Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A BC-re menő 26-os vagy 8-as pin vezetéke kék/fekete és az üza,mennyiség jele jön rajt. Ha jó volt a BC az LCD bekötés előtt akkor kár bántani. ;) Kell ez a jel a BC-nek és az LCD-nek is. Mindkettőnél be is kell kötni a megfelelő helyre.

A piros/kék kanóc általában a sebességjel, és ez is kell mindkét egységnek.

Belinkelhetnéd a rajzot amit nézel, talán előrébb lennénk. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Igen de a rajzon az van vagy legalább is úgy értelmeztem hogy a 26 pin csak analog km órára kell rákötni Lcd esetén 8 pin a BC !!!

és a 26 nem kell bekötni !

Itt van a rajz de ez csak a BC http://www.opel-infos.de/bc-mid/bc_2400.html

Nekem most a BC 167 hiba kódót ir ki ! De én arra gondolog hogy mivel átkötötem a 26 ról a 8 pinre és beraktam egy lcd km órát annak másfajta BC kód kell a bc nek ??!!

Az lcd órának is van ön diag stb erről nincs egy hiba kód táblázat valahol mint ecu és bc estében ???

Link to comment
Megosztás:

Persze, de a rajz ahhoz való, ami gyárilag olyan, ott más a vezetékköteg is.

Nálad külön kell kezelni a BC-t és az LCD-t. Ahogy eddig működött a BC, azt hagyd úgy és kösd be az LCD-t is annak megfelelően, amilyen lábkiosztása van.

Nem hiszem, hogy lenne külön kód a BC-hez, miért lenne? Ugyanazok a funkciói vannak, LCD nélkül, minha van LCD. A kódtáblában sincs utalás másra, csak motor, impulzus és kerékméret.

Esetleg akkor van értelme a 26-os pin-ről áttenni a 8-asra, ha úgy bekötve nem működik a BC, ahogy az LCD nélkül működött.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

OK ! Akkor mi a külömbség a bc nél 26 és 8 pin között ? és miért irja hogy a 26 pinél not LCD én ezt nem értem !

A bc most is müködik csak kivéve a megtehető km nél van hiba 167 kódal ! Kössem vissza a 26 ra nem lesz valami problem !

A 167 valami alacsony feszültség hiba !

Tehét én azon rágodok hogy ha gyártó azt adta meg hogy analog 26 pin lcd 8 pin ??? és gondolom programozási eltérések lehetnek !?

Vectra 2000 lcd óra hiba kód táblázatott nem tud senki ? Egyszer valamikor pedig bele botlotam !

Link to comment
Megosztás:

OK ! Akkor mi a külömbség a bc nél 26 és 8 pin között ? és miért irja hogy a 26 pinél not LCD én ezt nem értem !

A bc most is müködik csak kivéve a megtehető km nél van hiba 167 kódal ! Kössem vissza a 26 ra nem lesz valami problem !

A 167 valami alacsony feszültség hiba !

Tehét én azon rágodok hogy ha gyártó azt adta meg hogy analog 26 pin lcd 8 pin ??? és gondolom programozási eltérések lehetnek !?

Vectra 2000 lcd óra hiba kód táblázatott nem tud senki ? Egyszer valamikor pedig bele botlotam !

Nem lehet, hogy a sebességjelet hiányolja, amit eddig az órától kapott?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Olyan problémám van hogy kicseréltem a Rádiómagnót egy másikra ! csak az így néz ki kábelel együtt :https://www.google.hu/search?q=pioneer+deh+x3600ui&client=firefox-a&hs=RcI&rls=org.mozilla:hu:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OCzAUsO6AunLywOFuoHYDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=897#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LanUDaLJ7Ua3KM%3A%3BOW3sohAOrBFo0M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252Fimages%252Fproduct_images%252Fpopup_images%252Fimage_DEH-X3600UI_2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252FAutoradio%252FPioneer%252FPioneer-DEH-X3600UI.html%3B640%3B563

És az a problémám ha összekötöm be állítom minden jó kiveszem a kulcsot le nullázódik ! Még kezdő vagyok mert most vettem az autót !

+ lenne egy kérdésem hoyg lehet kiolvasni házilag a hibakodokat ? Ilyen biztosítéktábla van benne :http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/html/popup/zoom.html?IMAGE_INDEX=0&IMAGES=%27368/368706.jpg%27,%27368/368705.jpg%27

A képek az internetről vannak bocsi értük :) de így tiszta ! :) Köszi előre is ! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Olyan problémám van hogy kicseréltem a Rádiómagnót egy másikra ! csak az így néz ki kábelel együtt :https://www.google.hu/search?q=pioneer+deh+x3600ui&client=firefox-a&hs=RcI&rls=org.mozilla:hu:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OCzAUsO6AunLywOFuoHYDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=897#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LanUDaLJ7Ua3KM%3A%3BOW3sohAOrBFo0M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252Fimages%252Fproduct_images%252Fpopup_images%252Fimage_DEH-X3600UI_2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252FAutoradio%252FPioneer%252FPioneer-DEH-X3600UI.html%3B640%3B563

És az a problémám ha összekötöm be állítom minden jó kiveszem a kulcsot le nullázódik ! Még kezdő vagyok mert most vettem az autót !

+ lenne egy kérdésem hoyg lehet kiolvasni házilag a hibakodokat ? Ilyen biztosítéktábla van benne :http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/html/popup/zoom.html?IMAGE_INDEX=0&IMAGES=%27368/368706.jpg%27,%27368/368705.jpg%27

A képek az internetről vannak bocsi értük :) de így tiszta ! :) Köszi előre is ! :)

Üdv a rádióval kapcsolatos hibakódokat nem itt kell keresned, a középkijelző 2 gombját kell lenyomnod gyujtáson úgy 5 másodpercre, ott fogja kiirni a hibakódokat, bár gyanitom ezt nem. Itt valami az állandó táp bekötésével kell mókolni, de ehhez már nem értek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Olyan problémám van hogy kicseréltem a Rádiómagnót egy másikra ! csak az így néz ki kábelel együtt :https://www.google.hu/search?q=pioneer+deh+x3600ui&client=firefox-a&hs=RcI&rls=org.mozilla:hu:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OCzAUsO6AunLywOFuoHYDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=897#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LanUDaLJ7Ua3KM%3A%3BOW3sohAOrBFo0M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252Fimages%252Fproduct_images%252Fpopup_images%252Fimage_DEH-X3600UI_2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252FAutoradio%252FPioneer%252FPioneer-DEH-X3600UI.html%3B640%3B563

És az a problémám ha összekötöm be állítom minden jó kiveszem a kulcsot le nullázódik ! Még kezdő vagyok mert most vettem az autót !

+ lenne egy kérdésem hoyg lehet kiolvasni házilag a hibakodokat ? Ilyen biztosítéktábla van benne :http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/html/popup/zoom.html?IMAGE_INDEX=0&IMAGES=%27368/368706.jpg%27,%27368/368705.jpg%27

A képek az internetről vannak bocsi értük :) de így tiszta ! :) Köszi előre is ! :)

Azért van, mert a memória, és tápkábelek fel vannak cserélve gyárilag. Ez annyit jelent, hogy a működéséhez 2 db pozitív érintkező kell. Egyik adja folyamatosan az áramot (memória szál), míg a másik gyújtással megszakítható. Ez a másik adja a működési áramot a rádiónak. Ha előtte gyári rádiód volt, akkor az fordítva volt bekötve, mivel a gyári készülékeken fel van cserélve ez a 2 szál. Ha a 2 szálat megfordítod, akkor jó lesz. Ez sajna VW, Opel, meg a konszernhez tartozó összes autónál így van. Skodánál is cseréltük a drótokat, meg az én Opelemnél is. A cserét követően tökéletesen működik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért van, mert a memória, és tápkábelek fel vannak cserélve gyárilag. Ez annyit jelent, hogy a működéséhez 2 db pozitív érintkező kell. Egyik adja folyamatosan az áramot (memória szál), míg a másik gyújtással megszakítható. Ez a másik adja a működési áramot a rádiónak. Ha előtte gyári rádiód volt, akkor az fordítva volt bekötve, mivel a gyári készülékeken fel van cserélve ez a 2 szál. Ha a 2 szálat megfordítod, akkor jó lesz. Ez sajna VW, Opel, meg a konszernhez tartozó összes autónál így van. Skodánál is cseréltük a drótokat, meg az én Opelemnél is. A cserét követően tökéletesen működik.

Köszönöm szépen ! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Olyan problémám van hogy kicseréltem a Rádiómagnót egy másikra ! csak az így néz ki kábelel együtt :https://www.google.hu/search?q=pioneer+deh+x3600ui&client=firefox-a&hs=RcI&rls=org.mozilla:hu:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OCzAUsO6AunLywOFuoHYDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=897#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LanUDaLJ7Ua3KM%3A%3BOW3sohAOrBFo0M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252Fimages%252Fproduct_images%252Fpopup_images%252Fimage_DEH-X3600UI_2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ars24.com%252FAutoradio%252FPioneer%252FPioneer-DEH-X3600UI.html%3B640%3B563

És az a problémám ha összekötöm be állítom minden jó kiveszem a kulcsot le nullázódik ! Még kezdő vagyok mert most vettem az autót !

+ lenne egy kérdésem hoyg lehet kiolvasni házilag a hibakodokat ? Ilyen biztosítéktábla van benne :http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/html/popup/zoom.html?IMAGE_INDEX=0&IMAGES=%27368/368706.jpg%27,%27368/368705.jpg%27

A képek az internetről vannak bocsi értük :) de így tiszta ! :) Köszi előre is ! :)

Sárga és piros vezetéknél van egy szétszedhető toldás. Széthúzod és megcseréled a két szálat. Ekkor már úgy fog működni, mint a gyári működött.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy a sebességjelet hiányolja, amit eddig az órától kapott?

Azt miért? Átlagsebességet mutatja a bc ! akkor kap sebesség jelet. és a pillanat fogyasztásnál is L óráról átvált km órára tehát akkor kap sebesség jelet

Itt én szerintem csak programozni kell úgy gondolom a BC LCD re mert ugye én a 26 pin felcseréltem a 8 pinnel a gyári előírás alapján !

De hogy miért kell fel cserélni azt jó volna tudni ???

Hol találhatnék LCD műszerfal hiba kód táblázatot ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e megbontás nélkül kicserélni a műszerfal fütés panel lapjának az izzóit(tehát nem a tekerőkét), esetleg ha kiszedem a rádiót azon keresztül megtudom oldani cserét?

Ott csak 4 izzó van ebből 3 a tekerőké és egyben a számoké, hátsóablakfűtésé, egy pedig a belső keringtetőé. Tehát nincs külön fűtés panel és tekerők izzó, így bontás nélkül nem lehet cserélni. Ha kiszeded a rádiót és a keretet onnan nem férsz hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ott csak 4 izzó van ebből 3 a tekerőké és egyben a számoké, hátsóablakfűtésé, egy pedig a belső keringtetőé. Tehát nincs külön fűtés panel és tekerők izzó, így bontás nélkül nem lehet cserélni. Ha kiszeded a rádiót és a keretet onnan nem férsz hozzá.

ez így nem jó?

Link to comment
Megosztás:

ez így nem jó?

De jó, csak a képen az emberke csak az alsó izzót szedte ki ami a belső keringtető kapcsolót világítja meg, a felső 3 izzó innen csak akkor éri el ha lehúzza a csatit , lehet hogy ezt is meg lehet így csinálni, de szemből támadni szerintem könnyebb. Pont a napokban ejtettem be egy tükröt ide amikor meg akartam nézni a rádió helyén keresztül hogy helyesen vannak-e bekötve a bowdenek. A végén mégiscsak bontanom kellett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.