Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

kipucsonkot körbenéztem nem látom hogy valahol kifujna :huh: kuvva nehéz megállapitani honnan jön a hang

Hát ez valóban katasztrofális zaj :)

Sajnos ezt szerintem csak a helyszínen lehet kideríteni, hogy honnan és mikor/mitől jön a hang. Nekem is nagyon gyanús az a kipufogó, biztos hogy nem fúj ki sehol? Nem kormos valahol? Ha esetleg elég olajos, vagy koszos, akkor érdemes lenne letakarítani alaposan, hogy a friss trutyi látható legyen.

Annyit hallgattam tegnap, hogy már csapágyhangnak is kihallottam, de nem akarlak ijesztgetni :)

Link to comment
Megosztás:

Hasonló videóm van nekem is, egy cimbi motorjáról. Már nem emlékszem mi is volt a fő baja...mert az egész ment a kukába.

Az kemény...

Itt egyértelműen lehet hallani, hogy ez mechanikai hang az óriási hézagok miatt, és azt is elhiszem hogy ez kuka lett :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy mi okozza azt a problémát, hogy manapság az olajvisszejelző lámpám a megszokottnál tovább világít reggeli hidegindításnál. (Erre amúgy kb. fél éve figyeltem fel) Régen olyan 4-5 mp alatt kialudt a lámpa, most kb. több mint 10mp is beletellik, hogy elalszik! Olajszint tutira rendben van! Köszönöm előre is segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy mi okozza azt a problémát, hogy manapság az olajvisszejelző lámpám a megszokottnál tovább világít reggeli hidegindításnál. (Erre amúgy kb. fél éve figyeltem fel) Régen olyan 4-5 mp alatt kialudt a lámpa, most kb. több mint 10mp is beletellik, hogy elalszik! Olajszint tutira rendben van! Köszönöm előre is segítségeteket!

Milyen távokon használod leggyakrabban az autót, és mikor cserélsz olajat?

Link to comment
Megosztás:

Milyen távokon használod leggyakrabban az autót, és mikor cserélsz olajat?

Kevés rövidtáv (kivétel havi 1 nagybevásárlás),amúgy pedig általában min. 15-20km..

Olajat 10-12 ezrenként cserélem! Q8-as olajat használok szinte azóta mióta megvan a kocsi (kb. 3 éve)

Link to comment
Megosztás:

Kevés rövidtáv (kivétel havi 1 nagybevásárlás),amúgy pedig általában min. 15-20km..

Olajat 10-12 ezrenként cserélem! Q8-as olajat használok szinte azóta mióta megvan a kocsi (kb. 3 éve)

Akkor szokott ilyet, ha a sok hidegjáratás miatt az olaj felhígul a benzintől, de akkor ez nálad nem valószínű.

A túl sűrű olaj is okozhatja, mert akkor meg idő, mire az olaszivattyú át tudja préselni mindenhol az olajat.

Esetleg halódó olajpumpa. Vagy csak simán halódik a jeladó. Igazából elég sok a lehetőség. Kb mennyi idő alatt alszik ki a kontrollámpa?

Link to comment
Megosztás:

Akkor szokott ilyet, ha a sok hidegjáratás miatt az olaj felhígul a benzintől, de akkor ez nálad nem valószínű.

A túl sűrű olaj is okozhatja, mert akkor meg idő, mire az olaszivattyú át tudja préselni mindenhol az olajat.

Esetleg halódó olajpumpa. Vagy csak simán halódik a jeladó. Igazából elég sok a lehetőség. Kb mennyi idő alatt alszik ki a kontrollámpa?

De ha halódik az olajpumpa akkor menet közben is okozhatna problémát, nem?? Itt arra gondolok hogy akkor akár fel-fel villanna menet közben is.. Aztán lehet én gondolom rosszul.. <_<

Amúgy kb. 10mp amíg kialszik a kontrollámpa. Enyhén meleg illetve meleg motornál már abszolút nincs ilyen probléma..

Link to comment
Megosztás:

de bün drágák az uj féknyergek :blink: megpróbálom majd valamivel benyomni,megjáratni,bezsirozni és veszek hozzá uj gumitömitést!ez megoldás lehetne?

Ha a dugattyú annyira berozsdált, hogy be is állt, akkor az menthetetlen. Külön nem kapsz bele, gyártatni meg többe van mint egy komplett nyereg. A fék nem játék.

Egy ötösért már utánad hajítják a bontott nyergeket, a felujítószett meg 1-2 ezer ft bele.

Én konkrétan a 288-as nyergeket vettem egy tizesért vateráról. Kaptak egy felujítószettet, hogy meg legyen a békesség, mikor mértük a féket később, így ment hogy 3%-2-1-0 eltérés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy mi okozza azt a problémát, hogy manapság az olajvisszejelző lámpám a megszokottnál tovább világít reggeli hidegindításnál. (Erre amúgy kb. fél éve figyeltem fel) Régen olyan 4-5 mp alatt kialudt a lámpa, most kb. több mint 10mp is beletellik, hogy elalszik! Olajszint tutira rendben van! Köszönöm előre is segítségeteket!

Mennyi km. van a kocsidban? 250000 felett a motor kopása miatt (gondolok itt a főtengelyre, a vezérműtengelyre, hidrotőkékre) már több idő kell hogy kialakuljon a nyomás főleg vékony olajnál. A 10 mp. nagyon sok idő. Olajszivattyú gyanus a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy mi okozza azt a problémát, hogy manapság az olajvisszejelző lámpám a megszokottnál tovább világít reggeli hidegindításnál. (Erre amúgy kb. fél éve figyeltem fel) Régen olyan 4-5 mp alatt kialudt a lámpa, most kb. több mint 10mp is beletellik, hogy elalszik! Olajszint tutira rendben van! Köszönöm előre is segítségeteket!

talán az olajnyomás-szabályzó szelep akad, sokaknak elő szok' fordulni. van egy oltári nagy csavar (legalábbis az enyémen) az olajpumpán, ha azt kitekered, alatta kell lennie egy rugónak meg egy kis fém biszbasznak, ez szabályozza az olajnyomást. nekem is meg kéne csinálni, csak lusta vagyok:)

Link to comment
Megosztás:

Ha a dugattyú annyira berozsdált, hogy be is állt, akkor az menthetetlen. Külön nem kapsz bele, gyártatni meg többe van mint egy komplett nyereg. A fék nem játék.

Egy ötösért már utánad hajítják a bontott nyergeket, a felujítószett meg 1-2 ezer ft bele.

Én konkrétan a 288-as nyergeket vettem egy tizesért vateráról. Kaptak egy felujítószettet, hogy meg legyen a békesség, mikor mértük a féket később, így ment hogy 3%-2-1-0 eltérés.

ugy néz ki siker!!csináltam egy fékdugattyu visszanyomó kézi készüléket :icon1: 8as menetesszár meg 2 laposvasbol!ezzel simán visszament a dugó!4-5ször megjárattam bö zsirral nyakonöntöttem és ugy néz ki tökéletes!!egy felujitószett rá és mehet az összeszerelés!(szivem szerint kivettem volna a dugattyút és megpoliroztam volna)

Link to comment
Megosztás:

ugy néz ki siker!!csináltam egy fékdugattyu visszanyomó kézi készüléket :icon1: 8as menetesszár meg 2 laposvasbol!ezzel simán visszament a dugó!4-5ször megjárattam bö zsirral nyakonöntöttem és ugy néz ki tökéletes!!egy felujitószett rá és mehet az összeszerelés!(szivem szerint kivettem volna a dugattyút és megpoliroztam volna)

Most akkor vettél bele felujítószettet is? De ahhoz meg ki kell venni a dugót. De akkor meg már látszik rajta, hogy mennyire rozsdás. Mert ha nagyon, és pont ott ahol már eléri a karmantyút, akkor hiába teszel bele új karmantyút, meg porvédőt, meg fogja enni, és elkezd majd átereszteni.

Link to comment
Megosztás:

Most akkor vettél bele felujítószettet is? De ahhoz meg ki kell venni a dugót. De akkor meg már látszik rajta, hogy mennyire rozsdás. Mert ha nagyon, és pont ott ahol már eléri a karmantyút, akkor hiába teszel bele új karmantyút, meg porvédőt, meg fogja enni, és elkezd majd átereszteni.

csak a porvédöt cserélem le a dugattyun.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.