Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na nekem is új termosztátom van, de még be biztosítottam magam egy plexi lappal a klíma meg a sima hűtő közé. Hiába új a termosztát, de városban 3 km-es távon nem melegszik be akkor sem. Így meg ki kísérleteztem a plexi lap méretét, és még rá tesz egy lapáttal hogy hamarabb melegedjen, de elég hűtése legyen. Víz nem forr, ha nagy dugóban vagyok akkor sem. A venti sem kapcsol be állandóan. 10 fok átlaghőmérséklet felett meg kiveszem.

Ha jó a termosztát, akkor nincs szükség erre, az úgysem engedi át a nyitási hőmérséklet alatti hőmérsékletű vizet. Csak éppen annyira, amennyire kell.

Link to comment
Megosztás:

Kell. De kartonpapírból vágott tömítés, plusz egy kis tömítőpaszta tökéletesen megteszi.

Ha új termosztéátot veszel, ahhoz adják a tömítést.

Na majd ránézek erre,egyáltalán hogy lehet kiszedni!Hidegen,amíg ki nem jön a kékből a mutató,nem pörgetem 1500 fölé,de 82-83 fokig sem engedem 2000 felett pörögni!Így is olyan 7-8km alatt bemelegszik 89-re és nyit a termosztát,majd tartja a 82-83 fokot!Próbára tettem egy kartonpapírt a ventillátor melletti hűtő egész részére!Semmi változás nem történt,így ki is vettem!A mutatóm szokott néha megakadni 89 fokon,de ilyenkor vagy megmozdul magától vagy

leállítom az autót,majd újraindítok és a megszokott 82-83-at mutatja!

Link to comment
Megosztás:

Így akkor is hamarabb felmelegszik nekem, de ettől fontosabb, hogy a hegyekben sem engedi 80 fok alá a vizet -15 fokban max fűtésnél.

ű

Ha jó a termosztát, akkor nincs szükség erre, az úgysem engedi át a nyitási hőmérséklet alatti hőmérsékletű vizet. Csak éppen annyira, amennyire kell.
Link to comment
Megosztás:

Na majd ránézek erre,egyáltalán hogy lehet kiszedni!Hidegen,amíg ki nem jön a kékből a mutató,nem pörgetem 1500 fölé,de 82-83 fokig sem engedem 2000 felett pörögni!Így is olyan 7-8km alatt bemelegszik 89-re és nyit a termosztát,majd tartja a 82-83 fokot!Próbára tettem egy kartonpapírt a ventillátor melletti hűtő egész részére!Semmi változás nem történt,így ki is vettem!A mutatóm szokott néha megakadni 89 fokon,de ilyenkor vagy megmozdul magától vagy

leállítom az autót,majd újraindítok és a megszokott 82-83-at mutatja!

Nekem óra szerint nem megy 82 fok fölé a mutató. PErsze ez a gyakorlatban 85-86 fokot jelent, akkor kezd nyitni a termosztát.

Ma hazafelé jövet +1 fok volt, most végig a 80-as felett állt egy picivel a mutató. Kb 81 fokot mutatott végig. Tegnap -2, -3 fokban végig a 80-on állt.

Mikor lépem neki, akkor azért elkezd felfelé kúszni, viszont ha lejtőn gurulok lefelé, akkor visszamegy 80-as alá egy picivel.

Viszont mikor megállok, itthon kinyitni a kaput, ketyeg alapjáraton, és megy a fűtés, akkor ár rc alatt visszahűl 80 alá.

Amúgy a hengerfej javítás óta határozottan jobban megy az autó. Eléggé szedi a lábát, ha nyomom neki. 80-ról vidáman gyorsul. Emelkedőkön, ahol eddig padlógázznál bírta tartani a 80-at, most lazán gyorsul. Csak az a k... gázolaj szivárgás ne lenne...

Link to comment
Megosztás:

A +1 fok még nem -15. Nekem városban így stabilan 90 fokon áll. Kocsiba meg rohadt meleg van.

Nekem óra szerint nem megy 82 fok fölé a mutató. PErsze ez a gyakorlatban 85-86 fokot jelent, akkor kezd nyitni a termosztát.

Ma hazafelé jövet +1 fok volt, most végig a 80-as felett állt egy picivel a mutató. Kb 81 fokot mutatott végig. Tegnap -2, -3 fokban végig a 80-on állt.

Mikor lépem neki, akkor azért elkezd felfelé kúszni, viszont ha lejtőn gurulok lefelé, akkor visszamegy 80-as alá egy picivel.

Viszont mikor megállok, itthon kinyitni a kaput, ketyeg alapjáraton, és megy a fűtés, akkor ár rc alatt visszahűl 80 alá.

Amúgy a hengerfej javítás óta határozottan jobban megy az autó. Eléggé szedi a lábát, ha nyomom neki. 80-ról vidáman gyorsul. Emelkedőkön, ahol eddig padlógázznál bírta tartani a 80-at, most lazán gyorsul. Csak az a k... gázolaj szivárgás ne lenne...

Link to comment
Megosztás:

Nekem óra szerint nem megy 82 fok fölé a mutató. PErsze ez a gyakorlatban 85-86 fokot jelent, akkor kezd nyitni a termosztát.

Ma hazafelé jövet +1 fok volt, most végig a 80-as felett állt egy picivel a mutató. Kb 81 fokot mutatott végig. Tegnap -2, -3 fokban végig a 80-on állt.

Mikor lépem neki, akkor azért elkezd felfelé kúszni, viszont ha lejtőn gurulok lefelé, akkor visszamegy 80-as alá egy picivel.

Viszont mikor megállok, itthon kinyitni a kaput, ketyeg alapjáraton, és megy a fűtés, akkor ár rc alatt visszahűl 80 alá.

Amúgy a hengerfej javítás óta határozottan jobban megy az autó. Eléggé szedi a lábát, ha nyomom neki. 80-ról vidáman gyorsul. Emelkedőkön, ahol eddig padlógázznál bírta tartani a 80-at, most lazán gyorsul. Csak az a k... gázolaj szivárgás ne lenne...

Ma teljesen hideg motortól járatva átnézegettem a csöveket melegedését!Szerintem a mellékszelep a termosztáton nyitva maradhatott,ami pont elég ahhoz hogy legyen fűtésem,bemelegedjen a motor,de kevés ahhoz hogy forró levegőt nyomjon!Enne 83-87 fok között kellene elkezdeni nyitnia 100-ig!

Már 80 fok alatt is elkezd langyosodni a termosztátból kijövő cső,ilyenkor már a kisköré meleg!A hűtő is egészen 82-83 fokig hideg(mutató szerint),majd amikor a főszelep is nyithat(elvileg 86-90 foktól 103 fokig),akkor forrósodik be az egész rendszer!(termosztátból kijövő,visszafolyó cső és a hűtő is)

Vagy a másik variáció az,hogy jól működik a hőfok mérő és a termosztát is és valami eltömődött a fűtő radiátoromnál!

A termosztátot egyszerűbb kiszerelni,így gondolom annak az ellenőrzésével kellene kezdenem!Véleményetek??

Link to comment
Megosztás:

Ma teljesen hideg motortól járatva átnézegettem a csöveket melegedését!Szerintem a mellékszelep a termosztáton nyitva maradhatott,ami pont elég ahhoz hogy legyen fűtésem,bemelegedjen a motor,de kevés ahhoz hogy forró levegőt nyomjon!Enne 83-87 fok között kellene elkezdeni nyitnia 100-ig!

Már 80 fok alatt is elkezd langyosodni a termosztátból kijövő cső,ilyenkor már a kisköré meleg!A hűtő is egészen 82-83 fokig hideg(mutató szerint),majd amikor a főszelep is nyithat(elvileg 86-90 foktól 103 fokig),akkor forrósodik be az egész rendszer!(termosztátból kijövő,visszafolyó cső és a hűtő is)

Vagy a másik variáció az,hogy jól működik a hőfok mérő és a termosztát is és valami eltömődött a fűtő radiátoromnál!

A termosztátot egyszerűbb kiszerelni,így gondolom annak az ellenőrzésével kellene kezdenem!Véleményetek??

Izé, az nem lehet, hogy a fűtéskapcsolóval van gebasz? Mármint gondolom a manuál klímásoknál a fűtésszabályozás bowdenes, Kadettos emlékeimből kiindulva azzal lehet gond, miszerint nem mozgatja a tekerentyű a terelőlapot rendesen, és csak halovány fűtés ennek az eredménye.

Ha rosszul gondolom, és nem bowdenes, attól még lehet rossz a terelőlap mozgatása, múltkor nekem is arról törött le egy pöcök, azért nem volt fűtésem.

Link to comment
Megosztás:

Izé, az nem lehet, hogy a fűtéskapcsolóval van gebasz? Mármint gondolom a manuál klímásoknál a fűtésszabályozás bowdenes, Kadettos emlékeimből kiindulva azzal lehet gond, miszerint nem mozgatja a tekerentyű a terelőlapot rendesen, és csak halovány fűtés ennek az eredménye.

Ha rosszul gondolom, és nem bowdenes, attól még lehet rossz a terelőlap mozgatása, múltkor nekem is arról törött le egy pöcök, azért nem volt fűtésem.

Pár napja ezért szedtem szét a műszerfalat,hogy megnézzem!Elég sok kábel van a rádió mögött és gondoltam elakadt,kiakadt valami bovden!

A hideg-meleg állító tekerő könnyen,teljesen elforgatható és az anyós oldali lábtérnél megnézve,teljesen ki is mozdul a végállásába!Hallani,amikor melegről-hidegre tekerem át,hogy kattan!Sajnos magát a terelő lapot nem láttam és nem is tudom hogy lehetne hozzáférni!Gondolom a fűtőradiátor közelében lehet,amihez ki kell bontani az egész középkonzolt! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma teljesen hideg motortól járatva átnézegettem a csöveket melegedését!Szerintem a mellékszelep a termosztáton nyitva maradhatott,ami pont elég ahhoz hogy legyen fűtésem,bemelegedjen a motor,de kevés ahhoz hogy forró levegőt nyomjon!Enne 83-87 fok között kellene elkezdeni nyitnia 100-ig!

Már 80 fok alatt is elkezd langyosodni a termosztátból kijövő cső,ilyenkor már a kisköré meleg!A hűtő is egészen 82-83 fokig hideg(mutató szerint),majd amikor a főszelep is nyithat(elvileg 86-90 foktól 103 fokig),akkor forrósodik be az egész rendszer!(termosztátból kijövő,visszafolyó cső és a hűtő is)

Vagy a másik variáció az,hogy jól működik a hőfok mérő és a termosztát is és valami eltömődött a fűtő radiátoromnál!

A termosztátot egyszerűbb kiszerelni,így gondolom annak az ellenőrzésével kellene kezdenem!Véleményetek??

Nézd meg először a termosztátot. 2 óra alatt ki lehet cserélni vízleengedéssel, vízfeltöltéssel együtt.

Lehet, hogy már nem is az a gyári mellékszelepes van benne, mint ami kellene bele, hanem valami más. Az Astra F fűtés topikban egy topictárs rakott be képet, hogy milyennek kéne lennie. De az enyém sem olyan, hanem sima 85 fokos.

Unixban vette a srác, motorszám alapján adták neki. Namost én is ott vettem, de csak ilyen egykörös szarokat kínáltak.

Link to comment
Megosztás:

Pár napja ezért szedtem szét a műszerfalat,hogy megnézzem!Elég sok kábel van a rádió mögött és gondoltam elakadt,kiakadt valami bovden!

A hideg-meleg állító tekerő könnyen,teljesen elforgatható és az anyós oldali lábtérnél megnézve,teljesen ki is mozdul a végállásába!Hallani,amikor melegről-hidegre tekerem át,hogy kattan!Sajnos magát a terelő lapot nem láttam és nem is tudom hogy lehetne hozzáférni!Gondolom a fűtőradiátor közelében lehet,amihez ki kell bontani az egész középkonzolt! :lol:

A motortérben van a fűtésnél egy vákuummal működő fűtéscsap, azt is nézd meg (bár lehet, hogy dízelnél nincs ilyen. Az enyém kb. 2 éve volt cserés (x18xe benzines)

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg először a termosztátot. 2 óra alatt ki lehet cserélni vízleengedéssel, vízfeltöltéssel együtt.

Lehet, hogy már nem is az a gyári mellékszelepes van benne, mint ami kellene bele, hanem valami más. Az Astra F fűtés topikban egy topictárs rakott be képet, hogy milyennek kéne lennie. De az enyém sem olyan, hanem sima 85 fokos.

Unixban vette a srác, motorszám alapján adták neki. Namost én is ott vettem, de csak ilyen egykörös szarokat kínáltak.

Na, ma este figyeltem a hőfokot én is, ha már ennyit emlegettétek. Nos, a jelek szerint nekem is cserélni kell a termosztátot, mert Győr-Ménfőcsanak-Győr távon nagyon lassan kezdett felfelé kúszni, és aztán nagy nehezen beállt a megszokott állására, de ez nagyon lassú volt. És nem is volt meg a jellegzetes ingadozása, amikor nyit a termosztát, hanem csak lassan beállt végre az üzemi hőfok. Öröm-boldogság, bár szerencsére annyira nem nagy kiadás, ellenben sokat lehet spórolni is vele.

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne?

Jól emlékszem hogy a fűtésnek a motor javítását cserét csak teljes műszerfal kiszereléssel lehet megoldani, digit klímásnál?

Ha bemelegszik leáll-lelassul olyan mint ha szorulna és fokozat kapcsolásnál halhatóan nehezen akar beindulni-felpörögni, ha egyáltalán beindul ;)

Tapasztalatok, esetleg trükkök érdekelnének :lol:

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne?

Jól emlékszem hogy a fűtésnek a motor javítását cserét csak teljes műszerfal kiszereléssel lehet megoldani, digit klímásnál?

Ha bemelegszik leáll-lelassul olyan mint ha szorulna és fokozat kapcsolásnál halhatóan nehezen akar beindulni-felpörögni, ha egyáltalán beindul ;)

Tapasztalatok, esetleg trükkök érdekelnének :lol:

Köszi

Leírom, manuálklímásét hogy kell cserélni, szerintem digitklímásnál ugyanígy: Kesztyűtartó ki, fűtőmotor csatlakozót széthúzod.

Leveszed az ablaktörlőket, meg azt a fekete műanyagot. Lecsavarod a pollenszűrő foglalatát, és akkor ez a kép fogad:

IMG01932-20111124-2006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2 csavart kicsavarod, és kiemeled a motort. Az autóban nincs ekkora hely, mint a kiszerelt fűtésboxnál, de meg lehet oldani.

Link to comment
Megosztás:

Pár napja ezért szedtem szét a műszerfalat,hogy megnézzem!Elég sok kábel van a rádió mögött és gondoltam elakadt,kiakadt valami bovden!

A hideg-meleg állító tekerő könnyen,teljesen elforgatható és az anyós oldali lábtérnél megnézve,teljesen ki is mozdul a végállásába!Hallani,amikor melegről-hidegre tekerem át,hogy kattan!Sajnos magát a terelő lapot nem láttam és nem is tudom hogy lehetne hozzáférni!Gondolom a fűtőradiátor közelében lehet,amihez ki kell bontani az egész középkonzolt! :lol:

Ha termosztátot veszel unixban, akkor Astra F-hez kérd ezt a dupla átfolyósat. Mert a B vekihez nem hozza ezt a rendszerük. 489109 cikkszám

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Fo...mp;cMegnNr=3997

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet kivenni a helyéről a B-oszlop műanyag takaróját? Az öv alig akar visszatekeredni a helyére, végig kell kísérni, míg teljesen a helyére megy- ezt a hibát akarom megszüntetni, gondolom zsírozni kéne a tengelyt, vagy majd meglátom ha szé tlesz szedve.

Link to comment
Megosztás:

Leírom, manuálklímásét hogy kell cserélni, szerintem digitklímásnál ugyanígy: Kesztyűtartó ki, fűtőmotor csatlakozót széthúzod.

Leveszed az ablaktörlőket, meg azt a fekete műanyagot. Lecsavarod a pollenszűrő foglalatát, és akkor ez a kép fogad:

http://kepfeltoltes.hu/thumb/111124/IMG019...s.hu_.jpg

2 csavart kicsavarod, és kiemeled a motort. Az autóban nincs ekkora hely, mint a kiszerelt fűtésboxnál, de meg lehet oldani.

Ja, a pollenszűrő alatt látni is a fűtőmotort, gondolom a szétszedése ua. mint a manuálé, én is úgy gondolom, hogy csak a vezérlése más(digi). :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet kivenni a helyéről a B-oszlop műanyag takaróját? Az öv alig akar visszatekeredni a helyére, végig kell kísérni, míg teljesen a helyére megy- ezt a hibát akarom megszüntetni, gondolom zsírozni kéne a tengelyt, vagy majd meglátom ha szé tlesz szedve.

Ez egy jó kis munka lesz,kezdve a kiszereléstől az övnek a visszatekerőjének a szétszedéséig!Én már kiszereltem az elsőt és hátsót is és szinte biztos vagyok benne hogy egy kis zsírozás-olajozás nem fogja megoldani a problémát!Nekem nem segített semmit,de remélem neked beválik!

A "B" oszlop takarója pattintós!Fehér kis műanyagok fém patentben,amik szeretnek eltörni vagy szétcsúszni és leesni a küszöb takaró alá!Először természetesen le kell venni a biztonsági öv oda rögzített állítható vezetőjét!(Tedd a legalsó állásba kicsavarozás előtt,ezzel majd 2 percet spórolsz összerakáskor)

Az öv egy hengerre tekeredik fel,amit a csapágyon keresztül egy összetekert előfeszített rugalmas fémszál....ááá ezt nem tudom leírni így!

A lényeg hogy ezen a fémszálon kellene szerintem még egyet csavarni,hogy újra erősen húzzon vissza,mert az évek alatt veszíthetett a rugalmasságából!

A probléma az,hogy szétszereléskor szétugrik...

Link to comment
Megosztás:

Ha termosztátot veszel unixban, akkor Astra F-hez kérd ezt a dupla átfolyósat. Mert a B vekihez nem hozza ezt a rendszerük. 489109 cikkszám

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Fo...mp;cMegnNr=3997

Köszönöm,valószínűleg ilyennek kellene gyárilag benne lenni!Egyenlőre nem veszek csak egy tömítést és megnézem milyen állapotban van a benne levő és egyáltalán milyen van benne!A vizet teljesen leengedted vagy csak amennyi kifolyt belőle és utána töltötted?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne bántsd. Nem fog megjavulni, és valami elmebeteg idióta hülye tervezte ezt a részt a kocsiba, mert én még ilyen hülye megoldást nem láttam. Szétesik, aztán legózhatsz hogy mi hova kell. De ha nem fogsz rájönni, akkor úgy jársz mint én, és a könyöklőbe teszed majd a kimaradt darabokat :lol: ;)

Hogy lehet kivenni a helyéről a B-oszlop műanyag takaróját? Az öv alig akar visszatekeredni a helyére, végig kell kísérni, míg teljesen a helyére megy- ezt a hibát akarom megszüntetni, gondolom zsírozni kéne a tengelyt, vagy majd meglátom ha szé tlesz szedve.
Link to comment
Megosztás:

Ne engedd le felesleges. Csak ami ott kijön aztán meg visszatöltöd

Köszönöm,valószínűleg ilyennek kellene gyárilag benne lenni!Egyenlőre nem veszek csak egy tömítést és megnézem milyen állapotban van a benne levő és egyáltalán milyen van benne!A vizet teljesen leengedted vagy csak amennyi kifolyt belőle és utána töltötted?
Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne bántsd. Nem fog megjavulni, és valami elmebeteg idióta hülye tervezte ezt a részt a kocsiba, mert én még ilyen hülye megoldást nem láttam. Szétesik, aztán legózhatsz hogy mi hova kell. De ha nem fogsz rájönni, akkor úgy jársz mint én, és a könyöklőbe teszed majd a kimaradt darabokat :lol: :)

Köszi, + Fort-tal is beszéltem már; egyelőre marad így... ;)

Link to comment
Megosztás:

És ez jó a Vectrához tuti?

Astra F-ben is van Isuzu X17DT,de kimondottan motorkódhoz fogok kérni kétszelepest,így ha nem jó,viszem vissza! ;)

Ne engedd le felesleges. Csak ami ott kijön aztán meg visszatöltöd

Köszönöm a tippet!Nem szedtem még szét,így a szervízkönyv alapján gondoltam,hogy amennyi kifolyik a termosztát szintjéig,csak annyit engedek le!

Nem olcsó ez a rózsaszín sz@r sem,így talán spórolhatok rajta! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.