Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

de van olcsóbb pl a spedy vagy mi. De onnan jöttem el egyszer, hogy úgy elállították hogy majdnem 45fokban állt a kormányom mikor egyenesen mentem.

Na oda se többet...

Igen ez ismerős szitu mikor a kormány nem áll pihenőre vissza ha egyenes fut a kocsi, az ár szerintem is elég sok volt de sajna nincs túlzottan sok lehetőségem felénk ahol normálisan beállítanák a futóművet! De a legszebb az egészben hogy nekem is elrontották így nem áll be pihenőre rendesen kb: egy cm eltérés van benne! De nem volt kedvem már vissza menni miatta majd max akkor megyek vissza ha egyszer kicserélem a toronycsapágyakat, de az nem lesz a közeljövőben! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hali!

Szervókormányt szeretnénk átszerelni egy 1.4 SE-be (82 pacis)

A cuccokat egy C16NZ-ből rakjuk át!

Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy a szervószivattyú jó-e a C16NZ-ről az 14SE-re? vagy másfajta kell rá, külön kell venni? Mert ugye szíjj az másik kell úgy tudom.... a többi cucc az gondolom ugyanolyan nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szervókormányt szeretnénk átszerelni egy 1.4 SE-be (82 pacis)

A cuccokat egy C16NZ-ből rakjuk át!

Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy a szervószivattyú jó-e a C16NZ-ről az 14SE-re? vagy másfajta kell rá, külön kell venni? Mert ugye szíjj az másik kell úgy tudom.... a többi cucc az gondolom ugyanolyan nem? :lol:

Olvass vissza mert asszem csinált ilyet valaki.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szervókormányt szeretnénk átszerelni egy 1.4 SE-be (82 pacis)

A cuccokat egy C16NZ-ből rakjuk át!

Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy a szervószivattyú jó-e a C16NZ-ről az 14SE-re? vagy másfajta kell rá, külön kell venni? Mert ugye szíjj az másik kell úgy tudom.... a többi cucc az gondolom ugyanolyan nem? :lol:

Egy az egyben átrakhatod.

Link to comment
Megosztás:

Egy az egyben átrakhatod.

Attól függ, melyik fajta. Van olyan, amelyiknél a szivattyú ott van a vezérműszíjburkolat kivágásában, és 5bordás szíja van, az nem biztos, hogy jó lesz az SE-hez, mert nem mindegyik motorblokkon van ott a furat a szivattyú rögzítéséhez (így jártam én is, azért nincs még beépítve szervóm). Ráadásul az SE-nek nem mindegy, milyen szíjtárcsát teszel a főtengelyre, mert van ott egy jeladója.

Link to comment
Megosztás:

Helló kedves Opeles kollegák!

Tudom hogy ez Astrás oldal de itt hátha kapok választ a kérdésemre. Problémám a következő: van egy A Vectrám és erőteljesen folyik a kormányműve az utastérbe. Astra kormányművet bármennyit tudnék venni de nem tudom hogy beépithető-e a Vectrába, mert a gyári cikkszámok szerint nem egyformák, de kinézetre nagyon hasonlitanak. Lehet más az áttétele? Fogalmam sincs. Légyszi segítsetek! köszi

Link to comment
Megosztás:

Helló kedves Opeles kollegák!

Tudom hogy ez Astrás oldal de itt hátha kapok választ a kérdésemre. Problémám a következő: van egy A Vectrám és erőteljesen folyik a kormányműve az utastérbe. Astra kormányművet bármennyit tudnék venni de nem tudom hogy beépithető-e a Vectrába, mert a gyári cikkszámok szerint nem egyformák, de kinézetre nagyon hasonlitanak. Lehet más az áttétele? Fogalmam sincs. Légyszi segítsetek! köszi

Nem talál. A Vectra kormányműve nagyban eltér az Astráétól. A Vectránál startból nem olyan a fogasléc feje ami a kormányoszlopba megy, másik dolog, hogy a Vectra kormányművén a hollenderek teljesen függőlegesen csatlakoznak fentről, az Astránál oldalt 45 fokos szögben. A fék vákuumdobja útban lenne, de nem ezért nem építhető be.

Link to comment
Megosztás:

Reeckatee!

Köszönöm a gyors választ, mert eddig senki nem tudta megmondani hogy mi a különbség a kormányművek között, csak jó Vectra kormányművet nem találok sehol sem. Sajna felújitani nincs idöm, csak a gyors csere lenne a megoldás. Akkor vadászok még hátha sikerül találnom egyet. Köszönöm a segitséget! üdv

Link to comment
Megosztás:

Reeckatee!

Köszönöm a gyors választ, mert eddig senki nem tudta megmondani hogy mi a különbség a kormányművek között, csak jó Vectra kormányművet nem találok sehol sem. Sajna felújitani nincs idöm, csak a gyors csere lenne a megoldás. Akkor vadászok még hátha sikerül találnom egyet. Köszönöm a segitséget! üdv

Írd be a főoldal alján az Adok-Veszek topic megfelelő részére is (Keresek/Vectra A), szoktak bontani Vekiket.

Link to comment
Megosztás:

Helló all.

Egy olyan kérdésem lenne, hogy szervót építenék a vasba (ez a vastag hosszbordás szíjas szervó és ennek van egy feszítője a blokk és a hengerfej között a hajtáslánc burkolat közepén. Az lenne a kérdésem, hogy ennek a feszítőnek merre kell állnia? Ugyanis nem a közepén van a görgö tengelye hanem eltolva. Nem centrikus. És nem tudom hogy igazából ennek megvan adva hogy kell állnia? Vagy tök mind1? Esetleg ha valaki tudna küldeni egy képet az jó lenne Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Helló egy kérdésem lenne ami a C20ne-ken van szervószivattyú vagy c20-xe-ken amelyik hosszbordásszíjjas megegyezik pl az x16xe-sével ???

Elképzelhetőnek tartom, hogy ugyanaz. Hiszen láttam már vctrán, astrán(1.4, 1.6) szervót és ugyan az volt a szervó szivíttyú. és minden más. Annyi változás lehet hogy a c20xe-nek más a motortartó bakja. de sztem minden más ugyanaz! De majd meg mondják akik jobban értenek hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Reeckatee!

Köszönöm a gyors választ, mert eddig senki nem tudta megmondani hogy mi a különbség a kormányművek között, csak jó Vectra kormányművet nem találok sehol sem. Sajna felújitani nincs idöm, csak a gyors csere lenne a megoldás. Akkor vadászok még hátha sikerül találnom egyet. Köszönöm a segitséget! üdv

Szivesen. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

sziasztok!

Jelenleg nincs a kocsimban szervókormány, de ez így nagyon nem jó...

SZeretnék egyet.

A kérdésem az lenne, hogy milyen alkatrészek kellenek ahhoz, hogy jól működő szervókormányom legyen???

Szétnéznék vaterán vagy egyéb adok-veszek oldalakon hátha találnék alkatrészeket, de egyelőre azt sem tudom mire van szükségem.

Kb. egy szervószett ára hogy mozog? Mennyi időt igényel a beépítése?

Válaszotokat előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Jelenleg nincs a kocsimban szervókormány, de ez így nagyon nem jó...

SZeretnék egyet.

A kérdésem az lenne, hogy milyen alkatrészek kellenek ahhoz, hogy jól működő szervókormányom legyen???

Szétnéznék vaterán vagy egyéb adok-veszek oldalakon hátha találnék alkatrészeket, de egyelőre azt sem tudom mire van szükségem.

Kb. egy szervószett ára hogy mozog? Mennyi időt igényel a beépítése?

Válaszotokat előre is köszönöm!!

Először is Kell egy szervós kormány mű. Azután kell egy motortartó bak és arra való szervó szivattyú. A hajtás lánc burkolat közepén lévő üregbe kell eggy szíj feszítő. Kell egy főtengely tárcsa vastag szíjas. Kell egy generátor tárcsa vastag szíjas. Ezzel vigyázni kell mert pl nekem a vékony szíjas gyári generátoromra nem ment rá a vastag szíj tárcsa. Ez annyit jelent komplett generátor kell. Szervó csövek olaj tartály konzollal. ja és türelem. A bszerelés nekem 2napba volt de nem kapkodtam nem siettem. A csövek beszerelése kicsit nehézkes meg kell bontani a motorteret betöltő kábeleket bal oldalon h betudd forgatni a csöveket de nem egy nagy ördöngőség. Én 20éves vok egy haverommal álltam neki aztán elakadtunk a generátor miatt és másnap faterrel fejeztük be. Tudni kell hogy sose láttam ilyen be szerelést javítást adja magát az egész. Hát sok cseresznyét. Nekem 32ezerbe volt generátorral. Generátor nélkül minden más egyéb 22volt. Ja én a vastag szíjas megoldást írtam le én is ezt szereltem be utólag. Ja és persze kell hosszbordás szíj. meg másfél lityi szervó olaj.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Jelenleg nincs a kocsimban szervókormány, de ez így nagyon nem jó...

SZeretnék egyet.

A kérdésem az lenne, hogy milyen alkatrészek kellenek ahhoz, hogy jól működő szervókormányom legyen???

Szétnéznék vaterán vagy egyéb adok-veszek oldalakon hátha találnék alkatrészeket, de egyelőre azt sem tudom mire van szükségem.

Kb. egy szervószett ára hogy mozog? Mennyi időt igényel a beépítése?

Válaszotokat előre is köszönöm!!

Hogy milyen szervó kell a kocsidba, az sokmindentől függ: motortól, évjárattól... azt nézd meg, hogy milyen szíj hajtja most a generátorodat? Ha hosszbordás, akkor nem sok kell hozzá, da ha hagyományos ékszíjas, akkor cserélni kell az egészet: generátor, főtengelytárcsa, kell egy szíjfeszítő, meg a szivattyú a motortartóbakkal. Persze a kormánymű és a csövek a tartályjal mindenképp kellenek.

Legjobb, ha egy ugyanilyen motorkódú bontódó autóból kiveszed kompletten az egészet.

Link to comment
Megosztás:

Először is Kell egy szervós kormány mű. Azután kell egy motortartó bak és arra való szervó szivattyú. A hajtás lánc burkolat közepén lévő üregbe kell eggy szíj feszítő. Kell egy főtengely tárcsa vastag szíjas. Kell egy generátor tárcsa vastag szíjas. Ezzel vigyázni kell mert pl nekem a vékony szíjas gyári generátoromra nem ment rá a vastag szíj tárcsa. Ez annyit jelent komplett generátor kell. Szervó csövek olaj tartály konzollal. ja és türelem. A bszerelés nekem 2napba volt de nem kapkodtam nem siettem. A csövek beszerelése kicsit nehézkes meg kell bontani a motorteret betöltő kábeleket bal oldalon h betudd forgatni a csöveket de nem egy nagy ördöngőség. Én 20éves vok egy haverommal álltam neki aztán elakadtunk a generátor miatt és másnap faterrel fejeztük be. Tudni kell hogy sose láttam ilyen be szerelést javítást adja magát az egész. Hát sok cseresznyét. Nekem 32ezerbe volt generátorral. Generátor nélkül minden más egyéb 22volt.

Köszönöm kielégítő, gyors válaszodat! :)

Link to comment
Megosztás:

Hogy milyen szervó kell a kocsidba, az sokmindentől függ: motortól, évjárattól... azt nézd meg, hogy milyen szíj hajtja most a generátorodat? Ha hosszbordás, akkor nem sok kell hozzá, da ha hagyományos ékszíjas, akkor cserélni kell az egészet: generátor, főtengelytárcsa, kell egy szíjfeszítő, meg a szivattyú a motortartóbakkal. Persze a kormánymű és a csövek a tartályjal mindenképp kellenek.

Legjobb, ha egy ugyanilyen motorkódú bontódó autóból kiveszed kompletten az egészet.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hogy milyen szervó kell a kocsidba, az sokmindentől függ: motortól, évjárattól... azt nézd meg, hogy milyen szíj hajtja most a generátorodat? Ha hosszbordás, akkor nem sok kell hozzá, da ha hagyományos ékszíjas, akkor cserélni kell az egészet: generátor, főtengelytárcsa, kell egy szíjfeszítő, meg a szivattyú a motortartóbakkal. Persze a kormánymű és a csövek a tartályjal mindenképp kellenek.

Legjobb, ha egy ugyanilyen motorkódú bontódó autóból kiveszed kompletten az egészet.

Ígyvan. Nekem vékony szíjas volt és hát most vastag szíjas:P de sztem ez a legjobb. a vastag szíjas.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm kielégítő, gyors válaszodat! :)

8szelepes a motorod ugye? Szal egy 1.4es autóból nyugodtan megveheted a szerkezetet. Ugyanis az én szervóm egy 1.6os hengerenkénti injektorosból való. És abban is ugyanott van a szíjfeszítő ahol nekem. és a motortartó egy és ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

8szelepes a motorod ugye? Szal egy 1.4es autóból nyugodtan megveheted a szerkezetet. Ugyanis az én szervóm egy 1.6os hengerenkénti injektorosból való. És abban is ugyanott van a szíjfeszítő ahol nekem. és a motortartó egy és ugyanaz.

Nekem van itthon 2-féle szervoszett, de egyik se jó a kocsiba. Az egyik egy C20NE-ről való hagyományos ékszíjas, a másik egy C16NZ-ről való hosszbordás szíjas. Úgyhogy annyira azért nem mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.