Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Én 78 ezerért vettem az enyémet. :) Cserébe még egér is volt benne dögölve.

A lendkeréken ott van az ot jelölés, a lendkerék oldalán van, az viszonylag nagy betűkkel van ráírva. Remélem nem a másik oldali takarólemezt vetted le, mert nem ott van az.

A váltó felőlit vedd le.

De, ott kell lennie a jelnek szíjburkolaton, legfelül, van egy kis bevágás.

Nekem a válton két darab lemez van. Az egyik a blokk és a váltó között a másik a váltó alján. Az utóbbit biztos nem kell leszedni mert ott a fogaskerekek vagy mik vannak. Az előzőt ha leszedem látom a lendkereket. Forgattam körbe a motort de "ot+ jelölés sehol. Pedig tudom, hogy ott kell lennie. Több levehető lemez nekem nincs a váltón. Szíjburkolaton tényleg nincs bevágás. A régi hengerfejet csinálhatták valamikor. Onnan származó filccel készült jelölések vannak rajta. Szegény kocsti biztos, hogy szedett vedett alkatrészekből rakták össze valamikor. Az eleje totálkáros lehetett. Ráadásul igen trehány, kókány munkát végeztek. A szíjház is több helyen repedt, törött. Amennyire tudtam helyrepofoztam. Az a szerencse, hogy rengeteg a bontott cucc ezekhez és viszonylag olcsó. Komplett belsejét 12.000.- vettem. "Sport" üléses verziót.

Más: a szívóházból vagy mi a neve :) jön egy fényes cső a kipufogó csonkba. A csonkra ahová ráhúzom az gyárilag dugaszolt? A másik fele meg le volt falazva egy alátéttel. Mi szerepe ennek a csőnek? A szívóház túloldalán meg rámegy egy vákum cső. Ez mit szabályoz?

Link to comment
Megosztás:

Nekem a válton két darab lemez van. Az egyik a blokk és a váltó között a másik a váltó alján. Az utóbbit biztos nem kell leszedni mert ott a fogaskerekek vagy mik vannak. Az előzőt ha leszedem látom a lendkereket. Forgattam körbe a motort de "ot+ jelölés sehol. Pedig tudom, hogy ott kell lennie. Több levehető lemez nekem nincs a váltón. Szíjburkolaton tényleg nincs bevágás. A régi hengerfejet csinálhatták valamikor. Onnan származó filccel készült jelölések vannak rajta. Szegény kocsti biztos, hogy szedett vedett alkatrészekből rakták össze valamikor. Az eleje totálkáros lehetett. Ráadásul igen trehány, kókány munkát végeztek. A szíjház is több helyen repedt, törött. Amennyire tudtam helyrepofoztam. Az a szerencse, hogy rengeteg a bontott cucc ezekhez és viszonylag olcsó. Komplett belsejét 12.000.- vettem. "Sport" üléses verziót.

Más: a szívóházból vagy mi a neve :) jön egy fényes cső a kipufogó csonkba. A csonkra ahová ráhúzom az gyárilag dugaszolt? A másik fele meg le volt falazva egy alátéttel. Mi szerepe ennek a csőnek? A szívóház túloldalán meg rámegy egy vákum cső. Ez mit szabályoz?

Jaj, nehogy a váltó takarólemezét vedd le. Kettő darab másik lemeznek kell ott lenni, akkor a nem jót szedted le, van még egy másik, onnan lehet kiszedni a kuplungtárcsát, meg a kinyomócsapágyat. Na ott van a lendkeréken az OT szöveg.

Hát, pedig a burkolat peremén van egy kis bevágás, a legfelső ponton, ha lent van a külső burkolat, akkor látszik.

Jelölések nélkül ne rakd össze, mert dízelnél könnyen összeakad. Aztán törnek a himbák. Főleg ennél, ahol hidrotőkék vannak. Én szétszedtem előtte mindet, kitörölgettem, hogy nehogy jobban nyisson a szelep, mint kéne.

Az az EGR szelep amiről írsz, az egy környezetvédelmi marhaság, ha jól működik, akkor gyengébb tőle a motor, utánégeti a kipufogógázokat. Nekem már berohadt, szóval megjavult. :)

Ne foglalkozz vele, jó az berohadva. Környezetvédjenek nyugatabbra, itt a nyakig érő szemétben minek? :)

Link to comment
Megosztás:

Nem, cseréltem hajtókarcsapágyat is, a főtengelyéhez nem nyúltam, az örök elvileg. Tolómérővel mérve a hajtókaré is jó volt, csak inkább kicseréltem alumínium csapágyakra, az erősebb, mint az az ónozott bigyó, amit körömmel be lehet nyomni. Az volt benne.

Meg az adagolót cseréltem, hengerfejet, vez. tengelyt, himbákat...

Úgyis kiderül, hogy valamit elb.tam, remélem valahol az Isten háta mögött majd.

Szerintem ha jönnek majd a jobb idők én is meg gyűrűzöm a masinát.eszegeti az olajat meg van szépen kártel gáza is.Mikor megvettem semmi kártel gáza nem volt de ahogy lecseréltem az olajat egyből lett,gondolom valami adalék volt hozzá öntve.Amúgy az meg furcsa hogy hidegben is elég jó indul úgyhogy kompresszió csak van.De hát mit vár az ember 80 ezer forintos autótól? :icon1:

Amúgy ez a kis művelet mennyit kóstált kb neked amit írtál?

Link to comment
Megosztás:

Jaj, nehogy a váltó takarólemezét vedd le. Kettő darab másik lemeznek kell ott lenni, akkor a nem jót szedted le, van még egy másik, onnan lehet kiszedni a kuplungtárcsát, meg a kinyomócsapágyat. Na ott van a lendkeréken az OT szöveg.

Hát, pedig a burkolat peremén van egy kis bevágás, a legfelső ponton, ha lent van a külső burkolat, akkor látszik.

Jelölések nélkül ne rakd össze, mert dízelnél könnyen összeakad. Aztán törnek a himbák. Főleg ennél, ahol hidrotőkék vannak. Én szétszedtem előtte mindet, kitörölgettem, hogy nehogy jobban nyisson a szelep, mint kéne.

Az az EGR szelep amiről írsz, az egy környezetvédelmi marhaság, ha jól működik, akkor gyengébb tőle a motor, utánégeti a kipufogógázokat. Nekem már berohadt, szóval megjavult. :)

Ne foglalkozz vele, jó az berohadva. Környezetvédjenek nyugatabbra, itt a nyakig érő szemétben minek? :)

Holnap lefényképezek mindent. A motor alját is. Lehet nem az eredeti váltó van fent. Jelre rakás nélkül nem rakom össze. Tudom, hogy összeakad. Szerintem ez valami öszvér lesz. :) Holnap megnézek még egyszer mindent, meg beszélek egy szerelővel. Szóval falazzam vissza az EGR-t szerinted? A kipufogó csonkban lévő cső teljes átmérőben teli van rozsdával.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha jönnek majd a jobb idők én is meg gyűrűzöm a masinát.eszegeti az olajat meg van szépen kártel gáza is.Mikor megvettem semmi kártel gáza nem volt de ahogy lecseréltem az olajat egyből lett,gondolom valami adalék volt hozzá öntve.Amúgy az meg furcsa hogy hidegben is elég jó indul úgyhogy kompresszió csak van.De hát mit vár az ember 80 ezer forintos autótól? :icon1:

Amúgy ez a kis művelet mennyit kóstált kb neked amit írtál?

Hát, cseréltem rajta az adagolót, hengerfejet, vez.tengelyt, himbák, gyűrűk, hajtókarcsapágy. A vezérlés az még friss volt szerencsére.

Ha csak gyűrűzni akarsz, meg hajtókarcsapágy, az kb 20 ezer forint. Én a szakálnál vettem, egy ismerősnek van ott kedvezménye.

Nagyon szarul csináltam, ha jól kifogom, egy használt motort tudtam volna venni ennyiért, jó állapotban. Csak hát azt nem tudtam volna én betenni, segítség nincs, legfeljebb, csak ha szétszedem darabokra.

Nem sokba volt nekem az egész, amit levettem, hengerfejet, adagolót, azt el tudtam adni, félszar állapotban, az adagolóról kiderült, egyáltalán nem volt rossz, a hengerfej meg egy kadettra került, végülis nem volt vele gond, erősen gátrepedt volt, de attól még elmehet még kb 200 ezret is. Csak egy szelepvezetőt kellett rajta cserélni, mert az törött volt.

Amit most tettem rá hengerfejet, az is kissé gátrepedt, nem nagyon, de normálisat nem találtam. Ezért 7 ezret kértek.

Olcsó ehhez minden, még....amíg van.

Nem tudom, hogy vennék-e G astrát, ugyanilyenben, van egy komám, az már teljesen Kadettot csinált belőle, mert tele volt a búrája a sárga világító lámpákkal benne, de szenvedett vele sokat. Más adagolót tett rá, de annak más a felfogatása, stb...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Holnap lefényképezek mindent. A motor alját is. Lehet nem az eredeti váltó van fent. Jelre rakás nélkül nem rakom össze. Tudom, hogy összeakad. Szerintem ez valami öszvér lesz. :) Holnap megnézek még egyszer mindent, meg beszélek egy szerelővel. Szóval falazzam vissza az EGR-t szerinted? A kipufogó csonkban lévő cső teljes átmérőben teli van rozsdával.

Hát lehet, más váltó van rajta. Nem tudom, a corsáé, vagy a vectráé pl milyen lehet. De kellene lenni egy lecsavarozható ablaknak, ami mögött van a kuplungszerkezet. Ott van az OT jelölés.

Lefotózom én is, milyennek kellene lenni.

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet, más váltó van rajta. Nem tudom, a corsáé, vagy a vectráé pl milyen lehet. De kellene lenni egy lecsavarozható ablaknak, ami mögött van a kuplungszerkezet. Ott van az OT jelölés.

Lefotózom én is, milyennek kellene lenni.

ez csak az "ablakos" váltókra igaz. A korábbi évjáratokon volt ilyen, aztán elkezdték elhagyni. Az újabbakon, már nincs. Ott "váltó-le" van. ;)
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ez csak az "ablakos" váltókra igaz. A korábbi évjáratokon volt ilyen, aztán elkezdték elhagyni. Az újabbakon, már nincs. Ott "váltó-le" van. ;)

Igen? Ez nem tudtam. Akkor itt a gond. :)

Az én ketyerém 94-es, lehet, ott még az volt. :)

Közben eszembejutott, van még egy jel a főtengelyen, elöl, a bordáskeréken, amire a szíjtárcsa megy. Annak lefele kell állnia, egy vonalban a kis kimarással a motoron. Csak ez nem olyan pontos szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Igen? Ez nem tudtam. Akkor itt a gond. :)

Az én ketyerém 94-es, lehet, ott még az volt. :)

Közben eszembejutott, van még egy jel a főtengelyen, elöl, a bordáskeréken, amire a szíjtárcsa megy. Annak lefele kell állnia, egy vonalban a kis kimarással a motoron. Csak ez nem olyan pontos szerintem.

A főtengelyen a jelet megtaláltam. A veztengelyt is beállítottam. Az adagolót is, de valamiért nem indul. Üzemanyagot spricceli, nem levegős. Este megyek a szerelőhöz ha minden jól megy. :) Az enyém 93-as, de ki tudja milyen váltó van rajta. Képet nem tudok csinálni mert melóban van a fényképezőm.

Köszi a segítségeket. :)

Link to comment
Megosztás:

A főtengelyen a jelet megtaláltam. A veztengelyt is beállítottam. Az adagolót is, de valamiért nem indul. Üzemanyagot spricceli, nem levegős. Este megyek a szerelőhöz ha minden jól megy. :) Az enyém 93-as, de ki tudja milyen váltó van rajta. Képet nem tudok csinálni mert melóban van a fényképezőm.

Köszi a segítségeket. :)

Jó helyre tetted az adagolót?

Felül, a porlasztóknál, a hollandereknél nyomja ki az anyagot?

Én már a jelöléseknek sem hiszek, úgy állítottam be, hogy hova nyomja, hogy ugye 1-es henger, az az adagolón a felső nyomócsövek közül a hűtő fele eső az.

Az 1-es henger hollanderét kicsit ráhúzom, és ott látszik, mikor kezdi el kinyomni az anyagot, ha forgatom az adagolót. Egy 19-es krovával forgattam körbe, kicsit megtévesztő, mert az átugrásnál olyan, mintha kettőt spriccelne. Vagy a jelen van az adagoló, vagy 180 fokkal a jellel megegyező túloldalon.

Link to comment
Megosztás:

Jó helyre tetted az adagolót?

Felül, a porlasztóknál, a hollandereknél nyomja ki az anyagot?

Én már a jelöléseknek sem hiszek, úgy állítottam be, hogy hova nyomja, hogy ugye 1-es henger, az az adagolón a felső nyomócsövek közül a hűtő fele eső az.

Az 1-es henger hollanderét kicsit ráhúzom, és ott látszik, mikor kezdi el kinyomni az anyagot, ha forgatom az adagolót. Egy 19-es krovával forgattam körbe, kicsit megtévesztő, mert az átugrásnál olyan, mintha kettőt spriccelne. Vagy a jelen van az adagoló, vagy 180 fokkal a jellel megegyező túloldalon.

Igen. Jött az gázolaj. Elvittem szerelőhöz. Holnap estére talán meglesz. Majd megírom a kórtörténetet. :)

Köszi mindenkinek a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Adott egy isuzu 1.7td motoros vectra, a kérdésem az lenne, hogy a csörgő motorhang (alapjárat környékén elsősorban) mire utalhat?

Előtöltés, esetleg szelephézag probléma?

Az autó húz elég jól, és gyanúsan jól megy az alsó tartományban, korom teljesen normális, tehát nem kályha.

Ötleteket várok.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Jött az gázolaj. Elvittem szerelőhöz. Holnap estére talán meglesz. Majd megírom a kórtörténetet. :)

Köszi mindenkinek a segítséget.

Szóval a hiba nem bennem van :) A szerelő sem tudta beállítani a vezérlést. Ugyanis valamelyik kókány szerelő fordítva rakta fel a lendkereket. Hogy miért kellet leszedni az rejtély. Szóval most hengerfej le, felső holdpont beállít, hengerfej vissza. Vezérlés összerak. Mindez kb 20ezer. 100ezer forintos kocsin a hengerfej csere így lesz majdnem 100ezerbe. :(

Link to comment
Megosztás:

Szóval a hiba nem bennem van :) A szerelő sem tudta beállítani a vezérlést. Ugyanis valamelyik kókány szerelő fordítva rakta fel a lendkereket. Hogy miért kellet leszedni az rejtély. Szóval most hengerfej le, felső holdpont beállít, hengerfej vissza. Vezérlés összerak. Mindez kb 20ezer. 100ezer forintos kocsin a hengerfej csere így lesz majdnem 100ezerbe. :(

Fordítva a lendkereket? :)

Azt hogy? :)

És akkor hol a kuplung? Vagy az nincs?

Az nem jó megoldás, hogy a dugó alapján megnézni a felső holtpontot, + - két fog eltérés lehet, az meg már régen rossz a himbáknak.

Mondom, a főtengely bordáskerekén, amin van a vezérműszíj, van egy kis bemarás, meg az olajszivattyún is. Egy vonalban kell lennük.

Csak nehéz rálátni, a burkolati elem miatt, azt le kell venni a sárvédőn belül.

Nehogymá egy kókány szerelőhöz vidd, még ott is hagysz zsozsót. Merre laksz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Adott egy isuzu 1.7td motoros vectra, a kérdésem az lenne, hogy a csörgő motorhang (alapjárat környékén elsősorban) mire utalhat?

Előtöltés, esetleg szelephézag probléma?

Az autó húz elég jól, és gyanúsan jól megy az alsó tartományban, korom teljesen normális, tehát nem kályha.

Ötleteket várok.

Köszönöm.

Én is most mentem az enyémmel, és észrevettem, hogy gázadásra erősen csörög. Kis fordulaton. De tutira tudom, hogy nagy az előtöltésem....legalábbis remélem.

Csak egy Kadett adagoló van rajta, elektromos hidegindítóval, azt még be kellene kötnöm. Anélkül ha jó helyen van az adagoló, vacakul fog indulni, előre látom.

Link to comment
Megosztás:

Miért veszitek le a felsőholtpont megnézéshez a HF-et???

Izzitógyertya ki és egy pálcát bedugva azonnal mondod, hol van felső ponton.

De ha még ez sem működne, akkor szelepfedél le, és ahol "mérlegállásban" van 4-es hengeren a szívó és a kipuffogószelep, akkor van az 1-es henger felső holtpontban, amihez képest a befecskedezést állítani kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Adott egy isuzu 1.7td motoros vectra, a kérdésem az lenne, hogy a csörgő motorhang (alapjárat környékén elsősorban) mire utalhat?

Előtöltés, esetleg szelephézag probléma?

Az autó húz elég jól, és gyanúsan jól megy az alsó tartományban, korom teljesen normális, tehát nem kályha.

Ötleteket várok.

Köszönöm.

A csörgő hangot hidegen, vagy melegen is adja?

Nekem két Isuzu blokkos gépen van, leírom, hogy viselkednek, hátha magadra ismersz valamelyikkel:

B Vectra: Egy izzítás (3 mp) után viszonylag könnyen indul (ha nagyon hideg van akkor rúg egyet kettőt), pár másodpercig iszonyat módon csörög. Ha indítás után lekötöm az izzítógyertyákat, nem zavarja. Gázadásra csörög, melegedés után valamennyit halkul, de minden üzemállapotban marad az a kultúrálatlanul járó hangos diesel hang. A fordulatot nehezen veszi, menni megyeget, de nem túl meggyőző. A turbót nem hallani hogy fütyül, 2600 felett érezni, hogy elkezd húzni. A füstje teljesen színtelen, és kifejezetten nem kellemetlen szagú. Olajfogyasztás 1 liter / 5 ezer km. Kartergáz nagy (állandóan kitör a szelepfedél tömítés, az olajbetöltő sabka és a kertergáz elvezető csövek illesztéseinél)

Szerintem nagy az előtöltés, ezért az iszonyú kopogás, viszont környezetbarátabb, és hidegen kevésbé érzi meg az utóizzítás hiányát.

------

Donor (szintén B Vectra): Egy izzítás (3 mp) után pöcre indul akkor is ha két hete kint rohad mínuszokban. Hidegen alapjáraton szépen lágyan jár. Hidegen gázadásra kicsit csörög, de nem vészes. Ha indítás után lekötöm az izzítógyertyákat, akkor elkezd csörögni, majd elkezd fulladozni, és füstölni. Amint bemelegszik, szépen lágyan jár, egy valóban finoman járó diesel. Gázadásra szépen veszi a fordulatot, nem csörög, és gond nélkül belepörög az 5000-es fordulatba is. 2200-tól fütyül a turbó, és megy, mint a meszes. Füstje az a tipikus orrfacsaró diesel füst, de nem látható, és nem is kormol! Olajfogyasztás nem észrevehető, kartergáz minimális. Futásteljesítmény: bevallott 285 ezer km.

Optimálisan van beállítva az előtöltés, ezért van az, hogy hidegen kell neki az utóizzítás, mert viszonylag későn kapja az anyagot, aminek kell az a plusz hő, hogy berobbanjon. Mikor már megvan a kellő hőfelesleg, jól bemelegedett a motor, akkor lágyan jár.

Link to comment
Megosztás:

Fordítva a lendkereket? :)

Azt hogy? :)

És akkor hol a kuplung? Vagy az nincs?

Az nem jó megoldás, hogy a dugó alapján megnézni a felső holtpontot, + - két fog eltérés lehet, az meg már régen rossz a himbáknak.

Mondom, a főtengely bordáskerekén, amin van a vezérműszíj, van egy kis bemarás, meg az olajszivattyún is. Egy vonalban kell lennük.

Csak nehéz rálátni, a burkolati elem miatt, azt le kell venni a sárvédőn belül.

Nehogymá egy kókány szerelőhöz vidd, még ott is hagysz zsozsót. Merre laksz?

Pontosan jól mondod,én is ez alapján állítottam be a felső holtpontot mivel a lendkeréknél nekem sem volt jel.És jó is lett!!!

Ez meg egy hatalmas baromság hogy ehhez a henger fejet le kell venni!Nem ajánlatos ezért levenni megbolygatni egy hibátlan hengerfejet!

Link to comment
Megosztás:

Én is most mentem az enyémmel, és észrevettem, hogy gázadásra erősen csörög. Kis fordulaton. De tutira tudom, hogy nagy az előtöltésem....legalábbis remélem.

Csak egy Kadett adagoló van rajta, elektromos hidegindítóval, azt még be kellene kötnöm. Anélkül ha jó helyen van az adagoló, vacakul fog indulni, előre látom.

Amúgy hogy jött ez hogy kadett adagolót teszel rá?Megbízhatóbb?Ugyan úgy ráment mint a régi vagy kellett valami átalakítás?

Link to comment
Megosztás:

Amúgy hogy jött ez hogy kadett adagolót teszel rá?Megbízhatóbb?Ugyan úgy ráment mint a régi vagy kellett valami átalakítás?

Ezek ugyan azok a motorok, az 1.6-os kadett adagolója is jó lett volna. Csak a bordáskereket kellett kicserélni, mert a Kadetté más. Ez előtt Lucas adagoló volt rajta, attól meg félek, mint a tűztől. Ha már egy kicsit szivárog, akkor elkezd érdekes dolgokat művelni. A bosch adagoló meg...folyik orrán száján, mégis indul, nem hülyéskedik. Csak itt az a gond az astránál, hogy nehéz ránézni a vezérműszíjra, a kadettnél csak simán félrehúztam, és láttam mi a helyzet. Lehet, egy ablakot kellene rá nyiszálnom. Zavar, ha nem látom a szíjat. Pár ezrenként azt is megnézem, nem-e zabálja valamelyik szélét. Jobb félni, mint hirtelen be....rni. :)

Link to comment
Megosztás:

Fordítva a lendkereket? :)

Azt hogy? :)

És akkor hol a kuplung? Vagy az nincs?

Az nem jó megoldás, hogy a dugó alapján megnézni a felső holtpontot, + - két fog eltérés lehet, az meg már régen rossz a himbáknak.

Mondom, a főtengely bordáskerekén, amin van a vezérműszíj, van egy kis bemarás, meg az olajszivattyún is. Egy vonalban kell lennük.

Csak nehéz rálátni, a burkolati elem miatt, azt le kell venni a sárvédőn belül.

Nehogymá egy kókány szerelőhöz vidd, még ott is hagysz zsozsót. Merre laksz?

Szia

Gyálon lakom. Budapest mellet. Azt, hogy hogyan lehet fordítva a lendkerék azt nem tudom. Tény, hogy amikor próbáltam jelre állítani az OT feliratot nem találtam. Lecsiszoltam az egész lendkereket. Többen ajánlották ezt a szerelőt. Remélem nem kókány. Az biztos addig nem hozom el az autót amíg nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.