mindenképp át kell hozni ezt a drótot a ajtóból a kocsiszekrénybe a X31en át

ha automata a bal, akkor azt esetleg mondjuk meg lehet próbálni, hogy ha tud a bicskamodul pozitív élet kiadni magából, akkor azt rárakod ide(közvetlenül), de azé azt meg kell nézni, mert ha nem relézett kiment akkor nem olyan egézséges

de akkor meg lehet próbálni a modul zárvezérlő jelét rákötni (ha + ad ki és nem állandóra, csak záráskor néhány sec.-re)

Link to comment
Megosztás:

azt kell megnézned így van-e bekötve, mint ITT a z FH2-nél

http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg

nézd meg az X31es és X34-ben az érintkezőket, meg hogy a bal motorra (M47) ezek a színek vannak-e

ha igen (szóval így van kötve), akkor a komfort modul kimenő 12Vát rákötheted a X49es 8as lábára(GrGn) és akkor a bal oldalt felhúzza, jobb az egye kicsit macerásabb

egyébként a bal oldala automata ugye? (tehát nyomod 1-2-3secig és felkúszik magától)

de mindenképp át kell hozni ezt a drótot a ajtóból a kocsiszekrénybe a X31en át

ha automata a bal, akkor azt esetleg mondjuk meg lehet próbálni, hogy ha tud a bicskamodul pozitív élet kiadni magából, akkor azt rárakod ide(közvetlenül), de azé azt meg kell nézni, mert ha nem relézett kiment akkor nem olyan egézséges

de akkor meg lehet próbálni a modul zárvezérlő jelét rákötni (ha + ad ki és nem állandóra, csak záráskor néhány sec.-re)

Tök mindegy, milyen motorod van! Még a gyári komfort nélkülit is így kell bekötni, mint ezt a modult...

Tulajdonképpen a kapcsoló helyére lép, és a felfelé irányt nem kapcsoló, hanem a modulba épített relé üzemelteti. A sárga pirosról adhatsz neki fix áramot, míg a gyújtás érzékelésére a kapcsolókhoz érkező áramot kell megcsapolni. Ha nincsen gyújtás, akkor fogja csak felhúzni az ablakot zárás esetén, míg a záráskor szükséges áramot a motor fix áramáról (piros-sárga állandóan áram alatt van!) fogja ráküldeni a relékre, amik záráskor behúznak, és tulajdonképpen azt csinálják, mintha lenne gyújtásod, és megnyomnád a felfelé gombot. Az ablak megindul, és záródik. Nem kell túlbonyolítani, csak párhuzamosítani egy elektromosan vezérelhető kapcsolót. Ez minden!! tehát minden elektromos ablakot kezel, függetlenül a mozgató motor típusától, mert nem a motor bekötését kell babrálni, hanem a kapcsolót helyettesíteni. Ha belegondolsz nem szól másról, minthogy beraksz egy plussz kapcsolót, amit nem kézzel nyomkodsz, hanem egy elektronika vezérel... Tehát ugyan úgy kell bekötni, mint nálam.

Link to comment
Megosztás:

azt kell megnézned így van-e bekötve, mint ITT a z FH2-nél

http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg

nézd meg az X31es és X34-ben az érintkezőket, meg hogy a bal motorra (M47) ezek a színek vannak-e

ha igen (szóval így van kötve), akkor a komfort modul kimenő 12Vát rákötheted a X49es 8as lábára(GrGn) és akkor a bal oldalt felhúzza, jobb az egye kicsit macerásabb

egyébként a bal oldala automata ugye? (tehát nyomod 1-2-3secig és felkúszik magától)

de mindenképp át kell hozni ezt a drótot a ajtóból a kocsiszekrénybe a X31en át

ha automata a bal, akkor azt esetleg mondjuk meg lehet próbálni, hogy ha tud a bicskamodul pozitív élet kiadni magából, akkor azt rárakod ide(közvetlenül), de azé azt meg kell nézni, mert ha nem relézett kiment akkor nem olyan egézséges

de akkor meg lehet próbálni a modul zárvezérlő jelét rákötni (ha + ad ki és nem állandóra, csak záráskor néhány sec.-re)

Igen, automata a bal oldal, de a jobb is és bal oldalról fel tudom húzni a jobb oldalit is. Ha jól értem, akkor az X49-es csati 8-as lábára kell 12V és a bal oldalt felhúzza? A jobb oldalt hogy lehet megoldani?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.