Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Én is ezt gyanítom. S az sem tiszta teljesen, hogy a benzinnel bevitt kenőhűtő csodák a gáz szárító, s hőhatását hogyan tudják orvosolni? Az időnkénti rövid, s kényszerű benzin üzemmód kenő hatása áthúzódik a gázra is?

őőő

na úgy van hogy van a benzin tartályba és a gáztartályba is töltve... valamilyen védőréteget hozz létre a szelepen és szelepüléken

nagyjából ennyi :)

a hőhatást a flash lube se tudja kezelni ,csak keni a szelepszárat.....

a teljes megoldás az a gyári gázos hengerfej

Link to comment
Megosztás:

de ha kiszámolod a megtakaritást 100E km re akkkor 100E után meg a kutyát se érdekli hogy kell e bele :D

Teljes mértékben igazad van. Pont ezért sz@rok rá én is. Majd egyszer dobok rá egy hengerfejet, és mehet tovább.

Egyébként:

Volt nekem egy zsigulim. (tudom, teljesen más, de mégis)

Tizenakárhány év gázüzem , és 150e km után rendbe raktuk a motort.

Elég viharvert állapotban voltak a dolgok ( nem a gáz miatt, hanem az extra igénybevétel miatt), de a szelepek tökéletesen zártak.

Egyetlen dolog, amit a gázüzemnek tulajdonítottunk, az a szelepszárszimering idő előtti elöregedése.

Link to comment
Megosztás:

vagyunk itt négyen öten hatan :) ,z14xep lpg vel ... senkinek nincs :)

de ez nem azt jelenti hogy nem is kell :)

a döntés a Tied

én rákérdeztem hogy helyettesíti-e pl a tunap vagy protec lpg-s adalék

a válasz igen volt :)

én lpg-s adalékot használok ..

volt tunap164 benne ... most protec van benne :)

van olyan aki semmit nem használ :)

igazából majd 100ekm után kiderül :D

Szia!

Erről beszéltél?

http://aruhaz.vtx.hu/?mod=reszlet&tid=839&st=1&katid=193&n=PRO-TEC_Benzinrendszer_Tisztito,_Lpg,_Gaz&c=%20PROTEC%20BENZINRENDSZER%20TISZT%CDT%D3,LPG,G%C1Z,1921

Ott van még 1 érdekes mondat amit észrevettem de nem találtam olyan adalékot amire hivatkozik

Optimális eredmény érhető el, ha a Pro-Tec folyékonygáz rendszertisztító is azonos időben használja! 375 ml. elegendő 80 liter benzinhez

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Erről beszéltél?

http://aruhaz.vtx.hu...,LPG,G%C1Z,1921

Ott van még 1 érdekes mondat amit észrevettem de nem találtam olyan adalékot amire hivatkozik

Optimális eredmény érhető el, ha a Pro-Tec folyékonygáz rendszertisztító is azonos időben használja! 375 ml. elegendő 80 liter benzinhez

Igen, ez a benzintankba megy, meg van a másik amit a gáztartályba nyomsz bele egy adapterrel, az pedig ez: http://www.cleamotec.de/product_info.php?info=p649_PRO-TEC-LPG-System-Clean-and-Protect--120ml.html

Link to comment
Megosztás:

Felesleges ilyeneket használni....

Látott már valaki LPG miatt tönkrement hengerfejet, ami pár 10e km alatt tönkrement? Ha meg 150-200e-ként kell, az nem baj, az LPG-s megtakarítás kis százalékába kerül. Ha ezeket belefújod, és nem használ, akkor egy hengerfelújítás árát nyomod bele...

Link to comment
Megosztás:

ez a cucc elég olcsó.

én is feleslegesnek tartom, de ha valakinek ettől jobb a közérzete, akkor tegye bele.

ez kb olyan, hogy én annyiért vettem gyári féket a hondára (tárcsa+betét,előre+hátra)mennyiért 2 garnitúrát tudtam volna venni utángyártottba.... de nekem ettől jó és kész :P

ilyen protecet én is nyomtam a gáztartályba, de nem azért mert nekem kellett, hanem mert ócsó volt, és úgy voltam vele hogy mi bajom lehet belőle? egy mekdobálcba ennél többet tud az ember elkajálni :)

MÁS: ezt olvastátok? nekem november óta szinte ugyanaz a benzin van az autóban. azt hiszem most majd kihasználom..... volt robogóm, és én is ugyanezt tapasztaltam....

http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2012/05/07/vigyazat_megromlik_a_benzin/

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem tisztul a kép. Ezek szerint van olyan szer, melyet a gáztartályba kell juttatni túlnyomás ide vagy oda...s ilyen adaptert magával a kotyvasszal adnak?

Üres tartályba kell nyomni (ilyenkor a flakonban lévő nyomás belenyomja gond nélkül). A benzinest meg csak simán beleönteni.

Adaptert asszem külön kell beszerezni de már láttam ebay-en komplett csomagot ahol egybe megveheted az egészet (2 féle adalék + adapter)

Link to comment
Megosztás:

MÁS: ezt olvastátok? nekem november óta szinte ugyanaz a benzin van az autóban. azt hiszem most majd kihasználom..... volt robogóm, és én is ugyanezt tapasztaltam....

http://totalbike.hu/...omlik_a_benzin/

Nekem fűnyíróval van hasonló tapasztalatom, aminek ez lehet a magyarázata. Tavaly mielőtt elraktároztam télire tökéletes volt, most hogy elővettük alig akart beindulni, és utána is hullámzott a fordulatszáma, mintha egyfolytában le akarna fulladni. Egyébként egy zsír új gépről van szó, tavaly vettük. Szóval lehet benne valami.

Link to comment
Megosztás:

ez a cucc elég olcsó.

én is feleslegesnek tartom, de ha valakinek ettől jobb a közérzete, akkor tegye bele.

ez kb olyan, hogy én annyiért vettem gyári féket a hondára (tárcsa+betét,előre+hátra)mennyiért 2 garnitúrát tudtam volna venni utángyártottba.... de nekem ettől jó és kész :P

ilyen protecet én is nyomtam a gáztartályba, de nem azért mert nekem kellett, hanem mert ócsó volt, és úgy voltam vele hogy mi bajom lehet belőle? egy mekdobálcba ennél többet tud az ember elkajálni :)

MÁS: ezt olvastátok? nekem november óta szinte ugyanaz a benzin van az autóban. azt hiszem most majd kihasználom..... volt robogóm, és én is ugyanezt tapasztaltam....

http://totalbike.hu/...omlik_a_benzin/

Nekem ilyen gondom nincs, fogy a benzin belőle, 1 hónapban kb 10-12l minimum, és mindig kap mellé frisset...

Azt hiszem, hogy hasonlóról az indexes LPG-s fórumon volt szó. (vagy itt?)

Az a lényeg, hogy pár havonta menjen bele friss benzin, és nem lesz probléma.

Nézzétek meg az aláírásomba, milyen gyakran tankolok azt is. :)

Link to comment
Megosztás:

Kölyökkoromban, mikor még simsonoztunk, minden tavasszal szétszedtük a karbit, és kitakarítottuk belőle a kicsapódott trutyit. Kocsonyás, takonyszerű anyag, asszem parafin.

De szerintem csak ha áll a gép, akkor válik ki.

A tankban nem csinál ilyet, mivel folyamatosan rázkódik, keveredik.

Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma jelentkeztem be, egy hónap múlva lesz a gázbeszerelés. Lovato, semmi plusz extrát nem kérek. Az ügyintéző srác erősködik, flashlube kenő ehhez a típushoz feltétlenül kell. Mondom én noneeeeee...értem, hogy forgalmazzák kizárólagosan, ám szerintem a feltétlenül és a kell is túlzás, megy az felsőkenő nélkül is. Persze magabiztosságom csak látszat...Tapasztalatokat, véleményeket megköszönnék.

Szia!

A mi autonk végre pénteken dobott hibakódott január óta. Valószínű, hogy szelep szorulás(égés) baja van. 1-2 héten belül kiderül, hogy mi pontosan. Addig spórólj a kenőrendszerre.

Nekem 35ekm gázos km ( óra szerint 75ekm) után kezdett gyengélkedni és most 38ekm után behalt. Lehet, hogy nem rossz az a kenőrendszer.

Amint van fejlemény megírom.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Felesleges ilyeneket használni....

Látott már valaki LPG miatt tönkrement hengerfejet, ami pár 10e km alatt tönkrement? Ha meg 150-200e-ként kell, az nem baj, az LPG-s megtakarítás kis százalékába kerül. Ha ezeket belefújod, és nem használ, akkor egy hengerfelújítás árát nyomod bele...

Lehet, hogy én! :(

Majd kiderül...

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy én! :(

Majd kiderül...

az a baj hogy lehetséges, de sokkal több az ellenpélda, mint ami veled történhetett. ugye volt még egy zafira ami a gáz miatt lett hangerfejhibás, és vagy ezenfelül nem is nagyon tudok több példát mondani, pedig van 1-2 taxis ismerős Z16XEP vel akik 100E feletti futásnál járnak hibátlanul....

ebből se lesz sose igaszság :)

meg kéne azt fejteni hogy mi okozott mit. mert ugye neked már az elejétől többet evett az autód mint bárki másnak. akár lehetett ez is. de akár az is lehetett, hogy már a beszerelés elött volt valami szelep probléma ami kezdődő baj volt, ez csak rátett egy lapáttal. és ettől volt a túlfogyasztás végig....

Link to comment
Megosztás:

meg kéne azt fejteni hogy mi okozott mit. mert ugye neked már az elejétől többet evett az autód mint bárki másnak. akár lehetett ez is. de akár az is lehetett, hogy már a beszerelés elött volt valami szelep probléma ami kezdődő baj volt, ez csak rátett egy lapáttal. és ettől volt a túlfogyasztás végig....

Az alap gond szerintem ott van, hogy a cégek, akik beszerelik a szetteket nem állítják be normálisan.

Pl érdekes, hogy sok szakirodalom a gázos fogyasztást 5-20% többlet fogyasztással párosítja, de amiket olvasok adatokat általában a benzinessel megegyező értékek szoktak lenni vagy az alatt.

Ez baromi jó, mert a user örül, hogy iszonyat sokat spórol. Nincs is ezzel baj, csak a szegény keverékkel működtetett motor ezt vagy tolerálja vagy nem.

Mire is gondolok?

A benzines motor szelepeinek hűtése úgy lett annó a mérnöki asztalon kitalálva, hogy a beporlasztott üzemanyag is hűti azokat.

Ez a gáz esetében nem valósul meg ugyanakkora mértékben, alapból az LPG magasabb hőfokon ég, erre még tesznek egy lapáttal a szegény keverékkel.

Ezt a finomhangolásokkal lehetne kiküszöbölni, csak ugye a beszerelési dömping és idő hiány és valszeg némely műhely hozzáértése is hiányos.

Nagyon szeretnék egy olyan motort boroszkóppal megnézni, amiben van már 100-200EKm gázos üzem, hogy a kipufogó szelepei mennyire vannak beülve és milyen értékeket is produkál.

Másik kérdés, ami bennem felötlött, hogy a gyári ECU hogyan kezeli azt, hogy indulásnál benzin, aztán gáz....szerencsétlen milyen "tanult" értékekre áll be?

Link to comment
Megosztás:

100-200 E km utáni meghibásodással nekem nincs bajom, akkor már lehet, szerintem attól már senki sem ideges... De a Tominak 35E km alatt odalett a paripa. amit akár okozhatott a gáz is, vagy akár egy kezdődő hengerfej baj, és a gáz csak rátett egy lapáttal....

Link to comment
Megosztás:

100-200 E km utáni meghibásodással nekem nincs bajom, akkor már lehet, szerintem attól már senki sem ideges... De a Tominak 35E km alatt odalett a paripa. amit akár okozhatott a gáz is, vagy akár egy kezdődő hengerfej baj, és a gáz csak rátett egy lapáttal....

Remélem sikerül neki fotókat csinálni a leszedett hengerfejről, szelepekről, kiváncsi vagyok mit találnak...

Link to comment
Megosztás:

Az alap gond szerintem ott van, hogy a cégek, akik beszerelik a szetteket nem állítják be normálisan.

Pl érdekes, hogy sok szakirodalom a gázos fogyasztást 5-20% többlet fogyasztással párosítja, de amiket olvasok adatokat általában a benzinessel megegyező értékek szoktak lenni vagy az alatt.

Ez baromi jó, mert a user örül, hogy iszonyat sokat spórol. Nincs is ezzel baj, csak a szegény keverékkel működtetett motor ezt vagy tolerálja vagy nem.

Mire is gondolok?

A benzines motor szelepeinek hűtése úgy lett annó a mérnöki asztalon kitalálva, hogy a beporlasztott üzemanyag is hűti azokat.

Ez a gáz esetében nem valósul meg ugyanakkora mértékben, alapból az LPG magasabb hőfokon ég, erre még tesznek egy lapáttal a szegény keverékkel.

Ezt a finomhangolásokkal lehetne kiküszöbölni, csak ugye a beszerelési dömping és idő hiány és valszeg némely műhely hozzáértése is hiányos.

Nagyon szeretnék egy olyan motort boroszkóppal megnézni, amiben van már 100-200EKm gázos üzem, hogy a kipufogó szelepei mennyire vannak beülve és milyen értékeket is produkál.

Másik kérdés, ami bennem felötlött, hogy a gyári ECU hogyan kezeli azt, hogy indulásnál benzin, aztán gáz....szerencsétlen milyen "tanult" értékekre áll be?

Hát az enyim iszonyat keveset eszik gázból is, de benzinből volt 6l-es átlagom, LPG-ből meg 6.6l, ami 10% plusz, de mellé még megeszik majdnem egy literbenzint, ami cseppet sem szegény keveréknek mondható...

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.