Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Egyről beszélünk, csak a benzinesen ez előrre megy a jobb oldali "A" oszlop tövében lévő aktívszenes szűrőre, és innen a szívócsonkra valami tudományos mágnesszelepen keresztül. A jó öreg olajkályhán nincsen ilyesmi meddő teher. ;) :P Ott csak elegánsan végetér a cső. :D

Link to comment
Megosztás:

Egyről beszélünk, csak a benzinesen ez előrre megy a jobb oldali "A" oszlop tövében lévő aktívszenes szűrőre, és innen a szívócsonkra valami tudományos mágnesszelepen keresztül. A jó öreg olajkályhán nincsen ilyesmi meddő teher. :D :D Ott csak elegánsan végetér a cső. ;)

Meddő teher...cccc. :P Valószinű a tiéd is benzinesnek indult, csak vége lett e müszaknak.: itt van fiúk egy fa@a benzines de nem végeztünk vele, mi legyen? Csípd le a cső végét, hamar összedobunk egy dieselt! :D

Link to comment
Megosztás:

Meddő teher...cccc. :D Valószinű a tiéd is benzinesnek indult, csak vége lett e müszaknak.: itt van fiúk egy fa@a benzines de nem végeztünk vele, mi legyen? Csípd le a cső végét, hamar összedobunk egy dieselt! :D

Tudom hogy csak a z irigység mondatja veled ezeket, ezért megbocsátok. :D

;) :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég nagy dilemmában vagyok. Ugyanis az autóval van pár gondom. Először is alig indul be. Hidegen gyakorlatilag épphogy be lehet indítani, mielőtt lemerülne az akksi. Az izzítás jó, az izzítógyertyák is újak, tehát nem az a gond. Üzemanyagot kap, legalábbis a szűrőtől eljut, és amikor már beindult, akkor nincs vele gond, nem rángat, nem dadog. Mikor indítom akkor nagyon sokáig csak néha-néha kapja el, vagyis néha-néha gyullad 1-et 1-et. Aztán ez nagyon lassan elkezd sűrűsödni, és végül beindul. Gondoltam már adagolóra, meg gyűrűkre is. Annyi biztos, hogy szerintem nagyon gyenge a mocija. Utánfutóval megpakolva a maximum 80 megy neki 4.ben, 5.ben már lassul visszafelé. Egyszerűen nem tudom, hogy mi lehet a gondja. És itt jönnének a kérdéseim:

- Adagoló felújítása mennyibe fáj manapság?

- Egy komplett kipufogórendszer, katalizátor nélkül, tehát középső és hátsó dob mennyibe kerül, mert szita az egész, és orrán-száján fúj

- Egy újragyűrűzés, újratömítésezéshez mekkora anyagi tőkével érdemes nekifogni?

- Egy komplett motorfelújításba mi az ami beletartozik az adagolón, gyűrűkön, tömítéseken kívül?

A mociban óra szerint 192ezer km van, tehát ez még nem jelentené a komplett nagygenerált, bár ezt nem lehet tudni.

Ja, és még 1:

A kuplungtárcsát hogy a legegyszerűbb cserélni? Váltót gondolom le kell szedni. És mi az még amit ott ki kell cserélni körülötte, ha már le van szedve?

Előre is ezer hála a válaszokért. Amit lehet szeretnék házilag megoldani, mert nincs több 10-20 ezrem munkaköltségre, még az anyagköltségen kívül.

Rapid

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég nagy dilemmában vagyok. Ugyanis az autóval van pár gondom. Először is alig indul be. Hidegen gyakorlatilag épphogy be lehet indítani, mielőtt lemerülne az akksi. Az izzítás jó, az izzítógyertyák is újak, tehát nem az a gond. Üzemanyagot kap, legalábbis a szűrőtől eljut, és amikor már beindult, akkor nincs vele gond, nem rángat, nem dadog. Mikor indítom akkor nagyon sokáig csak néha-néha kapja el, vagyis néha-néha gyullad 1-et 1-et. Aztán ez nagyon lassan elkezd sűrűsödni, és végül beindul.

A dúsító működik abban a kocsiban? Csinálj egy fényképet a motortérről, különösen az adagoló környékéről, ha tudsz. Láttam már olyat, hogy hozzá nem értésből kifolyólag ki volt kötve a dúsító termokapcsolója, és emiatt indult nehezen a kocsi. Az adagolóval kapcsolatban érdemes elmenni egy adagolóbeállítással foglalkozó szakihoz, mert lehet, hogy csak az előtöltés beállítása nem jó. Kecskeméten szoktak javasolni vkit erre, majd Johnny útbaigazít, ha benéz.

Link to comment
Megosztás:

A dúsító működik abban a kocsiban? Csinálj egy fényképet a motortérről, különösen az adagoló környékéről, ha tudsz. Láttam már olyat, hogy hozzá nem értésből kifolyólag ki volt kötve a dúsító termokapcsolója, és emiatt indult nehezen a kocsi. Az adagolóval kapcsolatban érdemes elmenni egy adagolóbeállítással foglalkozó szakihoz, mert lehet, hogy csak az előtöltés beállítása nem jó. Kecskeméten szoktak javasolni vkit erre, majd Johnny útbaigazít, ha benéz.

Hali!

Minden kábel be van kötve az adagolóba. melyik lenne a dúsító?

Képet mellékeltem.

Kép

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég nagy dilemmában vagyok. Ugyanis az autóval van pár gondom. Először is alig indul be. Hidegen gyakorlatilag épphogy be lehet indítani, mielőtt lemerülne az akksi. Az izzítás jó, az izzítógyertyák is újak, tehát nem az a gond. Üzemanyagot kap, legalábbis a szűrőtől eljut, és amikor már beindult, akkor nincs vele gond, nem rángat, nem dadog.

Rapid

Sorstársam!

A jelenségből itélve, ahogy a szakember mondaná, még akár akármi is lehet. Lehet a porlasztócsúcs, vagy valóban a motor tömítettsége hagy némi kívánni valót maga után.

Azt próbáltad már hogy sokáig izzitasz? Esetleg 2x?

Link to comment
Megosztás:

Sorstársam!

A jelenségből itélve, ahogy a szakember mondaná, még akár akármi is lehet. Lehet a porlasztócsúcs, vagy valóban a motor tömítettsége hagy némi kívánni valót maga után.

Azt próbáltad már hogy sokáig izzitasz? Esetleg 2x?

Hali!

Már izzítottam 10x is, akkor sem ment jobban az indítás. A porlasztócsúcsok újak. :D Ezért is nem tudom, hogy mi lehet a gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég nagy dilemmában vagyok. (...)

A mociban óra szerint 192ezer km van, tehát ez még nem jelentené a komplett nagygenerált, bár ezt nem lehet tudni.

Ja, és még 1:

A kuplungtárcsát hogy a legegyszerűbb cserélni? Váltót gondolom le kell szedni. És mi az még amit ott ki kell cserélni körülötte, ha már le van szedve?

Előre is ezer hála a válaszokért. Amit lehet szeretnék házilag megoldani, mert nincs több 10-20 ezrem munkaköltségre, még az anyagköltségen kívül.

Rapid

Az ü.a. szürôt mikor cserélted?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Már izzítottam 10x is, akkor sem ment jobban az indítás. A porlasztócsúcsok újak. :D Ezért is nem tudom, hogy mi lehet a gond.

Ha új csúcsok vannak benne, azokat be is kell állítani, lehet, hogy nagyobb nyomáson nyitnak, mint amit az adagoló elő tud állítani indításnál. Megint csak azt tudom, mondani, mielőtt bármit cserélsz, adagolós szakivál nézesd meg, mert lehet csak baállítás gondja van.

A képen látom, Bosch adagolód van, és nincs rajta a lengéscsillapító a tetején. A gázpedál visszaengedésekor visszaesik a fordulatszám rögtön, nem rángat, vagy ilyesmi? A dúsítást a kép alján látható hengeres munkahenger csinálja, amiből az a gumiharmonika jön ki. Próbáld meg, hogy hideg motornál, még indítás előtt lehúzod róla a fekete vákuumcsövet, és úgy indítasz. Ha úgy könnyebben indul, akkor a termokapcsoló lehet rossz, ami a dúsítást kapcsolja hideg motornál.

Link to comment
Megosztás:

Ha új csúcsok vannak benne, azokat be is kell állítani, lehet, hogy nagyobb nyomáson nyitnak, mint amit az adagoló elő tud állítani indításnál. Megint csak azt tudom, mondani, mielőtt bármit cserélsz, adagolós szakivál nézesd meg, mert lehet csak baállítás gondja van.

A képen látom, Bosch adagolód van, és nincs rajta a lengéscsillapító a tetején. A gázpedál visszaengedésekor visszaesik a fordulatszám rögtön, nem rángat, vagy ilyesmi? A dúsítást a kép alján látható hengeres munkahenger csinálja, amiből az a gumiharmonika jön ki. Próbáld meg, hogy hideg motornál, még indítás előtt lehúzod róla a fekete vákuumcsövet, és úgy indítasz. Ha úgy könnyebben indul, akkor a termokapcsoló lehet rossz, ami a dúsítást kapcsolja hideg motornál.

A lengéscsillapító jelenléte vagy hiánya révén lehet megtudni azt, hogy milyen az adagoló? Nekem van l. csillapító, de így is megtörténik h 1-2 rádít 2-ben mociféknél :D

Link to comment
Megosztás:

Ha új csúcsok vannak benne, azokat be is kell állítani, lehet, hogy nagyobb nyomáson nyitnak, mint amit az adagoló elő tud állítani indításnál. Megint csak azt tudom, mondani, mielőtt bármit cserélsz, adagolós szakivál nézesd meg, mert lehet csak baállítás gondja van.

A képen látom, Bosch adagolód van, és nincs rajta a lengéscsillapító a tetején. A gázpedál visszaengedésekor visszaesik a fordulatszám rögtön, nem rángat, vagy ilyesmi? A dúsítást a kép alján látható hengeres munkahenger csinálja, amiből az a gumiharmonika jön ki. Próbáld meg, hogy hideg motornál, még indítás előtt lehúzod róla a fekete vákuumcsövet, és úgy indítasz. Ha úgy könnyebben indul, akkor a termokapcsoló lehet rossz, ami a dúsítást kapcsolja hideg motornál.

Az új csúcsokat szerelő rakta bele, bár mivel azóta észrevettem, hogy az egyik porlasztóház nincs meghúzva rendesen és szivárog, így nem vagyok benne biztos, hogy be lettek állítva, bár kb 1 hónapja, mióta bejött a hidegebb idő, azóta indul ilyen nehezen, addig könnyebben indult. Az ü.a. szűrő majd' egy éve lett cserélve, az ennyi idő alatt csak nem halódik el. A csillapító nem volt rajta már akkor sem mikor megvettem. Kérdeztem boltban, hogy mennyiért adják, és 20on ezer forint, úgyhogy inkább kihagyom. Gáz visszaengedésekor nem rángat szerencsére.

A hengeres munkahenger izé indításkor behúz, bár utána úgy is szokott maradni, az nemtom miért van, lehet szorul, vagy szimplán csak régi vagy rossz lenne? Majd megkérdezem mennyi egy olyan.

Link to comment
Megosztás:

Az új csúcsokat szerelő rakta bele, bár mivel azóta észrevettem, hogy az egyik porlasztóház nincs meghúzva rendesen és szivárog, így nem vagyok benne biztos, hogy be lettek állítva, bár kb 1 hónapja, mióta bejött a hidegebb idő, azóta indul ilyen nehezen, addig könnyebben indult. Az ü.a. szűrő majd' egy éve lett cserélve, az ennyi idő alatt csak nem halódik el. A csillapító nem volt rajta már akkor sem mikor megvettem. Kérdeztem boltban, hogy mennyiért adják, és 20on ezer forint, úgyhogy inkább kihagyom. Gáz visszaengedésekor nem rángat szerencsére.

A hengeres munkahenger izé indításkor behúz, bár utána úgy is szokott maradni, az nemtom miért van, lehet szorul, vagy szimplán csak régi vagy rossz lenne? Majd megkérdezem mennyi egy olyan.

Akkor kezdjük feszegetni.

A vákumos dúsítónak csak meleg motornál kell behúznia, tehát hidegen nincsen dúsításod. Ez már önmagában elegendő a nehéz indításhoz, pláne ilyen hőmérsékleti viszonyok mellet. A porlasztócsúcs mellet azért szivárog az anyag mert valószínűleg nem lett kicserélve a réz tömítés, és kitakarítva az illeszkedő felület. Ez azért gáz mert itt elmegy a kompresszió is, persze ne gondolj hatalmas veszteségre, de csökken a végnyomás a hengerben , nem keletkezik elég magas hőmérséklet, és az égés sem megfelelő. - Csökken a teljesítmény.

Ki kell cserélni azt a thermoszelepet a termosztátház oldalán és utánna próbálkozni egy hidegindítással. Jelentős változást jósolok pozitív irányba. :D

Link to comment
Megosztás:

Vagy olyan dízelmotor kell mint ami egy volt munkatársam szakvizsga-bemutatójában állt avagy "elméleti működésének ismertetése": "ég a tűz a hengerben -az adagoló meg adja be neki a gázolajat." Mekkora egy sügér. :D :D ;) :P

Link to comment
Megosztás:

A probléma csupán az hogy ez még nem hideg , simán kéne dúsító nélkül is indulnia, szerintem vég :D stádiumban van a motor.

1.7d lévén biztos nem 192ezer van benne. Amikor 1.6d -m volt -10ben alá raktam 10percre a hősugárzott, és úgy indult mint a doksza.(motor ko, volt benne)

Link to comment
Megosztás:

Igen, ilyen ugyanis csak a Bosch adagolón van, a Lucas-félén nincs.

Akkor nekem is Bosch, nemrég bukkantam rá a l.cs. Volt még téma itt fórumon s kép is volt feltéve de nekem valahogy nincs annyira látható helyen. Be kellett dugnom a tekintetem a csövek közti résen, hogy észrevehessem a drágát. A Bosch az jobb?

Link to comment
Megosztás:

Akkor kezdjük feszegetni.

A vákumos dúsítónak csak meleg motornál kell behúznia, tehát hidegen nincsen dúsításod. Ez már önmagában elegendő a nehéz indításhoz, pláne ilyen hőmérsékleti viszonyok mellet. A porlasztócsúcs mellet azért szivárog az anyag mert valószínűleg nem lett kicserélve a réz tömítés, és kitakarítva az illeszkedő felület. Ez azért gáz mert itt elmegy a kompresszió is, persze ne gondolj hatalmas veszteségre, de csökken a végnyomás a hengerben , nem keletkezik elég magas hőmérséklet, és az égés sem megfelelő. - Csökken a teljesítmény.

Ki kell cserélni azt a thermoszelepet a termosztátház oldalán és utánna próbálkozni egy hidegindítással. Jelentős változást jósolok pozitív irányba. :D

Úgy néz ki, hogy igazad lesz. :P

Lehúztam a behúzóról a vákumcsövet és pöcc-röff indult. Mennyi most egy ilyen gomba? Ja, és a behúzó behúzás után nem enged vissza, valószínű már öreg és szorul, így azt is ki kellene cserélni. Annak mi a neve, és mennyibe kerülhet?

Ezer köszönet a segítségért. ;)

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, hogy igazad lesz. ;)

Lehúztam a behúzóról a vákumcsövet és pöcc-röff indult. Mennyi most egy ilyen gomba? Ja, és a behúzó behúzás után nem enged vissza, valószínű már öreg és szorul, így azt is ki kellene cserélni. Annak mi a neve, és mennyibe kerülhet?

Ezer köszönet a segítségért. :D

Behúzás után azért nem enged vissza, mert az a hőgomba állandóan nyitva van, ha azt kicseréled, sztem jó lesz. Esetleg befújhatsz egy kis WD40-et a gumiharmonika alá, de ne szakítsd el. Árak:

- hőgomba (termoszelep): katalógusszám: 08 51 633, ára: 9360Ft.

- lengéscsillapító, ami hiányzik az adagolódról: katalógusszám: 08 19 544, ára: 10605Ft.

- behúzó (hivatalos neve vákuumdob): katalógusszám: 08 19 454, ára: 23870Ft.

Link to comment
Megosztás:

Behúzás után azért nem enged vissza, mert az a hőgomba állandóan nyitva van, ha azt kicseréled, sztem jó lesz. Esetleg befújhatsz egy kis WD40-et a gumiharmonika alá, de ne szakítsd el. Árak:

- hőgomba (termoszelep): katalógusszám: 08 51 633, ára: 9360Ft.

- lengéscsillapító, ami hiányzik az adagolódról: katalógusszám: 08 19 544, ára: 10605Ft.

- behúzó (hivatalos neve vákuumdob): katalógusszám: 08 19 454, ára: 23870Ft.

Köszike!

Azt hiszem, hogy ilyen árak mellett egy darabig még így fog maradni a dolog. :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, hogy igazad lesz. :P

Lehúztam a behúzóról a vákumcsövet és pöcc-röff indult. Mennyi most egy ilyen gomba? Ja, és a behúzó behúzás után nem enged vissza, valószínű már öreg és szorul, így azt is ki kellene cserélni. Annak mi a neve, és mennyibe kerülhet?

Ezer köszönet a segítségért. :D

No kérem!

A termoszelep csak 20 celziusz feletti motor hőmérséklet esetén engedi behúzni a vákumdobot. Tehát hidegen nincs behúzva (dúsító) ahogy melegszik kinyit a szelep és behúz (dúsítás kikapcsolva). Így ha bemelegedett a motor akkor már nem kell kiengednie csak hidegen. ;)

J0hnyy!

Nagy a csönd! Mi lett Dezsővel?

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg bontóban beszerezni. Legalább a vákuumdobot, meg a lengéscsillapítót.

Sztem meg pont a termoszelepet kéne leginkább kicserélni, mert ha azt a csövet lehúzva hagyod a vákuumdobról, akkor állandó dúsítással megy a motor, ami jó kis fogyasztásnövekedéssel jár. A vákuumdob nem biztos, hogy rossz, a termoszelep cseréje után kiderül. A lengéscsillapító meg, ha eddig nem hiányzott, nem nagy gáz, hogy nincs benne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.