Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Tomi!

Na úgy néz ki, ma sikeredni fog a fényezősdi. :D

4 órán keresztül reszeltem és csiszoltam, míg leszedtem róla a

felső réteget. Aztán tiszta alkohol, és alapozó -> úgy tűnik most

nagy nehezen is, de megmarad. :lol:

Jedi lovag! :)

Ezexerint van gyakorlatod a kis műanyag darabok fényezésében.

Nekem is van egy ilyen "küldetésem" :lol: .

Négy műanyag felniközép! Mondjuk le van homokfújva. Majd küldök képet mailbe...

Hozzálásak, mit tanácsolsz?

Link to comment
Megosztás:

Szizso!

Szerintem jobban jársz, ha ebben nem Én adom a tanácsokat. :lol:

A kilincs igaz fehér lett, de nagyon egyedi. :D

Még jó hogy nagy részét eltakarja majd a dekor... :)

Eddig én is csak fényező szakemberben gondolkodtam.

Csak gondoltam ha te kilincset... :lol:

Ez egy jóval egyszerűbb forma.

De akkor megkeresek egy jobb fényezőt. :lol:

Tud valaki megfizethető de jó fényezőt?

Link to comment
Megosztás:

Winkler Robi megtisztelt válaszával ma:

Kedves Gábor,

Én úgy vettem észre, hogy szakmailag egyetértesz a cikkel, hiszen nagyjából ugyanazt írjátok:

„Nem állítom, hogy minden tökéletes ezen a konstrukción, de gyári állapotában is nagyon

kimagaslót nyújt a 12 évvel ezelőtti szinthez képest!”

Nagyjából ennyi a cikk is, csak kicsit bővebben. Gondolom, ha nem „Opel 16V” Gábor lenne a neved, neked se fájna annyira, hogy valaki leírja azt, amit te is tudsz. A szerzőnek volt ilyen, és én hiszek neki, a saját, 87-es GOLF GTI-m tapasztalatai alapján, végülis az is hasonlóan előzte meg anno a maga korát. Lehetne mindezt kíméletesebben is megfogalmazni, de gondolom te se szeretnéd, ha az Alfákról (is) születnének papos áhítatú cikkek, mi meg a nagy rettegésben, nehogy valakit magunkra haragítsunk, csendes unalomba fulladnánk.

Üdvözlettel

Winkler Róbert

Link to comment
Megosztás:

Erre a következőket írtam válaszul:

Szia Robi!

Először is köszönöm a válaszod! Sajnos Én nem az alábbiakban idézett mondatomat látom vissza

a cikkből. Ezért is írtam az előző levelem. Mert szerintem ezt a cikket teljesen más oldalról kellett

volna megközelíteni, vagy abszolút nem is foglalkozni vele. Mert így olyan hatást kelt, mintha érdeketek

fűződne ahhoz, hogy lejárassátok ezt a márkát, illetve típust. Normális esetben be kellett volna mutatni

az autót úgy, ahogy azt más márka típusainál megszokhattuk. Ez pedig nálam azt jelenti, hogy normális

hangnemben kiemelni a tetszetős dolgokat (mert igenis elég sok van), majd mérlegre tenni a negatívumokkal

együtt. Persze meg kell hagyni az olvasónak azt a szabadságot, hogy maga dönthesse el, merre billen ez

a mérleg. Ez a cikk pedig ezzel szemben megpakolja a mérleg egyik felét túlzott, vagy sok esetben hamis

negatívumokkal, majd a másik felére odahajít egy "persze lehet bele Konit rakni, és akkor tűrhető lesz"

típusú erőltetett jelzést. És ez teljesen olyan érzést kelt, hogy egy félresikerült, jellegtelen és értéktelen

autóról beszéltek, és érezze magát "parasztnak", aki ilyenbe beleül. Ezt a magam részéről személyes

sértésnek is vehetném, ugyanis Én is Astrában ülök, a hátam mögött 3 diplomával, és maximális IQ-val.

De mivel szeretek tárgyilagos és objektív lenni, nem teszem. Viszont vettem a fáradtságot, hogy jelezzem

felétek: a cikk nem helyénvaló, ebben a formájában sokakat sért, és túlzottan lejárató jellegű.

Hogy néhány konkrétummal is szolgáljak az említett hibákról, néhány éppen eszembe jutó kérdéssel:

- Hengerfej repedés (olaj a vízben) probléma: Tipikusan akkor jön elő, ha hidegen meghajtják ezt a motort.

Szerintem minden valamirevaló GSi tulaj tudja, hogy ezt a kiélezett motort hidegen nem illik bántani...

Sajnos külföldről sok olyan Astrát hoztak be, amelyik előtte olyan embereknél volt, akik anyagi helyzetük

miatt nem voltak érdekeltek a motor élettartamának megóvásában. Emiatt van a sok rossz hengerfej itt.

Egyébként ez a motor szerintem egy igazi sikertörténet volt, jóval megelőzte pl. a Golf technológiai színvonalát.

- Hidrotőke: Gyári előírások vonatkoznak a motorolaj minőségére. Ennek sorozatos be nem tartása sajnos

a hidrotőkék elhalálozását jelenti. Ez a tulajdonos igényességéről állít ki bizonyítványt...

- Vízcső repedés: Nem több, mint más autótípusokban... Ez nagyon kifogáskeresésnek tűnik.

- A forma leszólása teljesen személyes ügy. Az általam ismert emberek nagy részének nagyon is tetszik

a GSi. Ezt azt hiszem alátámasztja a cikkbe applikált szavazás is... Egyáltalán hogy áll valaki ahhoz, hogy

a legrandább jelzőt biggyeszti rá? Milyen alapon? Az ilyen embernek Oltcitot kívánok a hátsója alá!

- Márka presztizs rombolás: Miért is? A GSi Astra elég nagy számú országban volt sikertípus tudtommal...

- Belső tér kialakítás és műszerfal: A maga idejében messze maga mögött hagyta a konkurencia modelljeinek

megoldásait és kialakítását. Ha kicsit színesítve van a háttérvilágítás, szerintem össze lehet hasonlítani sok

mai gyártású autó műszerfalával is. Szerintem pl. nagyon ízléses és praktikus.

- A váltó nem túl precíz: Ha a gazdája kicsit is foglalkozik az autójával, akkor kicserélteti a műanyag

csapszegeket a rudazatban, így illik 12 éves kor környékén (~500 HUF). És láss csodát: kapott volna egy nagyon

precíz, rövid váltóúttal rendelkező pontos váltót. Hogy hosszúak az áttételek? Persze, hiszen így a legnagyobb

konkurensét tudta maga mögé utasítani végsebességben, a Golfot. Ugyanis annak rövidebb a váltója, hogy

jobb legyen a gyorsulásban. Ez szerintem a két márka között egy egészséges és kiegyensúlyozott "harc". :)

- Fék: Elismerem, lehetne erősebb is. Viszont ne felejtsük el, hogy egy gyári szériaautónak nem róható fel,

ha nem gyorsasági versenyzésre tervezik a fékrendszerét. Említés szintjén: A Golf fékje sem jobb gyárilag.

- Futómű: egy 12 éves autónál, a még gyári 12 éves lengéscsillapítóival és a 12 éves rugóival bizton nem

fog egyezni a gyári karakterisztikával a futómű viselkedése. Ezt józan "paraszti" ésszel átgondolva bárki

beláthatja. És az egyetlen jó rávilágítás a cikkben: Minimális módosítással nagyon profi futóművet lehet

varázsolni az autó alá. Keményítés után pedig természetes a belső zaj megjelenése és a komfortvesztés.

Persze ez is minden autótípusra vetíthető tény. :lol:

- "Többségük már csak nehezen húzza a belét": Ezt vajon milyen statisztika alapján állítja a cikk írója?

Szerintem pedig az országban akítvan úton levő GSi-k nagy többsége kifogástalan állapotban van, és korából

sok évet tagadhat le, még ha nem is ilyen utakra tervezték...

Volt még pár pontatlanság, mint pl. az Ecotec motorok megemlítése. Ugyanis ezek a motorok 95-ben

kerültek az Astrákba, de még ebben az évben is sok 150 lovas példányt gyártottak. És természetesen itt

sem hagyhatom ki az összehasonlítást: A konkurens márkák hasonló euró besorolású motorjai mit teljesítettek?

Szeretném leszögezni, a hasonlatokban szereplő konkurens Golf (jó hasonlat volt, csak rossz megvilágítás a

cikkben) részemről is elismert típus. Fiatal koromban Nekem is volt közöm a dögös GTI I-hez, és szép

emlékeket hagyott. De azt is hozzáteszem, hogy nem szebbeket, mint az Astra. Mindegyik egy külön

világ, szerintem nem érdemes egyiket a másik rovására említeni.

A cikkből végeredményképpen az maradt meg bennem, hogy van egy GSi tulaj, aki utálja az autóját,

de ki tudja miért, megtartotta... Pedig nem érdemli meg. Nem tudom ki írta ezt a cikket, de ezek után

nem szívesen látják az Opel Tulajdonosok körében (és nem csak az Astrások)...

Ha kíváncsi vagy a véleményemre: Az Astra egy jó konstrukciójú, időtálló és megbízható típus. Nem mellékes,

hogy olcsó és jó alkatrészbeszerzési lehetőségek vannak, valamint normál üzemben keveset fogyaszt.

Talán a cikkben is erről az oldalról kellett volna megközelíteni...

Köszönöm a türelmedet, és remélem legközelebb jobban átgondoljátok, kinek és mit engedtek publikálni!

Amennyiben kint leszek a Szlalompartyn, élőben is megcsodálhatsz egy elégedett Astra tulajdonost. :D

Üdv:

Futó Gábor

Opel16v Racing Team

www.opel16v.hu

Link to comment
Megosztás:

Ha erre a levélre két sornál több lesz a válasz akkor csodálkozni fogok, szerintem nem fogják megkövetni magukat, leírták az opelt és kész.

Kívánom nekik, a hasonló váltást mint amit én hajtottam végre, átültem 12 év után egy wartburgból, egy F astrába, lényeges különbség (hozzátéve golfot is vezettem közben és az nagyon tetszett, de az astrát nem veri) .

És hogy miért ezt vettem: mert, sokfajta kocsiban (francia, japán, olasz)ültem és vezettem őket, de ennek az előnyei nyomtak legtöbbet a latban, az olcsó szervízköltség nem utolsó sorban szintén befolyásoló tényező volt.

Link to comment
Megosztás:

Ezekről mindig is tudtuk, hogy mekkora bunkók. Akik a múltkori Szlalompartyn kint voltak hallhatták, hogy mindenkit csak cikiztek, mindenkinek beszóltak és ezzel azt hitték, milyen jó fejek.

Az meg, hogy a Winkler bár boxot is közvetít a tv2-őn. Hát itt is csak a nem hozzáértés sugárzik belőle....

Részemről lezártam a dolgot, azért ugye nem baj, hogy felraktam a linket. Legalább kicsit felpezsdült a fórum.

Egyébként meg azt sem tartom kizártnak, hogy a cikk írója instrukciókat kapott, hogy hogyan is kellene megírni is azt a cikket..pénz beszél kutya ugat :?

Link to comment
Megosztás:

Végre meggyógyult a gépsasom.

Tegnap megjött a háromágu gumicső(12.800 ft, gyári)

ma elvittem a szervízbe és 2-3 óra múlva újra a régi.

Kibaszott.... nehéz volt berakni-csak a szűrődobozt bontottuk le nem akartuk lebontani a dinamót!

Egy tűhegynyi luk volt rajta, és nyomás alatt spriccelt a gumicső.

Ez már a második csövem ami elpukkant 3 hónap alatt!

(tényleg Gsi betegség és nem nagyon tartanak a szakboltok ilyesmi gumicsöveket csak rendelésre és elég drágák-ugyhogy van egy ismerősöm aki letudja gyártani ezeket a csöveket.megpróbálom és ha bejön akkor nálam beszerezhetőek lesznek. :)

Link to comment
Megosztás:

Végre meggyógyult a gépsasom.

Tegnap megjött a háromágu gumicső(12.800 ft, gyári)

ma elvittem a szervízbe és 2-3 óra múlva újra a régi.

Kibaszott.... nehéz volt berakni-csak a szűrődobozt bontottuk le nem akartuk lebontani a dinamót!

Egy tűhegynyi luk volt rajta, és nyomás alatt spriccelt a gumicső.

Ez már a második csövem ami elpukkant 3 hónap alatt!

(tényleg Gsi betegség és nem nagyon tartanak a szakboltok ilyesmi gumicsöveket csak rendelésre és elég drágák-ugyhogy van egy ismerősöm aki letudja gyártani ezeket a csöveket.megpróbálom és ha bejön akkor nálam beszerezhetőek lesznek. :)

Bocsi én voltam az!!!!!
Link to comment
Megosztás:

Kess!

Tegnap este kimostam a szűrőd, de ahogy mondtam, ebben a hülye

időben nehezen szárad. Szerintem vasárnap lesz, mire le tudom olajozni.

és vasárnap el is tudom hozni?? csak mert úgy néz ki van rá vevő és be kellene hoznom a melóhelyre hétfőn???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.