Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nekem fogas ékszíj mindkettő.

Egyik: Főtengely-Vízpumpa-Szervoszivattyú

Másik: Főtengely-Vízpumpa-Generátor.

A generátoré picit szélesebb. Ezen sajnos nem lehet tovább feszíteni sem, mert maxon van. Úgyhogy szíjcsere lesz a vége... Sajna ehhez a szervoszivattyúét is le kell bontani, mert a generátoré van belül. Csak ne lenne minden csavar olyan hozzéférhetetlen helyen :)

Nem ilyen. Sima fogas ékszíjam van. Egyik 13x925ös, a másik 10x925ös.

Ezt elnéztem, tényleg. :D

Link to comment
Megosztás:

Ne keress mechanikus jeladót a ford. mérőnek! A generátorból kapja a jelet a tekercsek és a diódahíd közül.

Amikor leesik a ford. a műszeren próbálj töltést mérni. 14V körüli értéket kell mutatnia alapjáraton is! Nekem nemrég kellett fesszabályzót cserélni, mert túltöltött és olyankor nekem is ugrált a ford. mérő össze-vissza és nem gyújtotta ki a töltésjelzést sem!

A hétvégén feszítettem a szíjon (picit tudtam csak, mert ütközésig el van tolva a generátor) azóta nem visít. A másik hiba viszont megmaradt, ma is produkálta a fordulatszámmérő hibát. (Egész nap esett az eső)

Az lesz, hogy magamhoz veszem a multimétert és ha megint előjön a hiba, mérek töltést.

A feszültségszabályzó merre található? Rá van építve a generátorra?

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén feszítettem a szíjon (picit tudtam csak, mert ütközésig el van tolva a generátor) azóta nem visít. A másik hiba viszont megmaradt, ma is produkálta a fordulatszámmérő hibát. (Egész nap esett az eső)

Az lesz, hogy magamhoz veszem a multimétert és ha megint előjön a hiba, mérek töltést.

A feszültségszabályzó merre található? Rá van építve a generátorra?

Igen.

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Nos, rámértem a töltésre alapjáraton: 12,6 V, bekapcsolt lámpánál 12,3 körül alakul, de csökken folyamatosan...

Magyarán nincs töltésem alapjáraton :) A töltésjelző lámpa ennek ellenére nem világít.

Emelve a fordulatot 13,6 ig megy fel a feszültség az akkun mérve.

Mi okozhatja a hibát? Feszültségszabályzó ment tönkre, vagy a szénkefék koptak el? Gyengén érintkeznek a csúszópályával?

Ez így gáz, nem is cserélek ékszíjat, majd együtt...

Link to comment
Megosztás:

Nos, rámértem a töltésre alapjáraton: 12,6 V, bekapcsolt lámpánál 12,3 körül alakul, de csökken folyamatosan...

Magyarán nincs töltésem alapjáraton :) A töltésjelző lámpa ennek ellenére nem világít.

Emelve a fordulatot 13,6 ig megy fel a feszültség az akkun mérve.

Mi okozhatja a hibát? Feszültségszabályzó ment tönkre, vagy a szénkefék koptak el? Gyengén érintkeznek a csúszópályával?

Ez így gáz, nem is cserélek ékszíjat, majd együtt...

Ugyanez a helyzet nálam is.

Fesz. szabályzót cseréltem egy hete, de ugyanez maradt. Generátor felujítás, vagy csere. :)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez a helyzet nálam is.

Fesz. szabályzót cseréltem egy hete, de ugyanez maradt. Generátor felujítás, vagy csere. :)

Én inkább testelési kontakthibára gyanakszok :lol: érdemes lenne megnézni alaposabban, ha nem lennék lusta lefotózni, hogy az enyémet hogyan biztosítottam meg a tuti generátor testeléshez belinkelném a fotót.. :D

Egyébként a májusi kadett talin javítottam egy Kadett gencsijét, annak is kontakthibás volt a testelése és ez volt a hoppáré, azóta semmi gondja sincs a srácnak vele.. :)

Link to comment
Megosztás:

Én inkább testelési kontakthibára gyanakszok :D érdemes lenne megnézni alaposabban, ha nem lennék lusta lefotózni, hogy az enyémet hogyan biztosítottam meg a tuti generátor testeléshez belinkelném a fotót.. :)

Egyébként a májusi kadett talin javítottam egy Kadett gencsijét, annak is kontakthibás volt a testelése és ez volt a hoppáré, azóta semmi gondja sincs a srácnak vele.. :)

Egy kis infot kérek. Nagyon fontos lenne.

Milyen testelési hiba lehet?

Link to comment
Megosztás:

Ilyen:

Csak így lehet kiküszöbölni normálisan.. :D :)

Magyarán: a generátort kitámasztó vas két végénél kell egy vaskosabb kábelt közbeiktatni.. :)

Köszi, asszem ezt én is kipróbálom....

Magyarán a generátor testjét kell összekötni egy vaskosabb kábel segítségével az alvázzal, vagy a motorral, mert a generátor felfüggesztés nem viszi át biztosan/megfelelően? (kosz, por, korrodáció, oxidálódás miatt)

Régebben volt egy trabantom, annak motorja is egy ilyen testkábellel volt összekötve az alvázzal, annak kábelje jó is lesz.

Emiatt lehet az esős időben lévő fordulatszámmérő szarakodás is?

146 ezer van a kocsiban, az előző tulajok nem nyúltak még a generátorhoz. A szénkefék rendben lehetnek?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, asszem ezt én is kipróbálom....

Magyarán a generátor testjét kell összekötni egy vaskosabb kábel segítségével az alvázzal, vagy a motorral, mert a generátor felfüggesztés nem viszi át biztosan/megfelelően? (kosz, por, korrodáció, oxidálódás miatt)

Emiatt lehet az esős időben lévő fordulatszámmérő szarakodás is?

146 ezer van a kocsiban, az előző tulajok nem nyúltak még a generátorhoz. A szénkefék rendben lehetnek?

Pontosan :D amit kadettét javítottam annak csak úgy szikrázott a generátor felfogatásánál ebből vettem, hogy testgubanc van, az enyém meg hol dolgozott, hol nem így rendbe tettem totál. :) :)

A fordulatszámmérő emiatt is játszhat de benne van az ékszíjcsúszás lehetősége is -az esős idő miatt amúgy hidegen is kinlódnia kellene.

A generátort csak úgy állapíthatod meg, hogy rendben van-e ha szétveszed (csapágyak állapota, főleg a tűgörgőké -nincs-e tele porral, szénkefék kopása, stb) de ésszel kell mert könnyen eltörheted az aluöntvény házat és inkább nem részletezném az anyagi oldalát (múltkor egy barátom kis híján szívinfarktust kapott az árajánlattól).

Link to comment
Megosztás:

Meleg motornál már rendben van a töltés alapjáraton: 14,05 V

Valószinü semmi baja a generátorodnak.

Hideg motornál, indítás után utóizzítás történik, ami akkora terhelés a generátornak, hogy nem mutatkozik

a 14,0 volt-s töltés. Ez azt hiszem valamely vízhőmérsékletig történik.

Ha meg elindulsz a hideg autóval, egy bizonyos sebességhatárig történik.

Ezt egy villamosságis mesélte nekem.

Link to comment
Megosztás:

Valószinü semmi baja a generátorodnak.

Hideg motornál, indítás után utóizzítás történik, ami akkora terhelés a generátornak, hogy nem mutatkozik

a 14,0 volt-s töltés. Ez azt hiszem valamely vízhőmérsékletig történik.

Ha meg elindulsz a hideg autóval, egy bizonyos sebességhatárig történik.

Ezt egy villamosságis mesélte nekem.

Oh, köszönöm az infót. Ezek a vágottszeműek jól kitalálták :) Akkor már megvan, hogy miért 600 körüli a hideg alapjárati fordulatszám, és miért ugrik fel egy pár perc járatás után a normál, 800 körüli értékre. Itt kapcsol ki az utóizzítás.

Tegnap, amikor befejeztem a méregetést, lecsuktam a motorháztetőt, akkor kapcsolt ki az utóizzítás, de erre akkor nem is gondoltam :)

De akkor mi okozhatja a korábban leírt hibákat

-esős párás időben fordulatszámmérő hibák: leesik 550 körüli értékre a mutató, majd olyan 1500as fordulat felett helyreáll és jót mutat. Ezt üzemmeleg motornál is produkálja néha.

-illetve hideg motornál a kb 800 és 1500 közötti sávot egyszerűen átugorja a mutató. Kb az utóizzítás kikapcsolásával egyidőben helyreáll.

Link to comment
Megosztás:

Oh, köszönöm az infót.

............

De akkor mi okozhatja a korábban leírt hibákat

-esős párás időben fordulatszámmérő hibák: leesik 550 körüli értékre a mutató, majd olyan 1500as fordulat felett helyreáll és jót mutat. Ezt üzemmeleg motornál is produkálja néha.

-illetve hideg motornál a kb 800 és 1500 közötti sávot egyszerűen átugorja a mutató. Kb az utóizzítás kikapcsolásával egyidőben helyreáll.

Azért én megpróbálnám azt a testkábelet, ártani biztosan nem fog neki... :) :)

Link to comment
Megosztás:

Oh, köszönöm az infót. Ezek a vágottszeműek jól kitalálták :) Akkor már megvan, hogy miért 600 körüli a hideg alapjárati fordulatszám, és miért ugrik fel egy pár perc járatás után a normál, 800 körüli értékre. Itt kapcsol ki az utóizzítás.

Tegnap, amikor befejeztem a méregetést, lecsuktam a motorháztetőt, akkor kapcsolt ki az utóizzítás, de erre akkor nem is gondoltam :D

Nálam nem ekkora a két fordulatszám különbsége, alig lehet észrevenni a váltást. Beállíthatod magad is. Ha benézel a gázbowden csatlakozásához találsz ott két csavart, az egyik hideg motornál (alsó), a másik meleg motornál(felső) tartja az alapjáratot. Állíts az alsón annyit, hogy meleg motornál már ne érjen hozzá a lemezhez. Ezzel megemeled egy kicsit a hideg alapjáratot, jótékony hatása lehet a töltésre is :)

A ford. mérő hiba meg valami kontakthiba lehet valszeg, próbáld meg azt a + testkábelt, hátha segít

Link to comment
Megosztás:

Nálam nem ekkora a két fordulatszám különbsége, alig lehet észrevenni a váltást. Beállíthatod magad is. Ha benézel a gázbowden csatlakozásához találsz ott két csavart, az egyik hideg motornál (alsó), a másik meleg motornál(felső) tartja az alapjáratot. Állíts az alsón annyit, hogy meleg motornál már ne érjen hozzá a lemezhez. Ezzel megemeled egy kicsit a hideg alapjáratot, jótékony hatása lehet a töltésre is :)

A ford. mérő hiba meg valami kontakthiba lehet valszeg, próbáld meg azt a + testkábelt, hátha segít

Állítottam rajta. Most már alig észrevehető, mikor kapcsol ki.

Az adagolón lévő gázkarhoz egyébként egy plusz rugót is kellett beiktatnom, mert a gyárilag bent lévő nem húzza vissza a gázkart teljesen, így meleg motornál 1000-1100 körül volt az alapjáratom.

Sokáig kerestem az okát, végül úgy jöttem rá, hogyha a gázról hirtelen leléptem, akkor visszaállt a normálszintre az alapjárat, míg ha lassan engedtem vissza akkor 1100 körül állt meg. Innen gondoltam, hogy mechanikus hiba lesz, a kis rugó meg is oldotta a problémát.

c60e32ccc3d40ddf037d8d239ba91231.jpg

e20c241fe15b449ad976573d78cf58fa.jpg

Link to comment
Megosztás:

Rajtam nem segített ez a testkábel. Eddig is volt rajta. Megpucoltam a végeinél a csatlakozást, de nem változott semmi. Kiprobáltam menet közben, a szivargyujtóról vettem áramot multiméternek. Gyujtás ráad, 12.4 V izzitás közben 11 V. Inndulás után, amig volt utóizzítás, 11 V. Utána 13.3V Lámpa felkapcsolás után, 12.8 V a fűtőventi kettes fokozatban még mellé, 12. V Mindez menet közben, meleg motorral. Valami nagyon nem jó. A töltésjelző lámpa nem jelez, a fordulatszámmérő is jól működik.

Link to comment
Megosztás:

Rajtam nem segített ez a testkábel. Eddig is volt rajta. Megpucoltam a végeinél a csatlakozást, de nem változott semmi. Kiprobáltam menet közben, a szivargyujtóról vettem áramot multiméternek. Gyujtás ráad, 12.4 V izzitás közben 11 V. Inndulás után, amig volt utóizzítás, 11 V. Utána 13.3V Lámpa felkapcsolás után, 12.8 V a fűtőventi kettes fokozatban még mellé, 12. V Mindez menet közben, meleg motorral. Valami nagyon nem jó. A töltésjelző lámpa nem jelez, a fordulatszámmérő is jól működik.

Vagy gyenge az akksid, vagy csak oxidosak a saruk.

Link to comment
Megosztás:

Vagy a multimétere valami "gazdaságos"

Észrevettem, egy idő után tök pontatlanul mérnek ezek a pár ezer forintos szarok..

A forgó-üzemmódkapcsóli kontaktosak, és kevesebbet mérnek.

De reggelente egyre nehezebben indul. Vagyis nehezebben teker. Aztán akksitöltővel feltöltöm, akkor pár napig ok.

Link to comment
Megosztás:

De reggelente egyre nehezebben indul. Vagyis nehezebben teker. Aztán akksitöltővel feltöltöm, akkor pár napig ok.

Lehet, hogy a generátorodban lett zárlatos egy tekercs, nem? Nálad mindeképpen generátor cserét kéne csinálni, illetve megnézni, hogy egy másikkal a problémák megszűnnek-e vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

De reggelente egyre nehezebben indul. Vagyis nehezebben teker. Aztán akksitöltővel feltöltöm, akkor pár napig ok.

A fentebb leírtakból ítélve sztem diódahíd cserés lesz a generátorod :) . A tekercsek valszeg mennek, ha jó a ford. mérőd. Lehet egy-két dióda szakadt a hídban

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.