Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv.

Lehetséges az,hogy a 450w Blaupunkt erősítőm kinyírta a 300W sal mélnyomómat? 5hónapja használom őket eddig semmi baja nem volt, megvolt szólaltatva rendesen. Tegnap egy ismerősöm feljebb tekerte az erősítőn a mélyet márra pedig már csak recseg... megakarom tekercseltetni,de hogy kivédjem ,hogy újra túl hajtsa tudok valamit csinálni azon kivül h nem tekerem fel annyira a erősítőt?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lehetséges az,hogy a 450w Blaupunkt erősítőm kinyírta a 300W sal mélnyomómat? 5hónapja használom őket eddig semmi baja nem volt, megvolt szólaltatva rendesen. Tegnap egy ismerősöm feljebb tekerte az erősítőn a mélyet márra pedig már csak recseg... megakarom tekercseltetni,de hogy kivédjem ,hogy újra túl hajtsa tudok valamit csinálni azon kivül h nem tekerem fel annyira a erősítőt?

könnyen lehet

nem kell hagyni hogy piszkálják :) kicsike ahoz az erölködőhöz az a hangszóró

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lehetséges az,hogy a 450w Blaupunkt erősítőm kinyírta a 300W sal mélnyomómat? 5hónapja használom őket eddig semmi baja nem volt, megvolt szólaltatva rendesen. Tegnap egy ismerősöm feljebb tekerte az erősítőn a mélyet márra pedig már csak recseg... megakarom tekercseltetni,de hogy kivédjem ,hogy újra túl hajtsa tudok valamit csinálni azon kivül h nem tekerem fel annyira a erősítőt?

Simán lehetséges. Nem megyek bele a szinusz és szögjelekbe, de ezekkel is lehet simán gyilkolni hangszórót, pláne ha még a watt is jóval több, mint a megengedett. Egyébként ezek a "tipikus 3betűs" hifi cuccok nem tudnak túl sokat, sem wattban, sem érzékenységben. Ajánlom ne tekercseltesd, hanem vegyél használtba, vagy akár újba egy 5-600 wattos, de ne sal,mnc és hasonló hangszórót. Kétlem, hogy jóval, vagy egyáltalán drágábban jönnél ki.

A másik kérdésedre: Nem, nem tudsz ellene semmit tenni. Vagy letekered az erősítőn a kimenőt, vagy a fejegységen a hangerőt.

Link to comment
Megosztás:

Jöhet a mesedélután?

Úgy hozta az élet hogy kiszállító lettem egy étteremnél: menüt hordok.

A kocsit egy 98as Suzuki Swift Sedant, 1,3as motorral a tulaj válaszotta, mondván olcsó, kis üzemanyag költsége van és olcsó hozzá , minden az átírás se sok.

DE kereskedésből vette, amit én személy szerint ...nagy lehúzásnak tartok, állítólagos 120.000 km-el.Jah meg elől átlagos téligumi, hátul rohadt kopott kopásjelzőnél álló nyári gumi!! Télen...

5. nap és napi 5-10 indítás után betojt az indítás, tekert és nem gyújtott, bendixcsere állítólag (de az nem megy tönkre ilyen rövid idő alatt), meg egy hétig állítgatták, aztán addig a Caraván lett befogva. Meg is lett a böjtje, a sok leáll elindít az ezt jobban kikezdte. De közben visszakerült a Suzuki, meg leesett a hó. Védett úton megyek, nem is 50nel hanem kb 20al. Erre kis mellékutcából jönne kifele egy Matiz, fékezne de nem tud megállni túlcsúszik a háromszögön de még az út szélén is.

Én próbáltam mindent, fék kikerülés, de sajnos én is megcsúsztam jobbra balra, és kicsit elértem a "vétkes" kocsit. Aztán bele az árokba.

Főnököm idegbajt kapott épp csak szamurájkardot nem hozott rögtön ott volt. Betétlap, az senkinél meg a közben érkezőknél sem!!! A nő kocsiján az összes kár a szemöldökív meg egy index búra, kiszállíítókocsi: amíg az árokban volt addig nem látszott súlyosnak, jobb lámpa, index, aztáűn kiszedve, a lökös sárvédődob sárvédő ív, később még kiderült hogy a kormányzás/felfüggesztés is kapott egy nagyot. Kb 2 hét pihenő, ismét Opel, ami persze nem éppen annyit fogyaszt, mint egy Suzuki.

Persze a biztosítónál is volt macera, alig akart fizetni, de még jó volt a szerelő cég, meg annak az ügyvédje.

Közben rájöttem hogy az Opel generátora nem tölt, vagy alig, ezt méréssel meg is erősítették, plusz rájöttem mi okozza a koppansokat, amik vannak bal hátulról- rugótörés alig látható helyen. Kínomban rátöltéssel próbáltam segíteni- aztán napközben megindult minden mutató lefelé és tudtam hogy nem a benzin folyik mégis kiszálltam és néztem. Második "otthagyott az út szélén" esetem.

Rugó 8(bontott), generátor: szénkefe (pedig a diódahídtól féltem)+ fesszabályzó, asszem 15.000 volt. De már jó és az akksi sem ment tönkre.

213.000 kmesek vagyunk.

Hébe hóba viszem egy nagyszájú ismerősömet, akinek szétrúgták a lábát és csak most fog újra vezetni. Amúgy oktató volt, de ezt még nemtom háy év után sem tudta levetkőzni.Meg azt sem, hogy neki azonnal sofőr kell, nem pedig amikor az ráér.

Meglátta az olajpárát/lerakódást a betöltő sapkán: Tönkre fog menni ez az autó, mert sokat láttam ilyent.

Én meg sok astránál tudom hogy van ilyen, hogy köd képződik.Főleg télen.Meg az van fojtószelepházon belül is, amit érdemes kipucolni.

A fazon majd agyvérzést kapott amikor az UAZ-át nem engedték át a vzsgán, rozsdás volt az alja, pedig előtte sokat szerelték.

Én is átlöktem az asszony kocsiját, az meg kevesebb kilométeres mint az enyém. 180.000 vagy 181...

na jó én nyögtem neki hogy jelentse be kérjen időpontot, és készüljön pénzzel hogy javítani kell egy két ponton. Nem tette, pedig már nagyon ott volt a lejárat.

Előzetesen, mondták ha kifogástalan, egyből kapja a papírokat.

1) egy helyzetjelző nem égett. Van egy kicsit berepedt fényszóróüveg, elmegy, pedig most van pár ami eladó

2) stabilizátor szilentek 2-2 db bal és jobb oldalon, repedtek voltak. Csere.

3) le kéne festeni, a küszöbíveket de én ezt sejtettem. Kicsit kilátszik pár helyen a rozsda.

El még aznap a szerelőhöz, hát ő mondta karosszériás, én mondtam festékszóró spré, vagy inkább fekete alapozó. Nincs rá több pénz, meg nincs idő, meg annyira nem rohad, hogy aprítani kéne.

20ból megvolt a vizsga (kicsit kezdem érteni hogy lökték át ezt a kocsit 3 működő hengerrel, olyan koszos olajos gyertyákkal mint a méz, 4 éve)

a 12 ezres szilent készlet az valahogy 14 lett, a munkadíj 5 volt.

Sikerült beletörni, a kulcsot a hátuljába, az még benne van.(Gyári kulcsok ferdén de megvannak) ablakemelők trék, ki kell pucoltatnom, ha marad. Meg szóljon benne a rádió, hátha még júliusban is át kell ülni a másikba.

Az nekem is új, hogy most felírják az adatlapra hogy ez meg az a baja (korrózió itt, olajfolyás ott). Két éve szerelő: hát úgy ki kell takarítani, meg le kell mosni.

Két havazás közben olyan retkes lett- átment. Elővizsgakor műszakiztató:legyen szíves jönni bendítani a kocsit (néha az akku és test közötti kábel és a trafó nem túl jó, azt megmozgatva indul a kocsi-ezt onnan tudom hogy a centrálzár áramot kap és föl le mozog) nem volt nagy égés.

Caravan megy télen műszakira, elkezdtem már összeírni hogy mi kell rá, olaj+ szűrő (kezdte enni a régit ezért tudom hogy cserés), elsőfék ellenőrizni, hátsó dobok ellenőrizni

pofák cserélve kb 3 hónapja amikor szólt az asszony hogy félrehúz picit és nem elég erősen fog. Elo kellett volna kérnem azokat a fékpofákat annyir nem volt ferrodol rajtuk pedig a "szakember" cserélte (nem az akivel a legtöbb munkát csináltatom, hanem aki eddig műszakira vitte "felkészítette"- na én fogom vinni mindedn kocsit, nem bízom másra.)Szemezek egy nyári gumi garnitúrával de ez tényleg csak biztonsági megfontolásokból lenne jó, még nincs teljesen a kopásjelzőnél.

Harmonikacsövet megragasztóztam, meg a spricni cső is hasonlóan járt- cserések lesznek, illetve a mosócsőre létezik valami összefogató, ha valakinek van linkelje már be.

Új autó: miből: kevés gempák van rá, nézzünk egy nem túl használt alig öreget, kis fogyasztás, ha lehet legyen japán, 2001 es Corolla, kereskedő ismerősnél messze.

Odamegyek hát pár hete hozták (egyik gumi tök lapos!!), kiegyenlítő-szelep leteker nincs hűtővíz ! elindul, de ,kicsi a csomagtér ajtaja, asszony: kicsi a beltér.

Olajat már meg se mertem nézni. Sok km- túlárazva. Szép autó de sok a szériaváltás és kevés a bontott példány.

Corsa B/C: na ebből több van de olyan sok leharcolt van, hogy csak na, utána nézegettem Lagunát, Lancia Zetát, kopott szutyukikat hogy csak na 400.000 Ftért (automata váltóval). Asszony beszól Agilát akar mert az olyan jó autó - de alig van belőle a hasznaltauto-n,. Ellenvetés?? Mennyire dől/borul? Azt hallottam, hogy mint a Suzuki WagonR Ignis. szóval eléggé.

ÉN fizetem a javát, tehát nálam, a szempont nem túl sok ló, nem sok köbcenti, megbízható, olcsó és sok utángyártott alkatrész-kis fogyasztás, ez utóbbit leszámítva F Astra, de az már van egy!! Aztán én is úgy kerestem, hogy minden ami jön 500 alatt normál nem törött, 1400ccm alatt, de 900 fölött (Maruti,Matiz, kispolák, hogy kell írni Seicento 500as 600as olaszt kizárva, nem ötszemélyesek) HyudaI Atostól minden ami van- tényleg rohadt sok Swift van és én azt vettem észre hogy bizony ha már jól be van lőve, akkor jól megy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.