Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nekem most az a gondom, hogy délután alaposabban szemügyre vettem a gépet, és hát ugye az isuzu teknő 2 részből áll. Az alsó teknőt lazán leveszem, mert ereszti az olajat az is, de a fölötte levővel lesz a gond. Azt is le kéne szednem, mert ereszt az is keményen. Valaki tudja, hogy hol lehet ilyen pasztát kapni, ami tuti jó ehhez? Nekem van egy GM pasztám, de azt a differenciálmű tömítéshez vettem, nem tudom, jó-e az a motorhoz, mert nagyobb ott a hő mint a váltóban. Valaki tud infót ilyenekről?

Aszem az alsonál nincsen tömités hanem a felsönél van én a szelepfedél tömitésel szivok mindig ott szivárog az olaj már a 3dik tömitést cserélem
Link to comment
Megosztás:

Aszem az alsonál nincsen tömités hanem a felsönél van én a szelepfedél tömitésel szivok mindig ott szivárog az olaj már a 3dik tömitést cserélem

Én is így voltam, míg nem vettem meg bele a legdrágább tömítést+piros pasztát is kapott azóta semmi szivárgás. Mondjuk, ha elvetemedett a fedél, akkor lehet az sem segít már:(

Más: én meg tegnap óta a vízhőfokkal szívok, kimegy a kék skála tetejéig a műszeregységen, majd kicsi autózás után nulla, utána megint. Termosztátra gyanakszom, lehet nyitva van mindig?! Ki sem mozdul a mutató pár perc járatás után, a jövő menő csövek már elég melegek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak egy kérdésem lenne, hátha tudja valaki! :icon1:

Bosch porlasztóba, lehet Lucas csúcsot beletenni? Vagy teljesen más a kettő? Egyébként, egy x17dtl-es motorról van szó.

Köszönöm a válaszokat!

DTL-ben volt Lucas? Úgy tudtam, hogy a turbósok mind Bosch-al készültek. Egyébként tudtommal külön van a kettő, tehát Lucashoz elvileg Lucas csúcsok illenének.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Igaz nem ebben a topikban de régebben már írogattam.Segítséget szeretnék kérni.Mostanság lettem gazdája egy 1995 évi dtl Astrának.Az előző tulajról vagy jót vagy semmit.Na mind egy.Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a vákumszivattyú adagoóhoz menő vékony műanyag csövében,ott a vákumpumpa fedélen a kicsi réz cstlakozóban van e visszacsapó szelep.Leírom miért kérdezem.Amikor kellene neki dolgozni és levenni az alapjáratot a meleg fordulatra nem húzza meg a adagoló oldalán található fekete membrános szabályozót hanem csak,meghúzza elengedi,meghúzza elengedi..Kb a pumpa fordulatának megfelelő ütemben.Most vagy a komplett vákumpumpám döglődik vagy csak"ha van" a vékony csőben levő visszacsapó szelep.Viszont a fékem mondhatni jó.Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

DTL-ben volt Lucas? Úgy tudtam, hogy a turbósok mind Bosch-al készültek. Egyébként tudtommal külön van a kettő, tehát Lucashoz elvileg Lucas csúcsok illenének.

Köszönöm, egyenlőre csak ilyen "hibrid" megoldást tudtam eszközölni, de kerekedett más problémám, idő közben, ami súlyosabb mint a porlasztó kérdése!

Kikönyökölt a turbóm.... :(

És meg is ragadnám az alkalmat, egy kérdésre! Szeretném sk. kiszedni a turbót, de nem nagyon látom, hogyan is kellene. Esetleg ha valaki tudna egy leírást, a kiszerelésről, vagy bármi egyebet mondani róla, szívesen venném a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Igaz nem ebben a topikban de régebben már írogattam.Segítséget szeretnék kérni.Mostanság lettem gazdája egy 1995 évi dtl Astrának.Az előző tulajról vagy jót vagy semmit.Na mind egy.Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a vákumszivattyú adagoóhoz menő vékony műanyag csövében,ott a vákumpumpa fedélen a kicsi réz cstlakozóban van e visszacsapó szelep.Leírom miért kérdezem.Amikor kellene neki dolgozni és levenni az alapjáratot a meleg fordulatra nem húzza meg a adagoló oldalán található fekete membrános szabályozót hanem csak,meghúzza elengedi,meghúzza elengedi..Kb a pumpa fordulatának megfelelő ütemben.Most vagy a komplett vákumpumpám döglődik vagy csak"ha van" a vékony csőben levő visszacsapó szelep.Viszont a fékem mondhatni jó.Köszönöm a segítséget.

Szia!

Nekem is ilyen az autóm, de nekem a vákuum pumpából, elmegy egy cső a termosztát alatt lévő vákuum kapcsoló egyik csatlakozójához, a másik csatlakozóból pedig az adagolóba megy egy cső, és ez így nekem működik!

Lehet, csak ennyi a baja, hogy nem jó helyre vannak bedugva a csövek, ezt mint laikus mondom!

Biztos lesz nálam okosabb hozzászóló is! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is ilyen az autóm, de nekem a vákuum pumpából, elmegy egy cső a termosztát alatt lévő vákuum kapcsoló egyik csatlakozójához, a másik csatlakozóból pedig az adagolóba megy egy cső, és ez így nekem működik!

Lehet, csak ennyi a baja, hogy nem jó helyre vannak bedugva a csövek, ezt mint laikus mondom!

Biztos lesz nálam okosabb hozzászóló is! :icon1:

A rendszer nekem is így van összeállítva.Vákumpumpa ,vékonycső megy a termosztáthoz onnan kétfele osztódik egyik ág megy az adagoló tetején lévő műanyag kapcsolóhoz ami továbbviszi a vákumot a "AGRszelephez.A másik ág megy le a membrános alapjárat vezérőhöz.

Link to comment
Megosztás:

A rendszer nekem is így van összeállítva.Vákumpumpa ,vékonycső megy a termosztáthoz onnan kétfele osztódik egyik ág megy az adagoló tetején lévő műanyag kapcsolóhoz ami továbbviszi a vákumot a "AGRszelephez.A másik ág megy le a membrános alapjárat vezérőhöz.

Nekem az adagolós, leszedte az AGR szelepről a csövet, mondván, az nem kell oda, és nem is vettem észre különbséget a motor járásán, sem máson. És én be is fenekeltem az AGR-t! :icon1:

Lehet, akkor a vákuum kapcsoló ment tönkre, a termosztát házon! Én egy szerelőtől vettem olyat, 4e pénzért, mert letört az egyik csatlakozó, de ha újat szeretnél, már ha az a baja, akkor 9-12e körül mozog!

Link to comment
Megosztás:

Isuzu dízelben hova van a hőfokmérő gomba beszerelve, ha szemben állunk bal lent a hűtőben? Probléma, hogy nem melegszik fel a víz. Kékből kimegy majd kis menetszél és egyből lehül az óra szerint nullára. A hűtő pedig azért átmelegszik egy idő után, a termosztátot kivettem, de nincs nyitva. Ilyenkor mi lehet a hiba? Olyan meg szerintem nem lehet, hogy a jeladó kicsit romlik el, vagy jó vagy nem. Forraltam vizet valamennyire kinyit bár nem tudom mennyire kéne neki.

Link to comment
Megosztás:

Isuzu dízelben hova van a hőfokmérő gomba beszerelve, ha szemben állunk bal lent a hűtőben? Probléma, hogy nem melegszik fel a víz. Kékből kimegy majd kis menetszél és egyből lehül az óra szerint nullára. A hűtő pedig azért átmelegszik egy idő után, a termosztátot kivettem, de nincs nyitva. Ilyenkor mi lehet a hiba? Olyan meg szerintem nem lehet, hogy a jeladó kicsit romlik el, vagy jó vagy nem. Forraltam vizet valamennyire kinyit bár nem tudom mennyire kéne neki.

Pedig ez erősen termosztáthibára utal, attól, hogy nem látod rajta, még az lesz a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Pedig ez erősen termosztáthibára utal, attól, hogy nem látod rajta, még az lesz a hibás.

Na vissza raktam a tavaly lecserélt termosztátot, ezzel a kék fölé ment ~70 fokig, de nem esett vissza nullára, bár elég hideg van, letakartam a hűtőt, akkor fel ment 85ig is. Erre a termora 82 fok van írva, anno nem azért cseréltem mert rossz volt, hanem mert nem ment 80 fölé a víz szinte soha főleg télen, így most marad az, pedig ami most volt bent made in germany feliratú:S:(
Link to comment
Megosztás:

Na vissza raktam a tavaly lecserélt termosztátot, ezzel a kék fölé ment ~70 fokig, de nem esett vissza nullára, bár elég hideg van, letakartam a hűtőt, akkor fel ment 85ig is. Erre a termora 82 fok van írva, anno nem azért cseréltem mert rossz volt, hanem mert nem ment 80 fölé a víz szinte soha főleg télen, így most marad az, pedig ami most volt bent made in germany feliratú:S:(

Isuzuba ilyen kétlépcsős termosztát való:

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/%5C00068%5C00068618.unk

A B Vectránál érdekes módon ezeket nem hozza, csak az 1 lépcsősöket, ezt Astra F-nél találtam.

Viszont amikor én vettem, akkor erről nem tudtam, ezért a sima egylépcsős Wahlert vettem, nekem azzal is ugyanúgy jól működik.

A hőfokérzékelő a termosztátház alján van, a másik hőfokérzékelő mellett, ami az izzítást vezérli.

Link to comment
Megosztás:

Isuzuba ilyen kétlépcsős termosztát való:

http://www.unixauto....%5C00068618.unk

A B Vectránál érdekes módon ezeket nem hozza, csak az 1 lépcsősöket, ezt Astra F-nél találtam.

Viszont amikor én vettem, akkor erről nem tudtam, ezért a sima egylépcsős Wahlert vettem, nekem azzal is ugyanúgy jól működik.

A hőfokérzékelő a termosztátház alján van, a másik hőfokérzékelő mellett, ami az izzítást vezérli.

Ma reggel melóba jövet sem produkált egy magas hőfokot de nullára nem esett vissza, ha a jeladó a termóház alján van, akkor az a belső a hf felöli gondolom, mert a külső nekem nincs rajt, ezért is izzít mindig ugyan annyit. Lehet az lesz, akkor a ludas, mivel mikor most barmoltam elég lazán volt rajt a sarú, kicsit szorítok rajt aztán meglátom. A linket nem hozta be Adam1. Neked meddig melegszik fel mikor hűvösebb idő van?
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Lapozz vissza 2 oldalt, pont erről diskuráltunk! De megmondom őszintén, még én se csináltam meg!

Szia!

Meg is találtam, kösz szépen! Nekem muszáj kimosni, mert nem csak olaj gőz került bele, hanem rendesen olajos, a turbóm behalása miatt! Csak van egy kis problémám, nem tudom leszedni az alsó csavart a cooler-en, mert egyszerűen lerohadt a feje, és olyan helyen van, ahol sehogyan, semmivel nem férek hozzá... A felső csavarral is meggyűlt a bajom, de az már jó lett. Azt hiszem, ott helyben fogom kimosni valahogy! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Meg is találtam, kösz szépen! Nekem muszáj kimosni, mert nem csak olaj gőz került bele, hanem rendesen olajos, a turbóm behalása miatt! Csak van egy kis problémám, nem tudom leszedni az alsó csavart a cooler-en, mert egyszerűen lerohadt a feje, és olyan helyen van, ahol sehogyan, semmivel nem férek hozzá... A felső csavarral is meggyűlt a bajom, de az már jó lett. Azt hiszem, ott helyben fogom kimosni valahogy! :wacko:

Én a helyedben kivenném az egész hűtővel együtt, anno én úgy csináltam, sookal egyszerűbb. Ventit kikap, csövek le, talán 2 v. 3 csavar fogja felül a hűtőt és kint is van!
Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben kivenném az egész hűtővel együtt, anno én úgy csináltam, sookal egyszerűbb. Ventit kikap, csövek le, talán 2 v. 3 csavar fogja felül a hűtőt és kint is van!

Ezt nagyon el szeretném kerülni, pedig ha levenném, akkor ki is tudnám szedni a berohadt csavart, de nem sok kedvem van a vízzel is vacakolni! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ezt nagyon el szeretném kerülni, pedig ha levenném, akkor ki is tudnám szedni a berohadt csavart, de nem sok kedvem van a vízzel is vacakolni! :icon1:

Mondjuk a hűtő levétele sem hülye ötlet, de az alsó csavarhoz egy tövig koptatott 1mm-es flexkoronggal nem férsz oda? Ha jól gondolom ez egy bilincs csavarja, szerintem vegyél egy új bilincset, és az íves lemez részét próbáld meg valahogy elvágni, csípőfogóval vagy reszelővel vagy a franc tudja. Talán az könnyebb móka lehet! Én elképzeléseim szerint úgy fogom csinálni, hogy azt a csövet lehajtom, belerakom egy lavorba, felül meg leveszem a másik csövet és ott tolom be sűrített levegővel a kakaót neki!

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a hűtő levétele sem hülye ötlet, de az alsó csavarhoz egy tövig koptatott 1mm-es flexkoronggal nem férsz oda? Ha jól gondolom ez egy bilincs csavarja, szerintem vegyél egy új bilincset, és az íves lemez részét próbáld meg valahogy elvágni, csípőfogóval vagy reszelővel vagy a franc tudja. Talán az könnyebb móka lehet! Én elképzeléseim szerint úgy fogom csinálni, hogy azt a csövet lehajtom, belerakom egy lavorba, felül meg leveszem a másik csövet és ott tolom be sűrített levegővel a kakaót neki!

Ez nem bilincses megoldás, hanem olyan, amiért a tervezőt addig ütném, amíg meleg! :icon1: A vízhűtőt fogja össze a coolerrel, és annyira elbaltázott módon, hogy a víz, és a cooler csöve között van, 8-as kulcs fogná, ha nem lenne elrosdásodva. De el van... Úgyhogy marad nekem is, a lavoros megoldás! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Ez nem bilincses megoldás, hanem olyan, amiért a tervezőt addig ütném, amíg meleg! :icon1: A vízhűtőt fogja össze a coolerrel, és annyira elbaltázott módon, hogy a víz, és a cooler csöve között van, 8-as kulcs fogná, ha nem lenne elrosdásodva. De el van... Úgyhogy marad nekem is, a lavoros megoldás! :blink:

Szerintem nem problémás a lavoros megoldás sem. Nekem egy barátom csinálta, én először óckodtam tőle, de aztán elkezdtem utánajárni mit is tudok ezzel tönkre vágni és mennyivel lesz jobb. De neki is pozitívak a tapasztalatai, azt mondja, a turbó beindulása után jobban húz a szekér! Szerintem csináld lavorosan, baj nem lehet belőle, és időben is kevesebb, mintha kivennéd a hűtőt! Aztán majd a tapasztalataidat oszd meg velem kérlek!

(OFF: Valaki tudja miért van a nevem alatt, hogy "Figyelmeztetés státusz"?

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel melóba jövet sem produkált egy magas hőfokot de nullára nem esett vissza, ha a jeladó a termóház alján van, akkor az a belső a hf felöli gondolom, mert a külső nekem nincs rajt, ezért is izzít mindig ugyan annyit. Lehet az lesz, akkor a ludas, mivel mikor most barmoltam elég lazán volt rajt a sarú, kicsit szorítok rajt aztán meglátom. A linket nem hozta be Adam1. Neked meddig melegszik fel mikor hűvösebb idő van?

A termosztát műszeregység szerint 81 fokon nyit. A főző próba szerint (még beszerelés előtt teszteltem) pedig 85-86 fok között.

Üzemmeleg motornál műszeregység szerint 81-84 fok között dolgozik a gép, attól függ, kint milyen meleg van. Viszont 81 alá nem megy.

Ha húzom a fülét, akkor felmegy 90 fokig is. De amint elveszem a gázt, visszahűl 81-84 fok közé.

Link to comment
Megosztás:

A rendszer nekem is így van összeállítva.Vákumpumpa ,vékonycső megy a termosztáthoz onnan kétfele osztódik egyik ág megy az adagoló tetején lévő műanyag kapcsolóhoz ami továbbviszi a vákumot a "AGRszelephez.A másik ág megy le a membrános alapjárat vezérőhöz.

Üdv.Meglett a hiba.A vákumos szabályozó ,ami az adagoló oldalán van.Hajszálrepedés van a membránon.Nem tudja a vákum benntartani.Akkor sajnos pénztárca nyitogató vásárlás előtt állok.Köszönöm a segítséget.

Öööö miért vagyok figyelmeztetve?Mire vagy mit nem csináltam jól?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.