Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Az a baj, hogy nem a motor a szar, hanem a karbantartás...

De, sztem a Fiat dieselekre ki lehet jelenteni, hogy xarok. Egyszerűen nem értenek a dieselmotorokhoz. Fel lehet hozni példának a rengeteg rettemetes hangú Uno-t, Tipo-t, de akár a közelemben is tudok példát egy Alfával kapcsolatban, pedig az aztán nem ilyen bonyolult dolog, mint ezek a Cdti-k, kb. az 17DTL-el összemérhető bonyolultságú, mégis mindig gond van vele.

Link to comment
Megosztás:

De, sztem a Fiat dieselekre ki lehet jelenteni, hogy xarok. Egyszerűen nem értenek a dieselmotorokhoz. Fel lehet hozni példának a rengeteg rettemetes hangú Uno-t, Tipo-t, de akár a közelemben is tudok példát egy Alfával kapcsolatban, pedig az aztán nem ilyen bonyolult dolog, mint ezek a Cdti-k, kb. az 17DTL-el összemérhető bonyolultságú, mégis mindig gond van vele.

Ne hasonlítsunk már össze egy régi dízelt és egy mai korszerű dízelt...

Nem írtam, azt hogy annyira jók, DE...minden mai dízel és benzines motor is többet kibírna, ha a gyártók nem ilyen rövid élettartamra terveznék, másrészt ha a szervízelés másként történne.

Piacgazdaságban élünk...

A User oldallal is vannak bőven gondok, másfelöl a régi csodák sem voltak akkora csodák, mint azt az idő megszéípíti...

Én hétköznap egy 1.3JTD Puntoval járok és azt kell mondjam: szeretem.

Amennyire előítéletes voltam, annyira nőt hozzám.

A futóműve jól eltalált, a picit piszkált 1.3 jól megy, keveset fogyaszt. Klímával és nem lusta tempóval, akárhogyan cipőzöm 5.5-nél több nem megy le a torkán.

Annyi a titok, hogy jó szervízbe hordták (értsd: minden cserélve volt, amit kért) és 10EKm-ként kapja az olajat.

Jaaa és: én betartom a turbós autókra vonatkozó szabályokat, nem úgy mint a userek igen nagy százaléka, aki szarik arra, mit is kell csinálni egy túróssal, hogy ne 150EKm-nél legyen teljes motorgenerál.

Link to comment
Megosztás:

Ne hasonlítsunk már össze egy régi dízelt és egy mai korszerű dízelt...

Nem írtam, azt hogy annyira jók, DE...minden mai dízel és benzines motor is többet kibírna, ha a gyártók nem ilyen rövid élettartamra terveznék, másrészt ha a szervízelés másként történne.

Piacgazdaságban élünk...

A User oldallal is vannak bőven gondok, másfelöl a régi csodák sem voltak akkora csodák, mint azt az idő megszéípíti...

Én hétköznap egy 1.3JTD Puntoval járok és azt kell mondjam: szeretem.

Amennyire előítéletes voltam, annyira nőt hozzám.

A futóműve jól eltalált, a picit piszkált 1.3 jól megy, keveset fogyaszt. Klímával és nem lusta tempóval, akárhogyan cipőzöm 5.5-nél több nem megy le a torkán.

Annyi a titok, hogy jó szervízbe hordták (értsd: minden cserélve volt, amit kért) és 10EKm-ként kapja az olajat.

Jaaa és: én betartom a turbós autókra vonatkozó szabályokat, nem úgy mint a userek igen nagy százaléka, aki szarik arra, mit is kell csinálni egy túróssal, hogy ne 150EKm-nél legyen teljes motorgenerál.

De azt is vedd hozzá, hogy gépészbuzi vagy, tehát érdekel a technika ezért lecseréled az olajat 10eként, holott a gyári előírás 30e. NagyBéla aki megveszi az autót 0%os hitelre, pont nem fogja lecserélni 10e után, háhülyevagye még van benne húsz... Emelett röffent és már megy is. Majd sietve érkezik és távozik az autótól. Ezt nem tudod kiküszöbölni, hacsak nem új(szinte új) korától nálad van az autó és figyelsz rá.

Link to comment
Megosztás:

De azt is vedd hozzá, hogy gépészbuzi vagy, tehát érdekel a technika ezért lecseréled az olajat 10eként, holott a gyári előírás 30e. NagyBéla aki megveszi az autót 0%os hitelre, pont nem fogja lecserélni 10e után, háhülyevagye még van benne húsz... Emelett röffent és már megy is. Majd sietve érkezik és távozik az autótól. Ezt nem tudod kiküszöbölni, hacsak nem új(szinte új) korától nálad van az autó és figyelsz rá.

De ez nem a gép hibája.

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

Km órát lehet vlahogy kalibrálni?Mert nagyon rosszul muttja a sebességet... :S

Lehet...kiszeded leveszed a plexit, átugrasztod a kezdőpöckön a mutatót, megjegyzed hol "áll meg" leveszed pölö egy villával alányúlva, és visszarakod kissé arrébb. Lehet egyszer-kétszer el kell játszani mir nagyjából pontos lesz.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Tudom, láttam sokszor volt téma, de akárhogy kerestem nemtaláltam választ ezért kérnék segítséget ismét. Tegnap a nagy melegbe arra lettem figyelmes, hogy a tanksapka felől benzinszagot éreztem kb.:50km autozás után, közelebbhajolva "fütyült" a tanksapka kinyitottam és mintha kifelé jött volna a benzingőz, közbe bugyborékolt igen erősen a tank. Ma megnéztem a tankszellőző rendszert az aktivszénszűrőnél semmi problémát nem találtam nem zörög- csörög benne a cucc, levegőt vefújva szépen átjárja a dobozt és kijön. Megnéztem azt az ufo szerű izét is amit szintén itt olvastam a tüzfalon motortérbe ilyen vákum kapcsolo cucc..az is tökéletesen működik. a csöveket át lehetett fújni az összeset. Az egész pár hete kezdődhetett szerintem mivel nemkicsit megrongálták ismeretlen tettes(ek) a tanknyillást és kasztnizni kellett úgyhogy kaptt egy motortanksapkát ami masszívabb dolog mint a gyári ajtó amit nemzár a centrál mert szerintem az is utolagos. Namost ezen a tanksapkán van szellőztetés elképzelhető, hogy a vákumos rendszer azért nem működik megfelelően mert a gyári tanksapka nem szellőztet és így falsot szív? Bár hallottam olyat is hogy valaki pont úgy javítja ezt a szellőzés dolgot hogy lukat kreáll a sapin... A tankbeömlőnél van alul 2 cső gondolom ott indul a szellőzés és abban van valami szelep ha mindenigaz... az hogy működik esetleg? Csak mert ha az rávolt kötve az aktívszénszűrőnél nehezen lehetett szívni a levegőt illetve fújni is ez utóbbi enyhe sipolással járt. Válaszokat előlre is köszönöm nagy segítség lenne.... ja c14nz a motorkód ,94 évjárat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 94-es F Astrám és szeretném lecserélni a gyári hangszóróit. Tudnátok ajánlani nekem egy olyan márkát és/vagy típust, ami igazán jól szól / nektek bevált már? Elsősorban olyan érdekelne, amihez nem kell szétvágnom a kalaptartót és az első párjához van magas (arra a kis hangszóróra gondolok a visszapillantó tükröknél) is. :D Keresgéltem én már mindenfele, de nem jártam sikerrel. Az online piactereken és a boltokban sem találtam kimondottan ilyet.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 94-es F Astrám és szeretném lecserélni a gyári hangszóróit. Tudnátok ajánlani nekem egy olyan márkát és/vagy típust, ami igazán jól szól / nektek bevált már? Elsősorban olyan érdekelne, amihez nem kell szétvágnom a kalaptartót és az első párjához van magas (arra a kis hangszóróra gondolok a visszapillantó tükröknél) is. :D Keresgéltem én már mindenfele, de nem jártam sikerrel. Az online piactereken és a boltokban sem találtam kimondottan ilyet.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Norbi

A gyári hangszórók :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 94-es F Astrám és szeretném lecserélni a gyári hangszóróit. Tudnátok ajánlani nekem egy olyan márkát és/vagy típust, ami igazán jól szól / nektek bevált már? Elsősorban olyan érdekelne, amihez nem kell szétvágnom a kalaptartót és az első párjához van magas (arra a kis hangszóróra gondolok a visszapillantó tükröknél) is. :D Keresgéltem én már mindenfele, de nem jártam sikerrel. Az online piactereken és a boltokban sem találtam kimondottan ilyet.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Norbi

A gyári hangszórók :)

Jaja. A gyári hangszórók tökéletesen megfelelnek. 4x20W-os gyári egységgel hajtom őket, de kibeb@szott jól szólnak. :D Mindenki dicséri, aki már hallotta. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 94-es F Astrám és szeretném lecserélni a gyári hangszóróit. Tudnátok ajánlani nekem egy olyan márkát és/vagy típust, ami igazán jól szól / nektek bevált már? Elsősorban olyan érdekelne, amihez nem kell szétvágnom a kalaptartót és az első párjához van magas (arra a kis hangszóróra gondolok a visszapillantó tükröknél) is. :D Keresgéltem én már mindenfele, de nem jártam sikerrel. Az online piactereken és a boltokban sem találtam kimondottan ilyet.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Norbi

Most teszem vissza a gyárikat, ha mond neked valamit :lol:
Link to comment
Megosztás:

Most teszem vissza a gyárikat, ha mond neked valamit :lol:

Én is a gyáriak mellett tenném le a voksom, a hat hangszórós rendszer korrekt, de amióta megbolondítottam a dolgot egy hátsó pár Astrához készült, típusspecifikus, 20 éves blaupunkt cuccal, még tutibb.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek működne az, hogy a kocsimra a 6PK1463 szíj helyett, a 6PK1803-ast tegyem fel, hogy lejjebb tudjam dönteni a generátorom? Az új szívósorom miatt lenne szükség arra hogy a generátor egy kicsit lejjebb menjen és arra keresek valami megoldást. :goofy:

Tárgytalan kérdés. :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet...kiszeded leveszed a plexit, átugrasztod a kezdőpöckön a mutatót, megjegyzed hol "áll meg" leveszed pölö egy villával alányúlva, és visszarakod kissé arrébb. Lehet egyszer-kétszer el kell játszani mir nagyjából pontos lesz.

plexit roncsolás nélkül le lehet venni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 94-es F Astrám és szeretném lecserélni a gyári hangszóróit. Tudnátok ajánlani nekem egy olyan márkát és/vagy típust, ami igazán jól szól / nektek bevált már? Elsősorban olyan érdekelne, amihez nem kell szétvágnom a kalaptartót és az első párjához van magas (arra a kis hangszóróra gondolok a visszapillantó tükröknél) is. :D Keresgéltem én már mindenfele, de nem jártam sikerrel. Az online piactereken és a boltokban sem találtam kimondottan ilyet.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Norbi

Bár itt úgy tűnik mindenki a gyáriakat isteníti, legyen szabad megjegyeznem, hogy én pl nem bántam meg, hogy kidobtam a gyáriakat. Egyedül az első csipogókat tartottam meg, mert nem találtam bele valót, aztán később meg már nem is kerestem. Az elsőknél érdemes a hangszóró beépítési mélységére figyelni, mert elakadhat benne az ablak, és kell hozzá beépítőkeret is. Hátul szétvágtam a kalaptartót, amitől természetesen meghajlott a hangszórók súlya alatt, de kis trükközéssel megoldható, hogy ne essen le folyton. Egy-egy RCA csatival pedig kivehető is marad.

Szerintem sokkal jobban szól mint a 15 éves papírmembrános gyáriak. Elöl a méret fix, de hátra mehet az ovál, vagy ha nem akarod lerombolni a kalaptartót akkor ott is fix a méret.

Egy vadiúj jó márkájú műanyag vagy kevlár hangszórót beraksz, a gyáriaknak esélyük sincs.

Legalábbis ez a véleményem, és nem akarok vitalavinát indítani ebben a témában. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.