Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Szombaton esedékes volt a műszaki, ahol minden rendben is volt az öreg harcoson, kivéve a gázelemzést. Benzines üzembe elég magas volt a CO, hiába próbáltuk többféle fordulaton is, nemigazán akart 0,5 alá menni. Végülis gázüzembe lett teljesítve a benzinüzem is, bár ott is kellett picit trükközni a légbeömlő szűkítőjével. Ahhoz képest, hogy teljesen magamnak állítottam be egész jóra sikerült. Hála a dunakeszi Medic Car "szakembereinek" akik a gázosítást csinálták, kb félévet jártam olyan szegénykeverékes üzemben, hogy 110nél nem ment többet a kocsi.

Fater szerint legutóbbi vizsgán (akkor még nem volt LPG) másik két kocsit is az enyémmel csináltak meg, mert hozta a jó értékeket.

Okozhatta ez a katalizátor halálát? Ha igen akkor szabad/érdemes kidöfködni a belsejét és helyettesíteni egy megfelelő csődarabbal? :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ez csak az én véleményem, de az autó az benzines. :)

Ha a kati kiholt, akkor az okozhat ilyet, viszont anélkül sose nem fog rendesen átmenni műszakin.

Jó-jó persze jó a benzin, szeressük is, de szloviba csak 220Ft az LPG literje :) Nemegész 1,5-szer több fogy belőle mint benzinből és érzésre nincs különbség a két üzemanyag közt.

Elnézve a vizsga menetét nagyjából mindegy is hogy mik az értékek, csak az én lelkiismeretemet zavarja, ha valami nem 100%-os.

Kérdés hogy megéri-e a katalizátor kiherélése, valamilyen szempontból.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !



Olyan problémám van , hogy van egy c20ne motorkódú vectrám indításkor beindul eggyet röffen és leáll .

Most lett belerakva az autóba elméletileg minden kábel be van kötve csak az imobiliser-en van egy kék piros kábel amit nem tudum hova kell kötni .



A segítségeteket előre is köszönöm



Üdv Tomi

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sajnos megint előjött 2 apróbb probléma a géppel, ami néha nagyon idegesítő. Van, mikor megyek 4esbe a városba szépen 50el, aztán lekanyarodnék egy utcába, benyomom a kuplungot, és kanyar közbe leáll. Ezt csak akkor szokja csinálni ha elég meleg van ottkinn. A másik probléma nem mindig áll fenn, de álltában igen.Hogy 4ezertől megindulna, de 5-6között meg mintha elfogyna az erő, de 6tól 7ezerig meg megint húz rendesen. Régebben 4ezer felett végig tolt 7ezerig. Most ebbe a tartományba nagyon lustán pörög fel. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is most jött elő egy hasonló probléma....ugyan az, mint Nálad, hogy kb kanyarba megáll.Meg pl mikor váltok és mondjuk kilököm üresbe, a fordulat nem alapjáratra esik vissza, hanem alá, majdnem megáll, aztán legtöbbször beáll alapjáratra, van, amikor viszont megáll... Én ezzel kapcsolatban alapjárati motor problémára gondolok. Vélemény?
A másik meg a mikro lag-ok. Van, amikor megyek folyamatosan 4be....fordulat már bőszen megfelelő....1800-2000 rpm, de mindezek ellenére rángat. Ezt sem mindig csinálja, de kicsit idegesítő. Szal adott sebességet tartok, fordulat mondjuk 2000 és be-be rángat. Mi okozhatja?

Sajnos megint előjött 2 apróbb probléma a géppel, ami néha nagyon idegesítő. Van, mikor megyek 4esbe a városba szépen 50el, aztán lekanyarodnék egy utcába, benyomom a kuplungot, és kanyar közbe leáll. Ezt csak akkor szokja csinálni ha elég meleg van ottkinn. A másik probléma nem mindig áll fenn, de álltában igen.Hogy 4ezertől megindulna, de 5-6között meg mintha elfogyna az erő, de 6tól 7ezerig meg megint húz rendesen. Régebben 4ezer felett végig tolt 7ezerig. Most ebbe a tartományba nagyon lustán pörög fel. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is most jött elő egy hasonló probléma....ugyan az, mint Nálad, hogy kb kanyarba megáll.Meg pl mikor váltok és mondjuk kilököm üresbe, a fordulat nem alapjáratra esik vissza, hanem alá, majdnem megáll, aztán legtöbbször beáll alapjáratra, van, amikor viszont megáll... Én ezzel kapcsolatban alapjárati motor problémára gondolok. Vélemény?

A másik meg a mikro lag-ok. Van, amikor megyek folyamatosan 4be....fordulat már bőszen megfelelő....1800-2000 rpm, de mindezek ellenére rángat. Ezt sem mindig csinálja, de kicsit idegesítő. Szal adott sebességet tartok, fordulat mondjuk 2000 és be-be rángat. Mi okozhatja?

De h-h rángat? Torpanik ha benyúlsz neki, vagy szószerint rángat?

Link to comment
Megosztás:

Körülbelül 2 hónapja lett cserélve főtengely jeladó és vez.tengely jeladó újra... együtt kellett cserélnem a kettőt, mert nem akart indulni az autó. Úgyhogy én arra nem gyanakodnék első sorban...habár munkatársam azt mondta, hogy sose zárjak ki semmit :D

Én ránéznék a főtengely jeladóra, haver bmw-je már be sem indult miatta ha melegen egyszer leállítottad.

Link to comment
Megosztás:

Rángat...közben egyenletesen kellene menjen. Nem nyomom neki, tartom mondjuk a 60at (óra szerint) forog eleget, de mégis olyan, mintha kevés lenne neki, mint pl ha 1200 rpm körül mennék vele...mert akkor érthető, hogy be-be rángat.

Ja, tegnap csinált elég sokszor olyat, hogy megállt. Aztán mikor újra akartam indítani, beindult, de nem volt alapjárat. Még jó, h van otthon tartiba egy másik alapjárati motra... ki is van takarítva, úgyhogy ebben bízom.

De h-h rángat? Torpanik ha benyúlsz neki, vagy szószerint rángat?

Link to comment
Megosztás:

Rángat...közben egyenletesen kellene menjen. Nem nyomom neki, tartom mondjuk a 60at (óra szerint) forog eleget, de mégis olyan, mintha kevés lenne neki, mint pl ha 1200 rpm körül mennék vele...mert akkor érthető, hogy be-be rángat.

Ja, tegnap csinált elég sokszor olyat, hogy megállt. Aztán mikor újra akartam indítani, beindult, de nem volt alapjárat. Még jó, h van otthon tartiba egy másik alapjárati motra... ki is van takarítva, úgyhogy ebben bízom.

Nézd meg az alapjárati csatijában lévő vezetékeket, találkoztam már olyannal, hogy ott értek össze...

A másik probléma (rángatás) a fojtószelep potméter-től is lehet. Egy próbát megér.

Gyertyák, kábelek és a trafó az milyen állapotban lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos megint előjött 2 apróbb probléma a géppel, ami néha nagyon idegesítő. Van, mikor megyek 4esbe a városba szépen 50el, aztán lekanyarodnék egy utcába, benyomom a kuplungot, és kanyar közbe leáll. Ezt csak akkor szokja csinálni ha elég meleg van ottkinn. A másik probléma nem mindig áll fenn, de álltában igen.Hogy 4ezertől megindulna, de 5-6között meg mintha elfogyna az erő, de 6tól 7ezerig meg megint húz rendesen. Régebben 4ezer felett végig tolt 7ezerig. Most ebbe a tartományba nagyon lustán pörög fel. Szerintetek?

Nálad is kábelparára tippelnék, főleg az alapjárati csatijánál nézz szét (rövidzár)

A másik probléma? Hát az marha érdekes. Ha jól emlékszem cseréltél már régebben f.potmétert, nem? Megvan még a régi?

Vagy tök független a gázállástól?

Link to comment
Megosztás:

Nálad is kábelparára tippelnék, főleg az alapjárati csatijánál nézz szét (rövidzár)

A másik probléma? Hát az marha érdekes. Ha jól emlékszem cseréltél már régebben f.potmétert, nem? Megvan még a régi?

Vagy tök független a gázállástól?

Teljesen mindegy meddig nyomom! :)

Link to comment
Megosztás:

Teljesen mindegy meddig nyomom! :)

Légtömegmérő nincs elérhető közelségben hogy kicseréld próbából?

Én így szoktam kizárni az ilyen parajelenségeket, hogy egyesével átrakok mindent, majd teszt, aztán vissza és mást cserélek.

Ahogy írtam már sokszor, érdemlegeset élő adatokból lehetne kikövetkeztetni...

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő nincs elérhető közelségben hogy kicseréld próbából?

Én így szoktam kizárni az ilyen parajelenségeket, hogy egyesével átrakok mindent, majd teszt, aztán vissza és mást cserélek.

Ahogy írtam már sokszor, érdemlegeset élő adatokból lehetne kikövetkeztetni...

Szerintem az injektorjaim kevesek. Légtömegmérő utángyártott benne, de eddig nem volt vele gond, és nem is ír rá hibát. Most a gyári chip van benn megint. Csak ha padlózom és 5ezer felett járok akkor dobja be 74est, hogy légtömegmérő magas fesz. De ezt mindig is dobta ezzel a légtömegmérővel. De miután elváltok és lejjebb megy a fordulat, már el is tűnik a mil lámpa. A nyomásszabályzót is cseréltem már az injektor hídban, de ha rajt van a vákum, akkor néha bele durranik, meg nem is akar menni rendesen, szóval én vákum nélkül használom mert sokkal erősebb így az autó. Ma is pl. Győrben indultam volna ki a körforgalomtól és 1be benyúltam neki és csak torpant fulladt nem akart meglódulni. Aztán kuplung padló, és már ment is, a tövembe a kamionos meg tolja a kürtöt. Hát mit ne mondjak nagyon kellemetlen. Fordulaton is néha-néha beletorpan, beledarál. És tényleg semmi hibakód nincsen. De szerintem ezek a hibák ennek a brutál melegnek is köszönhetők, mert este pl. elég jó. Ja meg jut eszembe, most meg elkezdte azt hogy elindítom, és nincs alapjárat, felpörög, megáll. Van mikor meg jó. Érdekes az tuti de kezd elegem lenni ezzel az elektromossággal. :(

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem az alapjárati motort egy másik, otthon lévőre, ami elvileg szar volt, azért vettünk egy jó,bontottat. Ez volt majdnem 4 éve. Szal a régit (mondhatni eredetijét) olyan jó 24 órára beáztattam brigéciol-ba. Kifújkáltam, fújtam bele egy kis ultra recal sprét kis kenés végett, de tényleg csak egy keveset. Most reggel jöttem melóba és minden tünet megszűnt. Amúgy mikor szoptam az autóval olyan 2 hónapja (veztengely jeladó, főtengely jeladó) , elég sok kábelt átnéztünk, de ha majd még csinálja, egy próbát megér. Folytószelep poti is cseerélve lett. Először egy gagyi utángyárira, aztán kb 3 hónapja kapott egy új Bosch-t. Szerintem az sem kéne cinkeljen. Szóval megszűnt minden probléma, nyilván még tesztelgetni/menni kell, de nagyon úgy néz ki (és remélem is) hogy sikerült elhárítani a problémát :)

Kábeleket cseréltem kb 1-1,5 éve, mert kábelcinkem volt. Gyertyákban szerintem van vagy 25.000 km. Trafó gyári, elvileg jó, viszont cserének van egy új, utángyárim is otthon, amivel ment az autó pár km-t, de végül csak a gyári maradt. Szal az utángyárival is ment, úgyhogy jó,azt csak ugye a kábelcink miatt vettem, mert azt hittem trafó baja volt.

Nézd meg az alapjárati csatijában lévő vezetékeket, találkoztam már olyannal, hogy ott értek össze...

A másik probléma (rángatás) a fojtószelep potméter-től is lehet. Egy próbát megér.

Gyertyák, kábelek és a trafó az milyen állapotban lehet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.