Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Konkrétan a 2.0-ról volt szó.Azt tudjuk, hogy az egekig magasztalt ISUZU blokkos diesel, tartós technika egy gondos tulaj kezében.

Amúgy Opelből max. a 17DR-t venném meg, esetleg offgolf2 1.6 TD, vagy 1.9 TDI-ből a régebbi 110LE-s verziót.

Az elektronikus diesel cucokkal meg sz.pjanak a lámerek márkától függetlenül.

Csak dieselről, nem konkrétan a 2.0 ról. Isten ments, hogy azzal kapcsolatban bármit is mondjak.

A Vectra előtt egyébként a közvetlen befecskendezéses TDI-s golfon vagy Borán gondolkodtam. 90 vagy 110 LE verzió. Fiatalt nagyon nehéz találni, egy 96-97-es példányért meg nem akartam adni 1,2-1,4 milliót, ezért inkább maradt a vectra.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan a 2.0-ról volt szó.Azt tudjuk, hogy az egekig magasztalt ISUZU blokkos diesel, tartós technika egy gondos tulaj kezében.

Amúgy Opelből max. a 17DR-t venném meg, esetleg offgolf2 1.6 TD, vagy 1.9 TDI-ből a régebbi 110LE-s verziót.

Az elektronikus diesel cucokkal meg sz.pjanak a lámerek márkától függetlenül.

Remélem nem Diesel vs Benzines marakodás :D

Link to comment
Megosztás:

Na azért annyira neem! :D

Itt nem is erről volt szó.Tapasztalatom szerint egy ilyen diesel vásárlása felér egy anyagi hátbalövéssel.Itthon nem az a jellemző, hogy agyon van kímélve az autó, sokkal inkább kihajtják a belét (ami még maradt benne) aztán tovább passzolják.

Vannak érvek/tapasztalatok.Ha valaki ennek ellenére még is bevásárol egy olyat aminek nem tudja lekövetni az előéletét......nos....

Amúgy pedig nem olyan rossz az az X16XEL, nekem is volt Astrában.Bajom nem volt vele, és mivel megkapott mindent, 240e.km-nél (tényleges óraállás) csak a gyári olajfogyija volt meg.

De amin ki tudok akadni, ha valaki könyvből, elméletileg javít és ismer valamit, nem pedig a gyakorlati oldalról.

Azt én is utálom. Amit leirtam edig az közvetlen gyakorlati tapasztalat. Nem vagyok profi szerelő nem ismerek mident, de haveromnál rendszeresen segitkezek és látok dolgokat. Meg mint nem gyözöm hangsujozni nem vagyok benzines elenes . De egyesek itt elégé lehuzták a 2.0 dieseleket . Én csak az én személyes tapasztalatomat tudom megosztani kedves márkatársaimal , miszerint nem feltétlenül jár anyagi hátbalövéssel egy 2.0 diesel vásárlása . Mert szerintem( saját magán véleményem és tapasztalatom) midkét tipusból be lehet vásároni ha nem körültekintö az ember példának had emlitsem megint ismerösöm eladott vekijét X16XEL motoros mint emlitetem közel járt a 400 hoz ha el nem hagyta azt már de ara is oda figyeltek és semi komojabb gonja sem volt pedig astra forumon is meg kint a hétköznapi életben is elég rossz a hire enek a motornak. És milyen a magyar ember a rosszat hamarabb meghalja mint a jót. Másik pédának had emlitsem öcsém f astráját X16XEL motoral és ora szerint 205.000 km-el ( öcskösnek gyorsan kellet autó meg olcson és nem nézte át rendesen ) hát ég és föld a külömbség a két motor állapota közöt nem azt mondon hogy öcskösé használhatatlan de látszik rajta hogy nem igazán foglalkoztak vele , olajat kitudja milyen idöközönként cseréltek és ebböl adódona 10.000km-enként plusz 3l olajat minimum megeszik meg valoszinüleg az orával is varázsoltak már és az egyéb kisebb hibákat ne is emlitsem.

Remélem soraimal nem bántotam meg senkit tényleg nem az volt a célom . Csak szeretem volna kicsit védelmembe veni az opel 2.0 dieseleket hiszen lehet hogy rossz hirük van de ha az ember körültekintöen vásárol megbizható hálás társa tud leni az utakon.

Link to comment
Megosztás:

De az :D :lol: :D

Tévedés.Elkezdődött az egész az Y20DTH-nál, majd elmondtam a vémeényem és az eddigi tapasztalataim, rávetítve egy benzines költségeire.

Ekkor jön Adam1, és elkezdett beszélni az 1.7 TD-ről amiről szó sem volt és tudjuk, hogy jó cucc ha nem volt előtte a halálba küldve.Mind ez úgy jött le, mint ha a 2.0 is pont ilyen lenne.....mint ahogy nem az. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.. Vki segítsen mert kezd az idegeimre menni..

Van egy 2.0 16V x20ev vectrám, nagyon szeressem a kicsikét, 309.000 van már benn, nem eszi az olajat stb stb szóval jó gép ..De..

olyan jelenség jött elő egyik pillanatról a másikra h kivillant a control lámpa, és a fordulat eleinte elkezdett ingadozni, lefulladt, de az beállt...reggeli indításnál vártam míg a szívató alapra teszi magát és utána re indítás és eltűnt a lámpa..gondoltam nincs nagy gáz, hülye a rendszer..egyre sűrűbb lett a téma, és most már ott tartok h hidegen, melegen, leesik az alapjárat fullra, tehát állsz a pirosnál, leveszem a lábam a kuplungról és bumm, lefullad..a teljesítménye se az igazi már, szóval a kérdésem találkozott már vki ilyen témával?? azt rebesgették nekem h lambda szonda vagy alapjárati motor..nos?? ha vki tudna nekem segíteni mert járt így vagy hallott már ilyenről akkor az dobjon egy üzenetet legyen oly kedves...viszem 10.-én a szerelőhöz de ha addig vki vmi okosat tudna mondani, hálás volnék...Köszöntem...

Link to comment
Megosztás:

warwolf jól mondja. Kezd az alapjárati motorral, bár az a teljesítményre nincs hatással, ott más lesz.

Üdv mindenkinek.. Vki segítsen mert kezd az idegeimre menni..

Van egy 2.0 16V x20ev vectrám, nagyon szeressem a kicsikét, 309.000 van már benn, nem eszi az olajat stb stb szóval jó gép ..De..

olyan jelenség jött elő egyik pillanatról a másikra h kivillant a control lámpa, és a fordulat eleinte elkezdett ingadozni, lefulladt, de az beállt...reggeli indításnál vártam míg a szívató alapra teszi magát és utána re indítás és eltűnt a lámpa..gondoltam nincs nagy gáz, hülye a rendszer..egyre sűrűbb lett a téma, és most már ott tartok h hidegen, melegen, leesik az alapjárat fullra, tehát állsz a pirosnál, leveszem a lábam a kuplungról és bumm, lefullad..a teljesítménye se az igazi már, szóval a kérdésem találkozott már vki ilyen témával?? azt rebesgették nekem h lambda szonda vagy alapjárati motor..nos?? ha vki tudna nekem segíteni mert járt így vagy hallott már ilyenről akkor az dobjon egy üzenetet legyen oly kedves...viszem 10.-én a szerelőhöz de ha addig vki vmi okosat tudna mondani, hálás volnék...Köszöntem...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a favorit motorok az Opelből a régebbi nyolc szelepesek. Igaz ezek már újabb bonyolultabb technikák, de azok agyonüthetetlenek voltak. Nekem C16NZ volt az astrámban, nagyon hálás motor volt. Féltem, hogy bajt veszek a nyakamba annak idején a Vectrával, de mondjuk ezt sem bántam meg így 7 év távlatából. Pedig azért jóval több kütyü van benne.

X16XEL motoros mint emlitetem közel járt a 400 hoz ha el nem hagyta azt már de ara is oda figyeltek és semi komojabb gonja sem volt pedig astra forumon is meg kint a hétköznapi életben is elég rossz a hire enek a motornak.
Link to comment
Megosztás:

Hello!

Na megoldodott....

Zaza nem kell jönnöd:)

Nem volt villany a relénél sem van egy fekete doboz amibe 60 A biztik vannak meg egy db 20 as. Na az volt kilazulva. Vmikor érintekezett vmikor nem...

######a)))) Tehettem vissza az ac-t bizti visszanyom rendesen és pöcc röff......

Link to comment
Megosztás:

Na ügyes vagy! :D

Hello!

Na megoldodott....

Zaza nem kell jönnöd:)

Nem volt villany a relénél sem van egy fekete doboz amibe 60 A biztik vannak meg egy db 20 as. Na az volt kilazulva. Vmikor érintekezett vmikor nem...

######a)))) Tehettem vissza az ac-t bizti visszanyom rendesen és pöcc röff......

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Na megoldodott....

Zaza nem kell jönnöd:)

Nem volt villany a relénél sem van egy fekete doboz amibe 60 A biztik vannak meg egy db 20 as. Na az volt kilazulva. Vmikor érintekezett vmikor nem...

######a)))) Tehettem vissza az ac-t bizti visszanyom rendesen és pöcc röff......

Gratula, örülök, hogy megoldódott. Remélem és kívánom, hogy ezután most sok-sok probléma mentes km következzen :D

Link to comment
Megosztás:

ja! lenne még egy pár dolog... Fűtésem a venti vmikor kapcsol vmkor nem... hibaforrás? Az összes kerék jobb külső szélét eszi a kocsi... Hibaforrás? Bal első ablak folyton kiugrik... Hibaforrás??

Szia! Nem értelek pontosan sz ablakemelővel kapcsolatban. De nekem is akadozott meg nehezen ment,meg mintha kiugrott volna. Szétszedtük és szorult minden mert nem volt kenés. Bezsíroztuk és ok. Nem mint az új, de műkszik nekem kicsit elnyomorította a sok erőltetés. Tehát megéri mihamarabb megnézni.

A dízel/benzin szerintem: Az opelok dízel motrai nem jók (sz.r). Az 1.7 isuzusok más tészta. Az opel sosem tudott dízel motrot csinálni. Az újakat nem tudom 2002-től de az előtte lévők semmik. Boccs ha valakit megbántottam de sajnos ez az igazság.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem...

No kipróbáltam amit mondtatok..Szét szedtem a "karbit" fullra, kitisztítottam, hát mondanom se kell, full vastagon teli anyaggal találkoztam, de vmi temérdek mennyiség..megnéztem a alapjáratit, kitol és visszahúz rendesen..összeraktam kitakarítva, hidegen most nem ált le, de viszont elérte a 80C-t azt utána le is állt...szval akkor vagy a "hőmérő" szart be vagy maradt a lambda szonda vagy van 5lete vkinek?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem...

No kipróbáltam amit mondtatok..Szét szedtem a "karbit" fullra, kitisztítottam, hát mondanom se kell, full vastagon teli anyaggal találkoztam, de vmi temérdek mennyiség..megnéztem a alapjáratit, kitol és visszahúz rendesen..összeraktam kitakarítva, hidegen most nem ált le, de viszont elérte a 80C-t azt utána le is állt...szval akkor vagy a "hőmérő" szart be vagy maradt a lambda szonda vagy van 5lete vkinek?

Biztosan jól kitakarítottad az alapjáratit? Mert attól, hogy behúz még nem biztos, hogy teszi a dolgát. Sok koromszerű lerakódás is lehet rajta belül, ami gátolhatja nagymértékben a levegő áramlását. Egy éjszakás áztatás belül mondjuk nitróban rendesen kipucolja :D

Lambdaszonda miatt még mennie kellene szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárati elektromos részét is szedd szét, takarítsd ki.

Üdvözletem...

No kipróbáltam amit mondtatok..Szét szedtem a "karbit" fullra, kitisztítottam, hát mondanom se kell, full vastagon teli anyaggal találkoztam, de vmi temérdek mennyiség..megnéztem a alapjáratit, kitol és visszahúz rendesen..összeraktam kitakarítva, hidegen most nem ált le, de viszont elérte a 80C-t azt utána le is állt...szval akkor vagy a "hőmérő" szart be vagy maradt a lambda szonda vagy van 5lete vkinek?

Link to comment
Megosztás:

Nem én regeltem még egyszer de ugyan ez a véleményem. :D :D :lol:

Szia! Nem értelek pontosan sz ablakemelővel kapcsolatban. De nekem is akadozott meg nehezen ment,meg mintha kiugrott volna. Szétszedtük és szorult minden mert nem volt kenés. Bezsíroztuk és ok. Nem mint az új, de műkszik nekem kicsit elnyomorította a sok erőltetés. Tehát megéri mihamarabb megnézni.

A dízel/benzin szerintem: Az opelok dízel motrai nem jók (sz.r). Az 1.7 isuzusok más tészta. Az opel sosem tudott dízel motrot csinálni. Az újakat nem tudom 2002-től de az előtte lévők semmik. Boccs ha valakit megbántottam de sajnos ez az igazság.

Link to comment
Megosztás:

A dízel/benzin szerintem: Az opelok dízel motrai nem jók (sz.r). Az 1.7 isuzusok más tészta. Az opel sosem tudott dízel motrot csinálni. Az újakat nem tudom 2002-től de az előtte lévők semmik. Boccs ha valakit megbántottam de sajnos ez az igazság.

A Kadettekből ismert 1.6 D, és az Astrákból ismert 1,7D és 1.7 TD nagyon strapabíró motorok voltak. Nem volt velük nagy gond, azon kívül hogy kicsit gyengécskék.

Link to comment
Megosztás:

A Kadettekből ismert 1.6 D, és az Astrákból ismert 1,7D és 1.7 TD nagyon strapabíró motorok voltak. Nem volt velük nagy gond, azon kívül hogy kicsit gyengécskék.

Tegyük még hozzá az 1.5 ill. 1.5TD-t is......aztán jött az ECOTEC korszak, meg a saját tervezés meg az ominózus X és Y tényezők....

Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a CDTi-k hogy muzsikálnak.A JTD utódokról is sok "finomat" hallottam.A szekció villanyásza sokat szokott mesélni róluk.... :D

Link to comment
Megosztás:

Tegyük még hozzá az 1.5 ill. 1.5TD-t is......

Azt ne tegyük hozzá, mert az is Isuzu, és abban egyet értettünk, hogy mindegyik régi Isuzu remek strapabíró konstrukció.

Valamelyik nap ment előttem egy 1,5 TD Kadett, nyomta neki 100-110-el, füstnek még a nyomát sem láttam :D

Az 1,7 diesel (de nem a CDTI) G Astrákból ismert 16 szelepes motor (Y17DT) is Isuzu, de az már nem az igazi, ott is valami elektromos adagoló gond szokott előfordulni elég gyakran.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! X20XEV-s vekim van és kb 1 éve küszködök egy pár nagyon idegesítő problémával amire egyszerűen nem tudok rájönni hogy mi lehet a baj.. Az autó hidegen pöcc-röff mindig, viszont hogyha elérte az üzemi hőfokot akkor eléggé nehezen indul be és olyankor durrog is, olykor - olykor még le is áll. Nekem azt mondták, hogy cseréljek főtengely jeladót.. hát vettem is bele egy utángyártottat, de nem oldotta meg a problémámat sajnos.. amit még biztosan tudok, hogy a katalizátor az ki van herélve, lambaszonda se tudom hogy jó-e.. az alapjárat is ingadozik hiába lett kitakarítva a motorja. Ma meg a gép végképp meghülyült.. beröffentés után szépen jár a moci és melegedés után 2500 ra ugrik az alapjárat és az nem is megy lejjebb.. tehát mostmár ezt sem csak néha csinája hanem mindig.. mit kéne csinálnom? vigyem be az opelhez? szarul gyújt a gép .. kormosak a gyertyák nagyon, vezérműtengely jeladót viszont még nem cseréltem. Segítsetek mert nem tudok repeszteni.. pedig most kapott egy rövid váltót :D és nem tudom letesztelni amég ezek a hibák el nem hárulnak.. előre is köszönöm segítségeteket

Link to comment
Megosztás:

Utángyártott jeladók sokat nem érnek, a többire nem nagyon tudok távsegítséget adni. Ha budapest-közeli vagy vidd el wessz-hez, fórumon megtalálod, rákötik a gépre és megnézik mit produkál a computer szerint járatás közben. Azt nem írtad, hibakódokat néztél-e és milyen hibalámpákat dob.

Link to comment
Megosztás:

Nem néztem még hogy milyen hibakód van. Szolnoki vagyok. Be viszem az opelhez, csak állapítsák meg pontosan, hogy mi a baja! Néha már gyufát dobnék rá komolyan:S amúgy meg full fel van már újítva az egész futómű, nincs 100 ezer a motorjában.. nehéz megtalálni ezt a rejtett hibát sztm..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! X20XEV-s vekim van és kb 1 éve küszködök egy pár nagyon idegesítő problémával amire egyszerűen nem tudok rájönni hogy mi lehet a baj.. Az autó hidegen pöcc-röff mindig, viszont hogyha elérte az üzemi hőfokot akkor eléggé nehezen indul be és olyankor durrog is, olykor - olykor még le is áll. Nekem azt mondták, hogy cseréljek főtengely jeladót.. hát vettem is bele egy utángyártottat, de nem oldotta meg a problémámat sajnos.. amit még biztosan tudok, hogy a katalizátor az ki van herélve, lambaszonda se tudom hogy jó-e.. az alapjárat is ingadozik hiába lett kitakarítva a motorja. Ma meg a gép végképp meghülyült.. beröffentés után szépen jár a moci és melegedés után 2500 ra ugrik az alapjárat és az nem is megy lejjebb.. tehát mostmár ezt sem csak néha csinája hanem mindig.. mit kéne csinálnom? vigyem be az opelhez? szarul gyújt a gép .. kormosak a gyertyák nagyon, vezérműtengely jeladót viszont még nem cseréltem. Segítsetek mert nem tudok repeszteni.. pedig most kapott egy rövid váltót :lol: és nem tudom letesztelni amég ezek a hibák el nem hárulnak.. előre is köszönöm segítségeteket

Szerintem valamelyik jeladó és ömlik bele a benya. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.