Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok! 1.4-es 8V-es motorját lassan szét akarom szedni, folyik az olaj sok helyen, váltó zörög, kuplung csúszik. Vezérműszíj kuplung,tömítések cseréjét tervezem meg a váltó javítását. Eddig viszont csak 2T és 4T motorokat szereltem 10évig profi módon. Szerintetek nekiálljak egyedül vagy inkább hívjak segítséget?? Van esetleg valami "rejtett titka" amivel még nem találkozhattam?? :D

Menni fog, ezt is csak csavarok tartják össze. Légkulcsod van? Ha nem volt még bontva akkor a vezétrműtengely és a főtengely csavarjához az kell. Nagy segítség lenne a Hogyan csináld című könyv.

Elküldve
attól függ melyik varesznál... nekünk 353w volt és ott egy ködzár volt, az is a lökhárító aljára csavarozott kocka lámpa ( gyárilag!) a másik oldalon pedig ugyan olyan csak fehér tolató lámpa :D

A 353W nek gyárilag két tolatólámpája van.

Igaz, én is tettem fel ilyen nagy szögletes tolatólámpát, hogy lássak is hátra. :P

Elküldve
Akkor ne gyere utánnam a Kékesről lefele... :P

Ha a Kékesről lefelé menet végig nyomod a féket, megnézheted mi lesz belőle mire leérsz az aljára :D

Elküldve
A 353W nek gyárilag két tolatólámpája van.

Igaz, én is tettem fel ilyen nagy szögletes tolatólámpát, hogy lássak is hátra. :D

jja a lámpába építve kettő van

Elküldve
Menni fog, ezt is csak csavarok tartják össze. Légkulcsod van? Ha nem volt még bontva akkor a vezétrműtengely és a főtengely csavarjához az kell. Nagy segítség lenne a Hogyan csináld című könyv.

Sajnos nincs légkulcsom. De a főtengelyt nem is terveztem kiszedni, meg a vezérműtengelyt se ha nem szükséges :D Csak tömités csere. vagy a kuplunghoz gondolom kéne a légkulcs :P

Köszönöm a választ!

Elküldve
Ha a Kékesről lefelé menet végig nyomod a féket, megnézheted mi lesz belőle mire leérsz az aljára :D

Csak elméleti dolog volt...

Sajnos nincs légkulcsom. De a főtengelyt nem is terveztem kiszedni, meg a vezérműtengelyt se ha nem szükséges :P Csak tömités csere. vagy a kuplunghoz gondolom kéne a légkulcs :P

Köszönöm a választ!

Aha akkor a kuplung oldalon ereszt a szimering? Nekem is csak még nem tudtam magam rászánni a cserére, de a szimeringet már megvettem. Én úgy tervezem, hogy a motort emelem ki felfele és a váltót hagyom bent.

Elküldve
Csak elméleti dolog volt...

Aha akkor a kuplung oldalon ereszt a szimering? Nekem is csak még nem tudtam magam rászánni a cserére, de a szimeringet már megvettem. Én úgy tervezem, hogy a motort emelem ki felfeleés a váltót hagyom bent.

Szerzel motorkiemelőt? :P

Mi is így akarjuk megoldani a kuplungcserét, no meg akkor már a szimeringet is kicserélnénk egyúttal.

(mostmár csak a kuplungszett ára hiányzik... :P :D de 1-2 hónap alatt meglesz remélem) :D

Elküldve
Szerzel motorkiemelőt? :P

Mi is így akarjuk megoldani a kuplungcserét, no meg akkor már a szimeringet is kicserélnénk egyúttal.

(mostmár csak a kuplungszett ára hiányzik... :D :D de 1-2 hónap alatt meglesz remélem) :P

Van egy elektromos csörlőm, csak most elment tőle a kedvem, még küzdök az önindítóval, aztán ha megcsinálom szedjem szétt megint? :D

Elküldve
Csak elméleti dolog volt...

Aha akkor a kuplung oldalon ereszt a szimering? Nekem is csak még nem tudtam magam rászánni a cserére, de a szimeringet már megvettem. Én úgy tervezem, hogy a motort emelem ki felfele és a váltót hagyom bent.

Ezaz amit nem tudok, mert szelepfedéltől lefele csak ugy tocsog az olajban a moci :P Nekem kerítésdrót feszítő csörlőm van meg egy erős garázsajtókeret, e kettő kombinációjával gondoltam a kiemelést :P Váltóval együtt tervezem a kiszedést mivel nemtudom hogy hogyan jön ketté a váltó és a blokk + hogyan kötődik egymáshoz a kettő, mint ahogy irtam nem volt szerencsém ilyet szerelni :D

Elküldve
Ezaz amit nem tudok, mert szelepfedéltől lefele csak ugy tocsog az olajban a moci :P Nekem kerítésdrót feszítő csörlőm van meg egy erős garázsajtókeret, e kettő kombinációjával gondoltam a kiemelést :P Váltóval együtt tervezem a kiszedést mivel nemtudom hogy hogyan jön ketté a váltó és a blokk + hogyan kötődik egymáshoz a kettő, mint ahogy irtam nem volt szerencsém ilyet szerelni :D

Képes segédlet?

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=211904

Elküldve

sziasztok!

egy hete volt kb hogy a kocsiba felforrt a víz. írtam is hogy nézegette a szerelő és azt mondta h vízpumpa mivel a kiegyenlítőbe nem csordogál vissza víz.

végülis apósom ajánlott egy másik szerelőt akihez elvittem. kicserélte a termosztátot és kering rendesen a víz, beindul a hűtőventillátor, minden fa**a kivéve hogy a műszercsoporton a piros elején van folyton a mutató ezért kicserélte a jeladót is a srác, de ez nem oldotta meg, mondta hogy kalibráltassam be.

lehetséges h elállítódik a mutató? mondjuk amikor először felforrt kiakadt rendesen a mutató a piros osztás után volt vagy 1 centivel:)

Elküldve
sziasztok!

egy hete volt kb hogy a kocsiba felforrt a víz. írtam is hogy nézegette a szerelő és azt mondta h vízpumpa mivel a kiegyenlítőbe nem csordogál vissza víz.

végülis apósom ajánlott egy másik szerelőt akihez elvittem. kicserélte a termosztátot és kering rendesen a víz, beindul a hűtőventillátor, minden fa**a kivéve hogy a műszercsoporton a piros elején van folyton a mutató ezért kicserélte a jeladót is a srác, de ez nem oldotta meg, mondta hogy kalibráltassam be.

lehetséges h elállítódik a mutató? mondjuk amikor először felforrt kiakadt rendesen a mutató a piros osztás után volt vagy 1 centivel:)

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry694707

Elküldve
sziasztok!

egy hete volt kb hogy a kocsiba felforrt a víz. írtam is hogy nézegette a szerelő és azt mondta h vízpumpa mivel a kiegyenlítőbe nem csordogál vissza víz.

végülis apósom ajánlott egy másik szerelőt akihez elvittem. kicserélte a termosztátot és kering rendesen a víz, beindul a hűtőventillátor, minden fa**a kivéve hogy a műszercsoporton a piros elején van folyton a mutató ezért kicserélte a jeladót is a srác, de ez nem oldotta meg, mondta hogy kalibráltassam be.

lehetséges h elállítódik a mutató? mondjuk amikor először felforrt kiakadt rendesen a mutató a piros osztás után volt vagy 1 centivel:)

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=694707

Jah oké :D Lassú vagyok :P

Elküldve

Hellótok!

Pár napja volt szó az ablaktörlőkről, hogy egybegumist ajánlotok olyan 1300Ft-ért. Márkát tudtok mondani? Vagy a bevásárló központokba ami van egybegumis akciósan az jó? :D

Elküldve
Hellótok!

Pár napja volt szó az ablaktörlőkről, hogy egybegumist ajánlotok olyan 1300Ft-ért. Márkát tudtok mondani? Vagy a bevásárló központokba ami van egybegumis akciósan az jó? :D

700-ért vettem a madárkás tecsóban, és ez lesz a második tele. (még nem csíkoz) :P

Elküldve
érdekes a cím Macedón autót mos. Na már most AZ "I" Felség/fenség nem tom hogy írják.:D AZ tudtommal a következőt jelenti I=Italy=Olasz Ergó mi az hogy macedón:D

Olasz rendszámmal pedig általában románok járnak. :D :D :P :D

De azok csak mosssák, nem az övéké. :P

Elküldve
Olasz rendszámmal pedig általában románok járnak. :) :D :P :D

De azok csak mosssák, nem az övéké. :P

Meg spanyollal, meg franciával. Csak a félgazdag magyarok járnak román rendszámmal :D :D

Elküldve

Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit!

Nagyon ügyes voltam...egy kis segítséget kérnék. Amatőr dolog, de ezt adták, zöld fagyálló hűtőfolyadék, nincs is baj vele, a 90-fokot sem éri el a vizem, viszont bemérettem -15 fogik vagyok védve :D . Nos beszéltem ma az autószerelőmmel, és azt javasolta, hogy alu fagyállót vegyek, és a régiből "eresszek" le kb 2 litert és töltsek bele az alusból...

De ezt gondolom töményen pótoljam...(?)

Elküldve
Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit!

Nagyon ügyes voltam...egy kis segítséget kérnék. Amatőr dolog, de ezt adták, zöld fagyálló hűtőfolyadék, nincs is baj vele, a 90-fokot sem éri el a vizem, viszont bemérettem -15 fogik vagyok védve :D . Nos beszéltem ma az autószerelőmmel, és azt javasolta, hogy alu fagyállót vegyek, és a régiből "eresszek" le kb 2 litert és töltsek bele az alusból...

De ezt gondolom töményen pótoljam...(?)

Töményen, persze. és így javít a fagyáspontján. :P

De ha nem éri el a 90 fokot sem a vízhőfok (üzemmeleg motornál), akkor gondod lehet a termosztáttal!

Így tél előtt jó lenne ezt megtudni, mert sokkal többet fogyaszt ám az autó télen, ha nem tud rendesen bemelegedni. :P

Mennyit szokott mutatni a mutatód?

Milyen motor van az autódban?

Elküldve
Töményen, persze. és így javít a fagyáspontján. :P

De ha nem éri el a 90 fokot sem a vízhőfok (üzemmeleg motornál), akkor gondod lehet a termosztáttal!

Így tél előtt jó lenne ezt megtudni, mert sokkal többet fogyaszt ám az autó télen, ha nem tud rendesen bemelegedni. :D

Mennyit szokott mutatni a mutatód?

Milyen motor van az autódban?

Először is köszönöm a segítséget!

A mutató úgy "70-ig" a kék és az első vonal között, még nyáron ment ez felé is, illetve volt 90-en közelébe is. De azért azt is el kell árulnom, hogy hétköznap jó formán csak dolgozni járok vele, az pedig oda-vissza 25 km.

Egy 1.4-es benzines ( 44 kW, 60 LE )

Kb 3 hónapja van nálam, és ez az első autóm, szóval van mit tanulnom :P

Elküldve
Először is köszönöm a segítséget!

A mutató úgy "70-ig" a kék és az első vonal között, még nyáron ment ez felé is, illetve volt 90-en közelébe is. De azért azt is el kell árulnom, hogy hétköznap jó formán csak dolgozni járok vele, az pedig oda-vissza 25 km.

Egy 1.4-es benzines ( 44 kW, 60 LE )

Kb 3 hónapja van nálam, és ez az első autóm, szóval van mit tanulnom :D

A 70 az elég kevés...

Nagyon úgy néz ki, hogy lesz egy kötelező termosztátcseréd. :P Az üzemi hőfok 91 kéne legyen, és ezt 25km-en el kéne érje. :D (szerintem :P )

Nekem már ekkor rossz volt a termosztátom, többet is evett. :D

Így kéne álljon a mutatód. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.