Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szasztok

Lenne egy kérdésem hozzátok,cserélem a szilenteket elöl hátul,meg a kutyacsontokat elől,ma reggel megrendeltem a csontot majd délután mentem érte hazajöttem most este mondom ránézek hát az első meglepetés hogy/ müanyagból van a kutyacsont/a másik hogy 6cm el hosszabb mint ami benne an,szerintetek bemegy vagy nem jót adtak??

Én most cseréltem hátul .....kitartást,raktam fel képet is a:Futómű ,gumik részben

Link to comment
Megosztás:

Várjál még vele egy napot!Lassan hazaérnek a munkából a többiek és lehet hogy lesz valami jó ötletük!Biztosíték csere,csatlakozók tisztítása,kábel ellenőrzés,befagyott az ablakmosó vagy valami!

Hát leültem egy pillanatra.Azt mondja a bolt újat tudok adni 9.000-ért.Mondom jó de ez gyári,azt mondja utángyártott.Akkor még körülnézek.Valami ötlet?Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

NA hogy én se maradjak ki "jóból": reggelre teljesen lemerült az akksi. :D Csereaksit betéve bekapcsolt a hűtőventilátor, így nagyjából meglett a hiba: ventilátor-kapcsoló, esetleg relé. Most töltöm az akkut, utána lemegyek kideríteni, pontosan mi a baj...

Link to comment
Megosztás:

NA hogy én se maradjak ki "jóból": reggelre teljesen lemerült az akksi. :D Csereaksit betéve bekapcsolt a hűtőventilátor, így nagyjából meglett a hiba: ventilátor-kapcsoló, esetleg relé. Most töltöm az akkut, utána lemegyek kideríteni, pontosan mi a baj...

Szia. Mire jutottál vele ?

Link to comment
Megosztás:

Szia. Mire jutottál vele ?

Hy. Arra, hogy csereakkut raktam bele: Egyből bekapcsolt mind2 ventilátor. Aksit töltöttem majdnem 5 órát, elindítottam, leállítottam, venti kikapcsolt. Megmozgattam az összes relét a motortérben, hiba nincs. Azóta mentem vele 11km-t, még csak be sem kapcsolt. Arra jutottam, hogy akkor vagy ventilátor kapcsoló, vagy akkor amit beszéltünk relé. De hogy melyik, azt nem tudom. Nem tudná valaki megmondani, hogy melyik relé tartozik a ventilátorokhoz?

J0Hnny, Hanguci: a segítségeket köszönöm!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Hy. Arra, hogy csereakkut raktam bele: Egyből bekapcsolt mind2 ventilátor. Aksit töltöttem majdnem 5 órát, elindítottam, leállítottam, venti kikapcsolt. Megmozgattam az összes relét a motortérben, hiba nincs. Azóta mentem vele 11km-t, még csak be sem kapcsolt. Arra jutottam, hogy akkor vagy ventilátor kapcsoló, vagy akkor amit beszéltünk relé. De hogy melyik, azt nem tudom. Nem tudná valaki megmondani, hogy melyik relé tartozik a ventilátorokhoz?

J0Hnny, Hanguci: a segítségeket köszönöm!!! :D

Az akksi előtt van egy kis doboz, abban vannak a relék a ventilátorokhoz.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap megvolt a műszaki, átment :D

02-es környezetvédelmi besorolásból kértem, hogy helyezzék át 04-re így kék matricát kapott a vectra piros helyett, okmányirodába ma le is papiroztattam, új forgalmit is kaptam és törzskártyából is küldenek majd újat és nekem csak a műszaki érvényesség matricáját kellett kifizetni az okmányirodában. Előműszakin a bal oldali kézifék nem fogott, ki lett cserélve a kézifék bowden (Coffle, csak ilyen volt belőle) de éppen csak javult tőle, a fékpofákat felcsiszoltam, a fékdob is meg lett csiszolva alaposan, kompresszorral minden fékpor-rozsda kifújatva de ezután sem volt jó a fék csak jobb valamivel. Majd egy ismerőstől jött az ötlet, hogy egy kevés kis vizet fújjunk be a fékdobba, kb erre gondoltam én is mint a kedves olvasó :P Össze is raktam víz nélkül és gondolkoztam mi legyen, majd meggyőzött, fújtunk bele egy kevés vizet... eredmény? Tökéletes a fék :D Hamarabb kezdi el húzni a hátsó két kereket vagy fullad le mintsem elkezdene forogni a kerék, másnap, harmadnap tesztelve is ez az eredmény... majd hosszútávon kiderül mindenesetre műszakin tökéletes volt a kézifék. Még a jobb hátsó alsó lengőkar szilentet néztük előműszakin, hogy rozsdás, néha koppant is már de még átment volna csere nélkül mindenesetre kicseréltem ami nem kis szívás mire megvan pláne, hogy házi kihúzóval meg sem moccant annyira össze volt rohadva, végül belefűrészeltem, hogy kicsi össze tudjon "esni" az anyag, a belső gömb alakú rész és a szilent fala közötti műanyagból pár hajszálvékony darab volt és több mm volt a kotyogása ami összeszerelt állapotban nem tűnt fel hiába néztem régebben, hogy mi kopoghat hátul. Meyle márkájú került bele, a legolcsóbbtól dupla árú de így is elég baráti volt (4e). Idén már nem de tavasszal kicserélem a másik hármat is. Ja és az volt benne amivel eladták, gyári opel, préselve a 96-os dátummal, van egy olyan érzésem, hogy a többi is gyári darab benne ami azt jelenti, hogy az állapotuk sem lehet sokkal jobb. A cserélt szilent oldalán fúrógépbe befogattam egy drótkefe fejet és azzal minden rozsdát letakarítottam a féknyeregről és a féktárcsáról (dobfék az üzemifék és főleg a dobfék részre gondolok mielőtt valaki arra gondolna, hogy az amúgy is fényes részt csiszoltam meg amit a tárcsák fékeznek :P ). Egészen olyan lett mint egy új :D Ezt is megismétlem majd a többi keréknél is.

Olajcsere is volt, valvoline 10w40 helyett total classic 5w40 került bele + stp motorolaj adalék. Ami feltűnt: 8 fok volt amikor beindítottam a kocsit és indítás után azonnal elindulva nem volt olyan kelletlen mint a 10-essel, azzal kicsit olyan mintha még valami akadályozná a gázpedált, ezzel a friss és 5-ös olajjal ez sokkal kevésbé volt észrevehető. Az olajleeresztő csavar már eléggé nyúzott volt így újra cseréltem. Opel márkájú olajszűrő került bele, pollen és légszűrő szintén cserélve. Benzinszűrőt is vettem de még nem volt időm berakni, talán holnap.

Köszi mindenkinek a segítséget!!!!

Link to comment
Megosztás:

Aha, csak úgy értettem, hogy azok közül valamelyik. :D

Próbáltam kivenni őket, de csak egyet sikerült, a többi benne van rendesen, csavarhúzóval óvatosan rá kell segíteni.

Valahogy ez úgy van megoldva, hogy a különböző ventilátorok, különböző fokozatait más más relé vezérli.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor ha jól értem: 1-1 ventilátor a motort hűti (1-1+1-1 relé) és a klímaventilátor megint 1-1 relé? Így kijön a 6 db... :D

Nemtudom, nálad hány ventilátor van.

A klímás Isuzunál a klímahűtő előtt van 2 db ventilátor, a vízhűtő mögött bal oldalon pedig még egy. Összesen 3 db. Az, hogy melyik mit hűt, nem lehet szétválasztani, mert mindegyik a klímahűtőn és a vízhűtőn együttesen szívja keresztül a levegőt. Tehát mindkettőt együtt hűti.

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom, nálad hány ventilátor van.

A klímás Isuzunál a klímahűtő előtt van 2 db ventilátor, a vízhűtő mögött bal oldalon pedig még egy. Összesen 3 db. Az, hogy melyik mit hűt, nem lehet szétválasztani, mert mindegyik a klímahűtőn és a vízhűtőn együttesen szívja keresztül a levegőt. Tehát mindkettőt együtt hűti.

Nekem csak 2 ventim van egy a klima előtt egy a vizhütőn mégis 6 relé a dobozban.Az autofit azt írja hogy,szmbe állsz az autóval és ami balkézre az első 4 a ventillátor 1 es fokozat az utolsó 2 pedig a 2.fokozat reléi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.