Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

S mitől javul meg?

Attól, hogy az összes kis huzal érintkezni fog a vaslemezekkel, mivel a vaslemezek rohadnak meg, és a vasoxid sajnos nem vezeti az áramot. Úgy képzeld el, hogy a porcelánba mennek bele azok az érintkezők, amikre dugod a csatit. A porcelán különböző pontjain a lemezből hajtogatott bütykök állnak ki, és erre van rátekerve több, különböző sodrású drót. Ezek nem forrasztottak, hanem valami más eljárással vannak rádolgozva. Elvileg sajtolva lehetnek. Ezt vonták be azzal a ződ trutyival.A drót egyébként valami nem rohadós, nehezen forrasztható anyag. Alatta a lemez viszont hajlamos elrohadni. A gond az, hogy a pollenszűrő nedvességtartalma miatt az előtét ellenállás állandó nedvességet kap. Használat közben leszárad róla a nedvesség, hiszen az előtét ellenállás melegszik, és a ventillátorházban a ventillátor hűti. Maximum 90-120 fokig tud melegedni. Olyan átmérője van a drótnak, hogy nem tud elégni. 3-4 db-ot néztem meg. Ződ trutymó levert róla, és alatta sértetlen drót volt. Ezeket a felső érintkezővel mérve ellenállást tudtam mérni. Ebből jöttem rá, hogy a kontaktus szűnik meg a drót, és a fémlemez közt. RO55 lemarja 2-3 nap alatt az oxigént, a vastag lakkozás meg elvileg meggátolja, hogy nedvesség jusson a tekercsbe. Idővel azért ez is el fog rohadni szerintem, de eddig 3-at javítottam, és mennek lassan 1 éve.

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Én a héten szerdán cseréltem, teli ára 12000 Ft. Hellában, Hella és VDO létezik csak. Kedvezménnyel 9000 ft.- volt, muszáj volt megvenni, mert itt a környéken a bontókban sehol se volt, mindenki eladta már. Aprodon találtam egyet 5500ért, de ha Tatabányáról felmegyek Budapestre ugyanott vagyok, ráadásul szabim sincs már. :( Cseréje egyszerű, vízvájú feletti műanyagot kiveszed, előtte leveszed a gumi tömítést, majd műanyag kivesz. Utána menetirány szerint bal oldalról benézel, nagy saru megy rá, kihúzód, + két rátűző saru megy rá, fentre és lentre, leveszed egy laposfogóval mert elég kicsi a hely. Utána egy kis csavar, belső torx fogja az előtét ellenállást, csavar kicsavar, majd kijátszod azt a nyamvadt előtét ellenállást és anyukázol, hogy mi 12000 Ft ezen és örömmel berakod. :) Arra ügyelj vásárláskor, hogy három vagy négy fokozatú a ventilátorod, ez fontos.

http://aprod.hu/hirdetes/vdo-elotet-ellenallas-opel-astra-vectra-calibra-ID1aXD3.html#0bdfa5605d

Nekem 4 fokozatú a venti, s NEM ILYEN a csatija. De cikkszámok alapján meg lehet nézni, unix, bárdi, start, lang auto oldalán.

Nagyon szépen köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Így már világos!

Egy dolog lemaradt! Azt a fehér műanyagot le tudod szedni az érintkezőkről. Egyenként ki kell akasztgatni a kis pöcköket, és húzni le róla. Ha már lejött, akkor jó. Ezt követően állványos fúróba fogsz smirglis csiszoló korongot, vagy flexbe, és az érintkezők mindkettő oldalát megcsiszolod rozsdamentesre. A fémtiszta vasra folyasztószerrel simán be tudod ónozni mindkét oldalát. Az érintkezőkről onnantól le van a gond, mert az ónozott vas nem rohad tovább. Lényeg, hogy szép vékonyan terüljön rajta az ón.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Ismét a segítségetek kéne! Reggel, amikor mentem haza melóból, belefutottam az autóval egy nagyobb kátyúba és valami megreccsent a jobb első sárvédő környékén. Megálltam, nézegettem, de semmi. Aztán észrevettem, hogy a kocsi mögött van egy műanyag takarólemez az úton, amit én hagyhattam el. (Lapocka lakú, enyhén domború fekete műanyag lemez, a hátoldala bordázott.) Nézegettem a motorteret, de sehol nem láttam, hogy hiányozna valamelyik burkolat, így haza gurultam. Útközben elég fura hangot adott az autó, kigyorsításkor olyan "torok hangot" adott, mintha nem lenne rajta légszűrő és bizonyos fordulaton rezonált valami a jobb elejében.

Otthon jobban belenéztem a motortérbe, de nem hiányzott semmi, viszont járó motornál olyan volt, mintha falsot szívna a légszúró. Ha egy kicsit megnyomtam a légszűrő házat lefelé, akkor megszűnt a fals hang. Megnéztem a fedél rögzítő füleit, de nem ott szívott falsot, hanem a légszűrő ház alatti gumigyűrűnél. Kivettem az egész légszűrő házat és akkor vettem észre, hogy az alatta lévő gumigyűrűnél még egy cső van, ami valahová a sárvédő és a műanyag sárvédőbetét közé vezet. Nosza aláfeküdtem és kis bontás után megtaláltam, hogy hova megy a cső. Egy műanyag házba, amiről nekem hiányzott egy lapocka alakú műanyag lemez. (Ezt hagyhattam el. <_< ) A műanyag takaró lemezt visszapattintottam, légszűrő házat visszatettem, rögzítettem. Indítás után (kis gázadáskor) a rezonancia továbbra is megmaradt, illetve nagyobb gázadáskor a fals hang is visszajött. Ismét aláfeküdtem és észrevettem, hogy a sárvédőben lévő műanyag ház rezonál és hozzáér a sárvédő lemezhez. A motortérben lévő légszűrő ház enyhe lenyomásával a fals hang megszűnik.

Kérdésem az lenne, hogy a sárvédőben lévő műanyag doboz micsoda? (Másodlagos levegőszűrő?) Kell-e az nekem? (Vagy kivehetem, hogy ne rezonáljon?) Ha szükséges, akkor hogyan lehet rögzíteni, mert a gyári műanyag kapcsok megvannak és a helyükön is vannak. Illetve a fals hangot hogyan lehetne megszüntetni? (A rögzítő csavarok már teljesen alsó állásban vannak, de a rezgés csillapító gumik valamennyit visszaengednek.)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Kepmutato :P

Én nem húzok hasznot mások nyomorúságából...csak simán kiröhögöm őket... :D

Üdv Mindenkinek!

Ismét a segítségetek kéne! Reggel, amikor mentem haza melóból, belefutottam az autóval egy nagyobb kátyúba és valami megreccsent a jobb első sárvédő környékén. Megálltam, nézegettem, de semmi. Aztán észrevettem, hogy a kocsi mögött van egy műanyag takarólemez az úton, amit én hagyhattam el. (Lapocka lakú, enyhén domború fekete műanyag lemez, a hátoldala bordázott.) Nézegettem a motorteret, de sehol nem láttam, hogy hiányozna valamelyik burkolat, így haza gurultam. Útközben elég fura hangot adott az autó, kigyorsításkor olyan "torok hangot" adott, mintha nem lenne rajta légszűrő és bizonyos fordulaton rezonált valami a jobb elejében.

Otthon jobban belenéztem a motortérbe, de nem hiányzott semmi, viszont járó motornál olyan volt, mintha falsot szívna a légszúró. Ha egy kicsit megnyomtam a légszűrő házat lefelé, akkor megszűnt a fals hang. Megnéztem a fedél rögzítő füleit, de nem ott szívott falsot, hanem a légszűrő ház alatti gumigyűrűnél. Kivettem az egész légszűrő házat és akkor vettem észre, hogy az alatta lévő gumigyűrűnél még egy cső van, ami valahová a sárvédő és a műanyag sárvédőbetét közé vezet. Nosza aláfeküdtem és kis bontás után megtaláltam, hogy hova megy a cső. Egy műanyag házba, amiről nekem hiányzott egy lapocka alakú műanyag lemez. (Ezt hagyhattam el. <_< ) A műanyag takaró lemezt visszapattintottam, légszűrő házat visszatettem, rögzítettem. Indítás után (kis gázadáskor) a rezonancia továbbra is megmaradt, illetve nagyobb gázadáskor a fals hang is visszajött. Ismét aláfeküdtem és észrevettem, hogy a sárvédőben lévő műanyag ház rezonál és hozzáér a sárvédő lemezhez. A motortérben lévő légszűrő ház enyhe lenyomásával a fals hang megszűnik.

Kérdésem az lenne, hogy a sárvédőben lévő műanyag doboz micsoda? (Másodlagos levegőszűrő?) Kell-e az nekem? (Vagy kivehetem, hogy ne rezonáljon?) Ha szükséges, akkor hogyan lehet rögzíteni, mert a gyári műanyag kapcsok megvannak és a helyükön is vannak. Illetve a fals hangot hogyan lehetne megszüntetni? (A rögzítő csavarok már teljesen alsó állásban vannak, de a rezgés csillapító gumik valamennyit visszaengednek.)

Köszönöm!

Úgy hivják hogy rezonátordob és pont azt szünteti meg ami neked előjött. Ha téged nem zavar a hang maradhat így....gondolj bele sokan direkt szűrőt használnak ott sincs bekötve. Vagy tömködj mellé szivacsot talán rögzíti annyira hogy ne hangoskodjon.

Link to comment
Megosztás:

Én nem húzok hasznot mások nyomorúságából...csak simán kiröhögöm őket... :D

Úgy hivják hogy rezonátordob és pont azt szünteti meg ami neked előjött. Ha téged nem zavar a hang maradhat így....gondolj bele sokan direkt szűrőt használnak ott sincs bekötve. Vagy tömködj mellé szivacsot talán rögzíti annyira hogy ne hangoskodjon.

Köszi! Szóval ez szünteti meg a fals szívás hangját? De akkor nekem miért nem szünteti meg? Vagy miért jött elő?

Eddig olyan szép csendes volt a paripa...... :smartass: Annak a doboznak a sárvédőben üresnek kell lennie? Vagy elhagytam belőle valamit?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Szóval ez szünteti meg a fals szívás hangját? De akkor nekem miért nem szünteti meg? Vagy miért jött elő?

Eddig olyan szép csendes volt a paripa...... :smartass: Annak a doboznak a sárvédőben üresnek kell lennie? Vagy elhagytam belőle valamit?

Na hát azt nem tudom hogy volt-e benne valami, nekem még nem esett szét.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Egy dolog lemaradt! Azt a fehér műanyagot le tudod szedni az érintkezőkről. Egyenként ki kell akasztgatni a kis pöcköket, és húzni le róla. Ha már lejött, akkor jó. Ezt követően állványos fúróba fogsz smirglis csiszoló korongot, vagy flexbe, és az érintkezők mindkettő oldalát megcsiszolod rozsdamentesre. A fémtiszta vasra folyasztószerrel simán be tudod ónozni mindkét oldalát. Az érintkezőkről onnantól le van a gond, mert az ónozott vas nem rohad tovább. Lényeg, hogy szép vékonyan terüljön rajta az ón.

Link to comment
Megosztás:

Egy dolog lemaradt! Azt a fehér műanyagot le tudod szedni az érintkezőkről. Egyenként ki kell akasztgatni a kis pöcköket, és húzni le róla. Ha már lejött, akkor jó. Ezt követően állványos fúróba fogsz smirglis csiszoló korongot, vagy flexbe, és az érintkezők mindkettő oldalát megcsiszolod rozsdamentesre. A fémtiszta vasra folyasztószerrel simán be tudod ónozni mindkét oldalát. Az érintkezőkről onnantól le van a gond, mert az ónozott vas nem rohad tovább. Lényeg, hogy szép vékonyan terüljön rajta az ón.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.