Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Saját tapasztalatom szerint ha 110-es órát raksz egy 100-as jeladóhoz, akkor a mutató ugyanúgy mutat, mintha 100-as osztású lenne. Két óracserénél is ezt tapasztaltam. Tehát az alsó fehér vonal volt a 90-es jelzés, csak a 110-es órán nem oda van írva, de a műszer mindkét óratípusnál ugyanott állt meg.

Nem a vízhő skála határozza meg, hogy Vekibe vagy Astrába való, hanem az üzemanyagszint műszer. Mivel ez az eltérés a két autó között. Van egy olyan variáció, hogy klímásba raktak 110-es osztásút, csak ezzel az a baj, hogy nekem eredetileg fordulatszámmérős és klímás a kocsim és 100-as óra van benne.

Valamint van kétféle jeladó a kétféle órához, de meg nem tudom mondani, hogy mi a számuk.

Úgy tudom a gallérja ami itt fehér az van feketében is nem tudom az számít e valamit, mert ha igen akkor lehet 4 féle van?

v_z_h_fok_Jelad__649_www.kepfeltoltes.hu_.jpgv_z_h_fok_jelad__494_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalatom szerint ha 110-es órát raksz egy 100-as jeladóhoz, akkor a mutató ugyanúgy mutat, mintha 100-as osztású lenne. Két óracserénél is ezt tapasztaltam. Tehát az alsó fehér vonal volt a 90-es jelzés, csak a 110-es órán nem oda van írva, de a műszer mindkét óratípusnál ugyanott állt meg.

nekem megis jeladot kellett cserelenem. mert alig hagyta el a kek vonalat a mutato uzemmelegen.

jelado cserevel mar 90-en all a muatato

Ő is műszert cserélt, aztán jeladót. Valószínűleg kalibráltatni kellett volna.

De te azt mondod hogy hiába variáltad a műszereket a jeladó maradt ugyanaz és a mutató ugyan abban a tartományban mozgott...

Viszont Dark Errant jeladót cserélt és neki már másik tartományban működött, amin csodálkozott

Link to comment
Megosztás:

De te azt mondod hogy hiába variáltad a műszereket a jeladó maradt ugyanaz és a mutató ugyan abban a tartományban mozgott...

Viszont Dark Errant jeladót cserélt és neki már másik tartományban működött, amin csodálkozott

en ezt mar nem birom kovetni....

es ne is probaljatok el erni, hogy kovetni mert...

MERT innentol nem erdekel....

4 oldalon keresztul ugyanaz a f@szsag megy... en mar mindent csereletem... motort, jeladot, muszegyseget, csak bodet nem lassan...

es mukodik minden, mert nem itt koptatom a billentyuzetet, hanem gondolkodom...

ja. es nem csodalkoztam semmin, tudtam,hogy mas erteken fog mutatni.

Mert vectrabol van a motor, es a vectra musz egysege 110fokos...

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalatom szerint ha 110-es órát raksz egy 100-as jeladóhoz, akkor a mutató ugyanúgy mutat, mintha 100-as osztású lenne. Két óracserénél is ezt tapasztaltam. Tehát az alsó fehér vonal volt a 90-es jelzés, csak a 110-es órán nem oda van írva, de a műszer mindkét óratípusnál ugyanott állt meg.

Nem a vízhő skála határozza meg, hogy Vekibe vagy Astrába való, hanem az üzemanyagszint műszer. Mivel ez az eltérés a két autó között. Van egy olyan variáció, hogy klímásba raktak 110-es osztásút, csak ezzel az a baj, hogy nekem eredetileg fordulatszámmérős és klímás a kocsim és 100-as óra van benne.

Valamint van kétféle jeladó a kétféle órához, de meg nem tudom mondani, hogy mi a számuk.

Leírtam korábban...

Link to comment
Megosztás:

en ezt mar nem birom kovetni....

es ne is probaljatok el erni, hogy kovetni mert...

MERT innentol nem erdekel....

4 oldalon keresztul ugyanaz a f@szsag megy... en mar mindent csereletem... motort, jeladot, muszegyseget, csak bodet nem lassan...

es mukodik minden, mert nem itt koptatom a billentyuzetet, hanem gondolkodom...

ja. es nem csodalkoztam semmin, tudtam,hogy mas erteken fog mutatni.

Mert vectrabol van a motor, es a vectra musz egysege 110fokos...

szúúszáá. Inkább gyere át mosatni :D
Link to comment
Megosztás:

Valamint van kétféle jeladó a kétféle órához, de meg nem tudom mondani, hogy mi a számuk.

Leírtam korábban...

A 110-es órához EPS Facet-ből az 1.830.170 számú való

Bizony bizony.... vagy a Facet 7.3170....

Most már én is emlékszem..még fel is írtam...tök sz@r hogy emberekből vagyunk és nem robotokból akkor nem lenne 4 oldalon keresztül a F@szság....

Link to comment
Megosztás:

Ma tesztelgettem a MID et! Testeltem a diag csatiban a "D"-t és nyomkorásztam....

A Diag 5.nél a tnakszintet a kombinál mire kell állítani, tudja valaki?

A Diag 4 nél meg nem történik semmi, csak ha nyomok egy "R" gombot és világít minden a MID en olyan mint ha egy teszt lenne hogy működik e minden

Diag 3 nál meg csak + -ok világítanak különböző gombokat nyomva különböző helyen...

Hogy ezek mire jók...

Link to comment
Megosztás:

De te azt mondod hogy hiába variáltad a műszereket a jeladó maradt ugyanaz és a mutató ugyan abban a tartományban mozgott...

Viszont Dark Errant jeladót cserélt és neki már másik tartományban működött, amin csodálkozott

Igen ezt írtam. Ettől függetlenül nem azt jelenti, hogy mindenkinél így kell lennie. Tapasztalatot írtam le, konkrétan kettőt.

Link to comment
Megosztás:

((((Hali!

Már 2x is úgy jártam, hogy az index kirakásakor csak folyamatosan égett a visszajelző, mindegy melyik irányba tettem ki és csak úgy javult meg, hogy benyomtam a vészvillogót. Relé halódik, ugye?))))

Kb. 4 hónappal ezelőtt nekem is pont ez volt a probléma hogy hol volt hol nem volt. Elmentem egy villamoságszakihoz, kicserélte benne az irányjelző automatát kb másfél perc alatt és azóta műxik!

Ugyanezt a jelenséget tapasztaltam. Nagynehezen kiszedtem az irányjelző relét. Bevittem egy autósboltba ahol a minta alapján adtak egy újat. kb. fele olyan magas. De a boltos szerint ugyanúgy jó. Gondoltam nem hiszem de lehet. Beraktam és azt tapasztalom, hogy a vészvillogót üzemeltetve teljesen jó lett. De bármelyik oldalra való irányjelzéskor nagyon gyorsan villog. Az izzók teljesen jók, hiszen mind elöl mind hátul villog, csak nagyon gyorsan. Arra gondolok, hogy mivel van az autón vonóhorog, az új relé olyan autóhoz jó amin nincs. Lehet a vonóhorgos autókhoz más típusú relé kell. (magasabb)??

Link to comment
Megosztás:

((((Hali!

Már 2x is úgy jártam, hogy az index kirakásakor csak folyamatosan égett a visszajelző, mindegy melyik irányba tettem ki és csak úgy javult meg, hogy benyomtam a vészvillogót. Relé halódik, ugye?))))

Ugyanezt a jelenséget tapasztaltam. Nagynehezen kiszedtem az irányjelző relét. Bevittem egy autósboltba ahol a minta alapján adtak egy újat. kb. fele olyan magas. De a boltos szerint ugyanúgy jó. Gondoltam nem hiszem de lehet. Beraktam és azt tapasztalom, hogy a vészvillogót üzemeltetve teljesen jó lett. De bármelyik oldalra való irányjelzéskor nagyon gyorsan villog. Az izzók teljesen jók, hiszen mind elöl mind hátul villog, csak nagyon gyorsan. Arra gondolok, hogy mivel van az autón vonóhorog, az új relé olyan autóhoz jó amin nincs. Lehet a vonóhorgos autókhoz más típusú relé kell. (magasabb)??

vonóhorgos autókhoz más való, de nem feltételünk magasabb

akkor szokot sebesebben villogni, ha a terhelése nem jó(kiégett), teljes fényerővel villognak az indexek?

a relére rá van írva mekkora terhelésre jó:

2x(4)21W valami ilyen van rajta a simán és 3 lába vala

a horog gondolom nem eredeti, akkor külön visszajelző áramkör kell hogy legyen benne (kötelező)

akkor ugyanúgy jó a "sima" relé

én megnézném ez a "külön" visszajelzőt, mert általában azok is terhelés figyelésre mennek rá, előfordulhat hogy belekavar

egy áthidalást megér megpróbálni

rendes izzó van benne ugye? (21Wos) nem vmi LEDes csoda

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szereztem univerzalis központit a kocsimba, mindent be is kötöttem pöpecül müködik, viszont van rajt egy kábel ami az idexet villogtatná....na most ez a baj h csak 1 vezeték van és ezt hogyan tudom én rákötni ? papir szerint index + ra kell, de ha rákötöm mind2-t akkor indexelésnél mind a 4 fog villogni :P esetleg diódával megoldani? vagy máshova rákötni?

Köszi

Petya ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem jó helyre írok.

Kadett Gsi LCD kilóméter órát szeretném astrába átalakítani. van erről valami tutorial, leírás valahol? vagy hogy legalább az óraegységeken a csatlakozóknak melyik pin-re mi van kötve?

http://hasonmas.atw.hu/lcd/kadett_lcd.jpg

http://hasonmas.atw.hu/lcd/kadett_lcd.zip

Meg annyi van hogy akitől szereztem azt mondta hogy a sebesség jeladó nincs meg. gondolom azaz a csatlakozó ami a képen be van karikázva. ha nem akkor az mi?

És az a piros kapcsoló a tetején. lehet 1es-re meg 2es-re kapcsolni. Az is mi?

Segítséget előre is köszönöm!

Üdv: Norbert

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szereztem univerzalis központit a kocsimba, mindent be is kötöttem pöpecül müködik, viszont van rajt egy kábel ami az idexet villogtatná....na most ez a baj h csak 1 vezeték van és ezt hogyan tudom én rákötni ? papir szerint index + ra kell, de ha rákötöm mind2-t akkor indexelésnél mind a 4 fog villogni :P esetleg diódával megoldani? vagy máshova rákötni?

Köszi

Petya ;)

én egy relével oldottam meg, arra kell figyelni hogy a relé kivezetései ne legyenek közösek(akkor is a 4 fog egyszerre villogni indexnél)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem jó helyre írok.

Kadett Gsi LCD kilóméter órát szeretném astrába átalakítani. van erről valami tutorial, leírás valahol? vagy hogy legalább az óraegységeken a csatlakozóknak melyik pin-re mi van kötve?

http://hasonmas.atw..../kadett_lcd.jpg

http://hasonmas.atw..../kadett_lcd.zip

Meg annyi van hogy akitől szereztem azt mondta hogy a sebesség jeladó nincs meg. gondolom azaz a csatlakozó ami a képen be van karikázva. ha nem akkor az mi?

És az a piros kapcsoló a tetején. lehet 1es-re meg 2es-re kapcsolni. Az is mi?

Segítséget előre is köszönöm!

Üdv: Norbert

Sebesség jeladó kell. Anno a Corsába rakattam LCD-t. Én feladtam, nekem nem sikerült, ezért "szakember"-hez fordultam.

Nem tudom segít neked.

Itt a német nyelvű doksi amit használtunk

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sebesség jeladó kell. Anno a Corsába rakattam LCD-t. Én feladtam, nekem nem sikerült, ezért "szakember"-hez fordultam.

Nem tudom segít neked.

Itt a német nyelvű doksi amit használtunk

Remélem segít... Én szét akarom szedni és az astrásítani akarom. majd meglátjuk:)

http://i79.photobucket.com/albums/j124/Omega25/LCDTacho13-1.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j124/Omega25/digidash.jpg

Valahogy így akarom hogy kinézzen csak nem szürkébe:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.