Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

És mielőtt szét szedted egyébként indult a verda? Milyen gyűrű sort kapott és hány huf volt? Remélem megkaptad a zöld kártyát :wink:

Megkapta a zöld színű matricát. A motor, hosszúra nyúlt nyári szabadsága előtt kicst nehézkesen indult, de bele volt kalkulálva a vételárba a generél eshetősége is, az viszont nem hogy aljas módón a bordásszily vezető görgölye megy nyaralni üzemközben. Ez felborította az egész éves kölcségvetést. A most szolgálatot teljesítő gyűrűk a Perfekt Circle nevet viselik és extra kedvezménnyel vettem, a szomszéd elfekvő készletéből. (ócsó vót) Boltban olyan 16-20e kavics lenne. De félre a múltat, itt a tél és kellene valami "sílécet" szerezni a verdára :smt114

Link to comment
Megosztás:

Megkapta a zöld színű matricát. A motor, hosszúra nyúlt nyári szabadsága előtt kicst nehézkesen indult, de bele volt kalkulálva a vételárba a generél eshetősége is, az viszont nem hogy aljas módón a bordásszily vezető görgölye megy nyaralni üzemközben. Ez felborította az egész éves kölcségvetést. A most szolgálatot teljesítő gyűrűk a Perfekt Circle nevet viselik és extra kedvezménnyel vettem, a szomszéd elfekvő készletéből. (ócsó vót) Boltban olyan 16-20e kavics lenne. De félre a múltat, itt a tél és kellene valami "sílécet" szerezni a verdára :smt114

Van rajta :P ott van a tetején :D ha megfordítod még szánkónak is jó :D Vag lehet hogy téli gumit keresel :?: :oops:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

tud valaki infot hogy menyiből jön ki egy alap 1.7d motor felújítása?

Értem ez alatt a hengerpersely, dugatyú, gyűrü, főtengely csapágy cseret vagy felujítást.

Érdekelne ezen felül, hogy egy elkopott adagolót menyiből újítanak fel?

Esetleg hol lehet ezeknek uténa nézni?

Szerelhetosege menyire jo az Astranak? Gondolok itt az alap szerelesekre, mint vezermuszij/feszito csere, kuplung csere, fek csere.

Ja és ha van valakinek eladó 1.7D Caravan, akkor vevő vagyok rá. Felesleges luxusextrák nem érdekelnek, szervókormány direkt hátrány nálam, ami esetleg előny, az a központizár, napfénytető és vonohorog, de nem ragaszkodom ezekhez sem.

Link to comment
Megosztás:

Kösz, gondoltam hogy nem olcsó, de van egy Honda motorom szóval ezekután nem hiszem hogy egy Opel tud nekem meglepetést okozni ilyen téren :P  Pl ott csak a 4 dugatyú 130lett volna.

A motor kerékpár kategóriával vetekszik a dizil generál, ezt bizton állíthatom. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Nem közvetlenül hátrány.

Van egy olyan dilim hogy minnél egyszerübb szerkezetű, megbízható viszonylag olcsó igáslóra van szükségem. Namost a szervó az egy külön szerkezet ami elromolhat, aztán meg javíthatom és vehetem hozzá a drága alkatrészt. De ha nem is romlik el soha akkor is többe kerül az autó tőle ami nekem hátrányos. Namost soha életemben nem vezettem szervós autót, így nem is fog hiányozni. CD lejatszo, GPS és egyébb úr huncutsággal ugyan így vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Nem közvetlenül hátrány.

Van egy olyan dilim hogy minnél egyszerübb szerkezetű, megbízható viszonylag olcsó igáslóra van szükségem. Namost a szervó az egy külön szerkezet ami elromolhat, aztán meg javíthatom és vehetem hozzá a drága alkatrészt. De ha nem is romlik el soha akkor is többe kerül az autó tőle ami nekem hátrányos. Namost soha életemben nem vezettem szervós autót, így nem is fog hiányozni. CD lejatszo, GPS és egyébb úr huncutsággal ugyan így vagyok.

F Astránál már szinte nincs is különbség vagy csak minimális a felszerelt extrákkal teli és az alap között. Sokkal többet nyom a latba a futott km és az általános műszaki állapot. Szerintem :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

tud valaki infot hogy menyiből jön ki egy alap 1.7d motor felújítása?

Henger fúrás: 16- 25e -ig

Dugattyú gyűrűvel, csapszeggel: 16- 20e /Db

Főtengely csapágyak: kb 10e

Támcsapágy. 5e

Hajtókarcsapágy 10e

Tömítések, motor alsó felső 10e

hengerfely töm: 3-6e

Szimeringek Kb 10e

Szum: 130-tól + hengerfely felújítás + szerelés. :shock:

Esetleg hol lehet ezeknek uténa nézni?

Szakál metál, Négy Kelemen 8)

Link to comment
Megosztás:

Mivel ez a legpörgősebb dízeles topik jelenleg, itt próbálkoznék egy általánosabb problémával (~turbó + vákumrendszer)...hátha megszán a válasszal egy helyi guru...bár a motor tképp Y20DTH és nem Astra F-ben van, hanem egy Zafirában...

Idézet a Zafira topikból:

###

Respekt és tisztelet!

ALANY: Zafira, 2.0 DTI (2001)

TÜNET: 2000-es fordulattól felfele hiányzik belőle az erő, és nagyon lassan kúszik csak felfelé sebességben, fordulatban (pedig korábban nem volt gondja ilyen téren). Nem hirtelen állt elő a jelenség, inkább lassacskán. Hibajelzés nincsen (engine lámpa néma marad - kis képzavarral).

Több, mint sima gyanúként felmerült (egy műhelyben - ahol még nem vagyok bejáratott, ismerős ügyfél), hogy feltehetően a (motortérben szemből balra hátul, kb. a szívócső ill. a légmennyiségmérő alatt levő vákumszelep lehet a ludas, ami a turbó nyomásszabályozó szelepét vezérli [na, itt mondhatok baromságot, mivel se guru nem vagyok, se robbantott rajz nincs előttem, és még csak nem is mindent láttam a magam két működőképes szemével - a lényeg, hogy a vákumszelepből a kimenő vákumcső a turbó felé megy tovább, és végeztet ott vmi irányító jellegű munkát a vákummal, aszerint, hogy mennyire engedi ezt a vákumszelep ].

Amit nem láttam (minden részletében) a saját szemmel a műhelyben: motorindítás után a turbó lamelláinak normális esetben meg kéne mozdulniuk, mégpedig éppen a hibátlanul működő vákumszelep közreműködésével...itt nem volt megmozdulás...direktbe kötötték a bemenő és a kimenő csövet, kihagyva a szelepet: ekkor rendben megmozdultak a lamellák. Következtetés: valószínűleg szar a vákumszelep - alkatrészár: ~40k...

A csere különböző okok miatt nem bonyolódott le azonnal, és a hosszú hétvége alatt én is ránéztem közelebbről a szelepre, meg a csatlakozásaira (vákumcső ki & be + elektromos dugó): az elektromos csatlakozót többször lehúztam-feldugtam (kontaktspray épp nem volt nálam), és az is kiderült, hogy a bemenő vákumcső nagyon könnyen jár a gumicsatlakozóban, ami a szelephez köti [erőlködés, rángatás, fizikai erőszak nélkül kihúzható volt a gumicsatlakozóból a vékony csővég!].

Cserkész-módszerrel (anyaghiány vs. rögtönzés és kreativitás) anyám hajlakkjának segítségével sikerült a korábbinál - híradós kifejezéssel élve - hermetikusabb kapcsolatot létrehozni a vékony műanyagcső és a befogadó gumicső között, bilincselés nélkül...a gumicsövek végeit precízen ütközésig nyomtam a vákumszelepre, de repedést pl. nem volt időm érdemben csekkelni.

TESZTEREDMÉNY: a turbó lamelláinak megmozdulását persze nem tudtam megnézni pl. tükörrel, mert pl. kurvára egyedül voltam éppen...de az autó menet közben kicsit másként kezdett viselkedni, mint korábban: visszatérni látszott bele a lélek és az erő, bár nem tudtam teljesen eldönteni, hogy újra teljesen a régi, vagy még csak valahol félúton jár.

KÉRDÉS: tippeket kérnék, ha lehet...vajon lehet-e, hogy az elmondottak alapján mégsem a vákumszelep a szar, hanem csak a vákum, vagy elektromos csatlakozásai rosszalkodtak? A tét ugye kb. ~40k HUF.

Mi a jó menetrend, hogy ez kiderüljön?

1) kontaktspray a csatlakozónak?

2) tképp mivel szokás tömíteni a könnyen járó gumicsatlakozó + vákumcső kapcsolatot? bilincs? szilikon? nézzem át tüzetesen a repedtséget?

3) meg lehet mérni kiszerelve, hogy a vákumszelep 100%-os-e? vagy ha a lamellák vizuálisan észlelhetően egyszercsak rendben mozogni kezdenek, akkor minden OK ezen a fronton?

4) cseréljük ki a szelepet és nézzük meg, hogy tovább javít-e a csere?

Előre is köszönet a guruknak, ha válaszolnak...

###

És elnézést a bepofátlankodásért.

Link to comment
Megosztás:

Hát érdekes jelenséget írtál. Ha jól olvasom akkor a turbó nem működik. Illetve működik csak nem tölt. Ha nem tölt akkor ugye bár valahol elengedi a nyomást. csak azt nem értem ha levolt kötve a nyomó ág és járt a motor hogy hogy nem forgott a turbó? Az a szelep sajnos nagyon gyanus, nem gondolnám hogy a csöveknél van baj, DE HA VALAHOL KI VAN REPEDVE akkor produkálhat ilyet. Talán másik szeleppel kéne próbálkozni először, de sajna azt nemtom hogy javítható-e.

Link to comment
Megosztás:

Zafira, 2.0 DTI (2001)

Én megnézném, egy "kontaktspré" közremüködésével a motor többi elektromos csatiját is. Mert ezt a szelepet valami csak vezérli?! :oops: És lehet,hogy már a bemeneténél van a gubanc, illetve a vákumcsöveket kellene ellenőrizni. Elsősorban a cstlakozásokat, és az esetleges repedéseket.

Ez nem változtat azon az esetleges tényen hogy a szelep kaki. :P

Link to comment
Megosztás:

Tudom hogy a multkor kitárgyaltuk a vákum témát de egy megerősítésre lenne szükségem.

1,7 DR Lucass adagolóval, vákumos, automata dúsitóval. A vákum átmegy egy hőpatronon ( ez kapcsolja ki a dúsitót, ha már meleg a víz) rá a dúsitóra és a gázkarnál lévő szelepre, innen a szívócsonkban lévő valamire.:?:

A kérdés az hogy itt (szívócsonkban lévő valami) mikor, milyen gázállásnál kellene jelentkeznie a vákimnak? :?:

A másik kérdés hogy tapasztaltatok e már olyat hogy meleg motornál nagyon lassan esik vissza a fordulat ha leveszem a lábam a pedálrol. (a bowden nem szorul) :wink: :roll:

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.