Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szerintem csináld azt ami unlogikus....

Vagyis ahogy gondolog hogy úgy kéne lennie, annak az ellenkezőféleképp kösd be

Vagyis a fix áramot szeretné akkor kösd a pirosra, ha gyújtás áramot szeretnél kösd a sárgára......Hátha megvariálta a Blau.. próbát megér veszteni nem vesztesz.....

Nem hátha. Ez direkt van így megoldva gyárilag a rádió csatijában.

Link to comment
Megosztás:

Daykiller kedves fórumozó amint olvasgatom a válaszokat ÖN értette meg amit kérdeztem,ha az AC-relé elé teszek

kapcsolót akkor hibakódot generál. Akkor inkább azt javasolja hogy az AC elé tegyek egy kacsolót . Akkor nemfog hibakódot generálni? Nekem nincs riasztóm,akkor mit javasol? Egyébként kipróbáltam ha hideg indításkor először csak egy rövidet inditózok

amig benem indul a motor ,akkor a második inditózáskor már tiltás volt ,mert másodszorra nem volt hajlandó indulni,

csak harmadszorra amikor megpróbáltam gázt Egyébként az immo figyeli hogy a motor beindult?adva inditani amikor sikerült.

Egyébként az immo figyeli hogy a motor beindult? Elöre is köszönöm aválaszát.

Ha az AC tápjába raksz, akkor nem fog anyázni rá.

A riasztó nem szólna ebbe bele, ha lenne.

Az immo indítást gátol, tehát engedélyezi hogy indítható e a motor, amit a kulcsban lévő transzponder chip alapján tud beazonosítani.

Link to comment
Megosztás:

A gyújtáskapcsolt, és a fix táp, autónként más-más, össze vissza van valamiért. Van márka aki így teszi, van aki meg úgy. Sok fejegységnél láttam már (ami nem ISO csatis, de egy átalakítót adnak hozzá, hogy a gyújtáskapcsolt, és a fix táp, külön széthúzható-felcserélhető) Egyszerűen, a szabvány se szabvány na :D

Hát akkor talán ezért viszik a legtöbben autóvillamosságis szakihoz a gépet egy-egy ilyen fejegység beültetéshez.

Igen az átalakító csati valóban meg van szakítva csatlakozóval, amire eddig azt hittem biztosítékok, de most hogy így mondod már logikus h az valóban csatlakozás biztosítéknak nem sok értelme lenne egy amúgy is biztosított szálon. Mindig tanul valami újat az ember, most akkor feleslegesen vettem egy ilyen beforrasztható ISO csatit hogy megcsináljam rendesen :)

Aztán a következő mutatvány majd az lesz, hogy ne csak gyújtáson kapjon feszt a piros szál, hanem ACC-n, esetleg bedugott kulcsnál. Nem is értem miért nem ACC-n van gyárilag a rádió (ha jól emlékszem azt olvastam valahol, hogy a facelift utániaknál már ACC-n van), gyanítom hogy a biztosíték táblán kell átraknom olyan pontra a "piros vezetékem" másik végét, ami ACC-n már aktív.

Köszönöm, most már nem bízok annyira a szabványokban :)

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor talán ezért viszik a legtöbben autóvillamosságis szakihoz a gépet egy-egy ilyen fejegység beültetéshez.

Igen az átalakító csati valóban meg van szakítva csatlakozóval, amire eddig azt hittem biztosítékok, de most hogy így mondod már logikus h az valóban csatlakozás biztosítéknak nem sok értelme lenne egy amúgy is biztosított szálon. Mindig tanul valami újat az ember, most akkor feleslegesen vettem egy ilyen beforrasztható ISO csatit hogy megcsináljam rendesen :)

Aztán a következő mutatvány majd az lesz, hogy ne csak gyújtáson kapjon feszt a piros szál, hanem ACC-n, esetleg bedugott kulcsnál. Nem is értem miért nem ACC-n van gyárilag a rádió (ha jól emlékszem azt olvastam valahol, hogy a facelift utániaknál már ACC-n van), gyanítom hogy a biztosíték táblán kell átraknom olyan pontra a "piros vezetékem" másik végét, ami ACC-n már aktív.

Köszönöm, most már nem bízok annyira a szabványokban :)

Írtad, hogy ha kihúzod a kulcsot, akkor kapcsolt ki a gyári rádiód. Akkor a gyújtás kapcsolt vezetéken továbbra is megmarad ez a funkció, mert ugye a kormányzár veszi el onnan a villanyt, mikor kihúzod a kulcsot. Meg ugye adja is neki, mikor 1-es állásba forgatod a kulcsot. Szóval szerintem ha a két vezetéket helyesen bekötöd, ahogy kéri, akkor működni fog a kulcsra kikapcsolás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Amit múltkor írtam nektek a a jobb oldali ajtókapcsolóval kapcsolatban.Megcseréltem a két hátsó kapcsolót,de jobb oldalt így sem működik.És most vettem észre,hogy a csomagtartóban sincs világítás és a szivargyújtó sem világit.

Szerintetek mi lehet vele?Valahol elszakad a vezeték?Vagy biztosíték?

Előre is köszi.

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Heló jóemberek,

Valaki cserélt már a generátorban csapágyat?

1,7-es dízelről lenne szó, eléggé zörög. Tegnap előtt még nem zörgött, egyszer csak elkezdte. Nem volt feszes az ékszíj.

Köszi.

Nekem most van folyamatban, igaz nem olyanban. Sztem inkább a generátor típusát add meg (Delco,Bosch,xxA-es)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Amit múltkor írtam nektek a a jobb oldali ajtókapcsolóval kapcsolatban.Megcseréltem a két hátsó kapcsolót,de jobb oldalt így sem működik.És most vettem észre,hogy a csomagtartóban sincs világítás és a szivargyújtó sem világit.

Szerintetek mi lehet vele?Valahol elszakad a vezeték?Vagy biztosíték?

Előre is köszi.

Üdv.:zozo

A szivargyújtó világítása a tolatólámpával van egy biztosítékon. Ha a tolatólámpád ég akkor a biztosíték kilőve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok márkatársak!
Segítséget kérnék tőletek! Van egy 1992-es C14nz motorkódos kombi astrám.Mikor megvásároltam az autót fordulatszámmérő nélküli óracsoport volt az autómban.Kicseréltem ford.-mérősre (autóvillamosságis vagyok),minden tökéletesen működik egy dolgot leszámítva a hőfokmérőt.a régi óracsoprtomban 110-ig volt skála ebben viszont csa k100-ig.cserélnem kellett a jeladót mert le volt törve a saruja.kicseréltem (nem gyári hanem Meyle gyártmányúra).Csere után az óra a 100 és a piros osztás között mozog.Víz nem forr,hűtőventillátor bekapcsol.Valakinek ötlet? Van e esetleg különbség a jeladók között,én annyit vettem észre hogy az eredetinek ami az autómban volt sárga színű volt a saru alatt,ez viszont piros.Motorkód szerint ez való hozzá.Gyári GM jeladó esetleg megoldást jelent?

Link to comment
Megosztás:

A szivargyújtó világítása a tolatólámpával van egy biztosítékon. Ha a tolatólámpád ég akkor a biztosíték kilőve.

Szia érdemes lenne az ajtókapcsolót WD 40-nel kitakarítani,ill a hozzá tartozó vezetéket szemmel ellenőizni (ez egy sima test kábel),kimérni nincs e szakadás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok márkatársak!

Segítséget kérnék tőletek! Van egy 1992-es C14nz motorkódos kombi astrám.Mikor megvásároltam az autót fordulatszámmérő nélküli óracsoport volt az autómban.Kicseréltem ford.-mérősre (autóvillamosságis vagyok),minden tökéletesen működik egy dolgot leszámítva a hőfokmérőt.a régi óracsoprtomban 110-ig volt skála ebben viszont csa k100-ig.cserélnem kellett a jeladót mert le volt törve a saruja.kicseréltem (nem gyári hanem Meyle gyártmányúra).Csere után az óra a 100 és a piros osztás között mozog.Víz nem forr,hűtőventillátor bekapcsol.Valakinek ötlet? Van e esetleg különbség a jeladók között,én annyit vettem észre hogy az eredetinek ami az autómban volt sárga színű volt a saru alatt,ez viszont piros.Motorkód szerint ez való hozzá.Gyári GM jeladó esetleg megoldást jelent?

Van különbség és pont ez, hogy az egyik a 100-ig skálázotthoz való, míg a másik a 110-eshez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok márkatársak!

Segítséget kérnék tőletek! Van egy 1992-es C14nz motorkódos kombi astrám.Mikor megvásároltam az autót fordulatszámmérő nélküli óracsoport volt az autómban.Kicseréltem ford.-mérősre (autóvillamosságis vagyok),minden tökéletesen működik egy dolgot leszámítva a hőfokmérőt.a régi óracsoprtomban 110-ig volt skála ebben viszont csa k100-ig.cserélnem kellett a jeladót mert le volt törve a saruja.kicseréltem (nem gyári hanem Meyle gyártmányúra).Csere után az óra a 100 és a piros osztás között mozog.Víz nem forr,hűtőventillátor bekapcsol.Valakinek ötlet? Van e esetleg különbség a jeladók között,én annyit vettem észre hogy az eredetinek ami az autómban volt sárga színű volt a saru alatt,ez viszont piros.Motorkód szerint ez való hozzá.Gyári GM jeladó esetleg megoldást jelent?

Igen, különböző tipusú hőgomba való a 100-as és a 110-es számlaphoz (mert maga a műszer ugyanaz). Régebben le volt írva, keress vissza.

Link to comment
Megosztás:

Ha felkapcsolod a ködöst, akkor felvillan az embléma a gombon? Vagy mindkettő világít egyszerre? Tehát a zöld és az embléma is?

Kettő darab tápérintkezőt kell felcserélni az autó csatijában. Enyémben piros színű vezeték mindkettő. Az egyik vékonyabb (gyújtáskapcsolt táp), a másik vastagabb (állandó akksis). Régebbi szériákban fekete a gyújtáskapcsolt és piros az akksis. Ha pedig a csati számozását figyeljük, akkor a 2-es és 8-as érintkezőt kell felcserélni.

Nagyon nem értek ehhez:/ Csak úgy feltudom ezeket cserélni puszta kézzel vagy hogy?:DD azért nem értem mert gyanúgy tettem be, ahogy az előző philips volt benne csak az ment gyújtás nálkül is.. és a számozás rajta van?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.