Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Azután érdeklödnék hogy ti hogy álltok a hátramenet kapcsolásal mert nekem néha alig lehet beteni , néha kétszer , háromszor is kuplungolnom kell, rosszab esetben egyesben kicsit elöre gurulni , de általában esetek 70% visszont jól müködik. Ez mitöl lehet mert mondják sokan hogy ez opel betegség de én amikor megvetem 5 ével ezelöt még nem volt ijen most kezdte 1-2 éve és elég zavaró tud leni föleg ha az embernek gyorsan kellene tolatnia . Szóval esetleg találkozot valaki ezel a problémával és hogy mi lehet a megoldás?

Ha nehezebben veszi vagy éppen nem akarja (első indításnál reggel) akkor rá kuplungolok egyet és jó szokott lenni!

Nekem a második sebességet vette nehezen,de a váltókar gömbjének leragasztása után azt is probléma nélkül vette!

Sajnos le kellett szednem mert a gumi belső túl nagy lett rá és kidobálta sebességből,a szigetelő szalag meg szétszakadt

és nehezen ment!Most nincs rajta semmi,pedig a zsugorcsöves megoldás biztos jó lenne!

Neked nem "lóg" a váltó karod?

Link to comment
Megosztás:

Bizony jó. Mondhatni tökéletes.

Ha nehezebben veszi vagy éppen nem akarja (első indításnál reggel) akkor rá kuplungolok egyet és jó szokott lenni!

Nekem a második sebességet vette nehezen,de a váltókar gömbjének leragasztása után azt is probléma nélkül vette!

Sajnos le kellett szednem mert a gumi belső túl nagy lett rá és kidobálta sebességből,a szigetelő szalag meg szétszakadt

és nehezen ment!Most nincs rajta semmi,pedig a zsugorcsöves megoldás biztos jó lenne!

Neked nem "lóg" a váltó karod?

Link to comment
Megosztás:

Nekem az összes opelomnál bevált az, hogy ha nem vette a hátramenetet egyből, akkor tedd be először kettesbe és még ugyanúgy kinyomott kuplungnál tedd be hátramenetbe.

Azután érdeklödnék hogy ti hogy álltok a hátramenet kapcsolásal mert nekem néha alig lehet beteni , néha kétszer , háromszor is kuplungolnom kell, rosszab esetben egyesben kicsit elöre gurulni , de általában esetek 70% visszont jól müködik. Ez mitöl lehet mert mondják sokan hogy ez opel betegség de én amikor megvetem 5 ével ezelöt még nem volt ijen most kezdte 1-2 éve és elég zavaró tud leni föleg ha az embernek gyorsan kellene tolatnia . Szóval esetleg találkozot valaki ezel a problémával és hogy mi lehet a megoldás?
Link to comment
Megosztás:

De tudom. Ha pótolni akarod, akkor venned kell bontóban egy balkormányosba való gázpedált. Mert rugót nem fogsz hozzá találnim, azt garantálom :lol:

Én is ezt tettem, 3000-ért adták a gázpedált, átraktam a rugót. A baj csak ezután jött, mert így a gázpedált jóval nehezebb benyomni, számomra idegesítően nehéz, ezért vissza ki is kötöttem a rugót :D Szóval ha nem emelkedett emiatt meg az alapjárat, akkor nem fontos pótolni.

EPC-ben találtam rugót a gázpedálhoz,de ugyan úgy néz ki mint amiről azt hittem hogy el van törve a belső része!

Lehet hogy csak kiakadt?Leszedtem a műanyag takarót,nem láttam a helyét,ahová be lehetne akasztani!Azért rákérdezek hogy mennyi egy ilyen...

thumb-907B_4D4A7DC4.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha nehezebben veszi vagy éppen nem akarja (első indításnál reggel) akkor rá kuplungolok egyet és jó szokott lenni!

Nekem a második sebességet vette nehezen,de a váltókar gömbjének leragasztása után azt is probléma nélkül vette!

Sajnos le kellett szednem mert a gumi belső túl nagy lett rá és kidobálta sebességből,a szigetelő szalag meg szétszakadt

és nehezen ment!Most nincs rajta semmi,pedig a zsugorcsöves megoldás biztos jó lenne!

Neked nem "lóg" a váltó karod?

Értem. A váltó karom nekem lóg elöre is és oldara is . Meg már a kuplongom is zörög kicsit alapjáraton de még jól fog. Amugy én is arra gondoltam hogy a karnál lehet a gond, de újban a kar azal a gömbel elég drága azért kédeztem hogy ti hogy álltok vele esetleg lehet-e valahogy javitani. Vagy esetleg a rudazaton lehet-e állitani vagy akkor lehet hogy a többi sebeséget veszimajd nehezen.

Link to comment
Megosztás:

Zsugorcső a megoldás.

Értem. A váltó karom nekem lóg elöre is és oldara is . Meg már a kuplongom is zörög kicsit alapjáraton de még jól fog. Amugy én is arra gondoltam hogy a karnál lehet a gond, de újban a kar azal a gömbel elég drága azért kédeztem hogy ti hogy álltok vele esetleg lehet-e valahogy javitani. Vagy esetleg a rudazaton lehet-e állitani vagy akkor lehet hogy a többi sebeséget veszimajd nehezen.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhányan már tudják, hogy Szántó Miklós "jóvoltából" ki kell cserélnünk a vectránk motorját. (Az előzőt úgy összerakta, hogy széttört a hajtókar. Az általa hozott alkatrészért pedig nem vállalta a felelősséget). Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek olyan megbízható ismerőse, bontósa, ahol tudnánk érdeklődni komplett motor után. A motor kódja vectra B x20xev. Csak olyan érdekelne ezek után, aki úgy adja el, hogy előtte kipróbálhatjuk és garanciát is vállal rá, tisztességesen számlával vagy adásvételivel lerendezve.

Köszönettel:

Melinda

Link to comment
Megosztás:

ahol tudnánk érdeklődni komplett motor után. A motor kódja vectra B x20xev. Csak olyan érdekelne ezek után, aki úgy adja el, hogy előtte kipróbálhatjuk és garanciát is vállal rá, tisztességesen számlával vagy adásvételivel lerendezve.

Köszönettel:

Melinda

Ezt jobb ha mielőbb kivered a fejedből :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem ha motort kéne vennem neadj isten, biztos minimum a hengerfejet le szedném, hogy megnézzem mi újság bent. Amit kell cserélném még nincs bent a motor. Garanciát meg szerintem az atya úristen nem fog vállalni rá. Azért mert egy "szerelő" ilyen balfék, ne általánosíts. Vannak olyan szerelők akiknek a kisujjukban van az Opel.

Sziasztok!

Néhányan már tudják, hogy Szántó Miklós "jóvoltából" ki kell cserélnünk a vectránk motorját. (Az előzőt úgy összerakta, hogy széttört a hajtókar. Az általa hozott alkatrészért pedig nem vállalta a felelősséget). Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek olyan megbízható ismerőse, bontósa, ahol tudnánk érdeklődni komplett motor után. A motor kódja vectra B x20xev. Csak olyan érdekelne ezek után, aki úgy adja el, hogy előtte kipróbálhatjuk és garanciát is vállal rá, tisztességesen számlával vagy adásvételivel lerendezve.

Köszönettel:

Melinda

Link to comment
Megosztás:

Nekem ha motort kéne vennem neadj isten, biztos minimum a hengerfejet le szedném, hogy megnézzem mi újság bent. Amit kell cserélném még nincs bent a motor. Garanciát meg szerintem az atya úristen nem fog vállalni rá. Azért mert egy "szerelő" ilyen balfék, ne általánosíts. Vannak olyan szerelők akiknek a kisujjukban van az Opel.

Az meg a másik, hogy a széttört hajtókar nem vagyok meggyőződve róla, hogy a szerelő hibája.

Szerintem még ha akarná sem tudná úgy összerakni azt a motort, hogy a hajtókar törjön.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhányan már tudják, hogy Szántó Miklós "jóvoltából" ki kell cserélnünk a vectránk motorját. (Az előzőt úgy összerakta, hogy széttört a hajtókar. Az általa hozott alkatrészért pedig nem vállalta a felelősséget). Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek olyan megbízható ismerőse, bontósa, ahol tudnánk érdeklődni komplett motor után. A motor kódja vectra B x20xev. Csak olyan érdekelne ezek után, aki úgy adja el, hogy előtte kipróbálhatjuk és garanciát is vállal rá, tisztességesen számlával vagy adásvételivel lerendezve.

Köszönettel:

Melinda

Van egy eladó Veszprém megyébe. Racing bazáron és Duenen is fent van a hirdetés.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egyes meg a kettes sebességet szokta nehezen venni. A kettest nagyon ritka hogy nem akarja venni de az inkább hideg motornál van. Viszont az egyest az 10 alkalomból 1 amikor könnyen veszi. Ez nagyon idegesít főleg mikor nem én vezetem az autóm és a vezető meg csak erővel de akkor is beteszi. Ez átlagban apám szokott lenni, de hála nem vezeti sokszor. Ezzel a jelenséggel mit lehetne tenni hogy megszűnjön mert nagyon zavar és azt se szeretném hogy tönkremenjen.

Ha zsugorcsöves megoldás jó akkor honnan tudok szerezni ekkora átmérőt és hogyan tudom kiszedni a váltókart? Esetleg egy váltó olaj csere nem oldaná meg?

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egyes meg a kettes sebességet szokta nehezen venni. A kettest nagyon ritka hogy nem akarja venni de az inkább hideg motornál van. Viszont az egyest az 10 alkalomból 1 amikor könnyen veszi. Ez nagyon idegesít főleg mikor nem én vezetem az autóm és a vezető meg csak erővel de akkor is beteszi. Ez átlagban apám szokott lenni, de hála nem vezeti sokszor. Ezzel a jelenséggel mit lehetne tenni hogy megszűnjön mert nagyon zavar és azt se szeretném hogy tönkremenjen.

Ha zsugorcsöves megoldás jó akkor honnan tudok szerezni ekkora átmérőt és hogyan tudom kiszedni a váltókart? Esetleg egy váltó olaj csere nem oldaná meg?

Nekem az olajcsere nem oldota meg a problémát igaz nekem a hátramenetel van gondom. Anyi hogy talán csendeseblet kicsit az autó olaj csere után. Meg hát hiába életartam olaj van a váltoban azért szerintem érdemes néha kicserélni legalább tudja az ember hogy van bene.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egyes meg a kettes sebességet szokta nehezen venni. A kettest nagyon ritka hogy nem akarja venni de az inkább hideg motornál van. Viszont az egyest az 10 alkalomból 1 amikor könnyen veszi. Ez nagyon idegesít főleg mikor nem én vezetem az autóm és a vezető meg csak erővel de akkor is beteszi. Ez átlagban apám szokott lenni, de hála nem vezeti sokszor. Ezzel a jelenséggel mit lehetne tenni hogy megszűnjön mert nagyon zavar és azt se szeretném hogy tönkremenjen.

Ha zsugorcsöves megoldás jó akkor honnan tudok szerezni ekkora átmérőt és hogyan tudom kiszedni a váltókart? Esetleg egy váltó olaj csere nem oldaná meg?

Az 1-es álló helyzetben veszi nehezen, vagy menet közben? Mert ha menet közben nem veszi be azon ne csodálkozz.

Váltóolaj sere az nem old meg semmit :lol:

A zsugorcsöves megoldás pedig azt oldja meg, ha a váltókarnak nagyon nagy a játéka. De ehhez azért eléggé elkopottnak kell lennie a váltókarnak, nálam nem menne alá az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egyes meg a kettes sebességet szokta nehezen venni. A kettest nagyon ritka hogy nem akarja venni de az inkább hideg motornál van. Viszont az egyest az 10 alkalomból 1 amikor könnyen veszi. Ez nagyon idegesít főleg mikor nem én vezetem az autóm és a vezető meg csak erővel de akkor is beteszi. Ez átlagban apám szokott lenni, de hála nem vezeti sokszor. Ezzel a jelenséggel mit lehetne tenni hogy megszűnjön mert nagyon zavar és azt se szeretném hogy tönkremenjen.

Ha zsugorcsöves megoldás jó akkor honnan tudok szerezni ekkora átmérőt és hogyan tudom kiszedni a váltókart? Esetleg egy váltó olaj csere nem oldaná meg?

Mint Adam1 is írja, 1-est csak álló helyzetben. 2-est nekem is nehezen veszi mikor hideg. Nehéz volt az egyest megszokni, de még ez a 100 paci is elég ahhoz hogy (ha csak nem emelkedőnek) de 2-esbe lassú gurulással kuplunggal kihajtsak egy kereszteződésből. Ha meg stop tábla van, akkor a kresz szerint ígyis-úgyis meg kell(ene :lol: ) állni.

Link to comment
Megosztás:

Mint Adam1 is írja, 1-est csak álló helyzetben. 2-est nekem is nehezen veszi mikor hideg. Nehéz volt az egyest megszokni, de még ez a 100 paci is elég ahhoz hogy (ha csak nem emelkedőnek) de 2-esbe lassú gurulással kuplunggal kihajtsak egy kereszteződésből. Ha meg stop tábla van, akkor a kresz szerint ígyis-úgyis meg kell(ene :lol: ) állni.

100 LE az ~6000 1/min-nél van, nem alapjárat közelében, ahol a motor tartózkodik 2-esben lassú gurulásnál.

Link to comment
Megosztás:

Én a váltószoknya alatt kicsit kireszeltem a keretből + ugyanazon az oldalon lereszeltem a váltókaron lévő pöcköt, így jobbra jobban ki lehetett tolni a váltókart. Ezután kicsit jobbra állítottam a váltórudat és azóta mindegyik sebességet minden nehézség nélkül veszi, mivel jobbra-balra tovább ki lehet tolni. Nekem segített ez a megoldás :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az 1-es álló helyzetben veszi nehezen, vagy menet közben? Mert ha menet közben nem veszi be azon ne csodálkozz.

Váltóolaj sere az nem old meg semmit :lol:

A zsugorcsöves megoldás pedig azt oldja meg, ha a váltókarnak nagyon nagy a játéka. De ehhez azért eléggé elkopottnak kell lennie a váltókarnak, nálam nem menne alá az biztos.

és nálam megoldotta hogy nem volt probléma a második sebességbe való kapcsolással,csak túl feszes lett tőle a váltókar!(nem zsugorcsővel volt)

Ha elvinnéd az autód a szerelőhöz és úgy "javítaná" meg hogy kuka a motor,szerintem te sem lennél nyugodt,még ha igaz is amit írtál,hogy

nem feltétlen lehetett a szerelő hibája!Sajnos ezt a dolgot vállalnunk kell ha maszek szerelőhöz visszük!

Talán ilyen dologért még az Opel márkaszervíz sem vállalná a felelősséget!

Ismerős egyén "tuningoltatta" az autóját és hiába mondta neki a szerelő hogy ne tegye,öreg motor,ő akarta!2 hetet bírt,aztán ment panaszkodni

hogy biztosan rosszul lett összerakva!Nekem egyszer tört el egy beszerelendő alkatrészt az enyém,de délutánra saját költségen meg volt rendelve az új darab!

Link to comment
Megosztás:

100 LE az ~6000 1/min-nél van, nem alapjárat közelében, ahol a motor tartózkodik 2-esben lassú gurulásnál.

Hogy te minden apró betűre oda figyelsz :lol: Tudod te is hogy úgy gondolta,a 100LE-s motornak nem probléma a második alacsony fordulaton sem!

Mérette már meg valaki innen a benzines autóját hogy az idők folyamán mennyi ló szaladt szét a gyári adatból?

Link to comment
Megosztás:

Hogy te minden apró betűre oda figyelsz :D Tudod te is hogy úgy gondolta,a 100LE-s motornak nem probléma a második alacsony fordulaton sem!

Mérette már meg valaki innen a benzines autóját hogy az idők folyamán mennyi ló szaladt szét a gyári adatból?

Nekem két hete plusszba ment felfelé a teljesítmény :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jól írja Fort, de szerintem te is tudod hogy nem úgy értettem hogy 6000-en pörgetve hajtok ki kereszteződésnél 2-esben gurulásnál...

Ki tudja hogyan közlekedsz ha elkap az ideg B) Látnád én meddig forgatom,amikor 20 perc után sem találok parkolót a házunknál! :D

Night breaker izzók? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.