Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Esetleg kipuffgáz a törött rezonátorcsőtől...

Ezt nem mertem beírni. :lol: Nekem ez játszik. :devlish: Mióta megvettem, azóta cserélem. :devlish: akkor még jó állapotban volt, azóta :D

csak annyi, hogy akkor is érződik, ha nem is megy a fűtés, csak úgy kavarja be a szél, leginkább a váltó-kézifék részen jön be néha érezhetően.

Link to comment
Megosztás:

skacok, nekem megint nem indul a kocsim reggelente:( most állt egy helyben -3 fokban a kocsi 13 órát, és olyan nehezen akart beindulni, hogy ihaj....akksi jó, gyertyák jók....áramot nem szívja sehol semmi( még milliampert se vagy mi a tökömet.,...) szal elvileg fogyasztó nincs a kocsin kikapcsolt állapotban, esetleg erre ötlet??? jah és hozzáteszem hogy apué 93 1.7DR(asszem ez a szívó dízel jele) neki ugyanez....friss akksi, friss gyertyák....

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez van nekem is, de új szíjjal is csinálja. :devlish: Kopott a tárcsa, vadászom az utódját... lenne egy, csak le kéne szedni, de hóba esőbe nem volt kedvem... de muszáj lesz, mindegy, már úgyis megeszi ezt az új szíjat is addigra. :devlish:

Teszel rá egy túlméretes szíjat addig amíg nem találsz tárcsát, és addig is van töltésed. :lol: 1 évig volt "ideiglenesen" szélesebb szíj fönt, a kopott tárcsa miatt :icon13: (aztán cseréltem a generátorral együtt :icon13: :D )

skacok, nekem megint nem indul a kocsim reggelente:( most állt egy helyben -3 fokban a kocsi 13 órát, és olyan nehezen akart beindulni, hogy ihaj....akksi jó, gyertyák jók....áramot nem szívja sehol semmi( még milliampert se vagy mi a tökömet.,...) szal elvileg fogyasztó nincs a kocsin kikapcsolt állapotban, esetleg erre ötlet??? jah és hozzáteszem hogy apué 93 1.7DR(asszem ez a szívó dízel jele) neki ugyanez....friss akksi, friss gyertyák....

Nem ugyan ott tankoltatok véletlenül? :D

Link to comment
Megosztás:

skacok, nekem megint nem indul a kocsim reggelente:( most állt egy helyben -3 fokban a kocsi 13 órát, és olyan nehezen akart beindulni, hogy ihaj....akksi jó, gyertyák jók....áramot nem szívja sehol semmi( még milliampert se vagy mi a tökömet.,...) szal elvileg fogyasztó nincs a kocsin kikapcsolt állapotban, esetleg erre ötlet??? jah és hozzáteszem hogy apué 93 1.7DR(asszem ez a szívó dízel jele) neki ugyanez....friss akksi, friss gyertyák....

Egy kis dermedésgátló vagy 10% benzin lehet jót tenne neki :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezen is vadizsír a szíj. Alig egy hónapos. A szervoszíjjal együtt lett cserélve, mindkettő a végét járta, de különösen a generátoré. A tácsát nem láttam kopottnak, segítettem a maesto-nak amikor cserélte. Jó szerelő, de ő sem polip... :lol:

Abból gondolom, hogy laza a szíj, hogy majd 2cm-t be tudom nyomni.

Mindegy ha viszem ojajat cserélni - januárban meg szeretném végre eljteni - megspanoltatom vele. Addig meg indulás előtt megy az akku szoptatóra.

Remélem az akku nem deglik meg, belenézni nem tudok, gondozásmentes Energizer-t tett bele Hansi odaát a sógoréknál.

Ha jó az ékszíjtárcsa és az ékszíj sem valami olcsó darab, akkor utánhúzás nélkül ki kell bírnia 60 ezer km-t. (Nálam legalább is így van.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem Ausztriában egy X17DTL Caravan-t úgyhogy csatlakoztam hozzátok. A szervízkönyv és az óra szerint is 171000 km van benne. A szervízkönyvben megfigyeltem, hogy 10000-15000 km-enként volt cserélve az olaj. Ez normális? Nem 7500-anként kell? Kicsit nehezen indul, tovább kell tekertetni az önindítót, mint más autóknál (az izzítógyertyák újak) és szürkén füstöl, de menet közben nem látom a tükörben. Ezek természetes dolgok? Egyébként nagyon szép állapotban van az autó, a szigorított műszakin is egyből átment.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem Ausztriában egy X17DTL Caravan-t úgyhogy csatlakoztam hozzátok. A szervízkönyv és az óra szerint is 171000 km van benne. A szervízkönyvben megfigyeltem, hogy 10000-15000 km-enként volt cserélve az olaj. Ez normális? Nem 7500-anként kell? Kicsit nehezen indul, tovább kell tekertetni az önindítót, mint más autóknál (az izzítógyertyák újak) és szürkén füstöl, de menet közben nem látom a tükörben. Ezek természetes dolgok? Egyébként nagyon szép állapotban van az autó, a szigorított műszakin is egyből átment.

inkább 7.500-10.000 között kéne cserélni. Az izzításnál próbáld meg, hogy nem addig izzítasz, amíg a sárga lámpa világít, hanem vársz még utána egy darabig (olyan 30-40 másodpercig izzít, a sárga lámpa a műszerfalon, úgyis csak világít amíg neki tetszik :lol: ) Egy nagyon halk kattanást lehet hallani amikor az a relé lekattan. Próbáld meg hogy nem addig izzítasz, amíg a visszajelző világít, hanem egy 20-30 másodpercig, és próbáld meg, hogy akkor hogy indul. (tudnak ezek szépen is indulni, ha rendben vannak http://auto.indavideo.hu/video/17_DR_hideginditas :D )

Link to comment
Megosztás:

60000km-enként a vezérléssel összefüggő többi dologgal együtt (feszítő- és terelőgörgő, vízpumpa).

Jó az a 120 ezer. :lol: 90 ezernél cseréltem a nyáron, és minden gyári állapotú volt. Vizpumpa is, és a görgők is. Annyi, hogy a vez.szíjról lekopott a felirat.

60 ezer, a 16 szelepeseknél van.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Újabb fejlemény.mára már nem volt fűtésem reggelre.való színű hogy az lehet zárlatos és az füstölt tegnap.

Jó hír hogy nem szopja le az aksit.:-) -4fokba állt tegnap óta és simán indul.

az viszont zavar hogy a hőfok jelző 100 és a piros tartomány között állt be stabilan. mintha az lenne a természetes helye.

néha vissza ment 98köré aztán vissza állt az 100 fölé picivel.

De semmi jele nincs hogy forrna a víz.

Január elején úgy le pattintom egy tisztességes szerelőhöz hogy csak csuda.

csak bírja ki ezt a pár napot.Imádkozom érte:-)

Link to comment
Megosztás:

Jó az a 120 ezer. :icon13: 90 ezernél cseréltem a nyáron, és minden gyári állapotú volt. Vizpumpa is, és a görgők is. Annyi, hogy a vez.szíjról lekopott a felirat.

Most vett az egyik ismerősöm dízel astrát, lecseréltek mindent rajta, de 20.000 km után szíjszakadás. Gates szíj + minden minőségi mnet bele.

van ilyen, meg olyan tapasztalat is, nekem is 70.000 után lett cserélve (meg kitudja mikor volt előtte az előző gazdinál... :lol: ) úgyhogy simán kibír ennyit, ha jó, és ha jól van beszerelve, valamint jók a beszerelt alkatrészek...

Én inkább ezentúl 60.000enként cserélem, az a biztos. :icon13:

....

A szervízkönyv és az óra szerint is 171000 km van benne. A szervízkönyvben megfigyeltem, hogy 10000-15000 km-enként volt cserélve az olaj. Ez normális? Nem 7500-anként kell? Kicsit nehezen indul, tovább kell tekertetni az önindítót, mint más autóknál (az izzítógyertyák újak) és szürkén füstöl, de menet közben nem látom a tükörben. Ezek természetes dolgok? Egyébként nagyon szép állapotban van az autó, a szigorított műszakin is egyből átment.

De 7500anként kéne. :D a 15 egy kicsit soknak tűnik nekem. :devlish: Főleg ha 0 km-es kora óta így cserélték, én ha ezt tudom, lehet nem vettem volna meg. :devlish:

(direktre kötöttem a visszajelzőt, így már a valós értéket mutatja.)
Link to comment
Megosztás:

Egy kis dermedésgátló vagy 10% benzin lehet jót tenne neki :lol:

45 liter gázolajhoz 4.5 liter benzin? nemsok az kicsit??egy önindító felújítás "generálás" az mennyibe fáj szerintetek? mert lehet két ünnep között arra meg egy olajcserére bekéne fizetnem, ha kiakarom húzni a telet..:D

Link to comment
Megosztás:

45 liter gázolajhoz 4.5 liter benzin? nemsok az kicsit??egy önindító felújítás "generálás" az mennyibe fáj szerintetek? mert lehet két ünnep között arra meg egy olajcserére bekéne fizetnem, ha kiakarom húzni a telet..:lol:

Első körben egy visszacsapó szelepet raknék a gázolajszűrő és az adagoló közé. Apropó: mikor volt utoljára szűrő cserélve?

A gyári könyv szerint 5% benzint lehet télen egy teli tankhoz keverni.

Nálam még 2T olaj is kerül bele, jót tesz adagoló kenésének.

Másrészt ellenőrizném az elektromos rendszert: önindító tápvezetéke, fő test kábelek kontaktusa stb.stb.

Én kicseréltem őket, átforrasztott rézsarus kábelek kerültek be, a gyári kábelek elég gagyik. 10Ohm körüli átmeneti ellenállás a kasztni és az akksi között 400-500A-es hidegindítási áramfelvételnél elég rossz végeredményt ad...áltsuli fizikaóra Ohm törvény... :D

Az önindítót általában csak ki kell takarítani, hőálló zsírral összerakni és a szénkeféit cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Első körben egy visszacsapó szelepet raknék a gázolajszűrő és az adagoló közé. Apropó: mikor volt utoljára szűrő cserélve?

A gyári könyv szerint 5% benzint lehet télen egy teli tankhoz keverni.

Nálam még 2T olaj is kerül bele, jót tesz adagoló kenésének.

Másrészt ellenőrizném az elektromos rendszert: önindító tápvezetéke, fő test kábelek kontaktusa stb.stb.

Én kicseréltem őket, átforrasztott rézsarus kábelek kerültek be, a gyári kábelek elég gagyik. 10Ohm körüli átmeneti ellenállás a kasztni és az akksi között 400-500A-es hidegindítási áramfelvételnél elég rossz végeredményt ad...áltsuli fizikaóra Ohm törvény... :lol:

Az önindítót általában csak ki kell takarítani, hőálló zsírral összerakni és a szénkeféit cserélni.

Én a kezelési könyvben 30%-ot olvastam (93. oldal), de ezen nem fogunk összeveszni :D

Ekkora áramoknál már tized Ohmok is elég rendes feszültségesést okoznak.

Link to comment
Megosztás:

Első körben egy visszacsapó szelepet raknék a gázolajszűrő és az adagoló közé. Apropó: mikor volt utoljára szűrő cserélve?

A gyári könyv szerint 5% benzint lehet télen egy teli tankhoz keverni.

Nálam még 2T olaj is kerül bele, jót tesz adagoló kenésének.

Másrészt ellenőrizném az elektromos rendszert: önindító tápvezetéke, fő test kábelek kontaktusa stb.stb.

Én kicseréltem őket, átforrasztott rézsarus kábelek kerültek be, a gyári kábelek elég gagyik. 10Ohm körüli átmeneti ellenállás a kasztni és az akksi között 400-500A-es hidegindítási áramfelvételnél elég rossz végeredményt ad...áltsuli fizikaóra Ohm törvény... :lol:

Az önindítót általában csak ki kell takarítani, hőálló zsírral összerakni és a szénkeféit cserélni.

Visszacsapo szelep can benne, az a baj,hogy én nem értek ahhoz,h egyáltalán az öninditot,h kell kiszedni,aztán még tízesztogatni is meg kwféket cserélni...hajajj...:D ez már tul megy s képességeimen;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a műszerfal alól jött! :lol:

Nekem meg a remekül "felújított" önindítóm állt be, és ezt némi füstöléssel is jelezte a kábelek felé... De visszavittem hogy húzzák a f.szukar, úgyhogy adtak egy másik "felújítottat" szép tiszta vót (kívül, ugyanis fél évvel később amikor leszedtem magamnak, hogy mostmár téleg mi a sz. ez az autó alatt, akkor azért néztem szépeket.... Kertész utcába ne akarjon senki önindítót-generátort felújíttatni, mert vagy felgyújtják az autót, vagy csak kívülről eltakarított alkatrészt árulnak felújítás címszóval...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.