Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

kiheréltem a relét már a multkor manuálisan de nem mukodik ugy sem. De oda honnan jön a villany? Olvastam hogy az acnak van 20 amperes biztije onnan jöhet? ott lehet a gond? de A bizti vagy jo vagy nem. Olyan nincs hogy mikikor jo az ac vmikor meg(most már egyáltalán nem)

Mellette van az injektorok reléje, ami ugyan olyan mint az ac reléje. Próbáld megcserélni őket, hátul dugd vissza az ac-t a stekkerbe és próbáld meg úgy. Ha működik akkor relé a gané, ha nem akkor egyértelműen nem megy ki rá áram, vagy nem müxik a relé. Onnan azért már kicsit érdekesebb megtalálni a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Ja ugyanolyanok két rozsaszin egymás alatt. megcserélem őket hátha. Ha nem akkor nem tom mivan. A reléhez direkt 12V megy nem? Utánna van vezérlés.

A reléig meg tom oldani a betáplálást de utánna nem tudom hogyan megy a drot az achez. A kézifék alatt van 2 stekker azok nem azok?

Link to comment
Megosztás:

Ja ugyanolyanok két rozsaszin egymás alatt. megcserélem őket hátha. Ha nem akkor nem tom mivan. A reléhez direkt 12V megy nem? Utánna van vezérlés.

A reléig meg tom oldani a betáplálást de utánna nem tudom hogyan megy a drot az achez. A kézifék alatt van 2 stekker azok nem azok?

Nem, a küszöbök mellett mennek hátra a vezetékek.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem ártana segitség... még szerencse nem vettem meg ma az ac-t. Ha nem lesz jo ha eljönnél segiteni természetesen az utadat állom. Nővel szolgálni nem tudok:)

Dehogy is, hétvégére mindenképpen beterveztem már a mocizást, mert már nem bírom tovább, csak legyen legalább tíz fok. Ha tényleg nem lesz jó és elfogadod a segítségemet, szívesen összekötöm a kellemeset a hasznossal :D

Link to comment
Megosztás:

Jó állapotút majdnem annyiért kapsz,ha csak nem fogod ki,mint újat!Bocsek rendelt most jó áron!(20e/pár)

20e/pár ért én is tudnék veni ujat de az Depos nekem meg az a tapasztalatom azal hogy nem tul jók. A mi már rendesen világit az Valeo stb... az meg 30/darabtól kezdödnek. Azért gondoltam hogy bontotat veszek valami gyárit mert azok még 10 évesen is külömbül világitanak mit a kinai vackok.

Link to comment
Megosztás:

20e/pár ért én is tudnék veni ujat de az Depos nekem meg az a tapasztalatom azal hogy nem tul jók. A mi már rendesen világit az Valeo stb... az meg 30/darabtól kezdödnek. Azért gondoltam hogy bontotat veszek valami gyárit mert azok még 10 évesen is külömbül világitanak mit a kinai vackok.

Nekem csak egyszerű B1-es van,nem értek hozzá :D Amikor úgy volt hogy összejön rá a pénzem,akkor a bontottak csak fültöröttek,sérültek vagy bontotthoz képest drágák voltak!Angol ismerősöm meg akkor pont nem tervezte a hazajövetelt,így az e-bay sem jött össze!Végül elutaltam a pénzt a rendőrségnek,hogy tegyék ahová akarják :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak egyszerű B1-es van,nem értek hozzá :D Amikor úgy volt hogy összejön rá a pénzem,akkor a bontottak csak fültöröttek,sérültek vagy bontotthoz képest drágák voltak!Angol ismerősöm meg akkor pont nem tervezte a hazajövetelt,így az e-bay sem jött össze!Végül elutaltam a pénzt a rendőrségnek,hogy tegyék ahová akarják :D

Arról nem is beszélve, hogy angol barátod fényszórója itthon használva 1 forintot sem ér max dísznek jó mivel az angol származású fényszórók pont fordítva vannak beállítva és ha te beteszed akkor a belső lámpád fogja a szemből jövőket vakítani a padka felőli pedig csak előtted a nagy semmit :lol:

Röviden: olyat ne is vegyél mert nem jó, max alkatrésznek ha elpattan maga a búra vagy valamilyen eleme, de a foncsor az nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Én (kopp-kopp) nem szívtam még a benzines Opeljeimmel az elmúlt kb 13 évben. Alattomos hibáim sem voltak soha. Olyan szerelőkhöz kell vinni az autót hiba esetén akik értenek hozzá. Nem vagyok dízel ellenes ne érts félre, de sok sok év autóval foglalkozás után azt mondom, hogy Opel dízelt kivételes esetben vennék. Ha tudtam volna előre, hogy ilyen sokáig meg marad a Vectra, és ilyen drága lesz a benzin, akkor talán megkíséreltem volna egy normális gázszettet beletenni. Benzines motor is igénytelen szerintem. Jó a vezérlés. Most cseréltem kb 40-ből kijött. Na bumm. Én hajtom ezt hetedik éve. Mentem már vele több mint 130000km-t. Semmi egetrengető hibája nem volt. Pedig bőrön és autómatán kívül full. Kintről hoztam. Igaz megkap mindent és nem is a szar cuccokat, de még ennyi idősen is nyugodtan meg lehet nézni pl a belsejét hogy hogy néz ki. Abban is igazad van, hogy nagyban függ a gazdától hogy milyen állapotú is a kocsija. Sőt csak tőle függ. Mondjuk tegyük fel hogy meghal a motorom. Tudod mit csinálnék? Tennék bele egy másikat komplett 50000-ért. Németből. Mennyi is az adagoló? Min 200000ft.

Engem se ért félre én se vagyok Benzines elenes nekem is volt anó sokk benzines autom meg ha lesz egy kiss pizem én is benzines autot veszek az aszonynak . Csak azt prodáltam elmondani hogy nem kel megijedi az opel diseltöl elég tartos darabók :lol: . Az enyémben pl.: 210.000km van és se adagoló se turbó se porlasztó csucs nem volt cserélve. Meg amit látok autó szerelő cimborámnál hogy sorba állnak a benzines opelok és mindnek van valami baja, dieselek meg csak olajcserére jönek neg néha izitógyertya cserére. Amugy ez az adagoló 200.000 ft nem igazán értem ujban szerintem drágább de szerintem érdemesebb javitatni mit emlitetem a multkor volt egy veki azon kellet javitattni havernak de az megált 100.000-ból pedig komplet felujitás volt. És mint emliteted lehet veni kintröl olcson adagalot is mint motort ugyanakora lutri. Végül is szerintem teljesen mindegy milyet vesz az ember ( benzinest vagy dieselt ) ugyis az fog bejöni neki ami a szivéhez közelebb áll :D . A Vecrával meg szerintem nem jár rosszul senki vezetési élményre ,kényelemre , tartoságra nem lehet panasz. Igaz drágább fentartani mint egy F-es astrát de sokal olcsobb mint sok hasonló korabeli autot.

Link to comment
Megosztás:

Arról nem is beszélve, hogy angol barátod fényszórója itthon használva 1 forintot sem ér max dísznek jó mivel az angol származású fényszórók pont fordítva vannak beállítva és ha te beteszed akkor a belső lámpád fogja a szemből jövőket vakítani a padka felőli pedig csak előtted a nagy semmit :D

Röviden: olyat ne is vegyél mert nem jó, max alkatrésznek ha elpattan maga a búra vagy valamilyen eleme, de a foncsor az nem jó.

Nem az övé lett volna az enyém,hanem útba esett volna neki egy holland cím,ahonnan csak így érte volna meg megvenni!Postával már az itthoni árnál jártam volna!Gondolkodtam az angol lámpán is,hogy hát ha a terelő lemezeket átrakva az enyémből jó lenne,de ezt még én sem gondoltam komolyan :lol:

Ma oldalról meglöktem az autó hátúlját és valami megint kopogott a hátsó futóműnél!Kipufogó,szilent?Ez is megvárja a jobb időt,azt hiszem...

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej nem hajlamos a meghibásodásra. A résolajcső pedig egy 10 cm hosszú, 150 Ft-os cső, ami a gázolajat az adagolóhoz vezeti vissza. Nem egy költséges mutatvány :D A többi résolajcső az fém, szóval az idők végtelen végezetéig nem fárad el :lol:

A porlasztócsúcs, meg az izzítógyertyák azok drágább dolgok, mióta nálam van az autó 30 ezer km óta nem volt velük gond, a jó ég tudja mikor lettek cserélve, és egyáltaláén lettek-e.

Eddig nálam a korból adódó hibák jöttek elő (spirálrugó törés, vízcső kirepedés, sárvédő rozsdásodás). Ma pedig a generátorom adta meg magát, ami állítólag típushiba.

Drága könyvből javító cartársam.Láttál te már egyáltalán Y20DTH-t szétszedve?? Ne hasonlítsd légyszíves a faék kategóriás 1.7-es cuccodhoz, mert meg sem közelíti technikailag.Még ha a faék tartósabb is, bár forszírozott használat mellett ugyanúgy hajlamos akár a melegedésre, akár a gátasságra.2003 óta koptatom itt a "követ" aktív klubtagként, elég sok érdekes dologgal találkoztam.Tehát nem csak noname emberként írogatok itt a fórumon.

A hengerfej gyönyörűen olyan gátas tud lenni mint senki más, de oly' mértékben, hogy nincs az a gépműhely ami össze tudja hebrákolni, hogy ne kuka legyen belőle.Bontottan ilyen 150e.-ről beszéltek ÁFA nélkül.A résolaj vissza vezetés ezeknél a motoroknál pedig a szelepfedél alatt van, tehát mikor az út mellett megáll, lövésed nincs, hogy mi lehet a baja, mi a xarért nem indul be, holott minden klappol.

Itt 2 klubtárs járta végig ezt a mókát a fentebb felsorolt dolgokkal amit idáig a témában megemlítettem, az egyik vektoránál nem volt ismert az előélet, a hipiszupi technikáról kiderült, hogy az óra szerint 157e.km valójában közelít a 400e.-hez.A másik pedig magyarországi, vezetett szervízkönyves járgány volt, de valós kilóméterrel.

Kell a bánatos répámnak ilyen sokszor tekert leharcolt, torka véres technika.

Tudomásul kell venni, hogy ezen autók közel 85%-a import fosként érkezett az országba, kint is éppen azért adták el mert megfutotta a maga kilóméterét, aztán a nepper vagy kereskedés behozta miután megvette igen nyomott árakon, szépen kitakarította és felpolírozta, vissza tekerte az óráját jó esetben csak a futott kilóméter felére, a lámer pedig megvette kétmillijójé' mert DÍZEL bazzeg, ez aztán a jó vétel, és keveset fog nekem fogyasztani......gázolajból...

Aztán mikor már nagyon sok volt vele a nyűg és bele tekert 50-100e.km-t, rájött, hogy nem akar Ő erre egy fillért sem költeni, inkább szintén kitakaríttatta, visza tekertette az óráját, és újra kereskedésbe került a technika.Ugye itt már majd 400e.km-nél járunk....és lehetne ezt ragozni tovább.

Sietve hozzá tenném, a benzines fronton is bele lehet szépen futni egy ilyen "megkímélt" darabba de lényegesen kisebb rá az esély.S, itt lehet típushibákról beszélni mint bedöglő AC aminek vannak előjelei, bontottan 5e.ft-ért lehet venni.Újat nem szabad főleg utángyárit. Gyújtótrafó, ami megint csak 5-10e.ft bontva, gyertyakábel amit szettben célszerű cserélni, és 9600ft az ára újonan, nyilván nem gyári ami majd 40e.ft.Viccolni tud az alapjárati léptető, amit meg lehet menteni ha az ember kiganézza' és nem hagyja beállni.Utángyáriban 15-20e.ft, bontva 5e.ft. Lambda szonda, ami 4 vezetékes lévén előfűtött X20XEV-nél, szintén van újonan 22-24e.ft.X16XEL-nél 9e.ft a BOSCH. Az elöregedett szigetelésű zárlatossá váló kábelkötegek pedig a korral ill. a tervezés hiányosságával magyarázható, mert a drága jó német mérnök ugyan kábelcsatornába tette a köteget, csak éppen a megfelelő bandázst felejtette el rátekertetni. Ez igaz Astrára, Vectrára, Zafirára, Omegára.

A kiégő műszerfal izzókat most nem sorolnám típushibák közé, a futómű alkatrészei pedig fillérekért beszerezhetőek.A megemelkedett olajfogyit pedig a kopott szelepszár szimeringek okozzák, szintén nem kerülnek sokba, a cseréjük ugyan gyakorlatot igényel.

Ezek nem egyszerre szoktak kijönni hibaként, ellenben ha egy diesel mondjuk éppen a 101LE-s verzió elfossa magát, a számláló 100-150e.ft-ról indul és ha nem vagy autószerelő egy jól felszerelt műhellyel, akkor úgymond "besz.optad".

Tehát szépen kérlek ha nem láttál még ilyet szétszedve és nem saját magad javítod az autódat, ne alkoss véleményt róla és ne hasonlítsd össze a te kisblokkos 1.7TD-del, mert nem egy kategória vele.Örülj neki, hogy nem 2L-es verziót vettél.Ennyi.

szerk.:Az Y20DTH-nál is van AGR, ha jól tudom nem lefalazható, és a cseréje 100e.ft-os tétel....

Link to comment
Megosztás:

Drága könyvből javító cartársam.Láttál te már egyáltalán Y20DTH-t szétszedve?? Ne hasonlítsd légyszíves a faék kategóriás 1.7-es cuccodhoz

Tisztára idegállapotba kerültél warwolf! :lol:

Ezeknél a "faékeknél" a motorcsere ugyebár papírmunka nélküli mert nem motorszám,hanem motorkód van,jól tudom?(csak mert találtam egyet jó áron és ki tudja mit hoz a következő 4-5 év)

Még azt írja már meg nekem valaki,hogy a B2-es kasztnija tényleg kevésbé hajlamos a rohadásra?

Érdekes ez az óra tekergetés is,csak a marhák legalább hihető számra tekernék vissza!Enyémben valami 96.000 volt,az előző gazdája meg

mondta hogy 209.000-nél (vagy 290 :D )adta be a kereskedésbe!Nooormális??

Ha nem jó ismerőstől vagy baráttól veszel régebbi autót,nagy valószínűséggel át leszel b@szva!A kérdés csak hogy mennyire!Eladás előtt a kutya nem fog rákölteni egy fillért sem,maximum járóképes állapotba hozza és ahogy írtad kitakarítja,lepolíroztatja!Észre vehetsz pár hibát,de maradni fog ami felett átsiklasz vagy nem látod!Esetleg keresel mindig egy másik eladót... a végtelenségig...

Ezeknek a "kompjúteres",elektromos,ezer jeladós új szutykoknak persze előnye hogy rossz értékek esetén nem engedi károsodni a motort,visszafogja stb,de ha nem olvasol ilyen fórumot ahol segíthet a sokat tapasztalt márkatárs hogy melyik hibának mi a "tünete",mit csinálj,mit nézz meg,vagy nincs ismerősöd felszereléssel(mint ahogy írtad,neked szerencsédre van),viheted a szervízbe 6000-ért hibát olvastatni és 8000-es órabérért szereltetni,mert a "Béla" a szomszédban,aki eddig mindent megcsinált,a motorház tetőt nem tudja már felnyitni ezeken! :D Ez a szopacs!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem egy olyan jellegű problémám van,hogy az autó terhelés alatt gázadásra egyből lefullad.Üresben jár a motor.Én a légtömegmérőre gyanakszom de hoztak másikat és avval is ugyan ez a probléma.Nagyon nehezen pörög fel a motor néha üresben is.És csak úgy indul ha levesszük a légtömegmérő stekkerét.Valami okosat valaki tudna írni kadett 18E gsi motor.

Link to comment
Megosztás:

Drága könyvből javító cartársam.Láttál te már egyáltalán Y20DTH-t szétszedve?? Ne hasonlítsd légyszíves a faék kategóriás 1.7-es cuccodhoz, mert meg sem közelíti technikailag.Még ha a faék tartósabb is, bár forszírozott használat mellett ugyanúgy hajlamos akár a melegedésre, akár a gátasságra.2003 óta koptatom itt a "követ" aktív klubtagként, elég sok érdekes dologgal találkoztam.Tehát nem csak noname emberként írogatok itt a fórumon.

A hengerfej gyönyörűen olyan gátas tud lenni mint senki más, de oly' mértékben, hogy nincs az a gépműhely ami össze tudja hebrákolni, hogy ne kuka legyen belőle.Bontottan ilyen 150e.-ről beszéltek ÁFA nélkül.A résolaj vissza vezetés ezeknél a motoroknál pedig a szelepfedél alatt van, tehát mikor az út mellett megáll, lövésed nincs, hogy mi lehet a baja, mi a xarért nem indul be, holott minden klappol.

Itt 2 klubtárs járta végig ezt a mókát a fentebb felsorolt dolgokkal amit idáig a témában megemlítettem, az egyik vektoránál nem volt ismert az előélet, a hipiszupi technikáról kiderült, hogy az óra szerint 157e.km valójában közelít a 400e.-hez.A másik pedig magyarországi, vezetett szervízkönyves járgány volt, de valós kilóméterrel.

Kell a bánatos répámnak ilyen sokszor tekert leharcolt, torka véres technika.

Tudomásul kell venni, hogy ezen autók közel 85%-a import fosként érkezett az országba, kint is éppen azért adták el mert megfutotta a maga kilóméterét, aztán a nepper vagy kereskedés behozta miután megvette igen nyomott árakon, szépen kitakarította és felpolírozta, vissza tekerte az óráját jó esetben csak a futott kilóméter felére, a lámer pedig megvette kétmillijójé' mert DÍZEL bazzeg, ez aztán a jó vétel, és keveset fog nekem fogyasztani......gázolajból...

Aztán mikor már nagyon sok volt vele a nyűg és bele tekert 50-100e.km-t, rájött, hogy nem akar Ő erre egy fillért sem költeni, inkább szintén kitakaríttatta, visza tekertette az óráját, és újra kereskedésbe került a technika.Ugye itt már majd 400e.km-nél járunk....és lehetne ezt ragozni tovább.

Sietve hozzá tenném, a benzines fronton is bele lehet szépen futni egy ilyen "megkímélt" darabba de lényegesen kisebb rá az esély.S, itt lehet típushibákról beszélni mint bedöglő AC aminek vannak előjelei, bontottan 5e.ft-ért lehet venni.Újat nem szabad főleg utángyárit. Gyújtótrafó, ami megint csak 5-10e.ft bontva, gyertyakábel amit szettben célszerű cserélni, és 9600ft az ára újonan, nyilván nem gyári ami majd 40e.ft.Viccolni tud az alapjárati léptető, amit meg lehet menteni ha az ember kiganézza' és nem hagyja beállni.Utángyáriban 15-20e.ft, bontva 5e.ft. Lambda szonda, ami 4 vezetékes lévén előfűtött X20XEV-nél, szintén van újonan 22-24e.ft.X16XEL-nél 9e.ft a BOSCH. Az elöregedett szigetelésű zárlatossá váló kábelkötegek pedig a korral ill. a tervezés hiányosságával magyarázható, mert a drága jó német mérnök ugyan kábelcsatornába tette a köteget, csak éppen a megfelelő bandázst felejtette el rátekertetni. Ez igaz Astrára, Vectrára, Zafirára, Omegára.

A kiégő műszerfal izzókat most nem sorolnám típushibák közé, a futómű alkatrészei pedig fillérekért beszerezhetőek.A megemelkedett olajfogyit pedig a kopott szelepszár szimeringek okozzák, szintén nem kerülnek sokba, a cseréjük ugyan gyakorlatot igényel.

Ezek nem egyszerre szoktak kijönni hibaként, ellenben ha egy diesel mondjuk éppen a 101LE-s verzió elfossa magát, a számláló 100-150e.ft-ról indul és ha nem vagy autószerelő egy jól felszerelt műhellyel, akkor úgymond "besz.optad".

Tehát szépen kérlek ha nem láttál még ilyet szétszedve és nem saját magad javítod az autódat, ne alkoss véleményt róla és ne hasonlítsd össze a te kisblokkos 1.7TD-del, mert nem egy kategória vele.Örülj neki, hogy nem 2L-es verziót vettél.Ennyi.

szerk.:Az Y20DTH-nál is van AGR, ha jól tudom nem lefalazható, és a cseréje 100e.ft-os tétel....

Hát drága barátom tégedse lehet elfogultságal vádolni :D :lol: :D . Mint irtam mindenkinek az fog beválni ami a kicsi szivéhez közelebb áll. Aki nem szereti a diesel mormogását az sose fog azt veni meg könyen lebeszéli magát mert ezt halot meg azt halot rola , de természetesen igaz ez a dizel pártiakra is kevesen vesznek dizel autó után benzinest mert ezt halják azt halják. Az általad emlitett hibákal SZERENCSÉRE nem találkoztam még saját automon meg haver mühejében sem. Henger fely hida tényleg nem jelemzö mert aki dieselt vesz az tudja hogy hideben nem hajtok mint álat és akkor nincs probléma :) . Y20DTH még én se látam szétszedve nem tudom hogy hol van a résolaj csö elvezetése de az biztos hogy az X20DTL -DTH -nél kivül van és jól látható ha gond van vele. Aban nagyon igazad van hogy a dieselek nagy része kintröl sujos kilométerekel kerölnek be aztán hirtelen kevés kilométerel kerülnek eladásra , de a kinti autokra jelemzö föleg a nagyobb köbcentisekre hogy autópályán használták, meg tölönk nyugatabbra inkább az a jelemzö ha valami gondvan cserélik ujra nem barkácsolnak .

Mégyegy gondolat mert én is elfogult vagyok ;) :D :D . Lehetne itt egymás elen a hibákat sorolni de nem érdemes szerintem ha benzines ha diesel midkét motor strapabiro ha oda figyelnek rá Pl.: ismerösöm 1.6-os vecrája ( a sokat szidot x16xel) 360000km nél let eladva és semi baja nem volt mert mindig vigyáztak rá az est pikantériája hogy épen egy honapja feltünt az autó szerelö cimborámnál igaz márcsak 170000km volt bene most sincs semi baja kicsit ki glancolták ( kormány börözés válto szoknya , kérifék szonya és már nem is látszik rajta hogy közel jár a 400 -hoz

másik példa utobi egy évben ketö ojan vekivel is találkoztunk amibem legalább egy hengerben nem volt meg a megfelelö kompreszio mind ketö nagy köbcentisek 1.8 , 2.0 . Mind ketöt hajtoták rendesen olajat meg néha elfelejtetek cserélni . Honolás gyürücsere és ezek is vigan futnak azota is.

Ui.:

Tehát szerintem teljesen felesleges vitatkozni hogy benz. vagy diesel mindenkinek gondja a baja meiket választja ha figyelrá nem érheti tul nagy meglepetés .

Link to comment
Megosztás:

Én láttam olyan G Astrát, amiben 450000km volt. Benzines cégautó volt. Ha letakartam volna a kilométer órát, nem mondtad volna meg, hogy annyi van benne. Igaz előéletét nem ismertem. Az óra állítás meg olyan dolog, hogy mindegyiket elviszik, bármennyire van tekerve. Ezzel gondolom mindent elmondtam.Nekem személy szerint ez a diesel- benzines mizéria a több mint hét év autókereskedői "múltból" a több ezer látott, kipróbált autóból, valamint a többszöri németországi vásárlásból adódik. Opel volt a legkeresettebb nálunk rengeteget eladtunk. Volt hogy tíz Astra állt egymás mellett, és mind elvitték függetlenül motortól vagy felszereltségtől. Nem sokat hoztak vissza. Bár főleg benzinesek voltak.Mondjuk ellenben a gyönyörű csilli villi Peugeot, Citroen meg a többi fos francia, olasz szutyok. Álltó helyükben összetojták magukat. Aki dízelt használ, használja. Én örülök neki, ha be jön neki az autója. Csak még ha laikus lennék is észrevenném az újságokban olvasva, vagy mindenfelé járva, hogy mennyien foglalkoznak adagoló, turbó stb felújítással. Gondolj bele mennyibe kerülnek a célszerszámok mondjuk egy Bosch szervízt felszerelni az adagolók porlasztócsúcsok stb helyes beállításához. Ha nem lenne benne pénz, nem csinálnák. Amúgy én vennék dízelt, bár csak úgy, hogy tudom az előéletét mondjuk ismerőstől. (+nem Opelt :) )

Ja még egy személyes megjegyzés. Mostanában már annyira nem a sok trafi miatt, de majd nézd meg ha mész pályán, hogy mennyire hajtják az Astrákat. Még a kis köbcentiseket is. Régebben mindig néztem hogy húznak el mellettem.

Mégyegy gondolat mert én is elfogult vagyok :D :lol: :D . Lehetne itt egymás elen a hibákat sorolni de nem érdemes szerintem ha benzines ha diesel midkét motor strapabiro ha oda figyelnek rá Pl.: ismerösöm 1.6-os vecrája ( a sokat szidot x16xel) 360000km nél let eladva és semi baja nem volt mert mindig vigyáztak rá az est pikantériája hogy épen egy honapja feltünt az autó szerelö cimborámnál igaz márcsak 170000km volt bene most sincs semi baja kicsit ki glancolták ( kormány börözés válto szoknya , kérifék szonya és már nem is látszik rajta hogy közel jár a 400 -hoz

másik példa utobi egy évben ketö ojan vekivel is találkoztunk amibem legalább egy hengerben nem volt meg a megfelelö kompreszio mind ketö nagy köbcentisek 1.8 , 2.0 . Mind ketöt hajtoták rendesen olajat meg néha elfelejtetek cserélni . Honolás gyürücsere és ezek is vigan futnak azota is.

Ui.:

Tehát szerintem teljesen felesleges vitatkozni hogy benz. vagy diesel mindenkinek gondja a baja meiket választja ha figyelrá nem érheti tul nagy meglepetés .

Link to comment
Megosztás:

Valamivel kevésbé hajlamosabb, viszont nálunk volt hülye érthetetlen helyen rohadó. Pl ahol a hátsó ajtó zárszerkezete beakad a doblemezre csavarozott helyére. (jól meg mondtam :lol: ). De ugyanennek az autónak rozsdapöttyös volt a hátsó sárvédője is.

Óratekergetésre: Mégis megvetted! ;)

Tisztára idegállapotba kerültél warwolf! :D

Ezeknél a "faékeknél" a motorcsere ugyebár papírmunka nélküli mert nem motorszám,hanem motorkód van,jól tudom?(csak mert találtam egyet jó áron és ki tudja mit hoz a következő 4-5 év)

Még azt írja már meg nekem valaki,hogy a B2-es kasztnija tényleg kevésbé hajlamos a rohadásra?

Érdekes ez az óra tekergetés is,csak a marhák legalább hihető számra tekernék vissza!Enyémben valami 96.000 volt,az előző gazdája meg

mondta hogy 209.000-nél (vagy 290 :D )adta be a kereskedésbe!Nooormális??

Ha nem jó ismerőstől vagy baráttól veszel régebbi autót,nagy valószínűséggel át leszel b@szva!A kérdés csak hogy mennyire!Eladás előtt a kutya nem fog rákölteni egy fillért sem,maximum járóképes állapotba hozza és ahogy írtad kitakarítja,lepolíroztatja!Észre vehetsz pár hibát,de maradni fog ami felett átsiklasz vagy nem látod!Esetleg keresel mindig egy másik eladót... a végtelenségig...

Ezeknek a "kompjúteres",elektromos,ezer jeladós új szutykoknak persze előnye hogy rossz értékek esetén nem engedi károsodni a motort,visszafogja stb,de ha nem olvasol ilyen fórumot ahol segíthet a sokat tapasztalt márkatárs hogy melyik hibának mi a "tünete",mit csinálj,mit nézz meg,vagy nincs ismerősöd felszereléssel(mint ahogy írtad,neked szerencsédre van),viheted a szervízbe 6000-ért hibát olvastatni és 8000-es órabérért szereltetni,mert a "Béla" a szomszédban,aki eddig mindent megcsinált,a motorház tetőt nem tudja már felnyitni ezeken! :) Ez a szopacs!

Link to comment
Megosztás:

Tisztára idegállapotba kerültél warwolf! :D

Na azért annyira neem! :lol:

Ui.:

Tehát szerintem teljesen felesleges vitatkozni hogy benz. vagy diesel mindenkinek gondja a baja meiket választja ha figyelrá nem érheti tul nagy meglepetés .

Itt nem is erről volt szó.Tapasztalatom szerint egy ilyen diesel vásárlása felér egy anyagi hátbalövéssel.Itthon nem az a jellemző, hogy agyon van kímélve az autó, sokkal inkább kihajtják a belét (ami még maradt benne) aztán tovább passzolják.

Vannak érvek/tapasztalatok.Ha valaki ennek ellenére még is bevásárol egy olyat aminek nem tudja lekövetni az előéletét......nos....

Amúgy pedig nem olyan rossz az az X16XEL, nekem is volt Astrában.Bajom nem volt vele, és mivel megkapott mindent, 240e.km-nél (tényleges óraállás) csak a gyári olajfogyija volt meg.

De amin ki tudok akadni, ha valaki könyvből, elméletileg javít és ismer valamit, nem pedig a gyakorlati oldalról.

Link to comment
Megosztás:

Igen sajnos ez a magyar mentalitás. Ha meg javítani kell akkor mehet bele a legolcsóbb cucc, de már az is csak akkor ha már nagyon nem megy tovább az autó csere nélkül. Persze addig már jó eséllyel továbbterjedt a baj más dologra is.Tisztelet a kivételnek. Nekem a kinti, Német autókkal az a tapasztalatom, és személyes véleményem, hogy kint karosszériát javítani nem tudnak. Vagy ha javítanak, borzasztó igénytelenül. Kb mint egy szakácsnak mondanád hogy csinálja meg. Sokat nem is javítanak, és ezeket volt jó megvenni nyomott áron. Fényezés szintén mintha én csinálnám. Viszont ha cserélni kell valamit, azt cserélik és általában szakszervízben. Természetesen a számla a kocsiba marad. Amin rajta van a műszaki állapota, addig futott kilométer stb. Meg általában a szervízkönyv is. Odakint is sok a sokat futott autó, de alkatrész szempontjából jobban odafigyelnek rá. Ja és a Török sem tekergeti vissza az órát. Nem jellemző. Amit a gazda le ad vele, pl téli gumi garnitúra, azt nem lopják ki belőle mint itt vagy magnó cd stb. Volt egyszer egy Volvo s 80-as amiben két évesen volt több mint 200000km, de minden számla szerviz papír meg volt hozzá. München- Berlin között járt egy héten volt hogy többször is. Mint az új olyan volt. Persze a "hülye" magyar nem veszi meg ennyivel, mert már ki van a lelke szerinte. Inkább megveszi a visszatekert 350000-est amiben hipp hopp 150 lesz, és használja még öt évig hogy milyen jó. Többek közt ezért is tekergetik, mert még benne van az emberekben a szoci kocsik százezerig hibanélkül elmennek aztán meg gatyám ráköltöm hozzáállása. Holott ezek már nem azok a technikai szinten vannak.

Itt nem is erről volt szó.Tapasztalatom szerint egy ilyen diesel vásárlása felér egy anyagi hátbalövéssel.Itthon nem az a jellemző, hogy agyon van kímélve az autó, sokkal inkább kihajtják a belét (ami még maradt benne) aztán tovább passzolják.

Vannak érvek/tapasztalatok.Ha valaki ennek ellenére még is bevásárol egy olyat aminek nem tudja lekövetni az előéletét......nos....

Amúgy pedig nem olyan rossz az az X16XEL, nekem is volt Astrában.Bajom nem volt vele, és mivel megkapott mindent, 240e.km-nél (tényleges óraállás) csak a gyári olajfogyija volt meg.

De amin ki tudok akadni, ha valaki könyvből, elméletileg javít és ismer valamit, nem pedig a gyakorlati oldalról.

Link to comment
Megosztás:

De amin ki tudok akadni, ha valaki könyvből, elméletileg javít és ismer valamit, nem pedig a gyakorlati oldalról.

De most te tulajdonképpen miről is beszélsz? Valóban, nem láttam még Y20DTH-t szétszerelve, de nem is akarok! De nem is foglaltam vele kapcsolatban állást.

Én az Isuzu dieselről írtam azokat a sorokat. Amellyel arra próbáltam rávilágítani, hogy nem igaz az az állítás teljes körűen, hogy a diesel fenntartása drágább. Lehet, hogy a 2.0ra igaz, de akár tetszik akár nem van Isuzu is. Ami lehet, hogy fapados, és egyszerű, mint a faék, de nem százezertől indul a javíttatás költsége. A résolajcső pedig kívül van és filléres tétel. Útszélén kicserélem.

A 2.0 dieselre érvényes dolgokat pedig meghagyom neked, vagy a többi tulajnak.

Link to comment
Megosztás:

De most te tulajdonképpen miről is beszélsz? Valóban, nem láttam még Y20DTH-t szétszerelve, de nem is akarok! De nem is foglaltam vele kapcsolatban állást.

Én az Isuzu dieselről írtam azokat a sorokat. Amellyel arra próbáltam rávilágítani, hogy nem igaz az az állítás teljes körűen, hogy a diesel fenntartása drágább. Lehet, hogy a 2.0ra igaz, de akár tetszik akár nem van Isuzu is. Ami lehet, hogy fapados, és egyszerű, mint a faék, de nem százezertől indul a javíttatás költsége. A résolajcső pedig kívül van és filléres tétel. Útszélén kicserélem.

A 2.0 dieselre érvényes dolgokat pedig meghagyom neked, vagy a többi tulajnak.

Konkrétan a 2.0-ról volt szó.Azt tudjuk, hogy az egekig magasztalt ISUZU blokkos diesel, tartós technika egy gondos tulaj kezében.

Amúgy Opelből max. a 17DR-t venném meg, esetleg offgolf2 1.6 TD, vagy 1.9 TDI-ből a régebbi 110LE-s verziót.

Az elektronikus diesel cucokkal meg sz.pjanak a lámerek márkától függetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.