Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Uj vagyok itt, kérdésem lenne. Illetve rögtön egy problémamegoldást szeretnék. Az autom egy Opel astra F 1993-as Isuzu diesel (TC4EE) Olvasgattam a topikot, de vagy nem láttam még ezt a témát.. vagy valóban nem volt. Az X17DTL-ről hosszu oldalak vannak, igy főleg isuzuban jártasok segitségét kérném.

Probléma a következő: Nagyon nehezen indul be, -3 fok alatt pedig meelegiteni kell a motort (vizzel teszem) hogy egyáltalán beinduljon. Amikor elkapja, akkor dadog egy kicsit, majd szépen jár. Az az érdekes ha egyszer beindult, utána rögtön indul nincs probléma. Csak a hideg és az első inditás a nagyon nehéz. További érdekesség hogy kb 5perc járás után megemeli a fordulatszámot és kb 1000es fordulaton tartja. Addig olyan 800. Szerintem ennek pont forditva kéne lennie.. ezért furcsa. Izzitógyertyáim jok, ellenőriztem. A motortérben a vezetőoldalon a relé cserélve. Utastérben barátnő oldalon kesztyütartó alatt az A-oszlop tövében mindkét relé cserélve (a fekete be volt égve, igy nem volt a jellegzetes kattanó hang). Üzemagyagszürö cserélve. Menet közben semmilyen problémám nincs, és ahogy irtam is, utána rögtön indul.. csak az első inditás. A porlasztócsucsra gyanakszom.. de nem elsősorban erre, mert gondolom annak más jele is lenne. Igy a dusitásra esik a választásom. Szerintem nem müködik ez a rész, ezért indul ilyen pocsékul. A problémám hogy nem tudom hogyan müködik a dusitás az Isuzu dieselben. Foggalmam sincs mi hol van benne ami erre szolgálna. A német motor más, azon minden egyértelmü, és arról irtatok is sokat. Nem tudom hogy az Isuzu elektromosan dusitana e.. bár ebben kételkedek.. Mindenhonnét segitséget kértem már de senkitől nem kapok, a probléma pedig még mindig megvan. Szóval várom a segitő válaszokat, mert időközben beszereztem egy akksitöltőt is, hiába a nagy akksi.. Ausztriában dolgozom, reggelente hidegek vannak, igy jo lenne ha be is indulna az autom! Köszönöm előre is!

Próbáltad, megy is az előizzítás rendesen? Kössél rá próbalámpát.

A dúsítás az isuzunál csak annyi, hogy egy egyszerű mechanika kicsit ráhúzza a gázkart. De épp csak annyira, hogy kb 950 körül van a fordulat. De ha ez nem működik, attól még el kell indulnia. Nálam például nem is rögtön indítás után emeli a hideg alapjárati fordulatszámot, hanem kb fél perc után, mégis pöcre indul. Ezt is csak a napi első indítás vagy 6-8 óra állás után, mikor teljesen kihűlt a motor. Elektronikát ne keress benne, mert nincs.

Azt kellene kiderítened, hogy a hideg miatt nem indul, vagy üzemanyaghiány miatt. Egyik éjszaka ha van rá lehetőséged, tárold garázsban a kocsit. HA így is nehezen indul, akkor üzemanyaghiány.

Ez azt jelenti, hogy 1000 az alapjárati fordulatszámod?

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok veled vitázni de ha van egy kis pénzed és egy rossz blokkod akkor csak picikét síkoltatsd félre a hengerfejet, rakd össze és forgatással próbáld ki mit csinál és aztán gondolkozz el mielőtt ilyeneket írsz. Bár gondolom te még nem találkoztál hasonló esettel így örülhetsz, hogy nem volt ilyen gondod, akkor jó helyre vitted.

Az elektromos üzemanyagszelep vezetékcsatlakozását nézd meg még, ha kontakthibás előfordul, hogy ilyen tünetei vannak.

Ez is jo tipp, erre sem gondoltam. Ezt amit irtál hol találom? Kép esetleg, vagy pontosan hol keressem ezt a csatlakozást?

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok veled vitázni de ha van egy kis pénzed és egy rossz blokkod akkor csak picikét síkoltatsd félre a hengerfejet, rakd össze és forgatással próbáld ki mit csinál és aztán gondolkozz el mielőtt ilyeneket írsz. Bár gondolom te még nem találkoztál hasonló esettel így örülhetsz, hogy nem volt ilyen gondod, akkor jó helyre vitted.

Már hogyan lehetne egyáltalán félre síkolni a hf-et? Fóleg annyira, hogy ilyen gondot okozzon? Szerintem egyszerűen képtelenség.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok veled vitázni de ha van egy kis pénzed és egy rossz blokkod akkor csak picikét síkoltatsd félre a hengerfejet, rakd össze és forgatással próbáld ki mit csinál és aztán gondolkozz el mielőtt ilyeneket írsz. Bár gondolom te még nem találkoztál hasonló esettel így örülhetsz, hogy nem volt ilyen gondod, akkor jó helyre vitted.

Egy félresíkolt hengerfej dőlése a vezérműkeréken futó szíjat ennyire csavarhatja?

Ebben nem hiszek.

Link to comment
Megosztás:

Próbáltad, megy is az előizzítás rendesen? Kössél rá próbalámpát.

A dúsítás az isuzunál csak annyi, hogy egy egyszerű mechanika kicsit ráhúzza a gázkart. De épp csak annyira, hogy kb 950 körül van a fordulat. De ha ez nem működik, attól még el kell indulnia. Nálam például nem is rögtön indítás után emeli a hideg alapjárati fordulatszámot, hanem kb fél perc után, mégis pöcre indul. Ezt is csak a napi első indítás vagy 6-8 óra állás után, mikor teljesen kihűlt a motor. Elektronikát ne keress benne, mert nincs.

Azt kellene kiderítened, hogy a hideg miatt nem indul, vagy üzemanyaghiány miatt. Egyik éjszaka ha van rá lehetőséged, tárold garázsban a kocsit. HA így is nehezen indul, akkor üzemanyaghiány.

Ez azt jelenti, hogy 1000 az alapjárati fordulatszámod?

érdekes, de nem. Beindul (nagyon nehezen) majd olyan 500-700az alapjáratom. Az első pár ütem az olyan 2-3 henger, majd 4. Szabályosan hallani ahogy felépül a motor. Majd elkezdem letakaritani a havat, meg miegyebet, és hallani hogy egyik pillanatról a másikra emel a fordulatszámon, és kisimul a járárs. ilyenkor kb 1000az alapjáratom. Elindulok vele, a z első kereszteződés tölem kb 5 km-re van, ott megállok, és olyan 900 az alapjárat. Minden normális, minden a legnagyobb rendben, nem rángat, nem hagy ki, jol huz. Azt nem irtam hogy 386542km van ora szerint az automban (érzetre is) Turbonyomásom emelve van, 0,9re van belőve. Füstcsavaron van még tekerve, de olyan egészségesre, szóval nincs mögöttem fekete csiik, csak max egy pamacs. Hétvégére megpróbálok garázsba állni, aztán leirom a tapasztalatokat.

Amugy ahogy irtad is, ugyanaz a jelenség nállam is, csak drasztikusabb. reggeli hideginditás, vagy 6-8 ora állás után mikor hideg a motor akkor indul ilyen rosszul. izzitás, akár kettő-három is, majd inditózás nagyon hosszan! Nem normálisan hosszan. ilyenkor csak pöffen-pöffen egyet. Majd ujra izzitás, és akkor nagynehezen beindul.

Link to comment
Megosztás:

érdekes, de nem. Beindul (nagyon nehezen) majd olyan 500-700az alapjáratom. Az első pár ütem az olyan 2-3 henger, majd 4. Szabályosan hallani ahogy felépül a motor. Majd elkezdem letakaritani a havat, meg miegyebet, és hallani hogy egyik pillanatról a másikra emel a fordulatszámon, és kisimul a járárs. ilyenkor kb 1000az alapjáratom. Elindulok vele, a z első kereszteződés tölem kb 5 km-re van, ott megállok, és olyan 900 az alapjárat. Minden normális, minden a legnagyobb rendben, nem rángat, nem hagy ki, jol huz. Azt nem irtam hogy 386542km van ora szerint az automban (érzetre is) Turbonyomásom emelve van, 0,9re van belőve. Füstcsavaron van még tekerve, de olyan egészségesre, szóval nincs mögöttem fekete csiik, csak max egy pamacs. Hétvégére megpróbálok garázsba állni, aztán leirom a tapasztalatokat.

Amugy ahogy irtad is, ugyanaz a jelenség nállam is, csak drasztikusabb. reggeli hideginditás, vagy 6-8 ora állás után mikor hideg a motor akkor indul ilyen rosszul. izzitás, akár kettő-három is, majd inditózás nagyon hosszan! Nem normálisan hosszan. ilyenkor csak pöffen-pöffen egyet. Majd ujra izzitás, és akkor nagynehezen beindul.

ja és az izzitás végig lett nézve (igy derült ki hogy először az sem volt a relé miatt..) egyenként kiszedve, szemmel láthatóan izzitanak, próbalámpával megnézve, szóval izzit szépen.

Link to comment
Megosztás:

Már hogyan lehetne egyáltalán félre síkolni a hf-et? Fóleg annyira, hogy ilyen gondot okozzon? Szerintem egyszerűen képtelenség.

Mondjuk egy kissé kopott gépasztalba fogva?

Egy félresíkolt hengerfej dőlése a vezérműkeréken futó szíjat ennyire csavarhatja?

Ebben nem hiszek.

Nem a szíjat csavarja hanem a fogaskerék valamelyik szélére vezeti és az előbb-utóbb eleszi bármilyen minőségű is legyen a szíj. Persze ez nem azonnali kárt okoz, azt látványosan kellene elköszörülni, több ezer, akár 15-20 ezer kilométer után derülhet ki. Szervízben dolgozok, sajnos találkoztunk már ilyennel.

Link to comment
Megosztás:

Szervízben dolgozok, sajnos találkoztunk már ilyennel.

Akkor egy kérdésem lenne, mennyi olyannal találkoztatok, hogy a műanyag feszítőgörgő miatt szakadt el a szíj, merthogy összetört az darabokra?

Mostanában keresgéltem feszítőgörgőt, de sehol nem találtam olyat, ami fémből lenne.

Meg amit még észrevettem, hogy nem egyenletes az alapjárata a motornak, és arra tippelek, a kuplungból jövő zörgő hang is ennek tudható be, mert megrázza mindig a rugókat benne, ha jó lenne az alapjárat, akkor nem lenne meg a hang. Vagy levegőt szív valahol, vagy a porlasztócsúcsok kezdenek vacakolni. Lehetséges ez?

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy kérdésem lenne, mennyi olyannal találkoztatok, hogy a műanyag feszítőgörgő miatt szakadt el a szíj, merthogy összetört az darabokra?

Mostanában keresgéltem feszítőgörgőt, de sehol nem találtam olyat, ami fémből lenne.

Meg amit még észrevettem, hogy nem egyenletes az alapjárata a motornak, és arra tippelek, a kuplungból jövő zörgő hang is ennek tudható be, mert megrázza mindig a rugókat benne, ha jó lenne az alapjárat, akkor nem lenne meg a hang. Vagy levegőt szív valahol, vagy a porlasztócsúcsok kezdenek vacakolni. Lehetséges ez?

Őszintén szólva még műanyag feszítőgörgőt nem láttam csak vezető görgőt, javából Ruville márkájúakat szoktak hozatni de azok mind fémből vannak, keresd az Unixnál.

Gondolom dízelről van szó így annyit tudnék elsőre látatlanba mondani, hogy valószínűleg valamelyik hengernél kompressziócsökkenés van amit a motorolaj állaga és mennyisége akár 1-2 ezer kilométeren belül jelezhet de ha sokat futott motorról van szó lehet a porlasztócsúcsok betétei is megértek a cserére vagy csak nyomásbeállításra, itt az adagoló beállításaira is érdemes figyelmet fordítani, valamint az izzítógyertyák állapotára. Elképzelhető a kuplungtárcsa rugóinak a gyengülése ami valamennyire hallható de az hamarosan használhatatlanná válik azaz nem fog szétoldani.

Link to comment
Megosztás:

hát de nézd már..... itt van Dávid tesóójjjaa :D

<_<

ha kell valami alkatrész itthonról szóljál ám és intézem :D

Ugy lesz! Amugy ki vagy, mert igy a "mélykék76"-ról nem vagy ismerős.. Mióta kint vagyok minden jó, csak egyik napról a másikra valami nem jó az Isuban.. Itt meg végre normális válaszokat kapok, és ötleteket a kérdéseimre;)

Link to comment
Megosztás:

érdekes, de nem. Beindul (nagyon nehezen) majd olyan 500-700az alapjáratom. Az első pár ütem az olyan 2-3 henger, majd 4. Szabályosan hallani ahogy felépül a motor. Majd elkezdem letakaritani a havat, meg miegyebet, és hallani hogy egyik pillanatról a másikra emel a fordulatszámon, és kisimul a járárs. ilyenkor kb 1000az alapjáratom. Elindulok vele, a z első kereszteződés tölem kb 5 km-re van, ott megállok, és olyan 900 az alapjárat. Minden normális, minden a legnagyobb rendben, nem rángat, nem hagy ki, jol huz. Azt nem irtam hogy 386542km van ora szerint az automban (érzetre is) Turbonyomásom emelve van, 0,9re van belőve. Füstcsavaron van még tekerve, de olyan egészségesre, szóval nincs mögöttem fekete csiik, csak max egy pamacs. Hétvégére megpróbálok garázsba állni, aztán leirom a tapasztalatokat.

Amugy ahogy irtad is, ugyanaz a jelenség nállam is, csak drasztikusabb. reggeli hideginditás, vagy 6-8 ora állás után mikor hideg a motor akkor indul ilyen rosszul. izzitás, akár kettő-három is, majd inditózás nagyon hosszan! Nem normálisan hosszan. ilyenkor csak pöffen-pöffen egyet. Majd ujra izzitás, és akkor nagynehezen beindul.

Nem kopott a motor, mértél kompressziót? Mennyi olaj fogy belőle? Ha hengerenként indul el, az pedig annak a jele, hogy a később induló hengerekből elment a kompresszió. Mondjuk 380 ezer km után ne is csodálkozz ezen...

Ha 6-8 órai állás után elindítom, elkezd 700 körül ketyegni. Azért ilyen alacsony az alapjárat, mert bekapcsol az utóizzítás, ami elég nagy terhelést jelent a generátornak, így a motornak. Ezután eltelik fél-1 perc, amíg kitolatok a garázsból, nálam is emel az alapjáraton, olyan 1000-re. De ezt sem mindig teszi. Elindulok, aztán szépen lassan visszaengedi az alapjáratot 750-850 közé. Ez úgy van megoldva, hogy a kis vízkör bele van vezetve az adagolóba, ott egy bimetall vagy hőpatron érzékeli a víz melegedését, és visszaveszi a dúsítást.

Nekem még sosem volt olyan eset, móta nálam van az autó (30 ezer km óta) hogy egy izzítás után ne induljon el elsőre a motor még a legnagyobb hidegben is. Az esetek 90 %-ában kb 1 mp-ig kell indítóznom. Ja, és ennek ellenére 10 ezer km alatt benyel bőven 1 liter olajat. <_<

Hidegindítás1

Hidegindítás2

Link to comment
Megosztás:

Nem kopott a motor, mértél kompressziót? Mennyi olaj fogy belőle? Ha hengerenként indul el, az pedig annak a jele, hogy a később induló hengerekből elment a kompresszió. Mondjuk 380 ezer km után ne is csodálkozz ezen...

Ha 6-8 órai állás után elindítom, elkezd 700 körül ketyegni. Azért ilyen alacsony az alapjárat, mert bekapcsol az utóizzítás, ami elég nagy terhelést jelent a generátornak, így a motornak. Ezután eltelik fél-1 perc, amíg kitolatok a garázsból, nálam is emel az alapjáraton, olyan 1000-re. De ezt sem mindig teszi. Elindulok, aztán szépen lassan visszaengedi az alapjáratot 750-850 közé. Ez úgy van megoldva, hogy a kis vízkör bele van vezetve az adagolóba, ott egy bimetall vagy hőpatron érzékeli a víz melegedését, és visszaveszi a dúsítást.

Nekem még sosem volt olyan eset, móta nálam van az autó (30 ezer km óta) hogy egy izzítás után ne induljon el elsőre a motor még a legnagyobb hidegben is. Az esetek 90 %-ában kb 1 mp-ig kell indítóznom. Ja, és ennek ellenére 10 ezer km alatt benyel bőven 1 liter olajat. <_<

Hidegindítás1

Hidegindítás2

Kompressziót azt kéne mérni az biztos. Nekem 3éve van meg ez a caravan, és eddig sehol sem hagyott ott. A szokásos generátorcserén én is átestem, de egyből ujat vettem.. Viszont ezen kivül semmi az ég világon. Izzit, inditóz, beindul és megyek. Most kb egy honapja kezdte ezt az egészet, és azóta nem igazán kaptam megoldást, sem ötletet. Ma garázsba tudtam állni, holnap elmesélem mi volt reggel.. Aztán beszélek majd valami főnökszerüvel és méretek kompressziót a mühelyben. Viszont ha az adagolóm levegősödik le, az mitől lehet és mi a megoldás? Visszacsapószelep az adagoló és az üzaszürő közé??..

Link to comment
Megosztás:

Kompressziót azt kéne mérni az biztos. Nekem 3éve van meg ez a caravan, és eddig sehol sem hagyott ott. A szokásos generátorcserén én is átestem, de egyből ujat vettem.. Viszont ezen kivül semmi az ég világon. Izzit, inditóz, beindul és megyek. Most kb egy honapja kezdte ezt az egészet, és azóta nem igazán kaptam megoldást, sem ötletet. Ma garázsba tudtam állni, holnap elmesélem mi volt reggel.. Aztán beszélek majd valami főnökszerüvel és méretek kompressziót a mühelyben. Viszont ha az adagolóm levegősödik le, az mitől lehet és mi a megoldás? Visszacsapószelep az adagoló és az üzaszürő közé??..

Olajat mennyit eszik?

Nekem még csak most kezd gyengélkedni a generátor. 1 hónap állás után például nem töltött egy darabig, majd megjavult magától. Esős időben, amikor kap a nyakába egy kis vizet, akkor pedig rendetlenkedik a fordulatszámmérő.

Azt még nézd meg, hogy indításnál dob-e hatalmas fekete füstöt. Mert ha igen, akkor üzemanyagot valószínűleg kap rendesen, és az öngyulladással lesz baj.

pl valszeg kap rendesen anyagot, csak kopott a motor, vagy rossz az izzítás.

Az olajnyomás nálad is később alszik el (2-3 mp az indítást követpen)?

Link to comment
Megosztás:

Olajat mennyit eszik?

Nekem még csak most kezd gyengélkedni a generátor. 1 hónap állás után például nem töltött egy darabig, majd megjavult magától. Esős időben, amikor kap a nyakába egy kis vizet, akkor pedig rendetlenkedik a fordulatszámmérő.

Azt még nézd meg, hogy indításnál dob-e hatalmas fekete füstöt. Mert ha igen, akkor üzemanyagot valószínűleg kap rendesen, és az öngyulladással lesz baj.

pl valszeg kap rendesen anyagot, csak kopott a motor, vagy rossz az izzítás.

Az olajnyomás nálad is később alszik el (2-3 mp az indítást követpen)?

Az olajnyomás lámpám nekem is kb 3 másodpercvagy 2 mire elalszik. A video amit küldtél akár az enyém is lehetne. Nem tudtam hogyan kell linkelni, de gyakorlatilag ez a problémám nekem is. Ugyanigy "indul", ugyanigy tekerem minden egyes hideg reggelen. Amikor meg nincs olyan hideg, pl 1-3 fok van pluszban, akkor pedig ugy indul mint a videon amikor elöször mutatja a motorteret inditásnál. Gyakorlatilag ugyanez a gondom.. csak pl -5 fokban a videón látható első inditást szorozd meg hárommal.. Viszont ha beindul, megy-eget.. leállitom, bevásárlok beszélgetek, akármi, beülök a kocsiba és izzitás nélkül mint egy benzines egyből indul, alig fordul át a motor. A videó nagyon jol érzékelteti a problémám!

Fordulatszámmérőm jelezte nekem is hogy kezd gyengélkedni a generátor, aztán meg nem ment a fordulatszámmérő.. utána jöttem rá hogy azért nem, mert töltésem sincs. Mióta benne az uj generátor ez a probléma megszünt!

Link to comment
Megosztás:

Az olajnyomás lámpám nekem is kb 3 másodpercvagy 2 mire elalszik. A video amit küldtél akár az enyém is lehetne. Nem tudtam hogyan kell linkelni, de gyakorlatilag ez a problémám nekem is. Ugyanigy "indul", ugyanigy tekerem minden egyes hideg reggelen. Amikor meg nincs olyan hideg, pl 1-3 fok van pluszban, akkor pedig ugy indul mint a videon amikor elöször mutatja a motorteret inditásnál. Gyakorlatilag ugyanez a gondom.. csak pl -5 fokban a videón látható első inditást szorozd meg hárommal.. Viszont ha beindul, megy-eget.. leállitom, bevásárlok beszélgetek, akármi, beülök a kocsiba és izzitás nélkül mint egy benzines egyből indul, alig fordul át a motor. A videó nagyon jol érzékelteti a problémám!

Fordulatszámmérőm jelezte nekem is hogy kezd gyengélkedni a generátor, aztán meg nem ment a fordulatszámmérő.. utána jöttem rá hogy azért nem, mert töltésem sincs. Mióta benne az uj generátor ez a probléma megszünt!

Méressél kompressziót. Akkor indul nehezen, ha nincs elég meleg a hengerben, azaz nem jó az izzítás és/vagy nincs elegendő komresszió.

Mennyiért sikerült hozzájutnod a generátorhoz? Gondolom a vákuumszivattyút átraktátok, és az nem új.

Link to comment
Megosztás:

Méressél kompressziót. Akkor indul nehezen, ha nincs elég meleg a hengerben, azaz nem jó az izzítás és/vagy nincs elegendő komresszió.

Mennyiért sikerült hozzájutnod a generátorhoz? Gondolom a vákuumszivattyút átraktátok, és az nem új.

Nem akarok hülyeséget irni, de ugy emlékszem bő másfél éve cseréltem és pont karácsony elött.. 47000volt vákuumszivattyuval együtt adták! Kelle autovillamossági alkatrészek, 2040 Budaörs, Iparos u.1. internetcim: www.kelle.hu Felujitással is foglalkoznak, de az enyém annyira tönkrement hogy ujat kellett vennem. Egy a lényeg ha bemész mond hogy Lagermax számlára kéred amit kérsz. Ugyanis a Lagermaxnak van a legnagyobb kedvezménye ennélk a cégnél, sokan elégedettek a szolgáltatásukkal, én is!

Kompressziót méretek, meg holnap reggel megnézem hogyan indul. Ahogy itt olvasgatok egyre jobban kezd gyanussá válni hogy ennyi volt a lelke az automnak. Eddig hiba nélkül mindig kiszolgált, most rajtam a sor. Olyan 65000km-ert gyürtünk le együtt! hozzámnőtt!

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok hülyeséget irni, de ugy emlékszem bő másfél éve cseréltem és pont karácsony elött.. 47000volt vákuumszivattyuval együtt adták! Kelle autovillamossági alkatrészek, 2040 Budaörs, Iparos u.1. internetcim: www.kelle.hu Felujitással is foglalkoznak, de az enyém annyira tönkrement hogy ujat kellett vennem. Egy a lényeg ha bemész mond hogy Lagermax számlára kéred amit kérsz. Ugyanis a Lagermaxnak van a legnagyobb kedvezménye ennélk a cégnél, sokan elégedettek a szolgáltatásukkal, én is!

Kompressziót méretek, meg holnap reggel megnézem hogyan indul. Ahogy itt olvasgatok egyre jobban kezd gyanussá válni hogy ennyi volt a lelke az automnak. Eddig hiba nélkül mindig kiszolgált, most rajtam a sor. Olyan 65000km-ert gyürtünk le együtt! hozzámnőtt!

Azért még ne add fel, lehet csak levegősödik. Nézd át a gázolajcsövet a szűrő és az adagoló között, én már találkoztam olyannal, ahol az ilyen nehéz indulást a cső egyik végén levő csatlakozó melletti kis szivárgás okozta. Ha el van öregedve a cső, lehet rajta olyan hajszálrepedés, ahol levegőt kap.

Link to comment
Megosztás:

Azért még ne add fel, lehet csak levegősödik. Nézd át a gázolajcsövet a szűrő és az adagoló között, én már találkoztam olyannal, ahol az ilyen nehéz indulást a cső egyik végén levő csatlakozó melletti kis szivárgás okozta. Ha el van öregedve a cső, lehet rajta olyan hajszálrepedés, ahol levegőt kap.

Bezony, most cserélem ki az off autó üanyagszűrőjével egybeépített kézi pumpát, amivel fel eleht pumpálni a gázolajat, ha visszaengedi a rendszer. Évek óta gond volt vele, mindíg visszaengedte a nyomást, aztán nem indult, de ha felpumpáltuk jó lett. De most már akkor a lyuk, hogy hallani ahogy szívja be a levegőt, még járó motornál sem tudja tartani a nyomást állandóan lefullad.

Link to comment
Megosztás:

Azért még ne add fel, lehet csak levegősödik. Nézd át a gázolajcsövet a szűrő és az adagoló között, én már találkoztam olyannal, ahol az ilyen nehéz indulást a cső egyik végén levő csatlakozó melletti kis szivárgás okozta. Ha el van öregedve a cső, lehet rajta olyan hajszálrepedés, ahol levegőt kap.

Ha ilyen hatalmas füstfelhőt dob, mint ami a videón van, akkor kap üzemanyagot rendesen. Telemegy a henger gázolajjal, ami begyulladás után hatalmas fekete koromfelhő kíséretében távozik.

Nálam ennyit dob hidegindításkor: Video

Fűtetlen garázs, pár fokkal van csak melegebb, mint kint, most 0 fokot mutatott a hőmérő.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok hülyeséget irni, de ugy emlékszem bő másfél éve cseréltem és pont karácsony elött.. 47000volt vákuumszivattyuval együtt adták! Kelle autovillamossági alkatrészek, 2040 Budaörs, Iparos u.1. internetcim: www.kelle.hu Felujitással is foglalkoznak, de az enyém annyira tönkrement hogy ujat kellett vennem. Egy a lényeg ha bemész mond hogy Lagermax számlára kéred amit kérsz. Ugyanis a Lagermaxnak van a legnagyobb kedvezménye ennélk a cégnél, sokan elégedettek a szolgáltatásukkal, én is!

Kompressziót méretek, meg holnap reggel megnézem hogyan indul. Ahogy itt olvasgatok egyre jobban kezd gyanussá válni hogy ennyi volt a lelke az automnak. Eddig hiba nélkül mindig kiszolgált, most rajtam a sor. Olyan 65000km-ert gyürtünk le együtt! hozzámnőtt!

Többször is kérdeztem, de nem válaszoltál, mennyi olajat fogyaszt a motor?

Link to comment
Megosztás:

Többször is kérdeztem, de nem válaszoltál, mennyi olajat fogyaszt a motor?

Bocs, tényleg nem válaszoltam. nem eszi annyira az olajat. néha nézegettem havi szinten nem kell utána tölteni. olyan két havonta töltök bele egy kicsit, szóval nem egy olajpusztito.

Ma reggel garázsból inditottam. 5fok a garázsban. Inditás ugyanolyan mint eddig, kétszeri izzitás, majd teker-teker-teker-teker majd indulgat és indul. A Vectras video "the next day" felirat után.. Ugyanez volt ma reggel. Most várom hogy picit melegebb legyen aztán megnézem azt a csövet.

Link to comment
Megosztás:

....

Azt még nézd meg, hogy indításnál dob-e hatalmas fekete füstöt. Mert ha igen, akkor üzemanyagot valószínűleg kap rendesen, és az öngyulladással lesz baj.

pl valszeg kap rendesen anyagot, csak kopott a motor, vagy rossz az izzítás.

Az olajnyomás nálad is később alszik el (2-3 mp az indítást követpen)?

Ugyanez van nekem is az Isuzumnál!

Indítózás.... indítózás.... De én rásegítek spray-el, és akkor egyből indul!

Alig van benne kompresszió! Szerelő haverral néztük, gyűrű baja van csak... Mennyibe kerülhet a gyűrűzése? <_<

Az érdekes az, hogy az olajat nem nagyon eszi ám! :D

Ennél is 2-3 mp mire kialszik a lámpa... És füstöt lök induláskor...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.