Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Beleöntheted a benzines autódba is a magnatec dieselt. Mivel A3/B3 a minősítése, melyből az A3 a benzinesre, B3 a dieselre vonatkozik. Ne a dobozon lévő PR szövegre adjál, hanem a minősítésre.

Akkor amelyikre rá van írva hogy dízel,jó a benzineshez is,csak kimondottam dízelez ajánlják?

Castrol magnatec-ben van külön dízel és benzineshez való ha jól tudom!

Castrol Edge Turbo Dieselt még nem próbáltál?

Egyébként te milyen olajat teszel a kocsiba?10W-40 kell hozzá ha jól tudom,de ajánlottak már 15W-40-et is!

Link to comment
Megosztás:

Ha azt mondjátok megbízható, akkor legközelebb éán is innen szerzem be.

Szintetikus 5W40-eset fogok majd kipróbálni az Isuzuba, eddig a Mobil1-et néztem ki magamnak, mert elég jó árban van, de látva a vaterát itt a castrol olcsóbbért van.

A GM a saját motor-olaját vagy annál jobb minősítéssel rendelkezőt ajánl!

Márpedig a Castrol jobb minősítéssel rendelkezik!Fontos az ár is,de azért gondolom te sem spórolsz az olaj

minőségén!11-12.000 Ft a boltban a 4 literes Castrol,a vaterán kb.5000!Na ezen spórolhatunk ;)

5 liter kell az autóba,plusz 1 Liter utána töltögetni!Sehogy nem jön ki a 4 liter! :)

Seth-től be lehet szerezni 1 litert olcsón :D

5W-40-est?Nem "híg" az nagyon?

Volt autómnál jártam úgy,hogy nyáron kivillant az olajlámpa,ha nagyon bemelegedett!

Mire gondolsz,hogy kipróbálod?Hogy mennyire eszi?

Link to comment
Megosztás:

Akkor amelyikre rá van írva hogy dízel,jó a benzineshez is,csak kimondottam dízelez ajánlják?

Castrol magnatec-ben van külön dízel és benzineshez való ha jól tudom!

Castrol Edge Turbo Dieselt még nem próbáltál?

Egyébként te milyen olajat teszel a kocsiba?10W-40 kell hozzá ha jól tudom,de ajánlottak már 15W-40-et is!

Mint írtam, nem az a mese szöveg a lényeg ami szép színes betűkkel van írva, hanem az, hogy a teljesítményszint alapján megfelel-e.

Az "S" illetve az "A" ajánlás benzines motorokra vonatkozik, például SL, vagy A3

A "C" illetve a "B" pedig dieselre, például CF, vagy B3, B4

(előbbi API utóbbi ACEA szabvány)

Ha az olaj flakonjára az van írva, hogy:

API: SL/CF

ACEA: A3/B3

akkor az olaj benzines és diesel motorba is használható (feltéve ha a motor gyártója által alőírt szintet megüti az olaj. Értelem szerűen ha a dieselnél B4 et írnak elő, akkor abba a B3-as olaj nem használható)

Másik kérdésedre válaszolva még nem próbáltam a Castrol Edge Tudbo Dieselt. Legközelebb szintetikus 5W40-eset fogok kipróbálni, nem feltétlenül Castrolt, hanem amelyikhez a legolcsóbban hozzájutok (neves olajtársaság olaja jöhet szóba, pl Castol, Valvoline, Mobil, Total, stb).

Én 10W40-eset használok most. Ez előtt OEST volt benne, most meg Valvoline Maxlife. A 15W40-eset jobb ha elfelejted. A 23 éves 120L-be rakok olyat, annak mindegy.

Belinkelted a Castrol választót. Ha megnézed, a leggyengébb olaj, amit ajánl X17DT-hez, az a 5W40! Már a 10W40-et sem ajánlja!

Link to comment
Megosztás:

A GM a saját motor-olaját vagy annál jobb minősítéssel rendelkezőt ajánl!

Márpedig a Castrol jobb minősítéssel rendelkezik!Fontos az ár is,de azért gondolom te sem spórolsz az olaj

minőségén!11-12.000 Ft a boltban a 4 literes Castrol,a vaterán kb.5000!Na ezen spórolhatunk ;)

5 liter kell az autóba,plusz 1 Liter utána töltögetni!Sehogy nem jön ki a 4 liter! :)

Seth-től be lehet szerezni 1 litert olcsón ;)

5W-40-est?Nem "híg" az nagyon?

Volt autómnál jártam úgy,hogy nyáron kivillant az olajlámpa,ha nagyon bemelegedett!

Mire gondolsz,hogy kipróbálod?Hogy mennyire eszi?

Én még seholsem láttam és seholsem hallottam (néhány komlytalan szóbeszédtől eltekintve), hogy az Opelekhez a GM olajat ajánlották volna :D Talán ha így lenne, akkor az opelekbe gyárilag GM olaj kerülne, csakhogy ez nem így van, valamelyik neves német olajtársaság olaját használják. Fuchs, ha jól emlékszem. Ők tudják a legjobban, hogy miért van ez így.

A GM olaj minősítésével semmi baj sincs, annak dobozán is rajta vannak azok a minősítések, amik a többi azonos típusú olajén. Nem ezzel van a gond.

A fullszintetikus 5W40 sokkal jobban bírja a kiképzést, mint a 10W40. A melegoldali viszkozitásuk pedig megegyezik, 14,2 cst. Szóval ilyen gond nem lehet.

Hidegben viszont hígabb az 5W. A következő csere ősszel lesz esedékes, így télen lesz benne az 5W40. Így arra számítok, hogy hidegindításnál előbb megszűnik a kopogás, előbb kialakul a kenés, illetve előbb felépül az olajnyomás. Ezért akarom kipróbálni.

Link to comment
Megosztás:

Én még seholsem láttam és seholsem hallottam (néhány komlytalan szóbeszédtől eltekintve), hogy az Opelekhez a GM olajat ajánlották volna :D Talán ha így lenne, akkor az opelekbe gyárilag GM olaj kerülne, csakhogy ez nem így van, valamelyik neves német olajtársaság olaját használják. Fuchs, ha jól emlékszem. Ők tudják a legjobban, hogy miért van ez így.

A GM olaj minősítésével semmi baj sincs, annak dobozán is rajta vannak azok a minősítések, amik a többi azonos típusú olajén. Nem ezzel van a gond.

A fullszintetikus 5W40 sokkal jobban bírja a kiképzést, mint a 10W40. A melegoldali viszkozitásuk pedig megegyezik, 14,2 cst. Szóval ilyen gond nem lehet.

Hidegben viszont hígabb az 5W. A következő csere ősszel lesz esedékes, így télen lesz benne az 5W40. Így arra számítok, hogy hidegindításnál előbb megszűnik a kopogás, előbb kialakul a kenés, illetve előbb felépül az olajnyomás. Ezért akarom kipróbálni.

A kezelési könyvében is az van írva!"A következő GM-Opel márkájú olajakat ajánljuk." Eddig 2 helyen vettem a páromnak motorolajat az Opeljébe és

típus után automatikusan a GM olajat adták hozzá!Hozzáteszem,az olajbeöntő sapkája úgy néz ki,mint ha egy átmulatott éjszaka után valaki odahányt volna :) Aztán a szerelő mondta hogy nem víz

került a motorba,hanem ilyen ez az olaj!

Most a nyárra azt hiszem 10W-40 kerül bele,aztán szeptemberre lehet akkor nézek én is hozzá 5W-40-et,azok

alapján amit írtál!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1,6 16v vectrám 98-as ingadozott az alapjárat égett a check lámpa kiolvastuk a hibakódot egr szelepet írta kivettük kicsit kokszos volt és be volt szorulva megpucoltuk nyit-zár visszakerült a helyére minden ok lámpa nem ég alapjárat rendben.

Most újra indadozik az alapjárat hidegen jobban,melegen kicsit de érezni az egész autón a rezgést check lámpa nem ég, lehet az egr vagy valami más?

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motor.

Gondoltam rá,csak azon vacillálok,hogy ha az feküdt le akkor egyáltalán nem lenne alapjárat nem?És nincs hibakód,vagy olyankor nincs?

Van amikor meg nem csinálja kajak szivat.

Azt hallottam ki lehet iktatni az egr-t,ha kiiktatom és jó az alapjárat akkor egr hiba,ha marad a hiba akkor alapjárati.Kizárásos alapon.

Még nem csináltam ilyet.

Szerinted van értelme?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1,6 16v vectrám 98-as ingadozott az alapjárat égett a check lámpa kiolvastuk a hibakódot egr szelepet írta kivettük kicsit kokszos volt és be volt szorulva megpucoltuk nyit-zár visszakerült a helyére minden ok lámpa nem ég alapjárat rendben.

Most újra indadozik az alapjárat hidegen jobban,melegen kicsit de érezni az egész autón a rezgést check lámpa nem ég, lehet az egr vagy valami más?

A check lámpa ezesetben akkor is ég ha jár a motor?

Mert nekem is ingadozik néha az alapjárat (ugyanaz a vas mint a tiéd, évjárat is), amikor gyújtást adok akkor ég több lámpám is, de amikor beindítom a motort, akkor elalszanak. Gondolom ez így normális.

Link to comment
Megosztás:

Ha alapjárati motor kínlódik,attól még nem biztos hogy dob hibalámpát.Legalábbis nekem nem dobott soha.Pedig volt,hogy klíma használatnál le is állt,még váltás közben is néha.Én több mint egy éve dirib darabra szétszedtem,és kitakarítottam.Azóta hibátlanul működik.

Gondoltam rá,csak azon vacillálok,hogy ha az feküdt le akkor egyáltalán nem lenne alapjárat nem?És nincs hibakód,vagy olyankor nincs?

Van amikor meg nem csinálja kajak szivat.

Azt hallottam ki lehet iktatni az egr-t,ha kiiktatom és jó az alapjárat akkor egr hiba,ha marad a hiba akkor alapjárati.Kizárásos alapon.

Még nem csináltam ilyet.

Szerinted van értelme?

Link to comment
Megosztás:

Hát ennek semmi baja nincs! :D

Mondjuk az érdekes,hogy én mentem etanollal több mint kétezret,és nem nézett ki így! :)

Szóval ezért célszerű vegyes E85/95-ös használata után max. 1000km-rel üza.szűrőt cserélni.Kíváncsiság kedvéért szétszedtem:
Link to comment
Megosztás:

Én a legolcsóbbat szoktam venni bárdiba,de semmi baja.Ja és én is így próbáltam meg először szétszedni a peremnél fogóval,és nem tudtam.Még csak ki sem hajlott.Szóval nem lehet olyan rossz minőség.

Váááááááá ;)

Az baráti :) Milyen fajta szűrő volt? Idáig csak a Mann-Filterben bíztam :D

Link to comment
Megosztás:

Hát ennek semmi baja nincs! :P

Mondjuk az érdekes,hogy én mentem etanollal több mint kétezret,és nem nézett ki így! :)

Akkor neked valszeg tiszta volt a tankod belülről :D

Én a legolcsóbbat szoktam venni bárdiba,de semmi baja.Ja és én is így próbáltam meg először szétszedni a peremnél fogóval,és nem tudtam.Még csak ki sem hajlott.Szóval nem lehet olyan rossz minőség.

Okés ;) Mennyiért vetted? Nekem 3500ért hozta cimbi legutóbb (tudom hogy horror, de a kocsin nem sprólok) ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.