kadett-c Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Elvileg megvettema az elektromos ablakemelő szettet. Pénzt elküldtem és nagyon bizom benne hogy nem féltégla jön. Majd mgírom mire sikerült jutni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
EDani Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Hello mindenkinek! Benzinszűrőt szeretnék cserélni mert már 2éve nem volt cserélve és tanácsot szeretnék kérni ki hogy csinálja? Láttam valaki a gumicsövet elszorítja és ugy cseréli ki( nekem viszont nincs csőszorítóm) viszont láttam van aki ugy cseréli hogy a benzin pumpa relét kiveszi és ráindítózik hogy a nyomás meg benzin menjen ki a csöből? nem lesz gondja a motornak ettől? és a benzin pumpa relé hol található? köszi előre is Ennyi pepecselést nem ér az egész, azt a kifolyó 1 dl fekete löttyöt ami a szűrőből kifolyik nem hiszem hogy beszippantja a motor AC nélkül. De aki sajnálja beleöntheti robikapába, fűnyíróba, hómaróba, babettába :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Ennyi pepecselést nem ér az egész, azt a kifolyó 1 dl fekete löttyöt ami a szűrőből kifolyik nem hiszem hogy beszippantja a motor AC nélkül. De aki sajnálja beleöntheti robikapába, fűnyíróba, hómaróba, babettába :icon1: Hát nem értem te miről beszélsz.. :) ilyen kérdést én nem tettem fel. milyen pepecselést? meg milyen kifolyó löttyöt? miről beszélsz? eskü nem értem. Én azt kérdeztem ki hogyan cseréli a üa. szűrőt.? Ráindítózik hogy elmenjen a nyomás vagy elszorítja a csövet? ennyi lényegében.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 A motor 6-os kivezetéséről kellene egy vezetéket behúzni a riasztóhoz. Mivel abba a motoron levő csatiba nem nagyon lehet utólag érintkezőt tenni, én simán egy megblankolt vezetéket nyomtam bele hátulról (mert szerencsére azért ki van fúrva a helye) amíg kipróbáltam a funkciót. Ez eddig oké, de nincs riasztó az autóban, csak a gyári központi zár vezérlő és a nemrég beépített bicskakulcs szett, aminek a vezérlője rá van kötve a gyári központira, valamint az indexekre. Ennek a bicskakulcs vezérlőnek van egy ablakfelhúzás vezérlőszála. Ezt próbáltam úgy ahogy te is írtad belenyomni a csati 6-os érintkezőjébe, de záráskor nem történik semmi, nem húzza fel az ablakot. Itt akadtam el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
EDani Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Hát nem értem te miről beszélsz.. :) ilyen kérdést én nem tettem fel. milyen pepecselést? meg milyen kifolyó löttyöt? miről beszélsz? eskü nem értem. Én azt kérdeztem ki hogyan cseréli a üa. szűrőt.? Ráindítózik hogy elmenjen a nyomás vagy elszorítja a csövet? ennyi lényegében.. pepecselés = relékiszedés v. elszorítósdi... Én lehúzom a csövet és kész! A szűrőből meg kiöntöm a lötty benzínt + kicsi kifolyik a csőből kb 3 cl és kész. se indítózás se elszorítás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 pepecselés = relékiszedés v. elszorítósdi... Én lehúzom a csövet és kész! A szűrőből meg kiöntöm a lötty benzínt + kicsi kifolyik a csőből kb 3 cl és kész. se indítózás se elszorítás. rendben köszönöm. akkor én is igy fogom csinálni! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Azért ne hajolj közel hozzá amikor lehúzod a csövet. Ha a nagyobb nyomásos szivattyú van rajta úgy jársz mint én. Nehezen jött le, közelebb hajoltam hozzá. Egy erős szisszenés után egy stampedlis pohárnyi benzin fröccsent a pofámba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 az ajtó és karosszéria közt csak szét kell csavarni 1/4 fordulat talán szétjön vagy mire gondolsz? Arra gondoltam, köszi. Holnap meg is próbálom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Na megnéztem, nincs behúzva a 27-es szál és az ablakfelhúzó motor 6 pólusú csatijába is csak 4 vezeték megy. Ilyenkor mi a teendő? Ha be kell húzni egy szálat megoldom, nem gond, de mit hova kössek, vagy hogy lehetne ezt a problémát megoldani? na az cumi A motor 6-os kivezetéséről kellene egy vezetéket behúzni a riasztóhoz. Mivel abba a motoron levő csatiba nem nagyon lehet utólag érintkezőt tenni, én simán egy megblankolt vezetéket nyomtam bele hátulról (mert szerencsére azért ki van fúrva a helye) amíg kipróbáltam a funkciót. (csak halkan mondom bele lehet tenni, csak kis türelem kell hozzá) Ez eddig oké, de nincs riasztó az autóban, csak a gyári központi zár vezérlő és a nemrég beépített bicskakulcs szett, aminek a vezérlője rá van kötve a gyári központira, valamint az indexekre. Ennek a bicskakulcs vezérlőnek van egy ablakfelhúzás vezérlőszála. Ezt próbáltam úgy ahogy te is írtad belenyomni a csati 6-os érintkezőjébe, de záráskor nem történik semmi, nem húzza fel az ablakot. Itt akadtam el. DE alapvetően igaza van FPepe-nek, mert ha gyári (és ez az) és nincs benne az ajtó kábelkötegében ez a szál, akkor valszeg az ablakvezérlőd SEM olyan, mert hogy VAN amelyik ez nem tudja, nekem is volt olyanom meg lehet próbálni belerakni oda egy vezetéket és (gyújtással) kipróbálni, ha az földeled akkor mi lőn (esetleg benyomhatod + is, ha nincs bekötve akkor nem ár neki, de - kellene indítani) a süket a cucc, akkor szopás van, venni kell egy felhúzó modult oszt az bekötni a bicskakulcs kimenő jele, meg az ablakmotor felhúzó szála(i) közé vagy ha nagyon igényes(idő+pénz) vagy ablak vezérlő(oldalanként)+kábelköteg csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Ez eddig oké, de nincs riasztó az autóban, csak a gyári központi zár vezérlő és a nemrég beépített bicskakulcs szett, aminek a vezérlője rá van kötve a gyári központira, valamint az indexekre. Ennek a bicskakulcs vezérlőnek van egy ablakfelhúzás vezérlőszála. Ezt próbáltam úgy ahogy te is írtad belenyomni a csati 6-os érintkezőjébe, de záráskor nem történik semmi, nem húzza fel az ablakot. Itt akadtam el. Vegyél egy komfort modult, ami megoldja a sok szenvedésedet... Úgy sem tudod másként megoldani. Ami energiát, és időt feccöltél el, abból már készen lenne a komfortemelőd, ráadásul nem lenne gyomorgörcsöd sem. Ez a kütyü ennyit tud. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Vegyél egy komfort modult, ami megoldja a sok szenvedésedet... Úgy sem tudod másként megoldani. Ami energiát, és időt feccöltél el, abból már készen lenne a komfortemelőd, ráadásul nem lenne gyomorgörcsöd sem. Ez a kütyü ennyit tud. ezzel egy icipici gond vala, méghozzá az, hogy ki kell dobni az eredeti vezérlőt, meg vezetékezést vagyis nagyon meg kell nézni mit vesz az ember hozzá, SPAL MAV8as jó hozzá (ránézésre) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 ezzel egy icipici gond vala, méghozzá az, hogy ki kell dobni az eredeti vezérlőt, meg vezetékezést vagyis nagyon meg kell nézni mit vesz az ember hozzá, SPAL MAV8as jó hozzá (ránézésre) Egyáltalán nem kell kidobni semmit! Azt az 1 darab szálat, amit az utólagos távvezérlő vezérel, a komfort modulra kell kötnie, míg a komfort modult pedig be kell kötni a 2 db első ablak felfele irányára. A komfort modul egyszerűen felemeli az elektromos ablakot, mikor megkapja a távvezérlőtől a zárás jelet. Ehhez összesen 4 db forrasztást kell megcsinálnia, és rákötni a modulra azt az 1 szál drótot. Egyszerűbb, mint az egész autót végig bontani, és kábelezgetni. Csak a balelső ajtót kell megbontania. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Gondolom nem vetted le az akksisarut a cserénél, ezért került bele a hibakód. Tech2-vel lehet kiütni, addig világítani fog. Hmm. ez nem olyan mint az ECU? Az 20 hibátlan indítás után eltörli. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Hmm. ez nem olyan mint az ECU? Az 20 hibátlan indítás után eltörli. Nem sajnos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Egyáltalán nem kell kidobni semmit! Azt az 1 darab szálat, amit az utólagos távvezérlő vezérel, a komfort modulra kell kötnie, míg a komfort modult pedig be kell kötni a 2 db első ablak felfele irányára. A komfort modul egyszerűen felemeli az elektromos ablakot, mikor megkapja a távvezérlőtől a zárás jelet. Ehhez összesen 4 db forrasztást kell megcsinálnia, és rákötni a modulra azt az 1 szál drótot. Egyszerűbb, mint az egész autót végig bontani, és kábelezgetni. Csak a balelső ajtót kell megbontania. Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára. Szerintem mindenkinek, mert ha állandó tápot adsz neki akkor mindíg pislákol a led a kapcsolóban. Lehet nem szívja le az akkut de azért én nyugodtabb vagyok ha nincs állandó tápon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára. Szerintem mindenkinek, mert ha állandó tápot adsz neki akkor mindíg pislákol a led a kapcsolóban. Lehet nem szívja le az akkut de azért én nyugodtabb vagyok ha nincs állandó tápon. Az a bizonyos 6. láb a komfortelektronikás ablakemelőkön gyújtás nélkül is felhúzza az ablakokat, valszeg pont erre találták ki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 hetyke: hát én is azt mondtam, hogy vegyen egy konfort modul, csak nem mind1 milyet, meg nem bizti hogy jó oda Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára. akkor neked nem igazán alkalmas erre, de megolható kicsit jobban meg kell vizsgálni a dolgot, meg kell pl nézni a jobb oldalon mi van, csak a motor vagy van rajta vezérlő és ha igen milyen Szerintem mindenkinek, mert ha állandó tápot adsz neki akkor mindíg pislákol a led a kapcsolóban. Lehet nem szívja le az akkut de azért én nyugodtabb vagyok ha nincs állandó tápon. Nekem fix tápon van, mert azon kell lennie, had ne linkeljem be megint a kapcs. rajzot különben tényleg nem húzza fel, a LEDjei természetesen nem világítanak ilyekor Az a bizonyos 6. láb a komfortelektronikás ablakemelőkön gyújtás nélkül is felhúzza az ablakokat, valszeg pont erre találták ki... igen ez igaz, ha olyan a feltekerő motoron az elektronika és ugy is van bekábeléve nem minden motoron lévő fekete doboz tudja ezt, ha kell mutatok olyat ami nem, pedig automata(de nem becsip gátlós) nekem nem volt benne eredetileg semmi, első körben sikerült egy olyan köteget szerezni, ami a legelső bekötés szerint van megcsiálni ez olyan bekötés, ami nem fix tápos (csak gyújtásos), ebben a megoldásban a jobb oldali ajtó vezérlése nem megoldható a felhúzó szálra való rákapcsolással, mert alapból Negatívon leledzik(-) ha kell a rajz megkeresen neked Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Értem. Viszont nekem az ablakok csak gyújtáson működnek, ha leveszem, akkor nem. Így hiába rakom be a modult a 2 ablak felfele irányára. Nekem is csak gyújtáson működik... :) A komfort modul intézi a saját áramellátásával, így nem kell hozzá, hogy gyújtás nélkül is működjenek az ablakok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 hetyke: hát én is azt mondtam, hogy vegyen egy konfort modul, csak nem mind1 milyet, meg nem bizti hogy jó oda akkor neked nem igazán alkalmas erre, de megolható kicsit jobban meg kell vizsgálni a dolgot, meg kell pl nézni a jobb oldalon mi van, csak a motor vagy van rajta vezérlő és ha igen milyen Nekem fix tápon van, mert azon kell lennie, had ne linkeljem be megint a kapcs. rajzot különben tényleg nem húzza fel, a LEDjei természetesen nem világítanak ilyekor igen ez igaz, ha olyan a feltekerő motoron az elektronika és ugy is van bekábeléve nem minden motoron lévő fekete doboz tudja ezt, ha kell mutatok olyat ami nem, pedig automata(de nem becsip gátlós) nekem nem volt benne eredetileg semmi, első körben sikerült egy olyan köteget szerezni, ami a legelső bekötés szerint van megcsiálni ez olyan bekötés, ami nem fix tápos (csak gyújtásos), ebben a megoldásban a jobb oldali ajtó vezérlése nem megoldható a felhúzó szálra való rákapcsolással, mert alapból Negatívon leledzik(-) ha kell a rajz megkeresen neked Az összes komfort modul ráköthető... A gyújtás csak a vezérlő (kapcsoló) panelt állítja le, a motoroknak állandó tápot ad, kivéve a komfort elektronika nélkülieknek. Az ablak felhúzó modul kap egy plusszt, ami csak akkor van áram alatt, ha nincsen gyújtásod, és kap impulzust a riasztó, központizártól... Ezt követően kikerülve a kapcsolókat ráadja a plusszt a felfele irányra, és felhúzza az ablakot. Semmi ördöngősség nincsen benne! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Az összes komfort modul ráköthető... A gyújtás csak a vezérlő (kapcsoló) panelt állítja le, a motoroknak állandó tápot ad, kivéve a komfort elektronika nélkülieknek. Az ablak felhúzó modul kap egy plusszt, ami csak akkor van áram alatt, ha nincsen gyújtásod, és kap impulzust a riasztó, központizártól... Ezt követően kikerülve a kapcsolókat ráadja a plusszt a felfele irányra, és felhúzza az ablakot. Semmi ördöngősség nincsen benne! azt mond meg nekem, hogy ebben: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0300.jpg az FH2-nél a jobb ablakra(M48) hova kötöd a komfort modul felhúzó +12Vját? (me hogy én erről beszélek) sztem djhalasi-nek így van Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 azt mond meg nekem, hogy ebben: http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg az FH2-nél a jobb ablakra(M48) hova kötöd a komfort modul felhúzó +12Vját? (me hogy én erről beszélek) sztem djhalasi-nek így van A modult beépíted. Elvágod a vezető oldali ajtóban a 2 darab szürke-zöld kábelt, A baloldalira, és a jobboldalira is rákötöd az elektronikán feltüntetett vezetékeket. Tulajdonképpen a 2 db drót alapesetben átmegy a komfort modulon... Ha a leírását megnézed, látod, hova kell! http://www.aventron.hu/doc/R-CON2_bekotes.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 Na megnéztem, nincs behúzva a 27-es szál és az ablakfelhúzó motor 6 pólusú csatijába is csak 4 vezeték megy. Ilyenkor mi a teendő? Ha be kell húzni egy szálat megoldom, nem gond, de mit hova kössek, vagy hogy lehetne ezt a problémát megoldani? azt kell megnézned így van-e bekötve, mint ITT a z FH2-nél http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0300.jpg nézd meg az X31es és X34-ben az érintkezőket, meg hogy a bal motorra (M47) ezek a színek vannak-e ha igen (szóval így van kötve), akkor a komfort modul kimenő 12Vát rákötheted a X49es 8as lábára(GrGn) és akkor a bal oldalt felhúzza, jobb az egye kicsit macerásabb egyébként a bal oldala automata ugye? (tehát nyomod 1-2-3secig és felkúszik magától) de mindenképp át kell hozni ezt a drótot a ajtóból a kocsiszekrénybe a X31en át ha automata a bal, akkor azt esetleg mondjuk meg lehet próbálni, hogy ha tud a bicskamodul pozitív élet kiadni magából, akkor azt rárakod ide(közvetlenül), de azé azt meg kell nézni, mert ha nem relézett kiment akkor nem olyan egézséges de akkor meg lehet próbálni a modul zárvezérlő jelét rákötni (ha + ad ki és nem állandóra, csak záráskor néhány sec.-re) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 azt kell megnézned így van-e bekötve, mint ITT a z FH2-nél http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg nézd meg az X31es és X34-ben az érintkezőket, meg hogy a bal motorra (M47) ezek a színek vannak-e ha igen (szóval így van kötve), akkor a komfort modul kimenő 12Vát rákötheted a X49es 8as lábára(GrGn) és akkor a bal oldalt felhúzza, jobb az egye kicsit macerásabb egyébként a bal oldala automata ugye? (tehát nyomod 1-2-3secig és felkúszik magától) de mindenképp át kell hozni ezt a drótot a ajtóból a kocsiszekrénybe a X31en át ha automata a bal, akkor azt esetleg mondjuk meg lehet próbálni, hogy ha tud a bicskamodul pozitív élet kiadni magából, akkor azt rárakod ide(közvetlenül), de azé azt meg kell nézni, mert ha nem relézett kiment akkor nem olyan egézséges de akkor meg lehet próbálni a modul zárvezérlő jelét rákötni (ha + ad ki és nem állandóra, csak záráskor néhány sec.-re) Tök mindegy, milyen motorod van! Még a gyári komfort nélkülit is így kell bekötni, mint ezt a modult... Tulajdonképpen a kapcsoló helyére lép, és a felfelé irányt nem kapcsoló, hanem a modulba épített relé üzemelteti. A sárga pirosról adhatsz neki fix áramot, míg a gyújtás érzékelésére a kapcsolókhoz érkező áramot kell megcsapolni. Ha nincsen gyújtás, akkor fogja csak felhúzni az ablakot zárás esetén, míg a záráskor szükséges áramot a motor fix áramáról (piros-sárga állandóan áram alatt van!) fogja ráküldeni a relékre, amik záráskor behúznak, és tulajdonképpen azt csinálják, mintha lenne gyújtásod, és megnyomnád a felfelé gombot. Az ablak megindul, és záródik. Nem kell túlbonyolítani, csak párhuzamosítani egy elektromosan vezérelhető kapcsolót. Ez minden!! tehát minden elektromos ablakot kezel, függetlenül a mozgató motor típusától, mert nem a motor bekötését kell babrálni, hanem a kapcsolót helyettesíteni. Ha belegondolsz nem szól másról, minthogy beraksz egy plussz kapcsolót, amit nem kézzel nyomkodsz, hanem egy elektronika vezérel... Tehát ugyan úgy kell bekötni, mint nálam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Október21, 2012 Megoszt Elküldve Október21, 2012 azt kell megnézned így van-e bekötve, mint ITT a z FH2-nél http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg nézd meg az X31es és X34-ben az érintkezőket, meg hogy a bal motorra (M47) ezek a színek vannak-e ha igen (szóval így van kötve), akkor a komfort modul kimenő 12Vát rákötheted a X49es 8as lábára(GrGn) és akkor a bal oldalt felhúzza, jobb az egye kicsit macerásabb egyébként a bal oldala automata ugye? (tehát nyomod 1-2-3secig és felkúszik magától) de mindenképp át kell hozni ezt a drótot a ajtóból a kocsiszekrénybe a X31en át ha automata a bal, akkor azt esetleg mondjuk meg lehet próbálni, hogy ha tud a bicskamodul pozitív élet kiadni magából, akkor azt rárakod ide(közvetlenül), de azé azt meg kell nézni, mert ha nem relézett kiment akkor nem olyan egézséges de akkor meg lehet próbálni a modul zárvezérlő jelét rákötni (ha + ad ki és nem állandóra, csak záráskor néhány sec.-re) Igen, automata a bal oldal, de a jobb is és bal oldalról fel tudom húzni a jobb oldalit is. Ha jól értem, akkor az X49-es csati 8-as lábára kell 12V és a bal oldalt felhúzza? A jobb oldalt hogy lehet megoldani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts