Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

én landi renzot használok, de többet eszik mint a tied :D

szelepkenésnek van értelme meg nincs ....

láttam olyat aki használt , és láttam olyan taxist akinek 330.000 km volt gázzal a lacettibe. és müködött mindkettő.....

én nem teszek ilyet bele....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Örülök, hogy létezik ez a fórum!

Nekem 2 hónapja van Zavoli LPG-m. Z14XEP motor.

Eddig tökéletesen elégedett vagyok.

A fogyasztás 7,3 autópályán kíméletes 120-al, légkondival + kb 100 km város esetében.

Csak Budapesten hajtva 8,2-8,3, szintén kíméletesen hajtva.

Ugyan ez benzinnel 6,4, ill. 7,5 volt. (és itt a 6,4 még légkondi nélkül volt)

Padlógázas stílusban az LPG-ről nem tudok nyilatkozni, szerintem az nem arra való.

Így tehát én 18 %-s többletfogyasztással számolok, és ez alapján 2 hónap alatt megtett 2000 km-en 40e-t spóroltam (100e helyett 60e-t tankoltam el)

Ebbe az is benne van, ha haza utazok vidékre, 182 ft a szlovák gáz (a MOL kúton meg 227) és csak 1 km kitérő :D

Ami leginkább felülmúlta a várakozásaimat az az üzemmódok közötti váltás folyamatossága. Enyhe gyorsításnál lehetetlen észrevenni a váltást. Akkor is simán vált, ha kifogy a gáz. Ez lenyűgöző!

Kedves "Gáztesók"!

Használ valaki szelepkenést a gázhoz? Az autószerelőm (gázhoz laikus) fontosnak tartja, de a gázos szerelőm nem tartja szükségesnek. Használ ilyet valaki, illetve szükséges/ajánlatos?

Használ valaki Landi rendszert? Valóban jobb fogyasztást értek el vele, mint én a Zavoli-val?

Mennyibe áll meg egy zavoli rendszer?

Nekem is landi van...

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe áll meg egy zavoli rendszer?

Nekem is landi van...

Úgy tudom 200, de nekem 235 + vizsga volt, mert kértem pótkeréktartályt, meg szintjelzőt (ami nem sokat ér) . Na, meg eleve egy kisebb, és kicsit drágább szerelőt választottam az elhelyezkedés, a kis várakozási idő és a barátságosabb kiszolgálás miatt.

Jelen üzemanyag árakon kb 1,5 év alatt térül meg, nagyobb gázszervizzel nem számolva.

Neked mennyit kajál? Hogy szuperál?

Link to comment
Megosztás:

én landi renzot használok, de többet eszik mint a tied :D

szelepkenésnek van értelme meg nincs ....

láttam olyat aki használt , és láttam olyan taxist akinek 330.000 km volt gázzal a lacettibe. és müködött mindkettő.....

én nem teszek ilyet bele....

milyen okból nem teszel be?

Link to comment
Megosztás:

milyen okból nem teszel be?

nincs oka. nem látom a lényegét. nem láttam még szétrepült LPG-s motort, ami nem repült volna szét ha ilyen cucc van benne.

és elég drága ahhoz hogy kipróbáljam úgy hogy nincs kézzelfogható érzés hogy jobb lesz, vagy jobb lett......

Link to comment
Megosztás:

Kedves "Gáztesók"!

Használ valaki szelepkenést a gázhoz? Az autószerelőm (gázhoz laikus) fontosnak tartja, de a gázos szerelőm nem tartja szükségesnek. Használ ilyet valaki, illetve szükséges/ajánlatos?

Használ valaki Landi rendszert? Valóban jobb fogyasztást értek el vele, mint én a Zavoli-val?

nekem is landi van :D

és kapott ilyet:

Link to comment
Megosztás:

valakinek ki kellet próbálni.. :D

de az is lehet hogy kap majd megint

Én nem tartom butaságnak! Gondold át, hogy a szelepek kenését 100 % ban az üzemanyag adalékok adják. A motorolaj nem jut fel idáig. Gáz esetében ez a kenés ugye teljesen megszűnik.

Mondjuk ha jól látom, ezt csak a tartályba nyomják bele, tehát egy tankolás után nagyjából ki is ürül.

Én hallottam olyan eszközről, ami 16e forint, és közvetlenül a szelepeket keni. A spéci olaj bele 20e km után 8e ft. Én ezt jó dolognak tartom! Ha legközelebb hazamegyek, meg is fogom keresni ezt az ismerősömet, és megnézem mi is ez pontosan. Ha azt veszed, hogy egy keményebb szelepülék csere több százezer forint, akkor azt hiszem nem éri meg kockáztatni. Ha már ennyit költöttem gázrendszere, nem ezt a 20-at fogom sajnálni. A fő kérdés hogy van e hibája / hátránya. Ha valóban keni a szelepet, nem kérdéses hogy hasznos!

Link to comment
Megosztás:

Én nem tartom butaságnak! Gondold át, hogy a szelepek kenését 100 % ban az üzemanyag adalékok adják. A motorolaj nem jut fel idáig. Gáz esetében ez a kenés ugye teljesen megszűnik.

Mondjuk ha jól látom, ezt csak a tartályba nyomják bele, tehát egy tankolás után nagyjából ki is ürül.

Én hallottam olyan eszközről, ami 16e forint, és közvetlenül a szelepeket keni. A spéci olaj bele 20e km után 8e ft. Én ezt jó dolognak tartom! Ha legközelebb hazamegyek, meg is fogom keresni ezt az ismerősömet, és megnézem mi is ez pontosan. Ha azt veszed, hogy egy keményebb szelepülék csere több százezer forint, akkor azt hiszem nem éri meg kockáztatni. Ha már ennyit költöttem gázrendszere, nem ezt a 20-at fogom sajnálni. A fő kérdés hogy van e hibája / hátránya. Ha valóban keni a szelepet, nem kérdéses hogy hasznos!

amit nekem raktak bele az 10e kmre elég elvileg..

elég sokat olvastam erről a szelepülék mizériáról...

azoknak a motoroknak sokkal keményebb a szelepüléke amelyek ólommentes benzinnel járnak..

nem azt mondom hogy haszontalan ... de azért ne is esünk át a ló túloldalára :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom 200, de nekem 235 + vizsga volt, mert kértem pótkeréktartályt, meg szintjelzőt (ami nem sokat ér) . Na, meg eleve egy kisebb, és kicsit drágább szerelőt választottam az elhelyezkedés, a kis várakozási idő és a barátságosabb kiszolgálás miatt.

Jelen üzemanyag árakon kb 1,5 év alatt térül meg, nagyobb gázszervizzel nem számolva.

Neked mennyit kajál? Hogy szuperál?

7-7,5l között (előtte átlagban 59e km alatt 6.04-et evett benzinből)

Link to comment
Megosztás:

amit nekem raktak bele az 10e kmre elég elvileg..

elég sokat olvastam erről a szelepülék mizériáról...

azoknak a motoroknak sokkal keményebb a szelepüléke amelyek ólommentes benzinnel járnak..

nem azt mondom hogy haszontalan ... de azért ne is esünk át a ló túloldalára :D

Azért nem véletlen van spec anyagú és hűtésű szelep a nagy gázmotorokban... :D

Link to comment
Megosztás:

Én nem tartom butaságnak! Gondold át, hogy a szelepek kenését 100 % ban az üzemanyag adalékok adják. A motorolaj nem jut fel idáig. Gáz esetében ez a kenés ugye teljesen megszűnik.

Mondjuk ha jól látom, ezt csak a tartályba nyomják bele, tehát egy tankolás után nagyjából ki is ürül.

Én hallottam olyan eszközről, ami 16e forint, és közvetlenül a szelepeket keni. A spéci olaj bele 20e km után 8e ft. Én ezt jó dolognak tartom! Ha legközelebb hazamegyek, meg is fogom keresni ezt az ismerősömet, és megnézem mi is ez pontosan. Ha azt veszed, hogy egy keményebb szelepülék csere több százezer forint, akkor azt hiszem nem éri meg kockáztatni. Ha már ennyit költöttem gázrendszere, nem ezt a 20-at fogom sajnálni. A fő kérdés hogy van e hibája / hátránya. Ha valóban keni a szelepet, nem kérdéses hogy hasznos!

Igen, de akkor miért hogy 10e km-re 'véd'? Valami bevonat képződik, ami hiperszuper extrakemény?

Ha benzinnel indul az ember, akkor is kap kenést...

Link to comment
Megosztás:

megint belenyomtam 100 km t délután a zafiába.

ezzel az új gázszettel nagyonjólett. nagyon szépen megy, erős ( :D ) nem rángat, teszi a dolgát....

csak tudnám hogy milyen szett lett beletéve....

na majd megkérdezem.

szerintem olyan mint az enyém...

legalább is Barna azt mondta :D

Link to comment
Megosztás:

amit nekem raktak bele az 10e kmre elég elvileg..

elég sokat olvastam erről a szelepülék mizériáról...

azoknak a motoroknak sokkal keményebb a szelepüléke amelyek ólommentes benzinnel járnak..

nem azt mondom hogy haszontalan ... de azért ne is esünk át a ló túloldalára :D

Bár igazad lenne, és remélem 300e km múlva is ezek a szelepek fognak nyitni-zárni. Azért én aggódom kicsit.

Az ólommentes dologban igazad lehet, de a benzinadalékok sem véletlenül vannak. Mint ahogy a benzinpumpát is ez keni. Ugyanezért lehet káros az etanolos üzem az AC-ra. Majd idővel meglátjuk!

Link to comment
Megosztás:

gyors matematikával kiszámolva:

a zafira 5800 km alatt 66000 ft spórolt,

akkor 5000 alatt 60.000 FT

50.000 km alatt 600.000 FT

100.000 km alatt 1.2 millo ft.

200.000 km alatt 2,4 millió ft.

hát nem szarom hogy 100.000 km ként meg kell hengerfejezni 100.000 Ft ért??? legalább mindig lesz rajta új szelepszár szimering, így kevésbe eszi majd az olajat...

amugy meg ha nem a szelep ég el akkor a dugattyúd kopik szét, vagy a csapágyad mondja fel a harcot. hát nemtökmindegy?

:D

Link to comment
Megosztás:

hát nem szarom hogy 100.000 km ként meg kell hengerfejezni 100.000 Ft ért??? legalább mindig lesz rajta új szelepszár szimering, így kevésbe eszi majd az olajat...

amugy meg ha nem a szelep ég el akkor a dugattyúd kopik szét, vagy a csapágyad mondja fel a harcot. hát nemtökmindegy?

:D

bameg :D

pont ezt akartam én is írni..

csak kerülni akartam a vitát :D

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.