Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Eltaláltad. :D Elsőre működik is. Sp hozott nekem csütörtök este G Astrából a mosóhoz relét, bepattintottam a biztitáblába (fészliftben már ott van a helye) és kattog is szépen. :D

Be volt pinezve az fényszórómosó relé helye ? :blink: Az igen! Egyszerre fog működni az ablakmosóval?

Link to comment
Megosztás:

Be volt pinezve az fényszórómosó relé helye ? :blink: Az igen! Egyszerre fog működni az ablakmosóval?

Persze. Villany is ott van, ha berakom a biztosítékát, vezérlővillany is és a motortérben a motor csatlakozója is ott van. :) Fészliftnél a dudarelé mellett van jobbra (nem fészliftnél máshol van, nem a biztitáblában), igaz nekem ott nincs relé, csak áthidalás, mivel ugye kétszólamú dudám van. Mondtam, hogy a műszerfal köteg, a biztosítéktábla és a motortérköteg az full extrás, csak a hátsó rész kötege az ami fapad. Pl be van pinezve a tükörfűtés reléje is, csak be kell dugni. Valahol a vezetéke is ott lesz lelógatva, mert rengeteg vezeték, ami kijön a biztitáblából, le van szigetelve.

Az ablakmosó jellel indul el egy rövid időre, amint meghúzod magad felé az ablaktörlőkart, de csak akkor ha fel van kapcsolva minimum a helyzetjelző. Nem addig spricceli a lámpákat, míg húzod a kart.

A kasztniban is elő van készítve. Ott van pl a betöltő tölcsér lyuka, alatta meg a csati. :) Meg a tartályrögzítéshez a vasnak is ott volt a két lyuk. Átüt és gumialátétes lemezcsavarral felraktam. :)

mosocsatilyuk.jpg

Link to comment
Megosztás:

Persze. Villany is ott van, ha berakom a biztosítékát, vezérlővillany is és a motortérben a motor csatlakozója is ott van. :) Fészliftnél a dudarelé mellett van jobbra (nem fészliftnél máshol van, nem a biztitáblában), igaz nekem ott nincs relé, csak áthidalás, mivel ugye kétszólamú dudám van. Mondtam, hogy a műszerfal köteg, a biztosítéktábla és a motortérköteg az full extrás, csak a hátsó rész kötege az ami fapad. Pl be van pinezve a tükörfűtés reléje is, csak be kell dugni. Valahol a vezetéke is ott lesz lelógatva, mert rengeteg vezeték, ami kijön a biztitáblából, le van szigetelve.

Az ablakmosó jellel indul el egy rövid időre, amint meghúzod magad felé az ablaktörlőkart, de csak akkor ha fel van kapcsolva minimum a helyzetjelző. Nem addig spricceli a lámpákat, míg húzod a kart.

A kasztniban is elő van készítve. Ott van pl a betöltő tölcsér lyuka, alatta meg a csati. :) Meg a tartályrögzítéshez a vasnak is ott volt a két lyuk. Átüt és gumialátétes lemezcsavarral felraktam. :)

Szerencséd van akkor ezzel a bódéval, eddíg csak Alexnak (fényező asszem Zircen) láttam olyat hogy a tükörfűtés relét csak be kellett dugni, de onnan már kábelezni kellett. Én meg inkább kidobok belőle minden kábelt ami nincs használva a nyáron, egy-két projektet készítek talán elő, mondjuk az ülésfűtést kikábelezom. Meg lehet akkor már klímásra cserélem a fűtésboxot de ez még eléggé kétséges.

Link to comment
Megosztás:

kárpit le, párafólia le, zárról csati le, a csatlakozó pálcák biztosító pöckeit kipattint (lehetőleg melegben, mert esetleg törhet hidegen) megjegyez mi hol volt :D

aztán az ajtó élén van 3 torx csavar (talán 40es), kicsavar aztán aszem végül is leesik a zárszerkezet, csak ki kell fordítani, hogy kiférjen vmelyik likon, azon 2 csavar tartja a központi zár motorját, csere aztán vissza

mondjuk mielőtt kiveszed a régit dugd rá a csatit az újra és nézd meg működik-e

Központi zár szerelés.

Kedves F Astra tulajdonosok! Elvégeztem a zármotor cseréjét, és azt gondolom, talán nem haszontalan dolog megosztani a tapasztalatokat - lévén, eddig még senki sem jelentkezett, hogy pontosan tudná, hogy kell csinálni, illetve az e típus korából adódóan most már sűrűbben jelentkezhetnek hasonló problémák.

Eszköz és anyagszükséglet:

csillagcsavarhózó közepes

csillagcsavarhúzó vékony szárú, kisebb fejű

TORX csavarhúzó 40-es/20-as

széles fejű lapos csavarhúzó

zseblámpa/fejlámpa

csere alkatrész

Időszükséglet: kb. 1 óra

Fontos! Lapátkezű és türelmetlen emberek ne fogjanak hozzá!

Szedjük le a visszapillantó tükör belső takaró panelját, és kössük ki a hangszóró vezetéket.

Csavarozzuk ki az ajtókárpit csavarjait. (Középen egy, alul három, amiből az egyik a 20-as TORX)

A széles lapos csavarhúzóval óvatosan pattintgassuk ki a rögzítő szemeket, vigyázva, hogy bele ne törjük. Ha elektromos ablakemelő van, egy kis csavarhúzóval kiemelve csatlakoztassuk szét a vezetékeket, ha pedig mechanikus akkor szedjük le a tekerőkart. Ezt követően a kárpitot kissé felfelé emelve leemeljük az ajtógombról. Az ajtófólia zár felőli részét bontsuk meg, hogy a nyílások szabaddá váljanak. A teljes fóliát nem kell leszedni. Itt szembesülünk az első problémával, hogy nagyon kicsi nyílások vannak és a hely sem túl nagy odabent. Elcsodálkozunk azon, hogy hogyan sikerült azt a rengeteg cuccot bepakolni az ajtóba?

Az ajtó oldalán 3 db TORX csavar tartja a zárat (40-es), ezeket csavarjuk ki. Ekkor az ajtózár odabent mozgatható, de ne örüljünk nagyon mert nem fog kijönni...

A központi zár egységéről vegyük le az elektromos csatlakozót. A kilincs rudazatot próbáljuk kipattintani a zár felőli oldalon a kis műanyag tartókájából. Káromkodjunk egyet, mert eközben levertük a kezünket.

Ha ezzel megvagyunk, a zár még jobban mozgatható. Próbáljuk lejátszani, hogy az alsó nyíláson hozzáférjünk a központi zárat a zárkerethez rögzítő alsó csavarhoz. A kis csillagcsavarhúzóval csavarozzuk ezt ki, némi kínlódás és szentségelés után egész jól fog menni. (Azt még nem írtam, hogy ezekhez a műveletekhez, hol az egyik, hol a másik nyíláson kell bedugjuk a kezünket és szembesülnünk azzal, hogy anatómiailag nem arra lettünk kitalálva, hogy ilyeneket csináljunk. Most már csak a felső csavar tartja a helyén a motort, de azt már sehogy sem tudjuk elérni.

Már pánikba kezdünk esni, amikor észrevesszük, hogy az okos német mérnökök gondoltak erre is, és az ajtólemezen egy furatot helyeztek el e célból. Nincs is már semmi dolgunk, csak a furattal egy vonalba hozni a csavart és itt a vékonyszárú csavarhúzót bedugva máris kicsavarozhatjuk. Persze ezt a műveletet jelentősen akadályozza, hogy egyszerre, csak egy szemmel tudunk benézni az ajtó belsejébe és a térlátás csodájától megfosztva, bizony nem kis időbe telik, mire sikerül a művelet.

Ekkor örülhetünk, mert kezünkben a hibás alkatrész!

A cseredarab bontóban 3000 Ft, de hogy az élet azért ne legyen annyira egyszerű, 1997-ben módosították a csatlakozót. Nekem - mit ad isten - pont 97-es autóm van, így nem lehetett tudni, hogy a régi, vagy az új csatlakozós motor van-e benne. (A motor különben ugyan az) Így mindkettőt megvettem, azzal, hogy amelyik nem kell, majd visszaviszem.

Tehát a megfelelő motor visszabűvészkedjük, és megpróbáljuk rákapatni a csavart. Ez már sokkal komplikáltabb feladat, mint a kiszerelés, és a 3D hiánya is jobban fáj. De sok türelemmel megoldható. Ne szorítsuk meg a csavart, mert a hátsót is el kell találni. Miközben a hátsó csavart bűvöljük a helyére, figyeljünk oda, hogy a motor mozgó füle, ne akadjon le a helyéről, mert akkor lehet újra szétszedni a végén, és az nem túl vicces. A nyílásokon és lyukakon keresztül húzzuk meg a csavarokat, s közben ne felejtsük el buzgón emlegetni a német mérnökcsapat nőnemű szüleit. A zár visszaszerelése, innentől kezdve már szinte gyerekjáték, és ha mindent visszakötöttünk, még működni is fog! Sok sikert, fotókat még mellékelek.

Link to comment
Megosztás:

Remélem Jo helyen kérdezek, Jo reggelt mindenkinek. Hangszóró cserére készülök. Tud valaki tanácsot adi, hogy az elsö auto gyári helye mit tud fogadni átalakitás nélkül? Komponens szett kerülne a gyári helyére.

165 mili átmérőjűt. De valószínűleg kiemelő keret is kell ha túl mély, mert elakad benne az üveg.

Link to comment
Megosztás:

Ha kiemelö keret kerül alá, elfér majd a gyári rács alatt?

van amelyik elfér, nekem vagy 2-3 mm van közte... hertz dcx 165.3, ezzel az ablak nem megy le teljesen.

valaki itt írta hofy kickert vett, attol elfér az ablak, de kiemelő keret kell hozzá

Link to comment
Megosztás:

Ugrált a sebességmérőm,kicseréltem a spirált bontottra! Most 0-50km közt ugrál felette nem,de 80-110km közt kerreg mint egy daráló,de valami nagyon hangosan! Lehet hogy nem az, valami más,mert eddig is volt egy kicsi rezonancia,de most ezzel a spirállal nagyon hangos. Valóban lehet ennyire hangos a spirál ha nem jó? Lehet az óra rossz? Nem szeretném kicserélni ha nem ez a baj! Már a 2. spirált cserélem ezért, és mindig bontott eredetire!

Link to comment
Megosztás:

Ugrált a sebességmérőm,kicseréltem a spirált bontottra! Most 0-50km közt ugrál felette nem,de 80-110km közt kerreg mint egy daráló,de valami nagyon hangosan! Lehet hogy nem az, valami más,mert eddig is volt egy kicsi rezonancia,de most ezzel a spirállal nagyon hangos. Valóban lehet ennyire hangos a spirál ha nem jó? Lehet az óra rossz? Nem szeretném kicserélni ha nem ez a baj! Már a 2. spirált cserélem ezért, és mindig bontott eredetire!

Érdemes WD40-et folyatni bele, mielőtt beszereled és arra ügyelni kell, hogy mindkét végén rendesen csatlakozzon, arra meg különösen érzékeny az óra, hogy a bowden ugyanúgy haladjon, ahogy eredetileg volt. Nekem éveken át remegett 50kmh-ig, aztán belőttem úgy a bowdent a motortérben, ahogy volt és azóta nem ugrál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érdemes WD40-et folyatni bele, mielőtt beszereled és arra ügyelni kell, hogy mindkét végén rendesen csatlakozzon, arra meg különösen érzékeny az óra, hogy a bowden ugyanúgy haladjon, ahogy eredetileg volt. Nekem éveken át remegett 50kmh-ig, aztán belőttem úgy a bowdent a motortérben, ahogy volt és azóta nem ugrál.

WD-40 az van benne gazdagon! :D Csatlakozás az jó! Az óránál szvsz nem lehet rosszul berakni. A váltónál most nem tudtam teljesen meghúzni valamiért egy minimálisat tudom ki-be mozdítani!

Gyárilag jól álljon???? Azt jó lenne tudni hogy vót! :D Pontosan merre megy "hivatalosan" azt én nem tudom. De jó ötlet.

Link to comment
Megosztás:

WD-40 az van benne gazdagon! :D Csatlakozás az jó! Az óránál szvsz nem lehet rosszul berakni. A váltónál most nem tudtam teljesen meghúzni valamiért egy minimálisat tudom ki-be mozdítani!

Gyárilag jól álljon???? Azt jó lenne tudni hogy vót! :D Pontosan merre megy "hivatalosan" azt én nem tudom. De jó ötlet.

A műszerfalban ha jól rémlik van ott egy testcsatlakozás amit nem mindegy melyik oldalról kerül meg , a motortérben meg a fékszervó dob allatt lehet pakolászni kicsit ode-oda.

Link to comment
Megosztás:

A műszerfalban ha jól rémlik van ott egy testcsatlakozás amit nem mindegy melyik oldalról kerül meg , a motortérben meg a fékszervó dob allatt lehet pakolászni kicsit ode-oda.

Veki A -ba mondod?

A testcsatlakozást most nem vágom,nem emlékszem. A motortérbe a dob alatt megy,az előző meg mellette ment.Így is,úgy is remeg!

Azért köszi.

A gyári míg el nem szakadt jó volt! Ott rontottam el hogy csak úgy ki kaptam és nem néztem hol futott pontosan.Nem gondoltam hogy ez számítani fog! Ezek szerint igen! Tavasszal majd el játszom vele!

Link to comment
Megosztás:

Zsíír! :D
Eddig egysugaras volt, azt nem lehetett állítani, vagy be volt már rohadva. Ezt meg így vettem, nem piszkáltam még, a szivattyúval nincs gond ;)

Persze, tűvel. Viszont a téli folyadékkal eleve lejjebb hord, illetve egy szivattyúcsere sokat segít még. :)

Link to comment
Megosztás:

Zsíír! :D

Eddig egysugaras volt, azt nem lehetett állítani, vagy be volt már rohadva. Ezt meg így vettem, nem piszkáltam még, a szivattyúval nincs gond ;)

Nincs gond a szivattyúval lehet, de ha kicseréled akkor majd a mögötted lévő szélvédőjét fogod mosni, mert simán átlő az autód felett. :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.