Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nincs neki reléje gyárilag, csak a diavia klímásokban van.

Van neki reléje. Most néztem át tüzetesebben a rajzot és a nem klímás is tartalmaz relét. :) Tehát _mindegyikben_ relézett a hátsó ablakfűtés.

Enyém gyári klímás (Harrison ugye), és eszembe jutott, hogy szoktam hallani relé kattanást, mikor bekapcsolom. :)

Link to comment
Megosztás:

Van neki reléje. Most néztem át tüzetesebben a rajzot és a nem klímás is tartalmaz relét. :) Tehát _mindegyikben_ relézett a hátsó ablakfűtés.

Enyém gyári klímás (Harrison ugye), és eszembe jutott, hogy szoktam hallani relé kattanást, mikor bekapcsolom. :)

Igen van neki reléje, a biztosítékok felett mindjárt az első sorban a középső, és nincs klímám :D Nem hallok semmi kattanást, gyanítom nem jó...

SŐT! A tükörfűtésnek is van külön reléje...

Link to comment
Megosztás:

Van neki reléje. Most néztem át tüzetesebben a rajzot és a nem klímás is tartalmaz relét. :) Tehát _mindegyikben_ relézett a hátsó ablakfűtés.

Enyém gyári klímás (Harrison ugye), és eszembe jutott, hogy szoktam hallani relé kattanást, mikor bekapcsolom. :)

Jól van. Lehet, hogy tévedtem, de nem tűnt fel, hogy relés lenne, amikor szétbontottam az egészet.

Link to comment
Megosztás:

Jól van. Lehet, hogy tévedtem, de nem tűnt fel, hogy relés lenne, amikor szétbontottam az egészet.

Én sem hallottam még sohasem a kattanást.

Szerk: van reléje és kattan is, csak nem hallatszik a gomb kihúzásától, most néztem meg. Hogy mit les befele a sok paraszt ahogy térdelek fürdőköpenyben a kocsi mellett zseblámpával nem is értem.... :D

Link to comment
Megosztás:

Jól van. Lehet, hogy tévedtem, de nem tűnt fel, hogy relés lenne, amikor szétbontottam az egészet.

92-es és 97-es rajz szerint is relézett. Úgyhogy ez tuti biztos.

Egyébként engem a kapcsoló viccelt meg anno az ablakfűtésnél. Letörött egy darab műanyag, ami pont az egyik érintkezőhöz esett be, így nem adva kontaktot a relének.

Link to comment
Megosztás:

92-es és 97-es rajz szerint is relézett. Úgyhogy ez tuti biztos.

Egyébként engem a kapcsoló viccelt meg anno az ablakfűtésnél. Letörött egy darab műanyag, ami pont az egyik érintkezőhöz esett be, így nem adva kontaktot a relének.

Nem tudom, mondjuk a visszajelző lámpa világít.Majd kimérem valamelyik nap.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, mondjuk a visszajelző lámpa világít.Majd kimérem valamelyik nap.

Lehet elkerültem, de most akkor sikerült kimérni a fűtőszálnál hogy van e áram? meg hogy nincs e szál szakadás, meg hogy van e ellenállás? Nem lehet hogy az összes szál szakadt? Esetleg ahol belemennek a vezetékek az ajtóba ott vezeték szakadás??

Link to comment
Megosztás:

Lehet elkerültem, de most akkor sikerült kimérni a fűtőszálnál hogy van e áram? meg hogy nincs e szál szakadás, meg hogy van e ellenállás? Nem lehet hogy az összes szál szakadt? Esetleg ahol belemennek a vezetékek az ajtóba ott vezeték szakadás??

Összeszedek egy multimétert és kimérem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Érdeklődni szeretnek hogy a km òra es a fedélzeti comp. Össze van kötve a kettö mert nàlam hibàs értékeket ad meg a fedélzeti. 3.2 l àtlag fogyasztas 2.0 gsi astra f ről lenne szó . Ha valaki tudna nekem segìteni azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Érdeklődni szeretnek hogy a km òra es a fedélzeti comp. Össze van kötve a kettö mert nàlam hibàs értékeket ad meg a fedélzeti. 3.2 l àtlag fogyasztas 2.0 gsi astra f ről lenne szó . Ha valaki tudna nekem segìteni azt megköszönném.

Az órától csak a sebességjelet kapja.

Link to comment
Megosztás:

Mégiscsak elő kell venned azt a kapcsolási rajzot...

ja nagy nehezen meglett, szereztem még régebben egy kábel köteget a csatlakozok miatt és volt rajta egy csati emi nem tudtam mi a töcs, aztán végül meglett

az melyik?

akkor Te nem fogsz tudni segíteni :D .

vezető oldalon lábtér oldalt nagy szürke, hivatalosan: "Szerelvénytábla és karosszéria 95P"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi kérdésben várnék segítséget, mivel nem túlzottam értek az elektronikához.

F Astra önindítójának a testkábelét szeretném megszakítani egy kapcsolóval, amit bevezetnék az utastérbe és egy jól eldugott helyre pedig besuvasztanám. Ha jól gondolom, nem kell nagy kapcsoló, és vastag vezeték, mert ezen nem folyik áram. Az egyik ismerősömnek van a kocsijában ilyen "lopásgátló", erről kaptam ihletet. Mi erről a véleményetek?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi kérdésben várnék segítséget, mivel nem túlzottam értek az elektronikához.

F Astra önindítójának a testkábelét szeretném megszakítani egy kapcsolóval, amit bevezetnék az utastérbe és egy jól eldugott helyre pedig besuvasztanám. Ha jól gondolom, nem kell nagy kapcsoló, és vastag vezeték, mert ezen nem folyik áram. Az egyik ismerősömnek van a kocsijában ilyen "lopásgátló", erről kaptam ihletet. Mi erről a véleményetek?

Köszi.

Inkább az AC-relé vezetékét szakítsd meg az bent van az utastérben, az indítómotor pont nagy áramot vesz fel, oda vastag vezeték és komolyabb kapcsoló kell. Az AC lila reléje az anyósoldali lábtérben van a küszöbburkolatot kell levenni hozzá. De ha már utastér a hátsó ülés alatt megy ki az AC-pumpa vezetéke az utastérből tankhoz azt is meg lehet szakítani.

Link to comment
Megosztás:

Inkább az AC-relé vezetékét szakítsd meg az bent van az utastérben, az indítómotor pont nagy áramot vesz fel, oda vastag vezeték és komolyabb kapcsoló kell. Az AC lila reléje az anyósoldali lábtérben van a küszöbburkolatot kell levenni hozzá. De ha már utastér a hátsó ülés alatt megy ki az AC-pumpa vezetéke az utastérből tankhoz azt is meg lehet szakítani.

Értem, igaz nagy az áram még valamit leégetnék, köszi! Az AC-s megoldásnál ha elfelejtem bekapcsolni (simán előfordulhat nálam), akkor gondolom elég hamar megáll az autó, lehet pont rossz helyen. A levegősödésből nem lehetnek problémák? Lehet, hogy jobb lenne a gyújtáskapcsoló és az indítómotor közötti vezetéket megszakítani, csak ki kell bogarászni a megfelelőt.

Link to comment
Megosztás:

Értem, igaz nagy az áram még valamit leégetnék, köszi! Az AC-s megoldásnál ha elfelejtem bekapcsolni (simán előfordulhat nálam), akkor gondolom elég hamar megáll az autó, lehet pont rossz helyen. A levegősödésből nem lehetnek problémák? Lehet, hogy jobb lenne a gyújtáskapcsoló és az indítómotor közötti vezetéket megszakítani, csak ki kell bogarászni a megfelelőt.

Igazából az AC-s megoldásnál el sem indul az autó ha le van kapcsolva talán a nagynyomású pumpánál (hengerenkénti injektoros) beberren egy pillanatra. A levegősödés nem gond a központi injektoros amúgy sem tartja a nyomást mindíg visszaereszti a tankba a benzint hengerenkéntiben meg van amúgy is nyomástartó szelep. A gyári immo is az AC-t szakítja meg mert ez egyszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Inkább az AC-relé vezetékét szakítsd meg az bent van az utastérben, az indítómotor pont nagy áramot vesz fel, oda vastag vezeték és komolyabb kapcsoló kell. Az AC lila reléje az anyósoldali lábtérben van a küszöbburkolatot kell levenni hozzá. De ha már utastér a hátsó ülés alatt megy ki az AC-pumpa vezetéke az utastérből tankhoz azt is meg lehet szakítani.

Nem akarok belepofázni és ugye nem is értek hozzá, de szerinted a bendix csak a fogaskereket rántja be? :D Mert nem. Az kapcsolja a "nagyáramot", amivel beindul maga az önindító.

Viszont én sem ajánlom az önindító ilyesféle letiltását. AC-s verzió inkább.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.