Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Üdv skacok!

Most jöttem haza Ausztriából és valami gáz van az autóval...

Miután kiértünk érezhetően nehezebben indult.

Ott is kocsikáztunk vele, kicsit erölködött az indulásnál de aztán semmi...

Hazafelé is minden rendben volt.

Viszont hazaértünk állt 1 napot és nagyon nehezen indul. Van , hogy 2 szer kell indítsam...

kicsit kerregő hangja van, és sokkal jobban rázkódik is a moci...lehetséges, hogy a vezérműszíj meglazult vagy ilyesmi?

Onnan is jön némi vibráció...a töltésjelző lámpám pedig kivillan amikor leállítom...ráhúztam a generátor szíjra is mert az is lazult de nem változott semmi.

Most már menet közben is furcsa, halk kopogást hallok, főleg, ha hagyom alapjáraton pörögni...mintha valami kocogtatná a mocit.

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv skacok!

Most jöttem haza Ausztriából és valami gáz van az autóval...

Miután kiértünk érezhetően nehezebben indult.

Ott is kocsikáztunk vele, kicsit erölködött az indulásnál de aztán semmi...

Hazafelé is minden rendben volt.

Viszont hazaértünk állt 1 napot és nagyon nehezen indul. Van , hogy 2 szer kell indítsam...

kicsit kerregő hangja van, és sokkal jobban rázkódik is a moci...lehetséges, hogy a vezérműszíj meglazult vagy ilyesmi?

Onnan is jön némi vibráció...a töltésjelző lámpám pedig kivillan amikor leállítom...ráhúztam a generátor szíjra is mert az is lazult de nem változott semmi.

Most már menet közben is furcsa, halk kopogást hallok, főleg, ha hagyom alapjáraton pörögni...mintha valami kocogtatná a mocit.

Szerintetek?

Bakok hányan vannak, és hogy érzik magukat? :)

(bár a neminduláshoz valszeg nincs sok köze)

Link to comment
Megosztás:

...amint látom ide csak benzinesek járnak.

S.O.S

Senkinek nincs dieselje köztetek???

:)

Hali, én tudok segíteni, nekem 1,7 diesel van, szinte mindent tudok róla, elég rossz állapotban vettem kb 2 éve, most sima műszakin kisebb beálításokkal vittem át. Nem kevés időt és pénzt emésztett fel. Írd meg mi érdekel, hátha tudok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Hali, én tudok segíteni, nekem 1,7 diesel van, szinte mindent tudok róla, elég rossz állapotban vettem kb 2 éve, most sima műszakin kisebb beálításokkal vittem át. Nem kevés időt és pénzt emésztett fel. Írd meg mi érdekel, hátha tudok segíteni.

5 év alatt már remélhetőleg megtalálta mi a baj :)

Link to comment
Megosztás:

Hali, én tudok segíteni, nekem 1,7 diesel van, szinte mindent tudok róla, elég rossz állapotban vettem kb 2 éve, most sima műszakin kissebb beálításokkal vittem át. Nem kevés időt és pénzt emésztett fel. Írd meg mi érdekel, hátha tudok segíteni.

Neki már akkor problémája volt vele, amikor a tiednek még csak rontották az állapotát :( :hiya: Azóta sztem már ő is szinte mindent tud róla :P :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tud valaki Pesten egy megbízható dízel szakit?

Előre is köszi!

Újpesten tudom azt akinél én voltam. Nem tűnt gáznak az emberke. Igaz azt az arcot amikor megmérte a kompressziót nem felejtem el, de azért igyekezett óvatosan lesz.rozni, nem egyből bontóba küldeni :P :) :(

Link to comment
Megosztás:

Újpesten tudom azt akinél én voltam. Nem tűnt gáznak az emberke. Igaz azt az arcot amikor megmérte a kompressziót nem felejtem el, de azért igyekezett óvatosan lesz.rozni, nem egyből bontóba küldeni :P :) :(

Az újpest az naon jó volna...tudnál adni egy teló számot?

Amúgy ez nagy szervíz vagy kis "szaki"?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan gondom van, hogy néha izzításkor a motortérben berregni kezd egy relé. Ha meleg a motor akkor nem csinálja, csak ha izzít, akkor se mindig. Az akksi mögött van egy fekete, hosszúkás dobozban 3 relé, ezek közül a középső gerjed, ha megütöm abbahagyja. x17dtl motor. Izzítórelé lenne? Mennyibe kerül egy ilyen és mi lehet esetleg a végkifejlet ha nem cserélem ki? Köszi!!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan gondom van, hogy néha izzításkor a motortérben berregni kezd egy relé. Ha meleg a motor akkor nem csinálja, csak ha izzít, akkor se mindig. Az akksi mögött van egy fekete, hosszúkás dobozban 3 relé, ezek közül a középső gerjed, ha megütöm abbahagyja. x17dtl motor. Izzítórelé lenne? Mennyibe kerül egy ilyen és mi lehet esetleg a végkifejlet ha nem cserélem ki? Köszi!!

Biztos kontakthibás :) (vagy tényleg megfáradt) :hiya: Vedd ki, takarítsd meg az érintkezőket, hátha csak annyi a baja!

Nekem is csinálta! :P kettőt odavágtam neki, elhallgatott! :lol:

Azóta beletekertem még 2300 km-t, köszöni szépen jól van! :( :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést előre is, hogy a kérdésemet ide teszem fel, de remélem Ti tudtok segiteni, vagy ötletet adni.

Nekem egy olyan nagy problémám van az autóval (Vectra B X17DT, Isuzu Diesel), hogy ebben a nyári melegben mindig felmelegszik a vizem.

Van benne klíma is, ahol a klíma hűtőn 2 ventillátor, illetve a motortérben még egy venti. Hiába mennek a ventillátorok 2-es fokozatban, mégis felmelegszik a víz. A vízhűtő már ki lett mosva ilyen hűtőmosó adalékokkal, jött ki belőle rozsdás víz rendesen.

Termosztát csere megvolt már.

Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy ki mire gondol, melyik hűtőm a ludas, a vízhűtő, vagy a klima hűtő. A klima hűtő lehet hogy el van dugulva, és nem tud annyit levegőt átengedni a vízhűtőnek, hogy az hűtse a rendszert rendesen, vagy a vízhűtő, ami nem bírja rendesen visszahűteni a vizet, mert már nagyon koszos. Nem akarok feleslegesen cserélni. Hogyan lehetne megtudni, hogy melyik a rossz. Még annyit, ha bekapcsolom a klímát, akkor kell vagy 5 perc neki, mire igazán hideg levegőt fúj. Klímás szerint megvan benne a gázmennyiség (900 gramm).

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést előre is, hogy a kérdésemet ide teszem fel, de remélem Ti tudtok segiteni, vagy ötletet adni.

Nekem egy olyan nagy problémám van az autóval (Vectra B X17DT, Isuzu Diesel), hogy ebben a nyári melegben mindig felmelegszik a vizem.

Van benne klíma is, ahol a klíma hűtőn 2 ventillátor, illetve a motortérben még egy venti. Hiába mennek a ventillátorok 2-es fokozatban, mégis felmelegszik a víz. A vízhűtő már ki lett mosva ilyen hűtőmosó adalékokkal, jött ki belőle rozsdás víz rendesen.

Termosztát csere megvolt már.

Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy ki mire gondol, melyik hűtőm a ludas, a vízhűtő, vagy a klima hűtő. A klima hűtő lehet hogy el van dugulva, és nem tud annyit levegőt átengedni a vízhűtőnek, hogy az hűtse a rendszert rendesen, vagy a vízhűtő, ami nem bírja rendesen visszahűteni a vizet, mert már nagyon koszos. Nem akarok feleslegesen cserélni. Hogyan lehetne megtudni, hogy melyik a rossz. Még annyit, ha bekapcsolom a klímát, akkor kell vagy 5 perc neki, mire igazán hideg levegőt fúj. Klímás szerint megvan benne a gázmennyiség (900 gramm).

Válaszokat előre is köszönöm!

Hali!

Ha jól értem, akkor a vízhűtő és a klímahűtő ventilátorok maximális fordulaton pörögnek (ügye klíma + meleg víz) és úgyis túlmelegszik. Ha jól tévedek, akkor már volt ilyen gond valakinél és kicserélte a tágulási tartály kupakját amitől megszűnt ez a hibajelenség. Ezzel kéne kezdened. A hűtőbordákat meg nem árt takarítani, én nagynyomásúval szoktam a klímáét jó alaposan, a belsőt felesleges, mert az alig kap dzsuvát. Legalábbis nekem előbb van a klímahűtő és aztán a vízhűtő, valamint nekem csak két venti van, egyik a klímahűtő előtt, a másik a motortérben a vízhűtő után. Esetleg azt nézd meg, hogy mindegyik ventilátor elindul-e. Bekapcsolod a klímát és elvileg mindegyiknek pörögnie kell, bár ha három van, akkor lehetséges hogy a vízhűtőé nem indul el ilyenkor. Nem ismerem a B Vekiket, így csak a leírásod alapján tudok következtetni. Ez az 5 perces idő a klímának szerintem sok, én ahogy bekapcsolom fél percen belül már meg lehet fagyni a befúvóknál. Érezni, hogy azonnal beindul a klíma, ahogy bekapcsolod? Persze, ha manuális klímád van. Motor enyhén megtorpan és nekem a kasztni is rezegni kezd a terheléstől, meg ügye nekem benzines és az ECU is kapja a jelet, hogy bekapcsoltam a klímát, így gondolom azért pörgeti fel a motort egy pillanatra. Lehetséges, hogy ez már klímabaj lesz. A párologtató mikor volt takarítva utoljára?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ha jól értem, akkor a vízhűtő és a klímahűtő ventilátorok maximális fordulaton pörögnek (ügye klíma + meleg víz) és úgyis túlmelegszik. Ha jól tévedek, akkor már volt ilyen gond valakinél és kicserélte a tágulási tartály kupakját amitől megszűnt ez a hibajelenség. Ezzel kéne kezdened. A hűtőbordákat meg nem árt takarítani, én nagynyomásúval szoktam a klímáét jó alaposan, a belsőt felesleges, mert az alig kap dzsuvát. Legalábbis nekem előbb van a klímahűtő és aztán a vízhűtő, valamint nekem csak két venti van, egyik a klímahűtő előtt, a másik a motortérben a vízhűtő után. Esetleg azt nézd meg, hogy mindegyik ventilátor elindul-e. Bekapcsolod a klímát és elvileg mindegyiknek pörögnie kell, bár ha három van, akkor lehetséges hogy a vízhűtőé nem indul el ilyenkor. Nem ismerem a B Vekiket, így csak a leírásod alapján tudok következtetni. Ez az 5 perces idő a klímának szerintem sok, én ahogy bekapcsolom fél percen belül már meg lehet fagyni a befúvóknál. Érezni, hogy azonnal beindul a klíma, ahogy bekapcsolod? Persze, ha manuális klímád van. Motor enyhén megtorpan és nekem a kasztni is rezegni kezd a terheléstől, meg ügye nekem benzines és az ECU is kapja a jelet, hogy bekapcsoltam a klímát, így gondolom azért pörgeti fel a motort egy pillanatra. Lehetséges, hogy ez már klímabaj lesz. A párologtató mikor volt takarítva utoljára?

Sir, yes sir. Végülis csak egy komplett hűtőt cseréltem, meg már minden vízcsövet. :lol: :P (aztán megszólalt Pepe, és azóta nincs gond :huh: )

Klímából 0-ás alá vagyok, úgyhogy azt a részét passzolom, de a hűtővel sz.ptam eleget :D

Ja vágom, a szervízkönyv kell neked. Az nekem sincs, itt a fórumon tanultam meg az időközöket. :lol: Valamint írom itthon. B) Amit mutattál képen, az is megvan nekem, meg az így csináld is.

Szervízkönyvet a legtöbb autóbótos (használtautós-nepperes-széparcosbácsi) tud adni ha nagyon szeretnél. Ha mégjobban szeretnéd ki is töltik :D Ezért van annyi szervízkönyves használtautó ^_^

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ha jól értem, akkor a vízhűtő és a klímahűtő ventilátorok maximális fordulaton pörögnek (ügye klíma + meleg víz) és úgyis túlmelegszik. Ha jól tévedek, akkor már volt ilyen gond valakinél és kicserélte a tágulási tartály kupakját amitől megszűnt ez a hibajelenség. Ezzel kéne kezdened. A hűtőbordákat meg nem árt takarítani, én nagynyomásúval szoktam a klímáét jó alaposan, a belsőt felesleges, mert az alig kap dzsuvát. Legalábbis nekem előbb van a klímahűtő és aztán a vízhűtő, valamint nekem csak két venti van, egyik a klímahűtő előtt, a másik a motortérben a vízhűtő után. Esetleg azt nézd meg, hogy mindegyik ventilátor elindul-e. Bekapcsolod a klímát és elvileg mindegyiknek pörögnie kell, bár ha három van, akkor lehetséges hogy a vízhűtőé nem indul el ilyenkor. Nem ismerem a B Vekiket, így csak a leírásod alapján tudok következtetni. Ez az 5 perces idő a klímának szerintem sok, én ahogy bekapcsolom fél percen belül már meg lehet fagyni a befúvóknál. Érezni, hogy azonnal beindul a klíma, ahogy bekapcsolod? Persze, ha manuális klímád van. Motor enyhén megtorpan és nekem a kasztni is rezegni kezd a terheléstől, meg ügye nekem benzines és az ECU is kapja a jelet, hogy bekapcsoltam a klímát, így gondolom azért pörgeti fel a motort egy pillanatra. Lehetséges, hogy ez már klímabaj lesz. A párologtató mikor volt takarítva utoljára?

A kupakot kicseréltem, Bárdinál 1000Ft volt, de semmit nem használt, ugyanúgy melegedik továbbra is.

Az autó eleje teljesen le lett csupaszítva április-május környékén, még a ventillátorok is le voltak szedve, és úgy mostam kb 5 percig magasnyomásúval, kb 2 méterről, és szedett le cuccost róla.

A 2-es ventillátor nem ment, mert a szénkefék be voltak ragadva, de meg lett csinálva, és most mind a kettő megy 1-es és 2-es fokozatban is. Ha beindítom a klímát, akkor az 1-es venti, és a vízhűtő mögötti elindul, és ha bemegy 100-ba, vagy a fölé a hőmérséklet, akkor indul a 2-es is, de az hamar visszahűti 99-100 fok körűlre.

Ha a klíma beindul, megfogja a motort egy picit, csak nekem az a furca, hogy kell neki idő, amíg tökéletes hideget fúj be, klímás szerint tökéletes a klíma. Amúgy manuális a klíma. A párologtató minden tavasszal takarítva van klíma habbal, ha erre gondoltál.

Nekem az lesz a tippem, hogy lehet hogy a klíma hűtője nem engedi át a menetszelet, és ezért nem tud rendesen lehűlni a vizem, mivel a klíma hűtő teljesen ugyan akkora, mint a vízhűtő, és teljesen eltakarja, azaz előtte van.

Link to comment
Megosztás:

A kupakot kicseréltem, Bárdinál 1000Ft volt, de semmit nem használt, ugyanúgy melegedik továbbra is.

Az autó eleje teljesen le lett csupaszítva április-május környékén, még a ventillátorok is le voltak szedve, és úgy mostam kb 5 percig magasnyomásúval, kb 2 méterről, és szedett le cuccost róla.

A 2-es ventillátor nem ment, mert a szénkefék be voltak ragadva, de meg lett csinálva, és most mind a kettő megy 1-es és 2-es fokozatban is. Ha beindítom a klímát, akkor az 1-es venti, és a vízhűtő mögötti elindul, és ha bemegy 100-ba, vagy a fölé a hőmérséklet, akkor indul a 2-es is, de az hamar visszahűti 99-100 fok körűlre.Ha a klíma beindul, megfogja a motort egy picit, csak nekem az a furca, hogy kell neki idő, amíg tökéletes hideget fúj be, klímás szerint tökéletes a klíma. Amúgy manuális a klíma. A párologtató minden tavasszal takarítva van klíma habbal, ha erre gondoltál.

Nekem az lesz a tippem, hogy lehet hogy a klíma hűtője nem engedi át a menetszelet, és ezért nem tud rendesen lehűlni a vizem, mivel a klíma hűtő teljesen ugyan akkora, mint a vízhűtő, és teljesen eltakarja, azaz előtte van.

Az teljesen normális.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.